open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

19 вересня 2012 р. № 2-а- 8165/12/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Волкова Л.М.

при секретарі судового засідання - Сковира Л.Ю.

за участю:

представника позивача -Гнідченко Г.Г., діє за дорученням від 24.06.12.

представника відповідача -Шульга В.Т., діє за дорученням № 15/01-9935 від 30.12.10

розглянув у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства ТМ «Зміївська овочева фабрика»до Харківської обласної митниці про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив суд скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Р»від 05 березня 2012 року № 22, винесене Харківською обласною митницею; скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Р»від 05 березня 2012 року № 23, винесене Харківською обласною митницею.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повному обсязі, посилаючись на наступне. Оскаржувані податкові повідомлення-рішення були винесені відповідачем за відсутності правових підстав, оскільки ввезений позивачем на митну територію України товар був пропущений митним органом без зауважень.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, посилаючись на відповідність прийнятих рішень вимогам діючого законодавства та фактичним обставинам справи.

Суд заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до положень ст. 1 Митного кодексу України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, митний контроль -сукупність заходів, що здійснюються митними органами в межах своєї компетенції з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку, а митне оформлення -виконання митним органом дій (процедур), які пов'язані із закріпленням результатів митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, і мають юридичне значення для подальшого використання цих товарів і транспортних засобів.

Відповідно до ст. 41 Митного кодексу України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів шляхом перевірки системи звітності та обліку товарів, що переміщуються через митний кордон України, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, які відповідно до законів справляються при переміщенні товарів через митний кордон України. Порядок здійснення митного контролю визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до норм цього Кодексу.

Згідно ст. 69 Митного кодексу України незалежно від закінчення операцій митного контролю, оформлення та пропуску товарів і транспортних засобів митний контроль за ними може здійснюватися, якщо є достатні підстави вважати, що мають місце порушення законодавства України чи міжнародного договору України, укладеного в установленому законом порядку, контроль за виконанням яких покладено законом на митні органи.

Так, судом встановлено, що на виконання вимог наказу Харківської обласної митниці від 15.09.2011 № 1058 «Про організацію та проведення аналітично-контрольної роботи Харківською обласною митницею в напрямку контролю за правильністю класифікації товарів», згідно з графіком перевірок підрозділів митного оформлення Харківської обласної митниці на 2011 рік проведено документальну перевірку відділів митного оформлення № 1-6 митного поста «Товарний»Харківської обласної митниці з питань правильності класифікації товарів згідно з УКТЗЕД. За результатами документальної перевірки ВМО № 1-6 митного поста «Товарний»щодо правильності класифікації та визначення кодів згідно УКТЗЕД було, крім іншого, встановлено факти невірної класифікації товарів ПАТ ТМ «Зміївська овочева фабрика»за кодом 6806100000 згідно з УКТЗЕД замість коду 6806900000 згідно з УКТЗЕД, що стало підставою вважать наявність порушення вимог Закону України від 05.04.2001 № 2371-111 «Про Митний тариф України». (а.с. 73-77)

Таким чином, суд приходить до висновку, що у Харківської обласної митниці були достатні підстави вважати, що з боку ПАТ ТМ «Зміївська овочева фабрика»мають місце порушення законодавства України з питань митної справи (податкового законодавства).

16.12.2011 Харківською обласною митницею видано наказ № 1413 «Про проведення перевірки», яким доручено робочій групі здійснити митний І і контроль товарів «Основа для розсади…»ввезених ПАТ ТМ «Зміївська овочева фабрика»у формі проведення невиїзної документальної перевірки. (а.с. 78-79)

Судом встановлено, що Харківською обласною митницею було проведено невиїзну документальну перевірку фактів митного оформлення Публічним акціонерним товариством ТМ «Зміївська овочева фабрика»товару «Основа для розсади...»за кодом 6806100000 згідно УКТЗЕД, за період з 31.12.2008 по 30.11.2011, за результатами якої було складено акт № 0002/12/807000000/0031834736 від 31.01.12. (а.с. 9-15)

Відповідно до вказаного акту, митним органом було встановлено, що потягом перевіряємого періоду ПАТ ТМ «Зміївська овочева фабрика»здійснено митне оформлення товарів «Основа для розсади…»за кодом 6806100000 (пільгова ставка ввізного мита 5%) згідно з УКТЗЕД по наступним ВМД: від 01.11.2010 № 807070006/2010/430250, від 01.11.2010 № 807070006/2010/430251, від 15.11.2010 № 807070006/2010/431077, від 15.11.2010 № 807070006/2010/431078, від 25.10.2011 № 807070006/2011/437875, від 01.11.2011 № 807070006/2011/438272, відОІ.11.2011 №807070006/2011/438273. За результатами аналізу документів доданих до вказаних ВМД було встановлено, що позивачем порушено вимоги Закону України «Про митний тариф України»в частині невірного визначення коду товару з комерційною назвою «Основа для розсади…»У товарній під категорії 6806100000 згідно з УКТЗЕД за ВМД 807070006/2010/430250 від 01.11.2010; 807070006/2010/430251 від 01.11.2010; 807070006/2010/431077 від 15.11.2010; 807070006/2010/431078 від 15.11.2010; 807070006/2011/437875 від 25.10.2011; 807070006/2011/438272 від 01.11.2011; 807070006/2011/438273 від 01.11.2011 та встановлено, що вищезазначений товар повинен класифікуватись за кодом 6806900000 згідно з УКТЗЕД, в результаті чого до Державного бюджету України підлягають сплаті належні платежі та податки на суму -22 725,01 грн. (без урахування штрафних санкцій), в тому числі: ввізного мита -18 937,50 грн. ПДВ -з 787,51 грн.

На підставі вказаного акту перевірки відповідачем було винесеного податкове повідомлення-рішення форми «Р»від 05.03.12р. № 22, відповідно до якого позивачу визначено суму податкового зобов'язання за платежем - мито на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами підприємницької діяльності в розмірі -23671,88 грн., з яких 18937,50 грн. -за основним платежем, 4734,38 грн. за штрафними санкціями; а також податкове повідомлення-рішення форми «Р»від 05.03.12р. № 23, відповідно до якого позивачу визначено суму податкового зобов'язання за платежем - податок на додану вартість з товарів, увезених на територію України суб'єктами підприємницької діяльності в розмірі -4734,39 грн., з яких 3787,51 грн. -за основним платежем, 946,88 грн. за штрафними санкціями. (а.с. 7-8)

В судовому засіданні представник позивача зазначив, що не заперечує проти встановленого митним органом під час перевірки порушення в частині неправильного визначення коду товарної позиції, яка ввозилася позивачем на митну територію України та не оскаржує правомірність встановленого відповідачем коду товару.

Щодо заперечень позивача з приводу повноважень митного орган на проведення перевірки та винесення оскаржуваних рішень суд назначає наступне.

Пунктом 3.1 ст. 3 Податкового кодексу України передбачено що податкове законодавство України складається з Конституції України; цього Кодексу; Митного кодексу України та інших законів з питань митної справи у частині регулювання правовідносин, що виникають у зв'язку з оподаткуванням ввізним або вивізним митом операцій з переміщення товарів через митний кордон України (далі -законами з питань митної справи); чинних міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування; нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання цього Кодексу та законів з питань митної справи; рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими цим Кодексом.

Згідно п. 41.1.2. ст. 41 Податкового кодексу України митні органи є контролюючими органами щодо мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію спеціальної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або території спеціальної митної зони.

Відповідно до п. 61.1. ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль -це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Податковий контроль у частині здійснення заходів, що вживаються митними органами з метою перевірки правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, є складовою частиною митного контролю.

П. 62.1.3. ст. 62 Податкового кодексу України передбачено, що податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства. Контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленими законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 71 затверджено Порядок проведення митними органами невиїзних документальних перевірок. Даний Порядок визначає основні вимоги щодо проведення митними органами невиїзних документальних перевірок (далі -перевірка), предметом яких є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено законом на митні органи. Перевірка проводиться після пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України згідно із статтею 69 Митного кодексу України. Перевірка проводиться у разі виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення податкового законодавства за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з Інтернету, наукової літератури, висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів тощо.

Таким чином, враховуючи викладене вище, суд приходить до висновку про проведення відповідачем перевірки у межах повноважень та у відповідності до вимог діючого законодавства, з огляду на встановлене порушення оскаржувані податкові повідомлення-рішення скасуванню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, Митним кодексом України, Податковим кодексом України, ст.ст. 11, 12, 51, 71, 72, 94, ст. 158, ст. 159, ст. 160, ст. 161, ст. 162, ст. 163, 255 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. В задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства ТМ «Зміївська овочева фабрика»до Харківської обласної митниці про скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити в повному обсязі.

2. Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

3. Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлено 24 вересня 2012 року.

Суддя Волкова Л.М.

Джерело: ЄДРСР 26237540
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку