open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Cправа № 2a-0770/3291/12

Ряд стат. звіту № 1.1.5

Код - 07

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2012 року місто Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої -судді Калинич Я.М., суддів Гебеша С.А., Плеханової З.Б.

при секретарі судового засідання -Краснової О.Р.

за участю сторін:

представника позивача -Андрущака П.А.

представника відповідача -Жихарєва О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ужгороді справу за позовною заявою Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина»в особі уповноваженої особи в одномандатному виборчому окрузі №68 Закарпатської області Андращука Павла Адальбертовича до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №68 Закарпатської області про визнання рішення окружної виборчої комісії незаконним та зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина»в особі уповноваженої особи в одномандатному виборчому окрузі №68 Закарпатської області Андращука Павла Адальбертовича звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №68 Закарпатської області про:

1) Визнати бездіяльність окружної виборчої комісії з виборів народних депутатівУкраїни одномандатного виборчого округу №68 Закарпатської області з-приводу не розгляду скарги від 29.10.2012 року про визнання голосування на виборчій дільниці №210548 недійсними, такою, що порушує ч.15 ст.94 та ст.111 Закону України «Про вибори народних депутатів України»;

2) Визнати рішення ОВК № 68 (лист ОВК від 06.11.2012 року № 65 ), щодо не включення до порядку денного та повернення без розгляду трьох заяв політичної партії ВО «Батьківщина» від 05.11.2012 року про порушення чинного законодавства таким, що не відповідає вимогам Закону України «Про вибори народних депутатів України»;

3) Зобов'язати окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №68 Закарпатської області прийняти рішення про визнання голосування на виборчій дільниці № 210548 недійсними;

4) Зобов'язати окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №68 Закарпатської області розглянути та задовольнити заяви політичної партії ВО «Батьківщина»від 05.11.2012 року щодо виявлених порушень Закону України «Про вибори народних депутатів України»на дільницях № 210749, №210759, №210771;

5) Зобов'язати окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №68 Закарпатської області провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №210749, №210759, №210771 в порядку встановленому Законом України «Про вибори народних депутатів України».

Ухвалою суду від 10 листопада 2012 року позовну заяву в частині визнання бездіяльністі окружної виборчої комісії з виборів народних депутатівУкраїни одномандатного виборчого округу №68 Закарпатської області з-приводу не розгляду скарги від 29.10.2012 року про визнання голосування на виборчій дільниці №210548 недійсними, такою, що порушує ч.15 ст.94 та ст. 111 Закону України «Про вибори народних депутатів України»та зобов'язання окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №68 Закарпатської області прийняти рішення про визнання голосування на виборчій дільниці № 210548 недійсними залишено без розгляду.

Позовні вимоги мотивовані тим, що під час проведення виборів в одномандатному виборчому окрузі № 68 Закарпатської області уповноваженими особами та членами різних ДВК по цьому округу від політичної партії ВО «Батьківщина»були зафіксовані багагочисленні порушення чинного законодавства про вибори народних депутатів України. На підставі виявленого складались акти та скарги, які направлялись до ОВК № 68 на

розгляд, однак остання, проявивши бездіяльність, ігнорувала такі та не розглядала по суті або

залишала без розгляду. Крім того зазначив, що подані ним заяви від 05 листопада 2012 року просить вважати скаргами.

Представник позивача у судовому засіданні уточнив п. 2 позовних вимог та просив визнати рішення ОВК № 68 (лист ОВК від 06.11.2012 року № 65 ), щодо не включення до порядку денного та повернення без розгляду по суті трьох заяв політичної партії ВО «Батьківщина» від 05.11.2012 року про порушення чинного законодавства таким, що не відповідає вимогам Закону України «Про вибори народних депутатів України», та підримав решту позовних вимог і просив суд такі задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечив, просив суд відмовити у задоволенні позову, зокрема пояснив, що заяви та скарги, які надходили до ОВК № 68 від представників ВО «Батьківщина»оформлені не належним чином, а тому були залишені без розгляду.

Заслухавши представників сторін, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

У відповідності до ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ч.2 ст.11 Закону України «Про вибори народних депутатів України»виборчий процес здійснюється на засадах: дотримання принципів виборчого права, зазначених у статтях 2 - 10 цього Закону; законності та заборони незаконного втручання будь-кого у цей процес; політичного плюралізму та багатопартійності; публічності і відкритості; свободи передвиборної агітації, рівного доступу всіх кандидатів у депутати і партій - суб'єктів виборчого процесу до засобів масової інформації незалежно від їх форми власності, крім засобів масової інформації, засновниками (власниками) яких є партії, кандидати у депутати в одномандатному окрузі; неупередженості органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, судів, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до партій - суб'єктів виборчого процесу, кандидатів у депутати.

Відповідно до ст.108 Закону України «Про вибори народних депутатів України»кандидат у депутати, зареєстрований у встановленому Законом порядку, партія - суб'єкт виборчого процесу, в особі її керівника, представника партії у Центральній виборчій комісії, уповноваженої особи партії чи іншої особи, уповноваженої рішенням центрального керівного органу партії, довірена особа кандидата у депутати, офіційний спостерігач, виборча комісія, утворена відповідно до цього Закону, виборець, чиї особисті виборчі права або охоронювані законом інтереси щодо участі у виборчому процесі, у тому числі на участь у роботі виборчої комісії чи на здійснення спостереження, порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта оскарження, може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею та статтями 109 - 113 цього Закону.

Так, у судовому засіданні встановлено, що 05 листопада 2012 року до ОВК за №68 від представників ВО «Батьківщина»подано 3 заяви про порушення ст.ст.91, 93, 94, Закону України «Про вибори народних депутатів України», зареєстровані відповідачем за вхідними номерами №№708, 709, 710.

06 листопада 2012 року окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу №68 Листом за №65 за підписом Голови окружної виборчої комісії Дударевої Л.В. повідомила позивача, що його скарги оформлені без дотримання вимог, передбачених Законом України «Про вибори народних депутатів України», тобто залишені без розгляду на підставі ч.2 ст.111 вищевказаного Закону.

Законом України «Про вибори народних депутатів України», а саме ст.110 та Порядком розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого Постановою ЦВК від 31 липня 2012 року за №13, передбачено вимоги до скарги, яка подається до виборчої комісії.

Пп.1.2 вищевказаного Порядку під скаргою слід розуміти звернення, в якому міститься інформація щодо порушення законодавства України про вибори депутатів та вимога забезпечити реалізацію і захист виборчих прав, законних інтересів відповідних суб'єктів виборчого процесу, поновити порушені виборчі права.

Вимоги до змісту та форми скарги передбачені ст.6 Порядку та ст.110 Закону України «Про вибори народних депутатів України», а саме: скарга до виборчої комісії подається у письмовій формі та повинна містити: назву виборчої комісії, до якої вона подається; прізвище, ім'я, по батькові (найменування) суб'єкта звернення зі скаргою, його місце проживання (поштову адресу), а також номер засобу зв'язку, адресу електронної пошти, якщо такі є; прізвище, ім'я, по батькові (найменування) суб'єкта оскарження, його місце проживання (поштову адресу), а також номер засобу зв'язку, адресу електронної пошти, якщо такі є; суть порушеного питання; виклад обставин і зазначення доказів, якими суб'єкт звернення обґрунтовує свої вимоги; чітко сформульовані вимоги із зазначенням суті рішення, ухвалення якого вимагається від виборчої комісії; перелік документів і матеріалів, що додаються; зазначення заінтересованих осіб, яких суб'єкт звернення зі скаргою вважає за потрібне залучити до розгляду скарги; підпис суб'єкта звернення зі скаргою чи особи, яка його представляє відповідно до статті 108 цього Закону, із зазначенням дати підписання.

Крім того, до скарги додаються її копії, докази, зазначені у скарзі, та копії усіх документів, що приєднуються до неї, у кількості, яка дорівнює кількості суб'єктів оскарження та заінтересованих осіб, зазначених у скарзі.

Доказами, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб'єкта звернення зі скаргою, суб'єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги у відповідності до ст.112 Закону України «Про вибори народних депутатів України», можуть бути: письмові документи і матеріали (в тому числі електронні), які містять відомості про обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги; письмові пояснення суб'єктів виборчого процесу, посадових і службових осіб органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, закладів, підприємств, установ, організацій, відповідних правоохоронних органів, отримані на вимогу виборчої комісії - суб'єкта розгляду скарги, в тому числі членів виборчої комісії, на виконання повноважень виборчої комісії; речові докази; висновки експертів, надані письмово на запит виборчої комісії - суб'єкта розгляду скарги, суб'єкта звернення зі скаргою або суб'єкта оскарження.

Згідно вимоги ч.9 ст.94 Закону України «Про вибори народних депутатів України»за наявності заяв або скарг, підтверджених відповідно оформленими актами, складеними кандидатами у депутати, їх довіреними особами, уповноваженими особами партій, офіційними спостерігачами, виборцями, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та (або) підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, що ставлять під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі, а також за наявності акта або письмової заяви чи скарги осіб, зазначених у частині першій статті 93 цього Закону, про порушення вимог цього Закону під час транспортування до окружної виборчої комісії протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інших документів окружна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у загальнодержавному окрузі в межах одномандатного округу та (або) одномандатному окрузі.

Згідно ч.2 ст.111 Закону України «Про вибори народних депутатів України»скарга, оформлена без дотримання вимог статті 110 цього Закону, повертається відповідно Головою Центральної виборчої комісії або іншим членом Центральної виборчої комісії за дорученням Голови Центральної виборчої комісії чи головою або заступником голови окружної або дільничної виборчої комісії суб'єкту звернення зі скаргою без розгляду не пізніш як на наступний день після дня надходження скарги, а скарга, подана напередодні дня голосування, в день голосування чи наступного дня, - невідкладно. При поверненні скарги без розгляду зазначається вичерпний перелік недоліків, які перешкоджають розгляду скарги, і вказується на можливість повторного звернення із скаргою, оформленою відповідно до вимог статті 110 цього Закону, у передбачені цим Законом строки.

Згідно п. 3.9 ст.3 Порядку скарга, подана до Центральної виборчої комісії, яка відповідно до частини одинадцятої статті 108 Закону підлягає поверненню суб'єкту звернення без розгляду, згідно з частинами п'ятою, сьомою статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" може бути повернута без прийняття рішення Центральною виборчою комісією Головою Центральної виборчої комісії або за його дорученням іншим членом Комісії, який попередньо розглядав цю скаргу, із відповідним супровідним листом.

Скарга, подана до окружної чи дільничної виборчої комісії, яка відповідно до частини одинадцятої статті 108 Закону підлягає поверненню суб'єкту звернення без розгляду, може бути повернута без прийняття рішення виборчою комісією із супровідним листом за підписом голови цієї виборчої комісії або заступника голови комісії.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про безпідставність доводів позивача про порушення окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу №68 вимог виборчого законодавства, а тому і у задоволенні позовних вимог щодо зобов'язань про проведення повторного підрахунку голосів, розгляду та задоволення заяв від 05 листопада 2012 року слід відмовити.

Керуючись статтями 160-163, 172-177 Кодексу адміністративного судочинства України, ст.ст.94, 110, 111, 112 Закону України «Про вибори народних депутатів України», суд,-

П О С Т А Н О В И В :

1. У задоволенні позовних вимог Політичній партії Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина»в особі уповноваженої особи в одномандатному виборчому окрузі №68 Закарпатської області Андращука Павла Адальбертовича до Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №68 Закарпатської області про визнання рішення окружної виборчої комісії незаконним та зобов'язання вчинити дії -відмовити повністю.

2. Судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 172 - 175 цього Кодексу, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення, а судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Головуюча суддя: Калинич Я.М.

Судді: Гебеш С.А.

Плеханова З.Б.

Джерело: ЄДРСР 27351401
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку