open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2270/2379/12

Головуючий у 1-й інстанції: Фелонюк Д.Л.

Суддя-доповідач: Залімський І. Г.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2012 року

м . Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Залімського І. Г.

суддів: Білоуса О.В. Мельник-Томенко Ж. М.

секретар судового засідання: Собчук І.Е.

за участі:

представників відповідача - Плешивської Л.В., Підвисоцького В.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Хмельницької митниці на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 травня 2012 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Укртранссистем" до Хмельницької митниці про визнання протиправним та скасування рішення , -

В С Т А Н О В И В :

В березні 2012 року товариство з обмеженою відповідальністю "Укртранссистем" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Хмельницької митниці про визнання протиправним та скасування рішення № КТ-400-0003-2012 від 07.02.2012 року.

Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 травня 2012 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 травня 2012 року скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з'ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованої постанови.

Представники відповідача судовому засіданні апеляційну скаргу підтримали в повному обсязі, просили вимоги, що в ній викладені, задовольнити.

Від 14.09.2012 р. представника позивача надійшла заява, в якій останній просив суд провести розгляд даної справи за його відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача, представників відповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, 03 лютого 2012 року позивач подав вантажну митну декларацію форми МД-2 №400050000/2012/000704 для оформлення транспортного засобу марки «DAIMLERCHRYSLER», який був задекларований за кодом УКТЗЕД 87042139 "моторний транспортний засіб для перевезення вантажів" з урахуванням наступних специфікацій: 2005 рік виготовлення; модель RG; ідентифікаційний номер транспортного засобу (номер кузова/шасі) №1C4GYB7545Y552260; загальна кількість місць, включаючи місце водія -2; призначений для використання по дорогах загального користування; тип двигуна дизельний; робочий об'єм циліндрів двигуна -2776 см3; вантажопід'ємність -565 кг; маса в разі максимального завантаження 2515 кг; бувший у використанні; не виготовлений на базі кузова легкового автомобіля, відсутні вікна у бокових панелях задньої частини кузова; колісна формула - 4х2; тип кузова - фургон з суцільнометалевим кузовом закритого типу; колір - чорний; категорія №1; фірма-виробник «DAIMLERCHRYSLER»; країна виробництва - США; торгівельна марка «DAIMLERCHRYSLER»; відсутні доступні місця, отвори, пристосування під настилом (підлогою) для можливого встановлення сидінь та встановлення пристроїв безпеки; відсутні ознаки комфорту і внутрішнього оздоблення в зоні задньої частини кузова; пошкодження: підтікання мастила двигуна; сліди відновлювального ремонту дверей розпашних правих, дверей передніх правих, крила переднього правового, сума митних платежів -11798,36 грн.

Працівниками митниці під час проведення митного огляду встановлено, що вказаний автомобіль являє собою багатоцільовий транспортний засіб «DAIMLERCHRYSLER RG»; ідентифікаційний номер транспортного засобу (номер кузова)-№1C4GYB7545Y552260; загальна кількість місць, включаючи місце водія -2; призначений для використання по дорогах загального користування; тип двигуна -дизельний, номер двигуна - не визначений; робочий об'єм циліндрів двигуна - 2776 см3; вантажопід'ємність -565 кг; маса в разі максимального завантаження -2515 кг; бувший у використанні; не виготовлений на базі кузова легкового автомобіля; колісна формула - 4х2; тип кузова - фургон з суцільнометалевим кузовом закритого типу; колір-чорний; категорія -N1; календарний рік виготовлення-2005; модельний рік виготовлення -2005; фірма-виробник «DAIMLERCHRYSLER»; країна виробництва -США; торгівельна марка «DAIMLERCHRYSLER»; наявні вікна у бокових панелях задньої частини кузова закриті металевими вставками; наявні доступні місця, отвори, пристосування під настилом (підлогою) для встановлення сидінь а також у бокових стійках для встановлення пристроїв безпеки.

Розглянувши вантажно-митну декларацію 400050000/2012/000704 від 03.02.2012р., уніфіковану митну квитанціюМД-1 №20909Д№2601654 від 29.01.2012р., повідомлення про намір увезення (ПНУ) №400000000.2012.900687.001 від 27.01.2012р., свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу №ТУ430202 від 22.09.2005р., рахунок-фактуру (інвойс) б/н від 26.01.2012р., зовнішньоекономічний договір №2-1 від 20.01.2012р., сертифікат відповідності UA1.173.0013166-12 від 31.01.2012р., висновок експерта (акт експертизи) №277 від 31.01.2012р., калькуляцію №1/01 від 30.01.2012р., акт проведення митного огляду товарів 400050000/2012/000704 від 03.02.2012р. з застосуванням фото зйомки, відділ митних платежів Хмельницької митниці прийняв рішення про визначення коду товару від 07.02.2012 року №КТ-400-0003-2012.

Згідно вказаного рішення автомобіль DAIMLERCHRYSLER класифіковано як вантажопасажирський автомобіль та визначено, що він має бути оформлений за кодом УКТЗЕД 8703339030 (автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі, з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем), з робочим об'ємом циліндрів двигуна понад 2500 см3, що використовувались).

Задовольняючи позовні вимоги ТОВ "Укртранссистем", суд першої інстанції виходив з того, що митним органом не вірно класифіковано вказаний автомобіль за кодом УКТЗЕД 8703339030.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується із висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до п.15 ч.1 ст.1 МК України, митний контроль - сукупність заходів, що здійснюються митними органами в межах своєї компетенції з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.

Згідно із ч.1 ст.72 МК України митне оформлення розпочинається після подання митному органу митної декларації, а також усіх необхідних для здійснення митного контролю та оформлення документів, відомостей щодо товарів і транспортних засобів, які підлягають митному оформленню.

Частиною 1 ст.81 МК України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари і транспортні засоби, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Положеннями Інструкції про порядок заповнення вантажної митної декларації, затвердженої наказом Державної митної служби України від 9 липня 1997 року N 307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24 вересня 1997 року N 443/2247, передбачено, що в графі 33 вантажної митної декларації проставляється код товару згідно з УКТЗЕД.

Відповідно до ст. 311 МК України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД) складається на основі гармонізованої системи опису та кодування товарів. В УКТЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовуються сьомі-десяті знаки цифрового коду. Структура десятизначного цифрового кодового позначення товарів в УКТЗЕД виключає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків). Класифікація товарів полягає в їх віднесенні митними органами до класифікаційних угрупувань, зазначених в УКТЗЕД. Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими для підприємств і громадян (ст.313 МК України).

Розділом XVII УКТЗЕД (додаток до Закону України "Про Митний тариф України") до товарної позиції 8703 віднесено автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів товарної позиції 8702), включаючи вантажно-пасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі, а до товарної позиції 8704 - моторні транспортні засоби для перевезення вантажів (8704213900 - моторні транспортні засоби для перевезення вантажів, що використовувались).

Правилом 1 Основних правил інтерпретації класифікації товарів, які є додатком до Закону України "Про Митний тариф України", встановлено, що для юридичних цілей класифікація товарів проводиться виходячи з найменувань товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп.

Розділ XVII та група 87 не містить приміток, які б могли вплинути на вирішення спірного питання, а тому за основу необхідно брати найменування товарних позицій, в даному випадку - вантажний та вантажно-пасажирський.

Відповідно до правила 4 Основних правил інтерпретації класифікації товарів товар, який не може бути класифікований за положеннями правил 1-3, класифікується товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільш подібні тим, що розглядаються.

З метою однозначної класифікації окремих транспортних засобів Держмитслужбою України Начальникам регіональних митниць направлено лист від 16.05.2011 року №11.1/2-16/7598-ЕП "Про впровадження методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД", відповідно до якого багатоцільові транспортні засоби можуть класифікуватись згідно з вимогами УКТЗЕД у товарній позиції 8703 або 8704 в залежності від конструктивних особливостей транспортного засобу. Так, багатоцільовий транспортний засіб типу фургон ("вантажопасажирський автомобіль-фургон"), означає транспортний засіб, що має максимально 9 місць для сидіння (включаючи водія), внутрішній простір якого може без конструктивних змін використовуватись для перевезення як людей, так і вантажів (багажу). "Конструктивними змінами", вважаються такі зміни конструкції салону автомобіля, які здійснені шляхом виконання спеціальних операцій, наприклад, розрізання, зварювання, свердлення, та які не передбачені конструкцією автомобіля, розробленою заводом-виробником. Кузов, випущений заводом виробником для конкретної моделі моторного транспортного засобу (кузови типу легкових автомобілів, кузови типу фургон, призначені для перевезення пасажирів), конструктивно виробляються в одному варіанті та обов'язково мають місця для кріплення сидінь (наприклад отвори, направляючі або спеціальні пристосування для встановлення сидінь). Такі місця, отвори і пристосування які можуть бути використані для кріплення або встановлення сидінь, вважаються "доступними". "Недоступними" вважаються місця, отвори, пристосування для встановлення сидінь, які саме завод-виробник обладнує таким чином, щоб запобігти їх використанню, наприклад, шляхом заварювання, наварювання на них стикових накладок або встановлення подібних нерухомих деталей (елементів, які не можуть бути зняті за допомогою звичайних інструментів, наприклад, викрутки чи ключів). У разі наявності в МТЗ доступних місць, отворів, пристосувань для встановлення сидінь, такі МТЗ не вважаються вантажними. МТЗ, випущений заводом-виробником у відповідності до товарознавчої експертизи у вантажному варіанті шляхом закриття доступних місць для кріплення сидінь будь-якими матеріалами, які знімаються за допомогою звичайних інструментів і, таким чином, являються доступними, вважається вантажопасажирським або пасажирським.

Так, відповідно до вищезазначеного листа моторні транспортні засоби типу фургон, з одним переднім рядом сидінь (кількість місць біля водія не більше 2-х) з суцільнометалевим кузовом і єдиним внутрішнім простором, які зазвичай мають повну масу транспортного засобу не більш як 5 тонн класифікуються в товарній позиції 8704 згідно з УКТЗЕД за умови одночасного виконання вимог: ) внутрішній простір моторного транспортного засобу не має стаціонарно встановлених місць для сидіння пасажирів та пристосувань для їх кріплення чи встановлення, не має пристроїв безпеки та місць для їх встановлення (наприклад, ременів безпеки або місць для їх кріплення і пристосувань для встановлення ременів безпеки), за винятком сидінь типу лавок уздовж бортів автомобіля, які складаються, також без пристроїв безпеки та місць для їх встановлення, в задній зоні позаду водія і передніх пасажирів. Під місцями для встановлення сидінь або ременів безпеки вважаються місця, в які можуть бути закріплені пристосування для встановлення пристроїв безпеки або встановлені сидіння; ) відсутність вікон в двох бокових панелях задньої частини кузова (відстань від спинки сидіння водія до задньої стінки автомобіля). Вікнами у МТЗ вважаються отвори із склом або отвори, закриті вставками з інших матеріалів за допомогою болтів, шляхом заварювання тощо;

с) відсутність в зоні задньої частини кузова ознак комфорту і внутрішнього оздоблення (килимове покриття, вентиляція, внутрішнє освітлення, попільнички та інше).

Однак, автомобілі типу фургон товарної позиції 8704 з одним рядом сидінь (водій та поряд не більше двох пасажирів), можуть мати наступні конструктивні ознаки: ) простір салону позаду водія може бути без перегородки; ) в задній частині кузова можуть бути в наявності двері з вікнами; ) в бокових панелях кузова можуть бути двері з вікнами (двері можуть бути з різних сторін кузова); ) вантажна частина кузова може мати освітлення;

е) в разі відсутності дверей, в задній панелі (задньою панеллю кузова вважається задня стінка кузова) кузова може бути вікно.

Як вбачається з матеріалів справи, при огляді автомобіля, ввезеного позивачем було встановлено: наявність одного ряду сидінь (загальна кількість місць, включаючи місце водія -2); відсутність внутрішньої обробки та пристроїв, властивих для транспортних засобів, які призначені для перевезення пасажирів; відсутність розташованих позаду місця водія місць для сидіння; відсутні засоби безпеки у задній зоні автомобіля; наявність 5 дверей, в тому числі в задній частині кузова: двоє по бокам та одна задня що піднімається вгору; повна маса автомобіля в разі максимального завантаження 2515 кг (тобто, менше 5 тон); бувший у використанні; не виготовлений на базі кузова легкового автомобіля; робочий об'єм циліндрів двигуна 2776 см.куб. Деякі із вказаних характеристик вбачаються також із фотографій зазначеного автомобіля, що містяться в матеріалах справи.

Сертифікатом відповідності серії ВВ зареєстрованим в Реєстрі за №UA1.173.0013166-12 в якому зазначено, що автомобіль DAIMLERCHRYSLER, що був у користуванні, ідентифікаційний №1C4GYB7545Y552260, відповідає усім обов'язковим ДСТУ 3649-97, пункти 5.1; 5.2; 6.1-6.5; 7.1-7.6; 8.3-8.8; 9, 10.3; 10.4; 11.1-11.4; 11.6; 11.8-11.11; 11.13; ДСТУ UN/ECE R13-09:2002, пункти 5.1.2; 5.1.4; 5.2.1; ДСТУ UN/ECE R 49-02 А; В:2005, рівень вимог В, пункт 4.4; ДСТУ 4276:2004 пункти 4.2; 4.3; ДСТУ UN/ECE R 43-00: 2002, р.5; ДСТУ UN/ECE R48-02:2002, пункти 5; 6.1-6.18, код УКТ ЗЕД,ТН ЗЕД -8704; повідомленням ПРАТ "АвтоКапітал"(генеральне представництво Chrysler Group LLC в Україні) з роздруківкою карти даних з операціями за кузовом №1C4GYB7545Y552260 відповідно до якого призначення автомобіля DAIMLERCHRYSLER для вантажних цілей; техпаспорт у якому зазначено, тип автомобіля -вантажний, із закритим кузовом свідчать, що ввезений позивачем автомобіль марки DAIMLERCHRYSLER, 2005 року виготовлення, модель RG; ідентифікаційний номер транспортного засобу (номер кузова/шасі) №1C4GYB7545Y552260 є вантажним.

Колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції щодо неврахування доводів відповідача стосовно того, що наявність доступних місць, отворів, пристосувань під настилом для встановлення сидінь та у бокових стійках для встановлення пристроїв безпеки, а також наявність вікон у бокових панелях задньої частини кузова закритих металевими вставками є підставою для визначення імпортованого автомобіля DAIMLERCHRYSLER по коду 8703, оскільки зазначені отвори, місця обладнані заводом - виробником таким чином, щоб запобігти їх використанню для перевезення пасажирів (є недоступними) і не можуть бути зняті за допомогою звичайних інструментів. Вказане підтверджується, зокрема, описом товару, що міститься у рішенні митного органу від 07.02.2012 року, що внутрішній простір транспортного засобу не має стаціонарно встановлених місць для сидіння пасажирів та пристосувань для їх кріплення, не оснащений пристроями безпеки, в тому числі, пасками безпеки та не має вікон.

Зважаючи на вищенаведене, колегія суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що відповідач не вірно класифікував вказаний автомобіль за УКТЗЕД, що призвело до прийняття протиправного рішення № КТ-400-0003-2012 від 07.02.2012 року, яке підлягає скасуванню.

Відповідно до статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм процесуального та матеріального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, у зв'язку з чим підстав для скасування постанови суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Хмельницької митниці, - залишити без задоволення, а постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 24 травня 2012 року, - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно ст. 212 КАС України.

Ухвала суду складена в повному обсязі 25 вересня 2012 року .

Головуючий Залімський І. Г.

Судді Білоус О.В.

Мельник-Томенко Ж. М.

Джерело: ЄДРСР 26113675
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку