open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 листопада 2012 р. № 2а-8550/12/1370

Львівський окружний адміністративний суд,

у складі:

головуючого -судді Ланкевича А.З.

секретар судового засідання Бравчук Д.Є.

за участі представників

позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2

відповідача Соколової С.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до Миколаївської районної державної адміністрації Львівської області про визнання протиправними відмов та зобов'язання вчинити дії, -

встановив :

Позивач звернувся з позовом, в якому просить визнати протиправними відмови відповідача №02-18/1980-2193/23 від 09.07.2012 року, №02-18/2068-2719/03 від 23.08.2012 року, №02-18/2447-2977/4 від 17.09.2012 року стосовно надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства в с.Поляна в урочищі «Сущин»орієнтовною площею 0,7 га та зобов'язати надати дозвіл на виготовлення зазначеного проекту землеустрою.

Посилається на те, що рішенням Красівської сільської ради Миколаївського району Львівської області від 25.06.2012 року №174 йому погоджено надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,70 га для ведення фермерського господарства за рахунок вільних земель резервного фонду та вирішено звернутися до Миколаївської РДА для надання відповідного дозволу. Зазначає, що він неодноразово звертався до Миколаївської РДА щодо надання дозволу на складання проекту землеустрою для ведення фермерського господарства, однак йому було відмовлено. Вважає, що дані відмови відповідача є незаконними та необгрунтованими. Тому просить позов задоволити.

Від відповідача надійшли письмові заперечення проти позову, в яких він просить в позові відмовити, посилається на те, що позивач тричі звертався із зверненням надати йому дозвіл на виготовлення проекту землеустрою для ведення фермерського господарства в с.Поляна в урочищі "Сущин", орієнтовною площею 0,7 га, на що райдержадміністрація не відмовляла, а лише повідомляла про те, що заява може бути задоволена тільки після затвердження Кабінетом Міністрів України переліку документів, які б підтверджували досвід у сільському господарстві. Зазначає, що відповідно до Закону України "Про фермерське господарство" зацікавлена особа звертається до компетентного органу з відповідною заявою, до якої подає документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в агарному навчальному закладі. У позивача відсутня така освіта, тому до звернення додавалась тільки копія трудової книжки. Миколаївська РДА не уповноважена на те, щоб визначати скільки років потрібно працювати і на якій посаді, щоб підтвердити досвід роботи у сільському господарстві та здійснює свої повноваження відповідно до діючих норм законодавства і не може вийти за їх межі.

В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали повністю, просять їх задоволити, посилаються на підстави викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила, просить відмовити в його задоволенні, посилається на підстави викладені в письмовому запереченні на позовну заяву.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Рішенням Красівської сільської ради Миколаївського району Львівської області від 25.06.2012 року №174 ОСОБА_4 погоджено надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0.70 га для ведення фермерського господарства за рахунок вільних земель резервного фонду поблизу с.Поляна в урочищі "Сущин" за межами населеного пункту та вирішено звернутися до Миколаївської районної державної адміністрації Львівської області для надання відповідного дозволу.

Позивач тричі 05.07.2012 року, 23.07.2012 року та 30.08.2012 року звертався з заявою до Миколаївської районної державної адміністрації Львівської області щодо надання дозволу на складання проекту землеустрою для ведення фермерського господарства.

Відповідачем листами від 09.07.2012 року №02-18/1980-2193/23, від 23.08.2012 року №02-18/2068-2719/03 та від 17.09.2012 року №02-18/2447-2977/4 надано відповіді позивачу про неможливість задоволення вказаних заяв у зв'язку з відсутністю копії документа про наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі та дані заяви будуть задоволені лише після затвердження Кабінетом Міністрів України переліку документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві.

Згідно з ч.1 ст.2, ст.5 Закону України "Про фермерське господарство" відносини, пов'язані зі створенням, діяльністю та припиненням діяльності фермерських господарств, регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, цим Законом та іншими нормативно-правовими актами України. Право на створення фермерського господарства має кожний дієздатний громадянин України, який досяг 18-річного віку та виявив бажання створити фермерське господарство.

Відповідно до ст.31 Земельного кодексу України землі фермерського господарства можуть складатися із: а) земельної ділянки, що належить на праві власності фермерському господарству як юридичній особі; б) земельних ділянок, що належать громадянам-членам фермерського господарства на праві приватної власності; в) земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди.

Згідно п.12 Перехідних положень вищевказаного Кодексу до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

За вимогами п.1,2 ст.7 Закону України "Про фермерське господарство", який є спеціальним законом у сфері даних правовідносин, для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. Для отримання у власність або в оренду земельної ділянки із земель комунальної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до місцевої ради.

У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обгрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додаються документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.

Перелік документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві, затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням спеціального уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері аграрної політики.

Заяву громадянина про надання земельної ділянки у власність або в оренду районна або міська державні адміністрації або орган місцевого самоврядування розглядають у місячний строк і в разі її задоволення дають згоду на підготовку землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки.

Відповідно до Прикінцевих положень Закону від 16.06.2011 року №3523-VІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань створення та діяльності фермерських господарств", який набрав чинності 17.07.2011 року, Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом було доручено: 1) прийняти нормативно-правові акти, що випливають із цього Закону; 2) забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

На сьогоднішній день Перелік документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві, Кабінетом Міністрів України не визначено.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем до заяв про надання дозволу на складання проекту землеустрою для ведення фермерського господарства не додано документа про наявність освіти здобутої в аграрному навчальному закладі, а додано лише копія трудової книжки, де вказано про дев'ятирічний стаж роботи водієм у сільськогосподарських підприємствах.

Закон України "Про фермерське господарство" чітко зазначає, що перелік документів, що підтверджує досвід роботи у сільському господарстві, затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням спеціального уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері аграрної політики, але на сьогоднішній день такий перелік не затверджений. Тому, відповідач не уповноважений на те, щоб визначати скільки років потрібно працювати і на якій посаді, щоб підтвердити досвід роботи у сільському господарстві та чи достатньо дев'яти років стажу на посаді водія на підприємствах сільського господарства, щоб визнати позивача, як такого, що має досвід у галузі сільського господарства. Миколаївська районна державна адміністрація Львівської області здійснює свої повноваження відповідно до діючих норм законодавства, та не може вийти за їх межі.

Також слід зазначити, що позивач в позовній заяві просить суд зобов'язати відповідача надати дозвіл позивачу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства в с.Поляна в урочищі "Сущин" орієнтовною площею 0,7га, однак такий спосіб захисту передбачає втручання у внутрішню діяльність Миколаївської районної державної адміністрації Львівської області, що суперечить принципу розподілу влад.

За таких обставин, суд вважає, що в задоволенні позову слід відмовити.

На підставі ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України із урахуванням того, що рішення ухвалене на користь відповідача, який є суб'єктом владних повноважень, судові витрати здійснені позивачем не підлягають до компенсації.

Керуючись ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

В задоволенні позову ОСОБА_4 до Миколаївської районної державної адміністрації Львівської області про визнання протиправними відмов та зобов'язання вчинити дії - відмовити повністю.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.

Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Головуючий Ланкевич А.З.

Повний текст постанови виготовлено 12 листопада 2012 року

Джерело: ЄДРСР 27404226
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку