open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 1818/1797/2012

№ провадження 2/1818/357/2012

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.08.2012 року Тростянецький районний суд Сумської області в складі: головуючого - судді- Маслов В.В.,при секретарі Бабкова Я. О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Тростянець цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 до Державного підприємства «Тростянецьке лісове господарство», треті особи Тростянецька міська рада, Тростянецька районна державна адміністрація, відділ Держкомзему у Тростянецькому районі про вилучення земельної лісової ділянки із складу земель лісового фонду та зміну цільового використання земельної лісової ділянки, -

встановив:

Позивачі звернулися з позовом до Державного підприємства «Тростянецьке лісове господарство»про вилучення земельної лісової ділянки із складу земель лісового фонду та зміну цільового використання земельної лісової ділянки, посилаючись на те, що їм на праві приватної власності належить будинок за адресою: Сумська область, м. Тростянець, вул. Нескучанська, 5. Даний будинок був побудований на землях, які надані у постійне користування Державному підприємству «Тростянецьке лісове господарство»(відповідачу). Лісова ділянка складається з ділянки площею 2021 м2 - землі лісогосподарського призначення. Рішенням Тростянецької міської ради № 367 від 15 грудня 2006 року «Про надання дозволу громадянам на розробку технічної документації землеустрою»їм була передана у приватну власність безкоштовно земельна ділянка для ведення індивідуального житлового будівництва у розмірі 2021 м2 за адресою: м. Тростянець, вул. Нескучанська, 5. Проте, у Відділі Держкомзему у Тростянецькому районі їм відмовили у видачі державного акту на земельну ділянку за адресою: м. Тростянець, вул. Нескучанська, 5, оскільки Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2008 року № 610-р зупинено прийняття рішень про надання згоди на вилучення ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення. Враховуючи дані обставини позивачі просили суд: зобов'язати Державне підприємство «Тростянецьке лісове господарство»надати погодження на вилучення земельної лісової ділянки у розмірі 2021 м2 за адресою: Сумська область, вул. Нескучанська, 5 із складу земель лісового фонду; вилучити дану земельну лісову ділянку із складу земель лісового фонду; змінити її цільове призначення з лісогосподарського призначення - для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.

В судове засідання позивачі зявились, підтвердили обставини викладені в позові та просили позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання зявився, позов визнав повністю.

Представник відділу Держкомзему у Тростянецькому районі в судове засідання не зявився, при цьому на попередніх судових засіданнях позов підтримував повністю.

Представники Тростянецької міської ради та Тростянецької районної державної адміністрації в судове засідання не зявились, хоча про час і місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

Суд, вислухавши пояснення учасників розгляду справи, дослідивши докази, мотивуючи рішення зазначає про наступне.

Матеріалами справи встановлено, що позивачам на праві приватної власності належить будинок за адресою: Сумська область, м. Тростянець, вул. Нескучанська, 5, що підтверджується договором купівлі-продажу від 17.07.1992 р., посвідчений державним нотаріусом Тростянецької держнотконтори (а.с.12-13).

Рішенням Тростянецької міської ради № 367 від 15 грудня 2006 року (а.с. 25) «Про надання дозволу громадянам на розробку технічної документації землеустрою»позивачам була передана у приватну власність безкоштовно земельна ділянка для ведення індивідуального житлового будівництва у розмірі 2021 м2 за адресою: м. Тростянець вул. Нескучанська, 5.

В той же час, рішенням Тростянецької міської ради від 16.10.2008 №285 земельна ділянка, що була виділена позивачам, разом з іншими землями передана у постійне користування Державному підприємству «Тростянецьке лісове господарство», що підтверджується копією державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ №278500.

Цим же державним актом встановлено цільове призначення (використанння) земельної ділянки, а саме: «для ведення лісового господарства».

Згідно з довідкою ДП Тростянецький лісгосп від 14.08.2012 № 978 зазначена земельна ділянка відноситься до не вкритих лісовою рослинністю земель (будівлі господарські і адміністративні, контора лісогосподарського підприємства).

Допитаний в судовому засіданні в якості свідка інженер Тростянецького лісового господарства ОСОБА_5 пояснив суду, що спірна земельна ділянка належить до земель лісового фонду та знаходиться під забудовами, що підтверджується таксаційним описом Нескучанського лісництва квартал 5 ділянка 4 (а.с.54-55).

Як встановлено судом позивачі у 2008 році звертались до Відділу Держкомзему у Тростянецькому районі з клопотанням про отримання державного акту на земельну ділянку 2021 м2 за адресою: м. Тростянець, вул. Нескучанська, 5 для ведення індивідуального житлового будівництва, проте їм було відмовлено у його видачі та у погодженні зміни цільового призначення земельної ділянки до законодавчого врегулювання відповідних відносин із посиланням на приписи Розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.04.2008 р. №610-р.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що оскільки земельна ділянка, про зміну цільового призначення якої звертались позивачі, відноситься до земель лісогосподарського призначення то зміна її цільового призначення здійснюється за правилами Земельного та Лісового кодексів України.

Відповідно до ч.1 ст. 12 Лісового кодексу України громадяни та юридичні особи України можуть безоплатно або за плату набувати у власність у складі угідь селянських, фермерських та інших господарств замкнені земельні лісові ділянки загальною площею до 5 гектарів. Ця площа може бути збільшена в разі успадкування лісів згідно із законом.

Пункт 4 ст. 20 Земельного кодексу України встановлює, що зміна цільового призначення земель, зайнятих лісами, провадиться з урахуванням висновків органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та лісового господарства.

Статтею 57 Лісового кодексу України встановлено, що зміна цільового призначення земельних лісових ділянок з метою їх використання в цілях, не пов'язаних з веденням лісового господарства, провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земельних ділянок у власність або надання у постійне користування відповідно до Земельного кодексу України. Зміна цільового призначення земельних лісових ділянок з метою їх використання для житлової, громадської і промислової забудови провадиться переважно за рахунок площ, зайнятих чагарниками та іншими малоцінними насадженнями.

Зміна цільового призначення земельних лісових ділянок здійснюється за погодженням з органами виконавчої влади з питань лісового господарства та з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республіки Крим, територіальними органами центральних органів виконавчої влади з питань лісового господарства та охорони навколишнього природного середовища.

Пунктом 3 ст. 116 Конституції України встановлено, що Кабінет Міністрів України забезпечує проведення політики у сферах охорони природи, екологічної безпеки, природокористування.

У ст. 13 Земельного кодексу України визначені повноваження Кабінету Міністрів України у галузі земельних відносин, до яких, зокрема, відноситься реалізація держаної політики у сфері використання та охорони земель.

Відповідно до ст. 23 Закону України Про Кабінет Міністрів України Кабінет Міністрів України спрямовує і координує діяльність міністерств та інших центральних органів виконавчої влади. Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади відповідальні перед Кабінетом Міністрів України, підзвітні та підконтрольні йому.

Згідно ст. 53 зазначеного Закону Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції та законів України видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.

Так, Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 610-р від 10.04.2008 Про зупинення прийняття рішень про надання згоди на вилучення земельних лісових ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення, з метою недопущення фактів порушення інтересів держави і суспільства під час відчуження та зміни цільового призначення земельних лісових ділянок Мінприроди, Мінагрополітики, Міноборони, Держкомлісгоспу та Держкомзему зобов'язані, до законодавчого врегулювання питань запобігання зловживанням у цій сфері, зупинити прийняття рішень про надання згоди на вилучення ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення.

Вказане Розпорядження неконституційним та нечинним не визнано, дія його не припинена та не скасована, а тому є такою, що підлягає обовязковому виконанню.

Таку ж позицію висловлено у постанові Вищого адміністративного суду України від 25.01.2012 у справі № К-929/10.

Таким чином, оскільки позивачі просили узгодити передачу земельної ділянки у власність із зміною її цільового призначення, то Відділ Держкомзему у Тростянецькому районі правомірно застосовував приписи Розпорядження КМУ № 610-р від 10.04.2008 та відмовив у задоволенні таких вимог.

Від так, суд вважає, що позовні вимоги позивачів є не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Також суд зазначає, що вирішення питання про зміну цільового призначення земельної ділянки лісогосподарського призначення має вирішуватись у порядку визначеному законом з відповідним зверненням до компетентних органів та посадових осіб визначених нормами Лісового та Земельного кодексів України. Оскарження рішень зазначених органів про відмову у реалізації передбачених законом прав громадян має відбуватись за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

У звязку з цим, заявлення позовних вимог, за якими вирішення питання про зміну цільового призначення земельної ділянки лісогосподарського призначення покладається на суд, є недопустимим.

Крім того, суд дійшов висновку, про неможливість прийняття визнання позову відповідачем, оскільки відповідно до ч. 4 ст. 174 ЦПК таке визнання позову суперечить закону та може призвести до порушень інтересів держави і суспільства.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 11, 174, 209, 212, 214, 215, 367 ЦПК України, ст.ст. 22, 57 Лісового кодексу України, ст. ст. 13, 20 Земельного кодексу України, ст.ст. 23, 53 Закону України Про Кабінет Міністрів України, розпорядженням Кабінету Міністрів України Про зупинення прийняття рішень про надання згоди на вилучення земельних лісових ділянок, їх передачу у власність та оренду із зміною цільового призначення -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 до Державного підприємства «Тростянецьке лісове господарство», треті особи Тростянецька міська рада, Тростянецька районна державна адміністрація, відділ Держкомзему у Тростянецькому районі про вилучення земельної лісової ділянки із складу земель лісового фонду та зміну цільового використання земельної лісової ділянки відмовити в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Апеляційного суду Сумської області через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 діб з дня його проголошення.

Суддя

ОСОБА_6

Джерело: ЄДРСР 27209697
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку