open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 106/11693/2012

Провадження 2а/0106/509 /2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.01.2013 року Євпаторійський міський суд Автономної Республіки Крим

в складі: головуючого судді - Куликовської О.М.

за участю секретаря - Любіш О.Ф.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Євпаторії адміністративну справу за позовом ОСОБА_3, ОСОБА_1 до Новоозерненської селищної ради про визнання дій незаконними та скасування рішень Новоозерненської селищної ради від 09.11.2012 року за № 31/6-3 та за № 31/6-4,

ВСТАНОВИВ:

До суду з позовом звернулись ОСОБА_3, ОСОБА_1 до Новоозерненської селищної ради про визнання дій незаконними та скасування рішень Новоозерненської селищної ради від 09.11.2012 року за № 31/6-3 та за № 31/6-4. Свої вимоги мотивують тим, що 22.08.2012 року рекомендованою кореспонденцією вони звернулись до Новоозерненської селищної ради с заявами про виділ кожном земельних ділянок : площею 2 га для ведення особистого фермерського господарства та площею 12 соток для будівництва житлового будинку, розташованих у районі населених пунктів Новоозерний, смт. Мирний або м. Євпаторія. 04.09.2012 року на зесіданні Новоозерненської селищної ради м. Євпаторія АР Крим протоколами № 29/6-18 та 29/6-19 їм було відмовлено у виділені вказаних земельних ділянок та вирішення питання було перенесене на розгляд на 09.11.2012 року. Рішеннями Новоозерненської селищної ради за № 31/6-3 та №31/6-4 їм було відмовлено у надані земельних ділянок з підстав відсутності генерального плану смт. Новоозерне, а також іншої градобудівельної документації, що передбачає використання земельних ділянок під будівництво житлового будинку, схем землеутрою, технико-економічних підстав і охорони земель смт. Новоозерне, проектів землеустрою по впорядкуванню території смт. Новоозерне, п. 12 Перехідних полоджень Земельного кодексу України. В той же час, рішенням Новоозерненської селищної ради від 30.08.2012 року № 29/6-7 були надані дозволи іншим громадянам на розробку проектів відводів земельних ділянок площами 0,07 га. ОСОБА_3 є інвалідом першої групи, інвалідність пов.язана з проходженням військової служби, тому він користується пільгами встановленими законодавством України для ветеранів війни - учасників бойових дій, а саме має право на першочергове відведення земельної ділянки для індівідуального житлового будівництва. Тому вважають, що відповідачем порушені норми діючого законодавства України, у зв.язку з чим, просять визнати дії відповідача незаконними та скасувати рішеня Новоозерненської селищної ради від 09.11.2012 року № 31/6-3 та за № 31/6-4.

У судовому засіданні представники позивачів підтримали заявлені позовні вимоги,дав пояснення аналогічні викладеному та змісту позовної заяви. Просили позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник виконкому Новоозерновської селищної ради позовні вимоги не визнав, надав письмові заперечення та просиві відмовити у задоволенні заявлених позовних вимог. Вважає, що оскаржувані позивачем рішення є законними, обґрунтованими, оскільки були прийняті в рамках наданих їм повноважень. Крім того, поснив суду, що на даний час відсутній генеральний план та інша градобудівельна документація як на землі сільськогосподарського призначення так і на землі під будівництво та обслуговування житлових будинків та господарських споруд.

Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідив матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази в їх сукупності, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлені слідуючи обставини справи.

З матеріалів справи вбачається, що позивачі ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_1 зареєстровані та проживають у смт. Новоозерне АР Крим тільки з 12.04. 2012 р., а до цього, постійно проживали у м. Луганськ (а.с 6,8). Відповідно посвідчення серія НОМЕР_1 та довідки Міністерства Охорони здоров'я України, ОСОБА_3, є учасником бойових дій та інвалідом першої групи (а.с. 7,9).

11.05.2012 р. позивачі ОСОБА_3, ОСОБА_1 вперше звернулись до Новоозерненського селищного голови с заявами про надання їм земельних ділянок площею 2 га під особисте селянське господарство та земельної ділянки площею 12 соток під будівництво житлового будинку, розташованих в смт.Новоозерне, смт. Мирний або м. Євпаторія (а.с. 12 ).

Рішенням Новоозерненської селищної ради м. Євпаторії АР Крим № 26/6-7 від 25.05.2012 року їм було відмовлено у виділенні земельних ділянок у смт. Новоозерне. Відмова була мотивована тим, що відсутній Генеральний план, містобудівна документація, план земельно-господарського устрою смт. Новоозерне. З даним рішенням позивачі не погодились та оскаржили його в суді. Постановою Євпаторійського міського суду від 03.08.2012 року, яке набрало чинності 14.08.2012 року, позовні вимоги ОСОБА_3, ОСОБА_1 до Новоозерненської селищної ради про визнання незаконним рішення Новоозерненської селищної ради м. Євпаторії АР Крим від 25.05.2012 року № 26/6-7 про відмову у виділенні земельних ділянок були задоволені, а рішення Новоозерненської селищної ради м. Євпаторії АР Крим від 25.05.2012 року № 26/6-7 про відмову у виділенні земельних ділянок ОСОБА_3 було визнане незаконним. (а.с.23-24).На момент розгляду спору в суді, дана постанова оскаржена Новоозероненською селищною радою в Севастопольский апеляційний адміністративний суд, але апеляційна скарга не розглянута.

22.08.2012 року кожен з позивачів окремо, повторно звернулись с заявами до Новоозерненського селищного голови з проханням надати їм кожному по дві земельні ділянки: - площею 2 га під особисте селянське господарство та площею 12 соток під будівництво житлового будинку, розташованих в районі населених пунктів Новоозерне, Мирний, Євпаторія. (а.с.13-14).

Згідно виписок п.18,19 з протоколу пленарного засідання 29 сесії 6 созиву Новоозерненської селищної ради від 04.09.2012 р., заяви позивачів були розглянуті, лае відповідно до результатів голосування рішення не були прийняті ( а.с 15, 16 )

Рішенням Новоозерненської селищної ради м. Євпаторії АР Крим № 31/6-3 від 09.11.2012 року було відмовлено громадянину ОСОБА_3 у наданні дозволу на розробку проектів відводу земельних ділянок : площею 2 га. для ведення особистого селянського господарства, та площею 12 соток, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських споруд, розташованих у межах смт. Новоозерне. Рішення було мотивовано неможливістю визначення місця розташування вказаних земельних ділянок, відповідно до вимогам закону, прийнятих нормативнних актів, відсутністю генерального плану смт. Новоозерне, а також іншої містобудівної документації, проекту землеустрою по впорядкуванню территорії смт. Новоозерне, схем землеустрою і технико-економічних обгрунтувань використання та охорони земель смт. Новоозерне. ( а.с 17)

Аналогічне рішення було прийняте Новоозерненською селищною радою м. Євпаторії АР Крим за № 31/6-4 від 09.11.2012 відповідно до розгляду заяви ОСОБА_1 з аналогічною мотивацією відмови у виділенні земельних ділянок ( а.с 18 )

Судом встановлено, що станом на 20.09. 2012 р. містобудівельна документація на територію смт. Новоозерне не була розроблена, про що свідчить відповідь замісника голови республіканського комітету АР Крим по будівництву та архітектурі на звернення ОСОБА_3 ( а.с 19 )

Згідно наданого суду рішення Новоозерненської селищної ради від 30.08. 2012 р. за № 29/6-10, було вирішено у 2013 р. розпочати процедуру розробки Генерального плана селища Новоозерне та для цього необхідно передбачити виділення коштів з місцевого бюджету у розмірі 300 тис. гр.

Відповідно пояснень представника Новоозерненської селищної ради, на підставі ріщення Новоозерненської селищної ради № 22\5-27 від 10.08.2008 року « Про затвердження містобудівної документації розташування об'єктів рекреаційно-селитебного призначення та наданні згоди на прийом в смт. Новоозерне», було вирішено затвердити надану містобудівну документацію на розташування об.єктів рекреаційно-селитебного призначення смт. Новоозерне у складі проекту забудови території, частини генерального плану та містобудівного обгрунтування рекреаційно-селитебного призначення в смт. Новоозерне. ( а.с 10 ) В даному випадку, дана категорія земель має особливий режим використання. Відповідно до ст. 52 ЗК УЦкраїни на землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути

На природний стан цих земель. Тому ці землі не виділяються під житлову забудову у смт. Новоозерне, та відповідно не могли бути виділені позивачам ні під будівництво житлового будинку, ні під особисте селянське господарство.

Відповідно до ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю фізичних та юридичних осіб гарантується у конституційному порядку. Це право набувається і реалізується громадянами та юридичними особами виключно відповідно до закону.

У відповідності до ч. 2 ст. 19 Конституції України державні органи та їх посадові особи діють у спосіб, в межах повноважень та на підставах, передбачених Конституцією та Законами України.

Статтею 116 ЗК України передбачено, що громадяни і юридичні особи здобувають право власності й права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їхніх повноважень.

Відповідно до ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України, - громадяни, зацікавлені в одержані безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотання зазначається цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, згода землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, зо знаходиться у користуванні інших осіб) і висновок конкурсної комісії (у разі відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Згідно з ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України - відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк та дає дозвіл на розробку проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки чи надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкту вимогам закону, прийнятих у відповідності з ними нормативно-правовими актами, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівельної документації, схем землеустрою та технічко-економічних обґрунтувань використання та охороною земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом прядку.

Згідно п. а-в ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок у власність, надання їх у користування.

Відповідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"виключно до компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до п.21 ч.1 ст.43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях ради.

Відповідно до п.1 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення Новоозерненської селищної ради № 50/5-13 від 03.09.2010 року «Про встановлення категорії земель», на яке посилаються позивачі, не має відношення до даного спору, оскільки вказаним рішенням Новозерненською селищною радою було вирішення питання про встановлення категорії земельним ділянкам площею 6,37 га, які були відведені раніше у постійное користування на підставі рішення Президії Кримської обласної ради народних депутатів № 38 від 07.09.1990 року. ( а.с 11)

Згідно рішення Новоозерненської селищної ради, прийнятого 30.08. 2012 р. за № 29/6-7 «Про затвердження матеріалів інвентаризації прийнятих рішень Новоозерненською селищною радою про виділення земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських споруд, та виписки з матеріалів інвентаризації на підставі рішення Новозерненської селищної ради від 30.08. 2012 р. № 29/6-7, судом встановлено, що Новоозерненською селищною радою в продовж 2008 р. по 2012 рр. неодноразово приймались рішення про надання дозволів громадянам на розробку проекту відводу конкретних земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських споруд ( а.с. 20-21 ) Вказані рішення приймались відповідно до п. 34 ч.1 ст 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Укураїні «, ст.. 12,118, 121 Земельного кодексу України, ст.. 5 Закону україни «Про соціальний захист дітей війни «, ст. 12,14 Закону україни «Про статус ветеранів війни «, гарантії та соціальний захист «, ст.. 6 Закону україни «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ та їх социальний захист «, ст.6 Закону України «Про основні заходи соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в україні «, ст.10 Закону україни « Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні «, на підставі розглянутих заяв та наданих документів громадян, враховуючи акт інвентразації( не освоєних ) земельних ділянок в мікрорайоні індивідуальної малоєтажної забудови. ( а.с 21 )

То б- то Новоозернеською селищною радою була проведена інвентаризація не освоєних земельних ділянок громадянами в мікрорайоні малоєтажной забудови та на ці конкретні земельні ділянки,які розташовані за конкретними адресами ( вул. Курортна, Сосновая ), на підставі заяв та документів мешканців смт. Новоозерне надавались дозволи на розробку проектів відводу земельних ділянок встановлених планом забудови розмірів - площею 0,07 га для передачі у власність для будівництва будинку та господарських споруд. ( а.с 20-22)

Згідно змісту заяв позивачів від 22.08. 2012 р., адресованих Новоозернеському селищному голові, позивачі вказували на те, що вони як громадяни України мають право на отримання землі у власність та просять надати кожному по земельній ділянці площею 2 га для особистого селянського господарства та кожному по земельній ділянці площею 12 соток під будівництво житлового будинку в районі смт. Новоозерне, Мирний, м. Євпаторія. В даних заявах, не тільки не було вказано місце розташування земельних ділянок, а навіть не вуказаний конкретно населений пункт ( смт. Новоозерне, смт. Мирне, м. Євпаторія ( а.с 13-14 )

Згідно ст. 23 ЗК України, визначення земель, придатних для потреб сільського господарства, провадиться на підставі даних державного земельного кадастру. Громадяни України можуть мати на праві власності та орендувати земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства. Використання земель особистого селянського господарства здійснюється відповідно до закону. ( ст. 33 ЗК України )

Судом встановлено, що на території смт. Новозерне на даний час не визначені у встановленому порядку землі, придатні для потреб сільського господарства.

Землі житлової та громадської забудови є самостійною категорією в структурі земельного України. Прововий режим зазначених земель закріплений у Законах України «Про основи містобудування « 1992 р., «Про планування і забудову територій «від 20.04. 2000 р. та інших нормативних актах. Землі житлової та громадської забудови складаються із земель, які вже забудовані або підлягають забудові.Згідно з державними будівельними нормами, територія міста за функціональним призначенням і характером використання поділяється на сельбищну, виробничу і ланшафтно- рекреаційну. Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно- господарського устрою з дотриманням державних стандартів і норм регіональних та місцевих правил забудови ( ст.. 39 ЗК України ) Детальний план забудови розробляється згідно з генеральним планом населенного пункту для окремих районів, мікрорайонів, кварталів та районів реокнсрукції існуючої забудови населенних пунктів. Цим планом визначається розташування ліній регулювання забудови, розташування окремих земельних ділянок та об.єктів містобудування, вулиць, проїздів, пішохідних зон, розташування інжеренрно- транспортної інфраструктури та інші вимоги визначенні державними будівельними нормами.

Суд, вважає, що при відсутності генерального плана та іншої необхідної містобудівельної документації, не можливо вирішувати питання про надання дозволу на розробку проекту відводу будь- яких земельних ділянок. При таких обставинах справи, суд прийшов до висновку, що рішення Новоозерненської селищної ради від 09.11.2012 року за № 31/6-3 та за № 31/6-4 - законні, обгрунтовані, прийняті в рамках наданих повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Вказані оскаржувані рішення обґрунтовані, оскліьки прийняті з урахуванням усіх обставин, що мають значення для їх прийняття.

Відповідно до 4.10 ст. 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Згідно зі статтями 26,33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією сільських, селищних, міських рад; до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та надання їх у користування юридичних осіб належить до повноважень відповідних сільських, селищних, міських рад; громадяни та юридичні особи набувають право власності та право користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, або державних органів приватизації, або центрального органа виконавчої влади з питань земельних ресурсів в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом (статті 12, 116, пункти 6, 7 ст. 118 ЗК України).

Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже, аналізуючи вище викладене, безпосередньо, всебічно, повно та об'єктивно дослідивши докази, які є у справі, оцінивши належність, допустимість та достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, виходячи з принципів розумності, виваженості та справедливості, суд дійшов висновку про не обґрунтованість позовних вимог позивачів в заявлених ними межах та про відсутність правових підстав для їх задоволення та скасування рішень Новоозернівської селищної ради від 09 листопада 2012 року за № 31/6-3 та за № 31/6-4 про відмову ОСОБА_3 та ОСОБА_1 у виділенні земельних ділянок в смт. Новоозерне, оскільки підстави для відмови позивачам у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у приватну власність для ведення особистого селянського господарства та земельної ділянки під будівництво житлового будинку відповідають дійсності та не суперечать встановленим при розгляді обставинам.

Оскільки позивач ОСОБА_3 є інвалідом 1 групи, то судові витрати в частині його позовних вимог підлягають віднесенню на рахунок держави.

На підставі ст. ст. 5, 12, 38, 40, 80, 81, 83, 116, 118, 121 Земельного кодексу України, ст. ст, 26, 43, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування», керуючись ст. ст. 7 - 12, 49, 71, 86, 94, 158, 159, 160, 161 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_3, ОСОБА_1 до Новоозерненської селищної ради про визнання дій незаконними та скасування рішень Новоозерненської селищної ради від 09.11.2012 року № 31/6-3 за № № 31/6-4 - відмовити.

Судові витрати позивача ОСОБА_3 віднести на рахунок держави.

Постанова може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду, через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови, апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя: О.М. Куликовська

Джерело: ЄДРСР 28727308
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку