open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 грудня 2012 року м. Київ К/9991/64960/12

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Бим М.Є.(доповідач), Харченка В.В., Чалого С.Я.

розглянувши в попередньому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю "Синтекс-ВОМ" на постанову Волинського окружного адміністративного суду від 3 травня 2012 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2012 року у справі №2а/0370/1096/12 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Синтекс-ВОМ" до Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування рішення в частині застосування фінансових санкцій, -

В С Т А Н О В И Л А :

ТОВ «Синтекс -ВОМ»звернулось до суду з адміністративним позовом до Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування рішення в частині застосування фінансових санкцій.

Постановою Волинського окружного адміністративного суду від 3 травня 2012 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2012 року, в задоволенні позову відмовлено.

В касаційній скарзі позивач просить скасувати зазначені судові рішення, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог.

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Як встановлено судом, 23 березня 2012 року виконавчою дирекцією Волинського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в товаристві з обмеженою відповідальністю «Синтекс -ВОМ»була проведена планова перевірка достовірності нарахування, витрачання, своєчасності сплати та використання страхових коштів на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності, якою встановлено що 11.10.2010 сума переплати страхових коштів становить 4818,24 грн., 16.12.2010 сума переплати становить 535,36 грн., 03.12.2010 сума переплати становить 5727,96 грн., 18.02.2011 року -349,60 грн.

За результатами вказаної перевірки 23.03.2012 складено Акт, у висновках якого зазначено повернути Фонду переплату допомоги по вагітності і пологах у розмірі 11431,16грн., при звіті за І квартал 2012 року показати по рядку «не прийнято до зарахування витрат»і перерахувати Луцькій міській дирекції ФСС з ТВП.

Відповідно до ч.1 ст.30 Закону України №2240-Ш від 18.01.2001 року за порушення використання коштів фонду належить до сплати штраф у розмірі 50% від суми не прийнятих до зарахування витрат, що становить 5715,58 грн.

Рішенням від 30.03.2012 №54/07000 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності відповідач вказав на необхідність повернення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 11431,16 грн. та застосував до ТОВ «Синтекс -ВОМ»фінансові санкції -штраф в сумі 5715,58 грн.

Згідно ст. 250 ГК України, адміністративно господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до ст.238 ГК України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Також відповідно до ч.1 ст.239 ГК України передбачено вичерпний перелік органів, які можуть здійснювати застосування адміністративно-господарських санкцій, а саме це органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарські санкції. Крім того, чітко передбачено перелік самих адміністративно-господарських санкцій.

Виходячи зі змісту ст. 1 ГК України цей Кодекс визначає основні засади господарювання в Україні і регулює господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб'єктами господарювання, а також між суб'єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання.

Відповідно до ст.2 ГК України учасники відносин у сфері господарювання поряд з суб'єктами господарювання є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, наділені господарською компетенцією, а також громадяни, громадські та інші організації, які виступають засновниками суб'єктів господарювання чи здійснюють відносно них організаційно-господарські повноваження на основі відносин власності.

Згідно ч.1 ст. 3 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»№2240 від 18.01.2001, законодавство України, що регулює відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, базується на Конституції України, складається з Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Кодексу законів про працю України, цього Закону та прийнятих відповідно до них інших нормативно-правових актів.

У ч.1 та ч.3 Закону №2240 зазначено, що Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів. Фонд є некомерційною самоврядною організацією.

Вид фінансових санкцій, їх розміри у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування визначені ст.30 Закону №2240. Частиною другою вищезазначеної статті визначено, що строк давності в разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій не застосовується.

Судом встановлено, що штраф застосований до ТОВ «Синтекс -ВОМ»відповідно до вимог ст.30 Закону №2240.

Таким чином, правильними є висновки судів попередніх інстанцій про непоширення на зазначені правовідносини ст.250 ГК України.

Доводи касаційної скарги зазначених висновків суду не спростовують і не дають підстав для висновку, що судами при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Згідно ч.3 ст. 2201 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

Керуючись ст.ст. 2201, 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Синтекс-ВОМ" - відхилити.

Постанову Волинського окружного адміністративного суду від 3 травня 2012 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2012 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 2391 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді :

Джерело: ЄДРСР 27946111
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку