Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
26 вересня 2012 р. № 2-а- 6009/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Панченко О.В.
при секретарі судового засідання - Пузовікової К.І.
за участю:
представників позивача -Михайлюти О.О., Більчука В.М., Генералової Н.М., ОСОБА_25.
представника відповідача - Макієнка М.Ю., Кутьєвої Т.О., Бессонової О.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним позовом
Харківського університету Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба
до
Державної фінансової інспекції в Харківській області
про
визнання вимоги неправомірною та скасування, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Харківський університет повітряних сил ім. Івана Кожедуба (ХУПС), звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фінансової інспекції в Харківській області (надалі відповідач), в якому з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить суд: визнати неправомірною та скасувати Вимогу № 08-15/7173 від 24.04.2012р. щодо забезпечення відшкодування зайво витрачених коштів в сумі 53.622, 11 грн. на розрахунковий рахунок № 35210001002872 Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області та щодо відкоригування звітів з Пенсійним фондом України на зайво перераховану суму 19.446, 82 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що висновки відповідача, викладені в акті ревізії від 12.04.2012р. № 08-20/42, про порушення Харківським університетом повітряних сил ім. Івана Кожедуба вимог п. 4 наказу МОУ від 24.01.2006р. № 28 «Про впорядкування умов оплати праці працівників загальних (наскрізних) професій і посад бюджетних військових частин, закладів, установ та організацій Збройних сил України», у зв'язку з чим 9-ти працівникам університету у 2010-2011рр. неправомірно виплачувалась доплата за науковий ступень, у яких діяльність за профілем не збігається з наявним науковим ступенем, суперечать чинному законодавству.
Позивач стверджує, що встановлення працівникам доплат за вчені звання професора, доцента, старшого наукового співробітника та науковий ступінь доктора чи кандидата наук передбачено абз. «в» та «г» підп. 3 п. 4 наказу Міністерства освіти і науки України від 26.09.2005р. № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ». Умови оплати праці, визначені цим наказом, поширюються на всіх працівників усіх типів навчальних закладів, установ освіти, наукових установ, адже про це стверджує сама назва цього нормативного акту. Ця норма дослівно міститься також в «Умовах оплати праці працівників загальних (наскрізних) професій і посад бюджетних військових частин, закладів, установ та організацій Збройних сил України», затверджених наказом Міністра оборони України від 24.01.2006р. № 28, наказах Міністра оборони України від 09.02.2006р. № 69 та Міністерства освіти і науки від 26.09.2005р. № 557. Отже, надбавки за науковий ступінь (вчене звання) в університеті нараховувались та виплачувались у відповідності до вимог законодавства, відображених в акті ревізії 12.04.2012р. № 08-20/42 порушень в розрізі оскаржених епізодів університет не вчиняв. А внесення відповідачем до акту ревізії неправомірних висновків призвело до прийняття необґрунтованої та незаконної вимоги № 08-15/7173 від 24.04.2012р. в оскарженій частині.
У судовому засіданні представники позивача підтримали доводи та обставини, викладені в позові, просили суд ухвалити рішення про задоволення позову.
Відповідач - Державна фінансова інспекція в Харківській області, з позовом не погодився, посилаючись на те, що вимога № 08-15/7173 від 24.04.2012р. в частині зобов'язання позивача забезпечити відшкодування зайво витрачених коштів в сумі 53.622, 11 грн. на розрахунковий рахунок № 35210001002872 Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області та щодо відкоригування звітів з Пенсійним фондом України на зайво перераховану суму 19.446, 82 грн. - законна, обгрунтована та правомірна.
У письмових запереченнях на позов (т. 1 а.с. 185-186) відповідач вказав, що згідно п. 4 Наказу МОУ від 24.01.2006р. № 28 «Про впорядкування умов оплати праці працівників загальних (наскрізних) професій і посад бюджетних військових частин, закладів, установ та організацій Збройних сил України», передбачено право командирів військових частин у межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах, установлювати доплату за науковий ступінь. Вказана доплата встановлюється працівникам, якщо їх діяльність за профілем збігається з наявним науковим ступенем. Під час проведення ревізії ДФІ було виявлено, що 9 працівникам - викладачам університету у 2010-2011рр. позивачем неправомірно виплачувалась доплата за науковий ступень, оскільки їх діяльність за профілем не збігається з наявним науковим ступенем. За таких підстав, позивач повинен виконати вимогу ДФІ та вжити заходів щодо повернення зайво витрачених на доплату цим працівникам коштів, з урахуванням внесків, відрахованих Пенсійному фонду.
У судовому засіданні представники відповідача підтримали вимоги і доводи заперечень проти позову, просили суд прийняти рішення про залишення позову без задоволення.
Суд, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 2 Закону України "Про державну контрольно -ревізійну службу в Україні" від 26.01.1993 р.№ 2940-ХІІ (із змінами та доповненнями) встановлено, що Головним завданням державної контрольно-ревізійної служби є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно, виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Відповідно до ст. 8 вказаного Закону, Головне контрольно-ревізійне управління України, контрольно-ревізійні управління в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі виконують такі функції:
1) організують роботу контрольно-ревізійних підрозділів в Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі по проведенню державного фінансового контролю, узагальнюють наслідки державного фінансового контролю і у випадках, передбачених законодавством, повідомляють про них органам законодавчої та виконавчої влади;
2) проводять у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності;
3) здійснюють державний фінансовий аудит виконання державних (бюджетних) програм, діяльності бюджетних установ, суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також інших суб'єктів господарювання, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно;
4) здійснюють контроль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення державного фінансового контролю;
5) розробляють нормативно-правові акти та методичні документи з питань своєї діяльності;
6) здійснюють методологічне керівництво і контроль за діяльністю підпорядкованих контрольно-ревізійних підрозділів, узагальнюють досвід проведення державного фінансового контролю і поширюють його серед контрольно-ревізійних служб, розробляють пропозиції щодо удосконалення державного фінансового контролю;
7) проводять перевірки державних закупівель та здійснює інші функції відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Органи контрольно-ревізійної служби розглядають листи, заяви і скарги громадян про факти порушення законодавства з фінансових питань. Звернення, де повідомляється про крадіжки, розтрати, недостачі, інші серйозні правопорушення, негайно пересилаються правоохоронним органам для прийняття рішення згідно з чинним законодавством.
Статтею 10 Закону України "Про державну контрольно -ревізійну службу в Україні" визначені права Державної контрольної служби України.
Відповідно до ст.15 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу" законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єкту, що ревізується.
Відповідно до Указу Президента України від 09.12.2010 р. №1085 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" та постанов Кабінету Міністрів України від 20.07.2011 року № 765 "Про утворення територіальних органів Державної фінансової інспекції Державної фінансової інспекції", від 14.11.2011 року № 1184 "Про затвердження граничної чисельності працівників територіальних органів центральних органів виконавчої влади", контрольно - ревізійні управління в областях було перетворено (змінено організаційно-правову форму) на Державні фінансові інспекції в областях, та контрольно-ревізійні відділи в районах було перетворено, у тому числі в сектори інспектування в районах міжрайонних державних фінансових інспекцій.
Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що відповідно до Плану контрольно - ревізійної роботи ДФІ України на 1 квартал 2012р. та на підставі направлення на проведення ревізії від 23.02.2012р. № 284 відповідачем - Державною фінансовою інспекцією в Харківській області, з 27.02.2012р. по 06.04.2012р. проведено планову ревізію фінансово - господарської діяльності Харківського університету Повітряних сил ім. Івана Кожедуба за 2010 -2011 рр. та по завершений звітний період 2012р.
Результати ревізії оформлені актом № 08-20/42 від 12.04.2012р. (т. 1 а.с. 192-250, т. 2 а.с. 1 - 8).
24.04.2012р. Державною фінансовою інспекцією в Харківській області з посиланням на даний акт ревізії на адресу Харківського університету Повітряних Сил ім. І. Кожедуба направлена вимога № 08-20/42 від 12.04.2012р., якою, зокрема, Харківський університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба зобов'язаний забезпечити відшкодування зайво витрачених коштів в сумі 53.622, 11 грн. на розрахунковий рахунок № 35210001002872 Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області та щодо відкоригування звітів з Пенсійним фондом України на зайво перераховану суму 19.446, 82 грн.
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, які слугували підставою для винесення вимоги № 08-20/42 від 12.04.2012р. (т. 1 а.с. 20-23) в частині зобов'язання позивача забезпечити відшкодування зайво витрачених коштів в сумі 53.622, 11 грн. на розрахунковий рахунок № 35210001002872 Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області та щодо відкоригування звітів з Пенсійним фондом України на зайво перераховану суму 19.446, 82 грн., на їх відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд виходить з наступного:
Законом України «Про наукову та науково - технічну діяльність» визначено, що науково -педагогічна діяльність - педагогічна діяльність у вищих навчальних закладах та закладах післядипломної освіти ІІІ -ІУ рівнів акредитації, пов'язана з науковою та (або) науково -технічною діяльністю. Науково- педагогічний працівник - вчений, який за основним місцем роботи займається професійно педагогічною та науковою або науково - технічною діяльністю у вищих навчальних закладах та закладах післядипломної освіти ІІІ - ІУ рівнів акредитації. Заробітна плата наукових працівників складається з посадових окладів (ставок) премій, доплати за наукові ступені, вчені звання, надбавки за стаж наукової (науково - педагогічної) роботи та інших надбавок, доплат та винагород за наукову (науково - педагогічну) діяльність, передбачених законодавством.
Статтею 57 Закону України «Про освіту» (Гарантії держави педагогічним та науково - педагогічним працівникам та іншим категоріям працівників навчальних закладів) передбачено, що держава забезпечує педагогічним та науково - педагогічним працівникам встановлення підвищення окладів (ставок заробітної плати) за наукові ступені та вчені звання.
Правовідносини з приводу встановлення працівникам доплат за вчені звання професора, доцента, старшого наукового співробітника та науковий ступінь доктора чи кандидата наук унормовані Наказом Міністерства освіти і науки від 26.09.2005р. № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ». Так, згідно п. 4 Наказу № 557, встановлено доплати працівникам за науковий ступень: доктора наук - у граничному розмірі 25 % посадового окладу (ставки заробітної плати); кандидата наук - у граничному розмірі 15 % посадового окладу (ставки заробітної плати).
Згадана вище доплата встановлюється працівникам, якщо їхня діяльність за профілем збігається з наявним науковим ступенем. За наявності у працівників двох наукових ступенів, доплата встановлюється за одним (вищим) науковим ступенем.
Відповідність вченого звання та наукового ступеню профілю діяльності працівника на займаній посаді визначається керівником навчального закладу, установ освіти та наукових установ.
Документи, що засвідчують наявність наукового ступеню та вченого звання повинні відповідати нормам і вимогам, передбаченим законодавством.
Суд відзначає, що всі, зазначені в позові працівники ХУПС: ОСОБА_24., ОСОБА_8, ОСОБА_26., ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_25., ОСОБА_13, мають документи, які підтверджують наявність наукового ступеню. Посади, які згадані працівники займають в ХУПС, передбачають наявність ступеню кандидата наук або доктора наук. Отже, всі дані працівники за основним місцем роботи займаються професійно педагогічною діяльністю у вищому навчальному закладі, яка не передбачає отримання будь - яких особистих ліцензій чи інших особистих дозволів.
Згідно п. 3 ст. 48 Закону України «Про вищу освіту», саме на ці посади (науково - педагогічних працівників) мають обиратись за конкурсом, як правило, особи, які мають наукові ступені або вчені звання. Дане правило також передбачене п. 1 Положення про обрання та прийняття на роботу науково - педагогічних працівників вищих навчальних закладів ІІІ-ІУ рівнів акредитації, затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 24.12.2002р. № 744 «Про затвердження Положення про обрання та прийняття на роботу науково - педагогічних працівників вищих навчальних закладів третього і четвертого рівнів акредитації».
За матеріалами справи судом встановлено, не спростовується відповідачем, що працівник ЗС України заслужений діяч науки і техніки України доктор технічних наук професор ОСОБА_24. був обраний на посаду завідувача кафедри вищої математики за конкурсом. Вказані обставини підтверджуються витягом з протоколу засідання вченої ради університету від 26.08.2008р. № 71, підписаним секретарем вченої ради полковником ОСОБА_14. Надбавка за науковий ступінь даному працівнику ХУПСу встановлена згідно заяв щодо укладання контракту на посаду завідувача кафедрою вищої математики з 01.09.2010р. по 31.08.2011р. та 01.09.2011р. по 31.08.2012р., які затверджені начальником університету ОСОБА_15, наказів начальника університету генерал - майора ОСОБА_16 та начальника відділу особового складу - заступника начальнику штабу університету полковника ОСОБА_17, ТВО начальника університету генерал - майор ОСОБА_18
Працівник ЗС України ОСОБА_24. є доктором технічних наук за спеціальністю 20.02.12: «Військова кібернетика, системи управління та зв'язок», що підтверджується паспортом спеціальності. За профілем підготовки останній є математиком (соціальність «математика», ХДУ ім. Горького, 1967р.). Його науковий напрямок - системний аналіз оцінки ефективності функціонування складних систем та операцій, який визначений за результатами захисту докторської дисертації у 1983р. за закритою темою (цілком таємно) відповідно паспорту спеціальності - «Военная кибернетика, системний анализ, исследование операций, моделирование боевых действий». З 1986р. по теперішній час ОСОБА_24. викладав всі зазначені в додатках дисципліни кафедри. Особисто розробляв програми та робочі програми навчальних дисциплін.
Працівник ЗС України кандидат педагогічних наук доцент ОСОБА_8 обрана на посаду доцента кафедри іноземних мов факультету післядипломної освіти за конкурсом, що підтверджується витягом з протоколу засідання вченої ради університету від 14.09.2011р. № 38, підписаним секретарем вченої ради підполковником ОСОБА_19. Надбавка за науковий ступінь встановлена даному працівнику на підставі заяв щодо укладання контракту на посаду доцента кафедри іноземних мов факультету післядипломної освіти з 01.09.2010р. по 31.08.2011р., з 29.09.2011р. по 31.08.2012р., з 01.09.2011р. по 31.08.2012р., які затверджені начальником університету ОСОБА_15, наказів начальника університету від 01.09.2010р., 01.09.2011р., які підписані начальником університету ОСОБА_15. ОСОБА_8 - кандидат педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» за напрямом досліджень «Формування вмінь іншомовного професійного спілкування майбутніх офіцерів у вищих військових навчальних закладах», що підтверджується паспортом спеціальності, та відповідає формулі спеціальності та напрямам дослідження з паспорту спеціальності. Згідно до кваліфікаційних вимог до фахівця за цією спеціальністю дозволяють ОСОБА_8 викладати навчальні дисципліни за профілем діяльності кафедри університету, що підтверджується переліком навчальних дисциплін кафедри.
Працівник ЗС України кандидат педагогічних наук доцент ОСОБА_26. обрана на посаду доцента кафедри вищої математики за конкурсом, що підтверджується витягом з протоколу вченої ради університету від 26.08.2010р. № 14, підписаним секретарем вченої ради підполковником ОСОБА_19. Надбавка за науковий ступінь даному працівнику встановлена на підставі заяв щодо укладання контракту на посаду доцента кафедри вищої математики з 01.09.2010р. по 31.08.2011р., з 01.09.2011р. по 31.08.2012р., які затверджені начальником університету ОСОБА_15, згідно наказів начальника університету генерал - майора ОСОБА_16 та начальника відділу особового складу - заступника начальника штабу університету полковника ОСОБА_17, начальника університету ОСОБА_15, ТВО начальника університету генерал - майора ОСОБА_18. ОСОБА_26. - кандидат педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти», захистила дисертацію за темою «педагогічні умови керівництва самостійною підготовкою курсантів військових вищих навчальних закладів», що підтверджується паспортом спеціальності. Кваліфікаційні вимоги до фахівця за цією спеціальністю дозволяють останній викладати навчальні дисципліни за профілем діяльності і кафедри університету, що підтверджується переліком навчальних дисциплін кафедри університету.
Працівник ЗС України кандидат історичних наук доцент ОСОБА_9 отримав надбавку за науковий ступінь згідно заяви щодо укладання контракту на посаду доцента кафедри іноземних мов факультету післядипломної освіти з 12.09.2011р. по 31.08.2012р., яка затверджена ТВО начальника університету полковником ОСОБА_20, наказу начальника університету від 12.09.2011р. ОСОБА_9 - кандидат історичних наук за спеціальністю 07.00.06 «Історіографія, джерелознавство та спеціальні історичні дисципліни», що підтверджується паспортом спеціальності. Педагогічна діяльність ОСОБА_9 пов'язана з викладанням французької мови за професійним спрямуванням, з аналізом особливостей, джерел різних типів і видів з метою їх пристосування у якості навчальних матеріалів при викладання французької мови слухачам заочного відділення, що співпадає з тематикою його дисертаційних досліджень та напрямом йог наукової та науково - технічної діяльності. Кваліфікаційні вимоги до фахівця за цією спеціальністю дозволяють йому викладати навчальні дисципліни за профілем діяльності кафедри університету, що підтверджується переліком навчальних дисциплін кафедри.
Працівник ЗС України кандидат історичних наук доцент ОСОБА_21 був обраний на посаду старшого викладача кафедри загальновійськової та гуманітарної підготовки факультету підготовки офіцерів запасу за контрактом за конкурсом, що підтверджується витягом з протоколу засідання вченої ради університету від 18.09.2008р. № 73, підписаним секретарем вченої ради підполковником ОСОБА_19. Надбавка за науковий ступінь даному працівнику встановлена на підставі заяв щодо укладання контракту на посаду старшого викладача кафедри загальновійськової та гуманітарної підготовки факультету підготовки офіцерів запасу за контрактом за конкурсом з 01.09.2010р. по 31.08.2011р., з 01.09.2011р. по 31.08.2012р., які затверджені начальником університету ОСОБА_15, ТВО начальника університету генерал - майором ОСОБА_18. ОСОБА_22 - кандидат історичних наук за спеціальністю 07.00.02 «Всесвітня історія», що підтверджується паспортом спеціальності. Наукова діяльність останнього здійснюється в рамках психології та педагогіки за напрямком «Виховна та соціально - психологічна робота», при цьому, відповідно до спеціальності 07.00.02 - історія політичних партій та громадських рухів досліджується історичний досвід організації та проведення виховної роботи на різних етапах розвитку суспільства та збройних сил, пов'язана з розробкою та публікацією підручників, навчальних та методичних посібників. Кваліфікаційні вимоги до фахівця за цією спеціальністю дозволяють йому викладати навчальні дисципліни за профілем діяльності кафедри університету.
Працівник ЗС України кандидат історичних наук доцент ОСОБА_11 обраний на посаду викладача кафедри загальновійськової та гуманітарної підготовки факультету підготовки офіцерів запасу за контрактом за конкурсом, що підтверджується витягом з протоколу засідання вченої ради університету від 18.09.2008р. № 73, підписаним секретарем вченої ради ОСОБА_19. Надбавка за науковий ступень ОСОБА_11 встановлена на підставі заяв щодо укладання контракту на посаду викладача кафедри загальновійськової та гуманітарної підготовки факультету підготовки офіцерів запасу за контрактом за конкурсом з 01.09.2010р. по 31.08.2011р., з 01.09.2011р. по 31.08.2012р., які затверджені начальником університету ОСОБА_15, ТВО начальника університету генерал - майора ОСОБА_18. ОСОБА_23 - кандидат історичних наук за спеціальністю 07.00.02 «Всесвітня історія», що підтверджується паспортом спеціальності. Кваліфікаційні умови до фахівця за цією спеціальністю дозволяють ОСОБА_11 викладати навчальні дисципліни за профілем діяльності кафедри університету.
Працівник ЗС України кандидат педагогічних наук ОСОБА_12 надбавка за науковий ступінь встановлена на підставі заяви щодо укладання контракту на посаду доцента загальноуніверситетської кафедри факультету «Інформаційні та технічні системи» з 01.09.2010р. по 31.08.2011р., яка затверджена начальником університету ОСОБА_15, заяви щодо укладання контракту на посаду доцента кафедри вищої математики за штатом факультету «Інформаційні та технічні системи» з 01.09.2011р. по 31.08.2012р., яка затверджена начальником університету ОСОБА_15, ТВО начальника університету генерал - майора ОСОБА_18 ОСОБА_12 - кандидат педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» за темою «Педагогічні умови формування критичного мислення курсантів у процесі навчання у вищих військових навчальних закладах», що підтверджується паспортом спеціальності. Кваліфікаційні вимоги до фахівця за цією спеціальністю дозволяють їй викладати навчальні дисципліни за профілем діяльності кафедри університету, що підтверджується переліком навчальних дисциплін кафедри.
Працівник ЗС України кандидат філософських наук старший науковий співробітник ОСОБА_25. обрана на посаду доцента кафедри іноземних мов факультету післядипломної освіти за конкурсом, що підтверджується витягом з протоколу засідання вченої ради підполковником ОСОБА_19. Надбавка за науковий ступінь даному працівнику встановлена на підставі заяв щодо укладання контракту на посаду доцента кафедри іноземних мов факультету післядипломної освіти за контрактом за конкурсом з 01.09.2010р. по 31.08.2011р, з 01.09.2011р. по 31.08.2012р., з 29.09.2011р. по 31.08.2012р., які затверджені начальником університету ОСОБА_15. ОСОБА_25. - кандидат філософських наук за спеціальністю 09.00.03 «Соціальна філософія та філософія історії», що підтверджується паспортом спеціальності. Кваліфікаційні вимоги до фахівця за цією спеціальністю дозволяють їй викладати навчальні дисципліни за профілем діяльності кафедри університету, що підтверджується переліком навчальних дисциплін кафедри.
Працівник ЗС України кандидат наук з державного управління доценту ОСОБА_13 надбавка за науковий ступінь була встановлена на підставі заяви щодо укладання контракту на посаду доцента кафедри інженерно - авіаційного забезпечення інженерно - авіаційного факультету з 01.09.2011р., яка затверджена начальником університету ОСОБА_15, ТВО начальника університету генерал - майором ОСОБА_18. Даний працівник має вищу освіту за спеціальністю «Літакобудування, кваліфікація: інженер - механік», є кандидатом наук з державного управління за спеціальністю 25.00.02 «Механізми державного управління», що підтверджується паспортом спеціальності, вчене звання доцент за кафедрою Управління та економіки, обіймає посаду старшого викладача (0. 25 ставки) кафедри «Конструкції та міцності літальних апаратів та двигунів» за сумісництвом. Кваліфікаційні вимоги до фахівця за цією спеціальністю дозволяють йому викладати навчальні дисципліни за профілем діяльності кафедри університету.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про те, що надбавки за науковий ступінь (вчене звання) в університеті нараховувались і виплачувались у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Суд відмічає, що заперечуючи проти позову, відповідач за правилами ч.2 ст.71 КАС України не довів юридичної та фактичної обґрунтованості мотивів винесення вимоги № 08-20/42 від 12.04.2012р. в оскарженій позивачем частині.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Оскільки відповідачем, який в силу Закону України "Про державну контрольно -ревізійну службу в Україні" та за ознаками ст. 3 КАС України є суб'єктом владних повноважень, при розгляді і вирішенні судом справи в порядку ч.2 ст.71 КАС України не доведено правомірності вимоги № 08-20/42 від 12.04.2012р. в спірній частині, суд доходить висновку, що дана вимога в спірній частині, а саме: в частині зобов'язання позивача забезпечити відшкодування зайво витрачених коштів в сумі 53.622, 11 грн. на розрахунковий рахунок № 35210001002872 Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області та щодо відкоригування звітів з Пенсійним фондом України на зайво перераховану суму 19.446, 82 грн. порушує права і інтереси позивача у сфері публічно -правових відносин, а тому підлягає скасуванню.
Керуючись ст.ст. 11, 12, 51, 71, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161ст. 162, ст. 163, ст. 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Харківського університету Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба до Державної фінансової інспекції в Харківській області про визнання вимоги неправомірною та скасування - задовольнити.
Визнати неправомірною та скасувати вимогу Державної фінансової інспекції в Харківській області № 08-15/7173 від 24.04.2012р. в частині зобов'язання забезпечити відшкодування зайво витрачених коштів в сумі 53622,11грн., на розрахунковий рахунок №35210001002872 Головного управління Державної казначейської служби України у Харківській області та щодо відкоригування звітів з Пенсійним фондом на зайво перераховану суму 19446,82 грн.
Постанова набирає законної сили згідно з ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч. 3, ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні -з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу, про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено 01 жовтня 2012 року.
Суддя Панченко О.В.