open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 січня 2013 року Справа № 1170/2а-4047/12

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А., при секретарі судового засідання Тарасенко О.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Кіровограді адміністративну справу за позовом Головного управління юстиції у Кіровоградській області до Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів" про анулювання реєстраційного свідоцтва, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління юстиції у Кіровоградській області звернулося до суду з позовом до Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів" про анулювання реєстраційного свідоцтва.

Позов мотивовано тим, що 12.04.07 Головним управлінням юстиції у Кіровоградській області проведено державну реєстрацію постійно діючого третейського суду при Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів", про що видано свідоцтво №6 від 12.04.07. Позивачем у липні 2012 року за результатами проведеної перевірки встановлено факт відсутності постійно діючого Третейського суду при Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів" за його місцезнаходженням, вказаним у свідоцтві про реєстрацію, та факт зміни місцезнаходження засновника цього третейського суду - Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів". У зв'язку з цим, посилаючись на порушення відповідачем вимог статей 8, 10 Закону України "Про третейські суди", позивач просить суд анулювати свідоцтво №6 від 12.04.07 постійно діючого третейського суду при Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів", видане Головним управлінням юстиції у Кіровоградській області.

У судовому засіданні представник позивача, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, та надані у справу матеріали і документи, просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився. Судом рекомендованим листом із зворотним повідомленням про вручення поштового відправлення направлялися повістки про виклик до суду за адресою відповідача, яка зазначена в позовній заяві, витязі з ЄДР, але конверт повернутий поштою з відміткою "за зазначеною адресою не проживає".

Згідно з частиною 11 статті 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши надані докази, суд встановив такі обставини.

Асоціація "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів" з 20.03.07 зареєстрована як юридична особа Олександрійською районною державною адміністрацією (а.с. 60-69).

Загальними зборами засновників Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів" 21.03.07 прийнято рішення про утворення постійно діючого третейського суду, затверджено Положення, регламент постійно діючого третейського суду, обрано голову та заступника постійно діючого третейського суду, затверджено положення про збори та витрати постійного діючого третейського суду, про що складено протокол №4 від 21.03.07 (а.с. 72).

У зв'язку з цим голова Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів" Логвінов Б.І. звернувся до Головного управління юстиції у Кіровоградській області із заявою від 03.04.07, в якій просив зареєструвати постійно діючий третейській суд при Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів" (а.с. 12), додавши рішення про утворення постійно діючого третейського суду, затверджені Положення і регламент цього суду та список третейських суддів. (а.с. 13-17, 71 - 94).

На підставі наказу начальника Головного управління юстиції у Кіровоградській області №96/03 від 12.04.07 (а.с. 95) проведено державну реєстрацію постійно діючого третейського суду при Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів", про що видано свідоцтво про реєстрацію постійно діючого третейського суду №6 від 12.04.07, відповідно до якого його місцезнаходженням є Кіровоградська область, Олександрівський район, с. Войнівка вул. Колгоспна, 27. (а.с. 4).

На виконання доручення Головного управління юстиції у Кіровоградській області від 02.07.12 Олександрійським міськрайонним управлінням юстиції Кіровоградської області проведено перевірку постійно діючого третейського суду при Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів". За результатами вказаної перевірки встановлено відсутність третейського суду при Асоціації "Українські виробники обладнання для станцій технічного обслуговування автомобілів" за його місцезнаходженням, про що Головне управління юстиції у Кіровоградській області повідомлено листом №419 від 04.07.12/03.5-0 (а.с. 20), до якого додано акт про відсутність за місцезнаходженням від 04.07.12 (а.с. 21).

У зв'язку з цим позивач, посилаючись на положення частини 9 статті 9 Закону України "Про третейські суди", звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір, суд виходить з того, що порядок утворення та діяльності третейських судів в Україні регулюється Законом України "Про третейські суди" (надалі - Закон).

Статтею 2 Закону визначено, що третейський суд - недержавний незалежний орган, що утворюється за угодою або відповідним рішенням заінтересованих фізичних та/або юридичних осіб у порядку, встановленому цим Законом, для вирішення спорів, що виникають із цивільних та господарських правовідносин.

Відповідно до статті 7 Закону в Україні можуть утворюватися та діяти постійно діючі третейські суди та третейські суди для вирішення конкретного спору (суди ad hoc).

Постійно діючі третейські суди та третейські суди для вирішення конкретного спору утворюються без статусу юридичної особи.

Постійно діючий третейський суд очолює голова третейського суду, порядок обрання якого визначається Положенням про постійно діючий третейський суд.

Згідно з пунктом 6 частини 1 статті 8 Закону постійно діючі третейські суди можуть утворюватися та діяти при зареєстрованих згідно з чинним законодавством України об'єднаннях, асоціаціях суб'єктів підприємницької діяльності - юридичних осіб, у тому числі банків.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону утворення постійно діючого третейського суду компетентним органом суб'єктів, визначених у частині першій цієї статті, вимагає:

1) прийняття рішення про утворення постійно діючого третейського суду;

2) затвердження Положення про постійно діючий третейський суд;

3) затвердження регламенту третейського суду;

4) затвердження списку третейських суддів.

Місцезнаходженням постійно діючого третейського суду є місцезнаходження його засновника, що не обмежує засновника третейського суду в праві визначати розташування третейських суддів за адміністративно-територіальним принципом (частина 4 статті 8 Закону).

Частинами 1, 2, 4, 5 статті 9 Закону (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що постійно діючий третейський суд підлягає державній реєстрації.

Державна реєстрація постійно діючого третейського суду здійснюється Міністерством юстиції України, Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласними, Київським, Севастопольським міськими управліннями юстиції протягом п'ятнадцяти днів з дня подання його засновником заяви. До заяви додаються рішення про утворення постійно діючого третейського суду, затверджені Положення і регламент цього суду та список третейських суддів, копії свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та її статуту, довідка органу державної статистики про включення цієї юридичної особи до державного реєстру.

Про державну реєстрацію постійно діючого третейського суду видається свідоцтво встановленого зразка.

Постійно діючий третейський суд визнається утвореним з моменту його державної реєстрації.

Відповідно до статті 10 Закону Положення про постійно діючий третейський суд та регламент третейського суду затверджуються його засновником і публікуються.

Положення про постійно діючий третейський суд повинно містити відомості про його найменування, місцезнаходження, відомості про засновника третейського суду, склад, компетенцію та порядок створення органів самоврядування третейських суддів, порядок обрання голови третейського суду, підстави та порядок припинення діяльності третейського суду.

Положення про постійно діючий третейський суд може містити інші положення, визнані засновником за необхідні для забезпечення належної діяльності третейського суду відповідно до цього Закону.

Порядок та правила розгляду справ у постійно діючих третейських судах встановлюються цим Законом та регламентом третейського суду.

Регламент третейського суду повинен визначати порядок та правила звернення до третейського суду, порядок формування складу третейського суду, правила вирішення спорів третейським судом, інші питання, віднесені до компетенції третейського суду цим Законом. Регламент третейського суду може містити положення, які хоча і не передбачені цим Законом, але не суперечать принципам організації та діяльності третейського суду, визначеним цим Законом, і є необхідними для належного здійснення третейським судом повноважень з третейського вирішення спорів.

Згідно з частиною 8 статті 9 Закону у разі внесення змін до документів, зазначених у пунктах 2 - 4 частини третьої статті 8 цього Закону, засновник постійно діючого третейського суду повинен протягом 15 днів подати до Міністерства юстиції України (його органу) заяву в порядку, передбаченому частиною другою цієї статті.

Частиною 9 статті 9 Закону передбачено, що у разі невиконання засновником постійно діючого третейського суду вимог частини восьмої цієї статті або виявлення протягом трьох років з дня реєстрації постійно діючого третейського суду недостовірних відомостей у поданих на державну реєстрацію документах орган, який зареєстрував такий суд, повинен звернутися до суду із заявою про анулювання реєстраційного свідоцтва. Рішення суду про анулювання реєстраційного свідоцтва постійно діючого третейського суду тягне за собою припинення його діяльності.

З наведеного вбачається, що анулювання реєстраційного свідоцтва постійно діючого третейського суду шляхом звернення до суду органу, який його зареєстрував, можливе за наявності однієї з таких обставин:

- неподання засновником постійно діючого третейського суду до органу, який його зареєстрував, заяви про реєстрацію змін до Положення про постійно діючий третейський суд, або регламенту третейського суду, або списку третейських суддів, протягом 15-днів від дня внесення таких змін;

- виявлення протягом трьох років з дня реєстрації постійно діючого третейського суду недостовірних відомостей у поданих на державну реєстрацію документах.

Між тим, у судовому засіданні наявність таких обставин позивачем не доведена. Як на підставу для анулювання реєстраційного свідоцтва постійно діючого третейського суду позивач послався на невнесення засновником змін до Положення про постійно діючий третейський суд у зв'язку зі зміною його місцезнаходження, що, на думку позивача, є невиконанням засновником вимог частини 8 статті 9 Закону.

Як установлено в судовому засіданні та вбачається з наявних в матеріалах справи документів, Асоціація "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів" зареєстрована як юридична особа державним реєстратором Олександрійської районної державної адміністрації 20.03.07 за адресою: Кіровоградська область, Олександрійський район, село Войнівка, вул. Колгоспна, 27. (а.с.4)

Саме за цією адресою був зареєстрований 12.04.07 постійно діючий третейський суд при Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів", засновником якого виступив відповідач. (а.с. 4, 14)

Воднораз, 14.03.08 Асоціація "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів" змінила своє місцезнаходження на іншу адресу, а саме: Кіровоградська область, Олександрійський район, с. Войнівка, вул. Нижче Набережна, 12-Б, про що державним реєстратором Олександрійської районної державної адміністрації внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. (а.с 62).

Позивачем не надано доказів, що відповідач, як засновник постійно діючого третейського суду, вніс зміни до документів, які стали підставою для його державної реєстрації (зокрема до Положення про постійно діючий третейський суд щодо зміни місцезнаходження), що б зумовлювало його обов'язок протягом 15 днів подати заяву до Головного управління юстиції у Кіровоградській області про реєстрацію таких змін, невиконання якого б тягнуло ініціювання питання про анулювання реєстраційного свідоцтва постійно діючого третейського суду.

Так само, позивачем не надано доказів, що ним на протязі трьох років від дня реєстрації постійно діючого третейського суду, тобто у період від 12.04.07 по 12.04.10, виявлено недостовірність відомостей у поданих відповідачем на державну реєстрацію документах.

Суд вважає, що відсутність постійно діючого третейського суду за зареєстрованим місцезнаходженням, зміна засновником свого місцезнаходження, за яким зареєстровано постійно діючий третейський суд, та невнесення при цьому змін до Положення про постійно діючий третейський суд, на чому наголошував позивач, не є законними підставами для анулювання реєстраційного свідоцтва постійно діючого третейського суду.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 статі 6 КАС України передбачено, що суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Оскільки позивачем не доведено наявність передбачених частиною 9 статті 9 Закону України "Про третейські суди" підстав для звернення до суду з позовом про анулювання реєстраційного свідоцтва постійно діючого третейського суду при Асоціації "Українські виробники обладнання для станції технічного обслуговування автомобілів", тому поданий позов задоволенню не підлягає.

Оскільки спір вирішено не на користь позивача, понесені ним судові витрати компенсації не підлягають.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання її копії апеляційної скарги, з одночасним надісланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

Джерело: ЄДРСР 29803014
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку