open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 2а/1570/3376/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 березня 2012 року

м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бутенко А.В.,

судді - Юхтенко Л.Р.,

судді - Бжассо Н.В.,

за участю секретаря - Рачкова О.І.,

сторін:

представник позивача - ОСОБА_1 (по довіреності)

представник позивача - ОСОБА_1 (по довіреності)

представник позивача - ОСОБА_2 (по довіреності)

відповідача - не з’явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом малого приватного підприємства «Центр здоров’я ОСОБА_1»до Міністерства охорони здоров’я України про визнання наказу Міністерства охорони здоров’я України №164 від 25.03.2011 року «Про затвердження рішення Ліцензійної комісії від 24.03.2011 року»незаконним та його скасування,

В С Т А Н О В И В:

З позовом до суду звернулось мале приватне підприємство «Центр здоров’я ОСОБА_1»до Міністерства охорони здоров’я України про визнання наказу Міністерства охорони здоров’я України №164 від 25.03.2011 року «Про затвердження рішення Ліцензійної комісії від 24.03.2011 року»незаконним та його скасування.

В судовому засіданні 15.03.2012 року представники позивача підтримали позовні вимоги в повному обсязі, із зазначенням того, що Наказ Міністерства охорони здоров’я України №164 від 25.03.2011 року «Про затвердження рішення Ліцензійної комісії від 24.03.2011 року»є незаконним та таким, що не відповідає вимогам закону, перевірка проведена без врахування усіх обставин справи. МПП «Центр здоров’я ОСОБА_1»під час перевірки дотримання ним ліцензійних умов, надало усі необхідні документи та забезпечило умови для її проведення. Порушення, встановлені комісією МОЗ України при проведенні перевірки, як випливає з пояснень представників позивача, або взагалі не мали місця, або є такими, що не є підставою для анулювання ліцензії МПП «Центр здоров’я ОСОБА_1», а тому винесений оскаржений наказ є безпідставним, з підстав зазначених у позовній заяві та доповненні до неї. (а.с.4-7 т.І, а.с.2-9 т.ІІ).

Представник відповідача у судові засідання не з’являлися, хоча відповідача належним чином було повідомлено про час та місце слухання справи (а.с.1,68 т.ІІ), а тому справа слухалась на підставі положень ст. 128 КАС України за його відсутності. 07.06.2011 року на адресу суду надійшло заперечення від Міністерства охорони здоров’я України, в якому Міністерство не погодилось з позовними вимогами, вказавши на те, що оскаржений Наказ є правомірним та таким, що відповідає вимогам чинного законодавства, з підстав зазначених у запереченнях (а.с.72-75 т. І). Також, просило розглянути вищезазначену справу за відсутності представника Міністерства охорони здоров’я України у судовому засіданні.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представників позивача, суд встановив наступне.

22.06.2007 року Мале приватне підприємство «Центр здоров’я ОСОБА_1», яке зареєстровано виконавчим комітетом Одеської міської ради в якості юридичної особи 04.01.1998 року (а.с.8 т.І), отримало ліцензію на заняття медичною практикою НОМЕР_2 з терміном дії до 22.06.2012 року (а.с.10 т.І).

29 липня 2009 року діюча ліцензія була переоформлена у зв’язку з розширенням переліку лікарських спеціальностей та номенклатури спеціальностей молодших спеціалістів та замінена на нову НОМЕР_1 (а.с.9 т.І).

Судом також встановлено, що з 15 березня по 18 березня 2011 року за наказом МОЗ України №65-Адм. від 12.03.2011 року (а.с.77-79 т.І) була проведена позапланова перевірка додержання ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики МПП «Центр здоров’я ОСОБА_1». Підставою для проведення позапланової перевірки була заява гр. ОСОБА_3 від 29.12.2010 року до прокуратури Малиновського району м. Одеси.

За результатами позапланової перевірки МПП «Центр здоров'я ОСОБА_1»органом контролю був складений акт позапланової перевірки від 18.03.2011 (а.с.80-87 т.І).

У цей же день було складено Акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних вимог провадження господарської діяльності з медичної практики (а.с.88-90 т.І)

24.03.2011 року за протоколом №9, члени Ліцензійної комісії МОЗ України прийняли рішення про анулювання ліцензії на заняття медичною практикою НОМЕР_1 МПП «Центр здоров’я ОСОБА_1» (а.с.20-23 т.І).

25.03.2011 року наказом №164 Міністр охорони здоров’я України ОСОБА_4 затвердив рішення Ліцензійної комісії МОЗ України (протокол №9 від 24.03.2011 року) (а.с.27 т.І).

Оцінюючи оскаржене рішення суб`єкта владних повноважень, суд виходить з приписів ч.3 ст.2 КАС України та доходить до висновку про його правомірність та необґрунтованість позовних вимог МПП «Центр здоров’я ОСОБА_1»виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, порядок їх ліцензування, державний контроль у сфері ліцензування, відповідальність суб'єктів господарювання та органів ліцензування за порушення законодавства у сфері ліцензування визначено Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»(надалі –«Закон»).

Згідно зі ст.1 Закону ліцензія –це документ державного зразка, який засвідчує право ліцензіата на провадження зазначеного в ньому виду господарської діяльності протягом визначеного строку у разі його встановлення Кабінетом Міністрів України за умови виконання ліцензійних умов.

Частиною 1 статті 9 Закону встановлено, що відповідно до цього Закону, ліцензуванню підлягають певні види господарської діяльності, зокрема медична практика.

Відповідно до Переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року № 1698, Міністерство охорони здоров’я України є органом ліцензування медичної практики.

Як встановлено вище, Міністерством охорони здоров’я України МПП «Центр здоров'я ОСОБА_1»було видано Ліцензію на заняття медичною практикою.

Наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва та Міністерства охорони здоров'я України від 18 вересня 2002 року № 103/346 затверджено Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження певних видів господарської діяльності в галузі охорони здоров'я, що ліцензуються (надалі –«Порядок»).

Відповідно до пункту 1. 2 Порядку, контроль за додержанням суб'єктами господарювання (далі –ліцензіати) Ліцензійних умов провадження певних видів господарської діяльності в галузі охорони здоров'я, що ліцензуються, здійснюють Міністерство охорони здоров'я України як орган ліцензування, Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва і його територіальні органи як спеціально уповноважений орган з питань ліцензування у межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок.

Принципи та порядок нагляду і контролю у сфері ліцензування визначено статтею 20 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності.

Згідно з ч.1 ст.20 цього Закону, державний нагляд за додержанням органами ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування здійснює спеціально уповноважений орган з питань ліцензування шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Відповідно до частини 2 статті 20 Закону спеціально уповноважений орган з питань ліцензування здійснює позапланові перевірки додержання органами ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування лише на підставі надходження до нього в письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення вимог законодавства у сфері ліцензування, або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень органом ліцензування вимог законодавства у сфері ліцензування.

Відповідно до ч.8 ст.20 цього ж Закону контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов здійснює орган ліцензування в межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок.

Ліцензійні умови –установлений з урахуванням вимог законів вичерпний перелік організаційних, кваліфікаційних та інших спеціальних вимог, обов'язкових для виконання при провадженні видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню (стаття 1 Закону).

Згідно з частиною 10 статті 20 Закону, позапланові перевірки здійснюють органи ліцензування або спеціально уповноважений орган з питань ліцензування лише на підставі надходження до них у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом ліцензійних умов або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень ліцензійних умов.

Частиною 12 ст. 20 цього ж Закону передбачено, що за результатами перевірки орган ліцензування в останній день перевірки складає акт у двох примірниках. Один примірник видається керівнику юридичної особи або фізичній особі - підприємцю, який перевірявся, другий - зберігається органом ліцензування.

Як встановлено судом, за результатами позапланової перевірки МПП «Центр здоров'я ОСОБА_1»органом контролю був складений акт позапланової перевірки від 18.03.2011.

Також встановлено, що в Акті про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних вимог провадження господарської діяльності з медичної практики від 18.03.2011 року, перевіркою було встановлено, що враховуючи порушення Ліцензійних умов, зазначених в Акті позапланової перевірки від 18.03.2011 та законами України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», «Про метрологію та метрологічну діяльність», Основ законодавства України про охорону здоров'я, відсутність організаційних заходів щодо створення медичного закладу та організації його роботи згідно з чинним законодавством, регламентуючим діяльність з високим степенем ризику для життя і здоров'я населення, облаштування та оснащення медичних кабінетів, що відповідають санітарним нормам і правилам, забезпечення штатними медичними працівниками з відповідним кваліфікаційним рівнем та дотриманням правил допуску до медичної діяльності, організації надання медичних послуг за спеціальностями, визначеними у ліцензії та обсягів медичної допомоги згідно з Довідником кваліфікаційних характеристик професій (наказ від 29.03.2002 №117), недотримання вимог щодо ведення первинної медичної документації, проведення медичних втручань без інформованої згоди пацієнтів та при наявних, визначених наказами МОЗ України протипоказань, що свідчить про відсутність у лікарів, які надають медичні послуги населенню, медичних стандартів та клінічних протоколів (будь-яких інструкцій та методичних рекомендацій) та недотримання ними нормативів професійної діяльності зі спеціальностей - санологія, неврологія, фізіотерапія, дитяча хірургія, ортопедія і травматологія дитяча, педіатрія, клінічна лабораторна діагностика, терапія, ультразвукова діагностика, дерматовенерологія, акушерство і гінекологія, урологія, комісією встановлено факт неможливості МПП «Центр здоров’я ОСОБА_1»забезпечити виконання Ліцензійних вимог провадження господарської діяльності з медичної практики.

Частиною 13 ст.20 зазначеного Закону встановлено, що орган ліцензування не пізніше п'яти робочих днів з дати складання акта перевірки порушень ліцензійних умов видає розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов або приймає рішення про анулювання ліцензії.

З аналізу зазначеної норми, суд вважає дії відповідача правомірними стосовно того, що розпорядчий документ про усунення порушень, виявлених під час здійснення позапланової перевірки комісією МОЗ не складався, враховуючи відсутність підстав для його складання, оскільки комісією встановлено факт неможливості МПП «Центр здоров'я ОСОБА_1»забезпечити виконання Ліцензійних вимог провадження господарської діяльності з медичної практики відповідно до акту про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних вимог провадження господарської діяльності з медичної практики від 18.03.2011року.

Водночас, суд критично оцінює посилання позивача на те, що виявлені під час перевірки порушення, які були зафіксовані в акті перевірки відповідача, були усунені МПП «Центр здоров’я ОСОБА_1», а також на те, що ті порушення, які були виявлені під час перевірки, або взагалі не мали місця, або є такими, що не є підставою для анулювання ліцензії, оскільки вони є взаємовиключними та такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства України в сфері ліцензування.

Так, порядок анулювання ліцензії визначено статтею 21 Закону (в редакції закону, яка була чинною станом на час прийняття оскаржуваного рішення).

Підставами для анулювання ліцензії є: заява ліцензіата про анулювання ліцензії; акт про повторне порушення ліцензіатом ліцензійних умов; рішення про скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання; нотаріально засвідчена копія свідоцтва про смерть фізичної особи –суб'єкта підприємницької діяльності; акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності; акт про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених в документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії; акт про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов; неможливість ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, встановлених для певного виду господарської діяльності; акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом ліцензування або спеціально уповноваженим органом з питань ліцензування (частина 1 статті 21 Закону).

Таким чином, вищенаведеною нормою права до переліку підстав для анулювання ліцензії суб’єкта господарювання віднесено акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, встановлених для певного виду господарської діяльності.

В спірних правовідносинах підставою для анулювання ліцензії позивача на медичну практику є саме акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, встановлених для певного виду господарської діяльності.

Суд звертає увагу на те, що представниками позивача частково доведено відсутність в діях МПП «Центр здоров’я ОСОБА_1»при здійсненні медичної практики порушень Ліцензійних умов, однак рішення ліцензійної комісії позивачем не оскаржено.

Відповідно до п.1.3. Наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства охорони здоров’я України від 16.01.2011 року №38/63 "Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з медичної практики", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.03.2001 року за №189/5380 (який діяв на час виникнення спірних правовідносин), приймання документів, що подаються для одержання ліцензії, видача ліцензії, переоформлення та анулювання ліцензії, видача дублікатів ліцензій, ведення ліцензійних справ і ліцензійних реєстрів, контроль у межах своєї компетенції за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов, видача розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов проводяться Міністерством охорони здоров'я України.

У судовому засіданні судом було встановлено, що позивачем висновки та рішення Ліцензійної комісії від 24.03.2011 року в адміністративному та судовому порядку оскаржені не були, а наказ №164 від 25.03.2011 року підписаний Міністром охорони здоров’я України, який відповідав на той момент вимогам законодавства України та прийнятий на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, тобто позивачем не надано жодних доказів, які б свідчили про незаконність оскаржуваного наказу від 25.03.2011 року «Про затвердження рішення Ліцензійної комісії від 24.03.2011», зокрема недодержання відповідачем вимог ч.3 ст.2 КАС України.

Крім того, судом встановлено, що постановою про накладення штрафу Малиновської районної санепідемстанції від 17.03.2011 № 111-3/1 ОСОБА_1 було визнано винним у наданні медичної допомоги {гінекологія, дерматовенерологія, дитяча хірургія, іглорефлексотерапія, ЛФК, клінічні лабораторні дослідження) в приміщеннях МПП «Центр здоров'я ОСОБА_1», які не відповідають вимогам ДБН В.2.2-10-2001 «Учреждения здравоохранения»та функціонуванні КДЛ без позитивного висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, порушення сан-епід. режиму при перевірці 17.03.2011 року (а.с.91 т.І). Постановою Малиновської районної санепідемстанції про застосування адміністративно-запобіжних заходів за порушення санітарного законодавства від 17.03.2011 № 27-13-1 було обмежено надання медичних послуг із спеціальностей: гінекологія, дерматовенерологія, лікувальна фізкультура, дитяча хірургія, іглорефлексотерапія, клінічні лабораторні дослідження в МПП «Центр здоров'я ОСОБА_1»(а.с.92 т.І).

Вищезазначене, також дає підстави суду вважати про необґрунтованість та безпідставність позовних вимог позивача.

Таким чином, проаналізувавши матеріали справи та вимоги чинного законодавства України, суд прийшов до висновку про законність оскаржуваного наказу відповідача та прийняття його відповідачем на підставі, в межах повноважень, у спосіб, що визначений чинним законодавством.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову малого приватного підприємства «Центр здоров’я ОСОБА_1»до Міністерства охорони здоров’я України про визнання наказу Міністерства охорони здоров’я України №164 від 25.03.2011 року «Про затвердження рішення Ліцензійної комісії від 24.03.2011 року»незаконним та його скасування - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складений та підписаний колегією суддів 20 березня 2012 року..

Головуючий суддя Бутенко А.В.

Суддя Юхтенко Л.Р.

Суддя Бжассо Н.В.

.

Джерело: ЄДРСР 22113198
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку