open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа № 32/456

03.11.08

За позовом Суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1

До 1. Київської міської ради

2. Головного Управління земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації

Про визнання права на земельну ділянку

Суддя Хрипун О.О.

Представники сторін: Від позивача ОСОБА_2 -предст., Від відповідача-1 не з'явилися, Від відповідача-2 Яроцька Е.М. -заст.нач.,

Обставини справи:

Позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до відповідачів та просить визнати право суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 на оренду земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений у встановленому законодавством порядку; визнати укладеним договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва між суб'єктом підприємницької діяльності -фізичною особою ОСОБА_1 та Київською міською радою в редакції, яка підписана суб'єктом підприємницької діяльності -фізичною особою ОСОБА_1 та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 та вважати цю земельну ділянку переданою з моменту набрання чинності судового рішення на умовах, визначених договором; зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між орендодавцем -Київською міською радою та орендарем -суб'єктом підприємницької діяльності -фізичною особою ОСОБА_1 у встановленому порядку.

Відповідачі надали відзиви на позовну заяву відповідно до яких Київська міська рада та Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) позов не визнають та просять суд відмовити позивачу в задоволенні його позовних вимог в повному обсязі. Відповідач-1 зазначив, що Київська міська рада рішення про передачу в оренду земельної ділянки позивачу не приймала, а тому у позивача відсутні підстави для укладення договору оренди земельної ділянки. Відповідач-2 стверджує, що позивач не звертався з приводу державної реєстрації зазначеної вище угоди до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до частини 1 статті 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Згідно частини 5 статті 16 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Стаття 16 Закону України „Про оренду землі” визначає, що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). Розгляд заяви (клопотання) і надання земельної ділянки в оренду проводяться у порядку, встановленому Земельним кодексом України. У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог цього Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві затверджений рішенням Київради від 26 червня 2003 року № 512/672 та рішенням Київради від 15 липня 2004 року № 457/1867.

На виконання вимог законодавства, позивач звертався до Київської міської ради із заявами від 20.05.2003 та від 25.06.2004 про відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва.

На підставі листа-доручення Київської міської ради від 01.07.2004 № 225-032-2308-М землевпорядною організацією -комунальним підприємством „Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі” за замовленням суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 було розроблено проект відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва.

Частиною 6 статті 123 Земельного кодексу України визначено, що проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

Проект відведення земельної ділянки був погоджений позивачем із відповідними органами, про що свідчать позитивні висновки, що знаходяться в матеріалах справи.

Відповідно до вимог Закону України „Про державну експертизу землевпорядної документації” проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва пройшов державну землевпорядну експертизу (позитивний висновок від 26.08.2005 № 1091-05 в матеріалах справи).

Відповідно до Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 15.07.2004 № 457/1867, Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) здійснює комплексний аналіз документації із землеустрою, готує проект рішення Київської міської ради та подає на розгляд Київради.

Погоджений у встановленому порядку зазначений проект відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва, був поданий до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) для підготовки проекту рішення та передачі до Київської міської ради для прийняття відповідного рішення.

Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) було підготовлено проект рішення „Про передачу земельної ділянки суб'єкту підприємницької діяльності - фізичній особі ОСОБА_1 для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі”, який ще у травні 2005 року разом із проектом відведення земельної ділянки був переданий на розгляд до Київської міської ради.

Відповідно до ст. 24 Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві, що затверджене рішенням від 15 липня 2004 року № 457/1867 «Про врегулювання процедури передачі в користування земельних ділянок в м. Києві» встановлено, що проект рішення Київради після ухвалення постійною комісією Київради з питань містобудування та землекористування висновку з цього питання відповідно до Регламенту Київради подається до президії Київради для внесення на розгляд на найближчому пленарному засіданні Київради.

До цього часу відповідне рішення „Про передачу земельної ділянки суб'єкту підприємницької діяльності - фізичній особі ОСОБА_1 для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі” Київською міською радою не прийняте.

Стаття 123 Земельного кодексу України встановлює, що державна адміністрація або сільська, селищна, міська ради у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки. Тобто законодавець в імперативній формі встановив, що при встановленні відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства рада (в даному випадку Київська міська рада) приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.

Тобто законодавець в імперативній формі встановив, що при встановленні відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства рада (в даному випадку Київська міська рада) приймає протягом місяця рішення про передачу земельної ділянки.

Однак, не зважаючи на те, що проект рішення „Про передачу земельної ділянки суб'єкту підприємницької діяльності - фізичній особі ОСОБА_1 для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі”, був переданий до Київської міської ради у травні 2005 року разом із проектом відведення земельної ділянки, відповідач-1 протягом одного місяця не прийняв відповідного рішення, тобто вбачається бездіяльність Київської міської ради, що призвела до порушення прав позивача на оформлення землі.

16.07.2008 позивач звернувся до Київської міської ради з проханням укласти з ним договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі.

На зазначене звернення позивач отримав відповідь Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) (лист від 13.03.2008 № 05-358/33286) про те, що позивач не має прав на оформлення земельної ділянки в оренду, оскільки відповідно до статті 124 Земельного кодексу України та ст. 16 Закону України «Про оренду землі»набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб.

Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно зі ст. 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Одним із принципів земельного законодавства, який визначений ст. 5 Земельного кодексу України є забезпечення гарантій прав на землю.

Матеріалами справи підтверджується, що позивач листом звернувся до Київської міської ради з пропозицією укласти договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва та додав підписані 2 примірники зазначеного договору.

Судом встановлено, що позивачем вчинено всі необхідні дії, встановлені законодавством та рішеннями Київради на оформлення землі.

Частиною 9 статті 123 Земельного кодексу України встановлено, що відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.

Зазначена норма Земельного кодексу встановлює, що у випадку встановлення відповідності проекту відведення земельної ділянки вимогам законодавства, питання про передачу земельної ділянки вирішується судом.

Відповідно до ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання прав. Статтею 1 Закону України „Про оренду землі” визначено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Статтею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Частиною третьою статті 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»передбачено, що підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть встановлену законом відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.

Відмова Головного управління земельних ресурсів, яка здійснена за дорученням Київради від 16.07.2008 № 29/233-М-18639, листом від 13.08.2008 № 05-358/33286 не відповідає законодавству України, оскільки правовідносини між позивачем та відповідачами виникли на підставі клопотань позивача від 20.05.2003 та від 25.06.2004, які були подані до Київської міської ради про відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва, які були подані і не закінчились, тривають до цього часу.

Вказана відмова Головного управління земельних ресурсів базується на положеннях статті 124 Земельного кодексу України та статті 16 Закону України «Про оренду землі»із змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву»від 16.09.2008, № 509-VI.

Відповідно до ст. 58 Конституції України та ст. 5 Цивільного кодексу України акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності, акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом'якшує або скасовує цивільну відповідальність особи, а також, з огляду на те, що до цивільних відносин, що виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності, до правовідносин між сторонами щодо оформлення права оренди земельної ділянки повинно застосовуватись законодавство, яке діяло на час їх виникнення, тобто на час подання клопотання позивачем про виділення в оренду земельної ділянки.

Статтею 181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.

За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

Частиною третьою статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.

Також важливо зазначити, що на сьогоднішній день з боку Київської міської ради не надано жодних зауважень до договору оренди землі.

Приймаючи до уваги вищевикладене, є всі підстави стверджувати, що договір оренди земельної ділянки між Суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною особою ОСОБА_1 та Київською міською радою є укладеним, однак йому не надано письмової форми, оскільки Суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною особою ОСОБА_1 не отримано свого примірника договору оренди землі.

Із вищезазначених норм вбачається, що Київська міська рада прийняла рішення про передачу земельної ділянки, в межах повноважень, визначених законом та відповідно до вимог чинного законодавства, тому у міського голови немає законних підстав ухилятись від підписання договору оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва.

Судом не приймаються заперечення Київської міської ради про те, що сторонами не було узгоджено усі істотні умови договору оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва, з огляду на те, що процедура узгодження умов договору має відбуватись шляхом направлення протоколу розбіжностей до договору. Ні протоколу розбіжностей до договору оренди земельної ділянки, ні заперечень щодо редакції угоди, яка була надана позивачем до суду, Київською міською радою надано не було.

Згідно зі ст. 10 Господарсько процесуального кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів, можуть бути подані на вирішення господарського суду.

Відповідно до ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі, якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

Ст. 8 Цивільного кодексу України визначає, якщо цивільні відносини не врегульовані цим Кодексом, іншими актами цивільного законодавства або договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини (аналогія закону).

Зважаючи на зазначені норми законодавства доходимо, що визнання права - це визнання права користування або власності у випадках, визначених законодавством, і за умови що особа яка звертається до суду має всі підстави вважати та просити суд визнати таке право.

Враховуючи те, що відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України та ст. 15 Закону України „Про оренду землі” позивач вчинив всі передбачені законодавством дії, спрямовані на оформлення землі, а відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право користування посвідчується договором оренди землі, то за наявності всіх підстав для укладання договору (в даному випадку всі підстави є), та зважаючи на те, що одна із сторін ухиляється від укладання договору, інша сторона чиє право на оформлення землі порушується може звернутись до суду та просити суд визнати право користування на землю.

Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання зареєструвати договір оренди земельної ділянки між Орендодавцем -Київською міською радою та орендарем - суб'єктом підприємницької діяльності -фізичною особою ОСОБА_1 у встановленому порядку, то дані вимоги також підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею.

Згідно статті 20 Закону України „Про оренду землі” укладений договір оренди землі підлягає державній реєстрації.

Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) затверджене рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 №182/342, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги суб'єкта підприємницької діяльності -фізичної особи ОСОБА_1 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України на відповідачів покладаються витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу порівну.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати право суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) на оренду земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений у встановленому законодавством порядку.

3. Вважати укладеним договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе на вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва між суб'єктом підприємницької діяльності -фізичною особою ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 код НОМЕР_1) та Київською міською радою (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код 22883141) в редакції, яка підписана суб'єктом підприємницької діяльності -фізичною особою ОСОБА_1 та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 та вважати цю земельну ділянку переданою з моменту набрання чинності судового рішення на умовах, визначених договором:

„ДОГОВІР

оренди земельної ділянки

Київська міська рада (м. Київ, Хрещатик, 36) -далі у тексті -"Орендодавець", в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст.42 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні“ - з однієї сторони, та суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа ОСОБА_1(ідентифікаційний номер НОМЕР_1, зареєстрований Голосіївською районною у місті Києві державною адміністрацією 31.07.2002 НОМЕР_2, адреса проживання: АДРЕСА_1), далі у тексті - “Орендар”, - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті -Договір) про нижченаведене:

1. Предмет Договору

1.1. Орендодавець, передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (далі -об'єкт оренди або земельна ділянка), визначену цим Договором.

2. Об'єкт оренди

2.1. Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є земельна ділянка з наступними характеристиками:

- місце розташування - вул. Кайсарова, 13-а у Солом'янському районі м. Києва;

- розмір -802 кв.м;

- цільове призначення - для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе;

- кадастровий номер - 8000000000:72:412:0023.

2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки - згідно з довідкою Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

3. Строк дії Договору

3.1. Договір укладено на 15 (п'ятнадцять) років.

4. Орендна плата

4.1. Визначена цим Договором орендна плата за земельну ділянку становить платіж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування земельною ділянкою у грошовій формі.

4.2. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 3 (трьох) відсотків від її нормативної грошової оцінки.

4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.

4.4. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

4.5. Орендна плата вноситься Орендарем рівними частинами за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33217812700010, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК у Солом'янському р-ні м. Києва, ідентифікаційний код 26077951.

4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.

4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування Земельної ділянки.

5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки

5.1. Умови збереження стану об'єкта оренди:

- на земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням земельної ділянки. Зміна цільового призначення земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту землеустрою щодо відведення, сплачує Орендар.

5.2. Обмеження та сервітути щодо земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.

6.Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду

6.1. Земельна ділянка є переданою в день державної реєстрації цього Договору.

6.2. Право на оренду земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.

7. Умови повернення земельної ділянки

7.1. Після припинення дії Договору Орендар повертає Орендодавцеві земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

7.2. Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

8. Права та обов'язки Сторін

8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

- використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;

- дотримання місцевих правил забудови;

- своєчасного внесення орендної плати;

- дострокового розірвання цього Договору;

- відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.

8.2. Орендодавець зобов'язаний:

- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендареві користуватися земельною ділянкою;

- передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.

8.3. Орендар має право:

- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку інші будівлі і споруди;

- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;

- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;

- переважне право на купівлю земельної ділянки у разі її продажу.

8.4. Орендар зобов'язаний:

- приступати до використання земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після державної реєстрації Договору;

- завершити забудову земельної ділянки в строки, встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою в установленому порядку;

- використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;

- своєчасно вносити орендну плату;

- забезпечити вільний доступ до земельної ділянки представнику контролюючих органів;

- повернути земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії цього Договору;

- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування земельної ділянки про сплату орендної плати;

- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 07.02.2005 №19-822, головного державного санітарного лікаря м. Києва від 27.04.2004 №3036, Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві від 09.08.2004 №08-8-20/4510 та від 02.12.2005 №06-6-25/6437, комунального підприємства „Спеціалізоване управління протизсувних підземних робіт” від 13.04.2004 №8/1-501;

- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах земельної ділянки;

- питання відшкодування відновлюючої вартості зелених насаджень та інші питання майнових відносин вирішувати в установленому порядку;

- питання пайової участі вирішити до початку будівництва відповідно до рішення Київської міської ради від 27.02.2003 №271/431 “Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва”;

- у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування земельної ділянки.

8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов'язки, визначені законодавством України.

9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

9.1.Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе Орендар.

10. Страхування об'єкта оренди

10.1 Сторони домовились про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

11.Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору

11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.

11.2. Витрати пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.

11.3. Договір оренди припиняється в разі:

- закінчення строку, на який його було укладено;

- викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;

- поєднання в одній особі власника земельної ділянки та Орендаря;

- припинення підприємницької діяльності Орендаря.

- Договір оренди припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.

Договір може бути розірваний:

- за взаємною згодою сторін;

- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;

11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.

11.6. Поновлення Договору:

- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов'язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію;

- у разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.7. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов'язку щодо умов повернення Орендодавцеві земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.8. Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до третьої особи не є підставою для зміни умов або розірвання договору.

12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання Договору та вирішення спорів

12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.

12.2. У разі невиконання Орендарем умов цього Договору та обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.

12.3. Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору, вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

13. Суборенда земельної ділянки

13.1. Орендар має право передати земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її частини у суборенду, шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.

13.3. Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.

14. Прикінцеві положення

14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник - для зберігання у Орендаря, один -для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

14.2. Невід'ємною частиною цього Договору є:

- план земельної ділянки;

- кадастровий план земельної ділянки;

- акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- акт приймання-передачі земельної ділянки.

Орендодавець -Київська міська рада

Орендар -суб'єкт підприємницької діяльності -фізична особа ОСОБА_1

4. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код 261990097) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем -Київською міською радою та орендарем -суб'єктом підприємницької діяльності -фізичною особою ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) у встановленому порядку.

5. Стягнути з Київської міської ради (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код 22883141) на користь суб'єкта підприємницької діяльності -фізичної особи ОСОБА_1 (АДРЕСА_1 код НОМЕР_1) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

6. Стягнути з Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 32-а, код 261990097) на користь суб'єкта підприємницької діяльності -фізичної особи ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) 85 (вісімдесят п'ять) грн. витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання та може бути оскаржене у порядку та строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України.

Суддя О.О.Хрипун

Дата підписання рішення:07.11.2008

Джерело: ЄДРСР 2707771
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку