П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
( в порядку письмового провадження)
2 вересня 2011 року м. Мар`їнка
Мар `їнський районний суд Донецької області у складі:
головуючого судді: Клікунової А.С.,
при секретарі: Харьковій Л.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративний позов ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Мар`їнської районної державної адміністрації Донецької області про визнання дій неправомірними та стягнення щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2011 рік, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Мар`їнського районного суду Донецької області з вказаним адміністративним позовом, в якому просить: - визнати незаконними дії управління праці та соціального захисту населення Мар`їнського районного управління юстиції щодо відмови у виплаті йому суми недоотриманої грошової допомоги до 5 травня у 2011 році у розмірі трьох мінімальних пенсій за віком, встановлених на день виплати як учаснику війни; - зобов'язати управління праці та соціального захисту населення Мар'їнської районної державної адміністрації виплатити йому суму недоотриманої грошової допомоги до 5 травня у 2011 році у розмірі трьох мінімальних пенсій за віком, встановлених на день виплати з урахуванням фактично отриманої суми виплати.
Позивач в обґрунтуванні позову зазначає, що він відповідно до ст. 4 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»він має статус учасника війни. Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»щорічно до 5 травня учасникам війни виплачується разова грошова допомога у розмірі п'яти мінімальних пенсій за віком. Позивач звернувся до управління праці та соціального захисту населення Мар`їнської районної державної адміністрації Донецької області із заявою про виплату йому недонарахованної суми щорічної грошової допомоги за 2011 рік Відповіддю управління праці та соціального захисту населення Мар`їнської районної державної адміністрації Донецької області, позивачу відмовлено у нарахуванні та виплаті компенсації, що зумовило позивача звернутися до суду за захистом прав.
Позивач у судове засідання не з`явився, надав суду заяву, в якій свій позов підтримав, просить суд розглянути справу в його відсутність.
Відповідач будучи належним чином повідомленим про час і місце слухання справи не направив в судове засідання свого представника, натомість направив до суду заяву, якою просив розглянути справу у відсутності його представника та письмове заперечення на позовну заяву в якому зазначає, що грошова допомога до 5 травня за 2011 рік ОСОБА_1 як учаснику війни надавалася відповідно до чинного законодавства України, відповідно до асигнувань з державного бюджету, виділених із розрахунку вказаних розмірів. Окрім того, в запереченнях зазначено, що з метою реалізації положень Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»Кабінетом Міністрів України прийнято постанову «Про забезпечення щорічної виплати разової грошової допомоги, передбаченої Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»від 18 лютого 2004 року № 177, якою встановлено щороку до 10 квітня виділення коштів міністерству праці та соціальної політики для виплати разової грошової допомоги, передбаченої Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»у розмірах, установлених законом про державний бюджет на відповідний рік. Відповідними статтями Закону України «Про державний бюджет України»затверджені категорії одержувачів, яким передбачена у відповідному році грошова допомога до Дня Перемоги та встановлені розміри разової грошової допомоги цим особам, які були обраховані виходячи із обсягу видатків, виділених на цю мету при формуванні показників державного бюджету на відповідні роки. Згідно Постанови КМ від 4 квітня 2011 року № 341 «Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується у 2011 році»розмір разової грошової допомоги учасникам війни у 2011 році склав 120,00 гривень. Саме в таких розмірах позивач отримав щорічну разову допомогу до 5 травня, а тому не має підстав для здійснення перерахунку та проведення доплат до виплачених розмірів щорічної разової грошової допомоги.
В зв'язку з тим, було вирішено всі необхідні питання та враховуючи письмові заяви сторін і відповідно до ч. 3 ст. 122 КАС України суд визнав можливим розглянути справу без участі сторін та на підставі доказів, наданих у справі в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) це публічно-правовий спір, у якому хоча б однією із сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Визначення поняття «суб'єкт владних повноважень»наведено у пункті 7 частини першої статті 3 КАС України, відповідно до якого -це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Таким чином даний спір є публічно-правовим і підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»від 22 жовтня 1993 року № 3551-ХІІ (зі змінами та доповненнями станом на час розгляду спірних правовідносин), визначає правовий статус ветеранів війни, забезпечує створення належних умов для їх життєзабезпечення, сприяє формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них.
Відповідно до частини 2 статті 4 Закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»до ветеранів війни належать: учасники бойових дій, інваліди війни, учасники війни. Позивач має статус учасника війни, що підтверджено посвідченням серії В-ІІІ № 396156, у зв'язку з чим та відповідно до вимог Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»від 22 жовтня 1993 року має право на отримання щорічної грошової допомоги до 9 травня (яка повинна виплачуватися до 5 травня).
Щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в розмірах, передбачених статтями 12-16 цього Закону, здійснюють органи праці та соціального захисту населення через відділення зв'язку або через установи банків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання.
Вказану допомогу позивачем отримано в 2011 році у розмірі 120,00 гривень.
Частиною п'ятою ст. 12 Закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»(в редакції, чинній на час спірних правовідносин) встановлено, що щорічно до 5 травня учасникам війни, нагородженим орденами і медалями колишнього Союзу РСР за самовіддану працю та бездоганну військову службу в тилу в роки Великої Вітчизняної війни, та іншим учасникам війни виплачується разова грошова допомога у розмірах, які визначаються Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»законодавство України про статус ветеранів війни та їх соціальні гарантії складається з цього Закону та інших актів законодавства України.
Згідно підпункту 1 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується у 2011 році відповідно до Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань" від 4 квітня 2011 року № 341, встановлено, що у 2011 році виплата разової грошової допомоги, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань", здійснюється учасникам війни, нагородженим орденами та медалями колишнього Союзу РСР за самовіддану працю і бездоганну військову службу в тилу в роки Великої Вітчизняної війни та війни з імперіалістичною Японією, - 120 гривень.
На дійсний час вищезазначені положення постанови Кабінету Міністрів України " Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується у 2011 році відповідно до Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань" від 4 квітня 2011 року № 341 не визнані неконституційними.
Враховуючи, що відповідачем за 2011 рік виплачено позивачу вищевказану допомогу в сумі 120 гривень, тобто в розмірі, визначеному чинними нормативно-правовими актами, суд приходить до висновку про правомірність дій управління праці та соціального захисту населення Мар'їнської райдержадміністрації в виниклих спірних відносинах, та, як наслідок, вимоги позивача задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 9 , 22, 48 Конституції України, ст. ст. 1, 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», ст. ст. 6, 8, 9, 159 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Мар`їнської районної державної адміністрації Донецької області про визнання дій неправомірними та стягнення щорічної разової грошової допомоги до 5 травня, як учаснику війни, за 2011 рік залишити без задоволення.
Звільнити Управління праці та соціального захисту населення Мар'їнської райдержадміністрації Донецької області від сплати судового збору у відповідності до п. 7 ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито»від 21 січня 1993 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги.
Суддя /підпис/ А.С. Клікунова
З оригіналом згідно
Суддя
Дата документу 05.09.2011