Центрально-Міський районний суд м.Макіївки
Справа № 2-1190/11
Провадження № 2/552/81/2012
У Х В А Л А
30 травня 2012 року Центрально-Міський районний суд м. Макіївки Донецької області у складі:
головуючого судді Єрьомін Д.О.,
при секретарі Хроменкові С.С.,
розглянув цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2, ОСОБА_3 про визнання договору купівлі-продажу недійсним, скасування державної реєстрації, відновлення права власності, витребування майна з чужого незаконного володіння, відшкодування матеріальної та моральної шкоди та за зустрічним позовом ОСОБА_3 до ОСОБА_1 про визнання договорів-купівлі продажу дійсними, суд -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Центрально-Міського районного суду м. Макіївки Донецької області знаходиться цивільна справа за вище зазначеними цивільним позовами.
Так, судом встановлено, що КП «БТІ»м. Макіївки»здійснює свою діяльність щодо повноважень з реєстрації прав власності на нерухоме майно відповідно до Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, з наступними змінами та доповненнями, затвердженого наказом Міністерства юстиції від 07.02.2002 року № 7/5, зареєстрованого в Мінюсті України 18.02.2002 року за № 157/6445.
Згідно з пунктами 1.2. та 1.3 Тимчасового положення... державна реєстрація прав - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, а також права власності на об'єкти незавершеного будівництва шляхом внесення відповідного запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно. Державна реєстрація прав проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць, обслуговування на території яких здійснюється БТІ, створеними до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»та інших законодавчих актів України»( 1878-17 ) та підключеними до Реєстру прав власності на нерухоме майно.
Згідно з п. 1.10 Тимчасового положення … держателем Реєстру прав є Міністерство Юстиції, яке забезпечує функціонування Реєстру.
Згідно п. 1 Положення «Про Міністерство юстиції України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.11.2006 року за № 1577 Міністерство юстиції України (Мін'юст) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Таким чином КП «БТІ» м. Макіївки в частині внесення у Державний реєстр прав власності на нерухоме майно відповідних відомостей, виконує функції державного органу.
Відповідно до ст. 18 ч. 1 КАС України місцевим загальним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам, усі адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ч. 2 ст.18 КАС України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим,, обласна рада, Київська або Севастопольска міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
При цьому по справах, де однією зі сторін є державні органи, відповідно до ч. 2 ст.18 КАС України встановлена виключна підсудність окружним адміністративним судам.
Відповідно до ст. 3 ЦПК України кожна особа має право в порядку встановленому цим Кодексом звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Згідно до ст. 15 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин
На підставі наведеного розгляд позовної вимоги щодо скасування держаної реєстрації на нерухоме майно, згідно зі ст. 15 ЦПК України і ст. 18 КАС України відноситься до компетенції адміністративного суду, а не суду в порядку цивільного судочинства.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 205 ЦПК України суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Таким чином суд заслухавши думку сторін, вважає за необхідне закрити провадження по справі в частині позовної вимоги ОСОБА_1 щодо скасування державної реєстрації на нерухоме майно, оскільки ця позовна вимога повинна розглядатися в порядку адміністративного судочинства.
На підставі викладеного, керуючись п. 1 ч. 1 ст. 205 ЦПК України, суд -
УХВАЛИВ:
Закрити провадження в частині позовної вимоги ОСОБА_1 щодо скасування державної реєстрації на нерухоме майно по цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2, ОСОБА_3 про визнання договору купівлі-продажу недійсним, поновлення права власності, витребування майна з чужого незаконного володіння, стягнення матеріальної та моральної шкоди та за зустрічним позовом ОСОБА_3 до ОСОБА_1 про визнання договорів-купівлі продажу дійсними, оскільки дана позовна вимога не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Роз 'яснити позивачу, що він має право з даною позовної вимогою звернутися до суду в порядку адміністративного судочинства.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Апеляційного суду Донецької області шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня проголошення ухвали.
Ухвала надрукована суддею у нарадчій кімнаті в 1-му примірнику.
Суддя: