open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
2/1096-11/162А

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81

_________________________________________________________________________________________________________


УХВАЛА

25.10.06 Справа № 2/1096-11/162А


Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:

головуючої-судді Мурської Х.В.

суддів Давид Л.Л.

Кордюк Г.Т.

при секретарі судового засідання Мазурській В.Т.

розглянувши матеріали апеляційної скарги Управління Пенсійного фонду України в Радехівському районі Львівської області, вих. № 1392/06-22 від 28.08.2006 року

на постанову Господарського суду Львівської області від 15.08.2006 року

у справі № 2/1096-11/162А , суддя Сало І.А.

за позовною заявою Приватного підприємства «Заболотці», с. Павлів Радехівського району

до Відповідача –Управління Пенсійного фонду України в Радехівському районі Львівської області

про скасування вимоги № Ю-97 від 29.05.2006 року


за участю представників

від позивача : Василишин В.Р. - представник;

від відповідача : Ничай В.В. - юрисконсульт.


Справа розглядається в порядку п.п. 6, 7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Представникам сторін роз’яснено права та обов‘язки, передбачені ст. ст. 49, 51 КАС України.

Розпорядженням Голови Львівського апеляційного господарського суду від 25.10.2006 року апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Радехівському районі Львівської області, вих. № 1392/06-22 від 28.08.2006 року на постанову Господарського суду Львівської області від 15.08.2006 року у справі № 2/1096-11/162А передано на розгляд колегії суддів Львівського апеляційного господарського суду у складі: головуючого судді – Мурської Х.В., суддів –Давид Л.Л. та Кордюк Г.Т. з підстав, викладених у ньому.

Заяв про відвід колегії суддів не поступало.

Постановою Господарського суду Львівської області від 15.08.2006 року у справі № 2/1096-11/162А, суддя Сало І.А., позовні вимоги Приватного підприємства «Заболотці», с. Павлів Радехівського району до Управління Пенсійного фонду України в Радехівському районі Львівської області задоволено повністю. Визнано недійсною вимогу про сплату боргу Управління Пенсійного фонду України в Радехівському районі Львівської області № Ю-97 від 29.05.2006 року.

Постанова суду мотивована обгрунтованістю та підставністю вимог Позивача, їх відповідністю вимогам чинного законодавства, зокрема нормам Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва»від 03.07.1998 року №727/98 та Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Так, пунктом 6 зазначеного Указу встановлено види податків і зборів, відносно яких суб’єкт малого підприємництва, що сплачує єдиний податок, не є платником. До такого виду збору віднесено і збір на обов’язкове державне пенсійне страхування. Таким чином, місцевий господарський суд не погодився з Відповідачем, який посилаючись на п. 47 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державний бюджет України на 2005 рік»вважає, що страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування нараховуються у розмірі 32,3% на суму фактичних витрат на оплату праці і сплата 42% з єдиного податку має ставитись в залежність від 32,3% обчислених сум фактичних витрат і різниця між даними відстоками має складати недоїмку на суму 5 597 грн. 80 коп.

Скаржник, Управління Пенсійного фонду України в Радехівському районі звернулось з апеляційною скаргою , в якій просить скасувати постанову місцевого господарського суду як таку, що винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права, з неповним з’ясуванням фактичних обставин справи. Так, відповідно до вимог ст.ст. 14. 15 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»від 09.07.2003 року, платниками страхових внесків до Пенсійного фонду України є юридичні та фізичні особи –суб’єкти підприємницької діяльності, що обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент). Таким чином, позивач, як юридична особа, що обрала особливий спосіб оподаткування, є платником страхових внесків до Пенсійного фонду України. Згідно положень п.4 ст. 18 зазначеного Закону, страхові внески не включаються до складу податків, інших обов’язкових платежів, що складають систему оподаткування. Безпідставними є вказівки Позивача і твердження місцевого господарського суду, що Указ Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва»від 03.07.1998 року №727/98 має перевагу над Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», оскільки виключно цим законом визначаються принципи та структура системи загальнообов’язкового пенсійного страхування, коло осіб, які підлягають зазначеному страхуванню, платники страхових внесків, їх права та обов’язки, порядок нарахування, обчислення та сплати внесків, стягнення заборгованості за цими внесками. Саме цей закон є спеціальним і має вищу юридичну силу, а ніж згадуваний Указ. Судом упущено той факт, що обов’язок страхувальника нараховувати, обчислювати та сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески визначений п.6 ч.2 ст.17 Закону. Будь-яких виключень щодо нарахування, обчислення та сплати в установлені строки страхових внесків суб’єктами підприємницької діяльності, які обрали спрощену систему оподаткування, Законом не надано. У зв’язку з тим, що Позивач не здійснював сплати страхових внесків у розмірі 32,2% на суми фактичних витрат на оплату праці працівників, виникла недоїмка в сумі 5 597 грн. 80 коп. відповідно до якої Управлінням ПФУ надсилалась вимога про сплату боргу № Ю-97 від 29.05.2006 року.

Позивач у відзиві спростовує наведені в апеляційній скарзі обставини та просить залишити оскаржувану постанову місцевого господарського суду без змін, так як остання прийнята на підставі повного та всебічного дослідження усіх фактичних обставин справи та вірного застосування вимог чинного законодавства. Так, на думку Позивача, п.1 ч.8 Розділу XV «Прикінцеві положення»Закону України «По загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»встановлює розмір страхових внесків лише для тих страхувальників, які є платниками збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, та не встановлює його для тих страхувальників, які не є платниками такого збору з врахуванням вимог закону України «Про державну підтримку малого підприємництва»та Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва». Зважаючи на викладене, Позивач не є платником збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, оскільки сплата цього збору для нього замінена сплатою єдиного податку. Таким чином, місцевий господарський суд, на думку Позивача, у повному обсязі з’ясував обставини справи та вірно застосував чинне законодавство.

Вивчивши матеріали справи, оцінивши зібрані по них докази, вислухавши думки представників сторін, Львівський апеляційний господарський суд прийшов до висновку про відповідність постанови місцевого господарського суду нормам законодавства, виходячи з наступного.

Як встановлено місцевим господарським судом, 06.06.2006 року позивачем отримано вимогу про сплату боргу за № Ю-97 від 29.05.2006 року, сформовану Управління Пенсійного фонду України в Радехівському районі Львівської області на суму 5 597 грн. 80 коп., яка прийнята на підставі вимог ст. 106 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

9 червня 2006 року позивач, вважаючи надіслану вимогу неправомірною та такою, що порушує його право як суб’єкта підприємницької діяльності та платника податків, звернувся до відповідача з заявою про узгодження недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі 0 грн. 00 коп. та скасування виставленої вимоги.

Згідно рішення Управління Пенсійного фонду України в Радехівському районі Львівської області за № 937/06-22 від 19.06.2006 року вимогу про сплату боргу № Ю-97 від 29.05.2006 року залишено без змін, заяву позивача –без задоволення.

У відповідності до вимог ст.2 Закону України «Про систему оподаткування», під податком і збором (обов’язковим платежем) до бюджетів та до державних цільових фондів слід розуміти обов’язковий внесок до бюджету відповідного рівня або державного цільового фонду, здійснюваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються законами України про оподаткування. В Україні справляються загальнодержавні податки і збори (обов’язкові платежі) та місцеві податки і збори (обов’язкові платежі). До загальнодержавних належить і збір на обов’язкове державне пенсійне страхування. Загальнодержавні податки і збори (обов’язкові платежі) встановлюються Верховною Радою України і справляються на всій території України. Порядок зарахування загальнодержавних податків і зборів (обов’язкових платежів) до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів і державних цільових фондів визначається згідно з законами України. Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»визначено принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, порядок та умови внесення страхових внесків. Страхові внески відповідно до цього Закону –це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

З метою якнайшвидшого виходу із економічної кризи та створення умов для розширення впровадження ринкових реформ в Україні, 19 жовтня 2000 року прийнято Закон України «Про державну підтримку малого підприємництва»№ 2063-III. Цей Закон визначає правові засади державної підтримки суб'єктів малого підприємництва незалежно від форми власності. Одним з основних напрямів державної підтримки малого підприємництва, згідно ст. 5 Закону виступило запровадження спрощеної системи оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності, яка передбачає: заміну сплати встановлених законодавством податків і зборів (обов’язкових платежів) сплатою єдиного податку та застосування спрощеної форми бухгалтерського обліку та звітності.

Перелік суб’єктів, порядок та умови реалізації спрощеної ситеми оподаткування встновлює Указ Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб`єктів малого підприємництва»від 03.07.1998 р. №727/98. Так, Суб’єкт підприємницької діяльності - юридична особа, який перейшов на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності вправі самостійно обрати одну зі ставок єдиного податку та сплачувати щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України. Відділення ж Державного казначейства України наступного дня після надходження коштів перераховують суми єдиного податку у таких розмірах до Державного бюджету України - 20 відсотків; до місцевого бюджету - 23 відсотки; до Пенсійного фонду України - 42 відсотки.

Зазначений механізм сплати податків та зборів, обраний і позивачем та дотриманий у відповідності з вимогами чинного законодавства.

Відповідно до вимог п.6 Указу, Суб’єкт малого підприємництва, який сплачує єдиний податок, не є платником збору на обов’язкове державне пенсійне страхування.

Таким чином, законодавць, з метою врегулювання економічної ситуації в Україні та сприяння підприємницькій діяльності суб’єктів господарювання пішов по шляху спрощення загальної системи оподаткування шляхом поглинання окремих видів податків та загальнообов’язкових платежів у складі єдиного податку. Вказівки апелянта на колізію нормативного застосування Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва», Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»та Закону України «Про систему оподаткування»не може виступати безумовною підставою нарахування зазначених внесків та вимоги їх сплати. Кожен з вищенаведених актів спрямований врегулювати певний вид суспільних відносин, не створюючи конкуренції правових норм. Збір на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, як зазначено вище є видом загальнодержавного збору, який встановлює Закон України «Про систему оподаткування», однак принципи, засади і механізми сплати передбачено власне Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Указ Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва»та Закон України «Про державну підтримку малого підприємництва»встановлюють окремий порядок сплати зазначених внесків, стврюючи спрощену систему оподаткування шляхом включення декількох податків та зборів у ставку одного. Таким чином, суперечності щодо юридичної сили закону та указу, в даному випадку є недоречними, оскільки не вступають в колізію та не містять взаємовиключаючих норм.

Таким чином, твердження скаржника про те, що страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування нараховуються у розмірі 32,3% на суму фактичних витрат на оплату праці і сплата 42% з єдиного податку має ставитись в залежність від 32,3% обчислених сум фактичних витрат і різниця між даними відсотками має складати недоїмку на суму 5 597 грн. 80 коп., є безпідставними і спростовуються вищенаведеним.

Оцінивши докази в їх сукупності, судова колегія Львівського апеляційного господарського суду прийшла до висновку про відповідність постанови Господарського суду Львівської області законодавству, матеріалам та дійсним обставинам справи.

Враховуючи вищенаведене та керуючись п. п. 6, 7 Прикінцевих та перехідних положень КАС України та ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 212 КАС України ,-

Львівський апеляційний господарський суд, У Х В А Л И В :

1. Постанову Господарського суду Львівської області від 10.08.2006 року у справі № 2/1096-11/162А залишити без змін, апеляційну скаргу –без задоволення.

2. Ухвала набирає чинності з моменту її оголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку.

3. Справу повернути місцевому господарському суду.




Головуючий-суддя Мурська Х.В.


Суддя Давид Л.Л.

Суддя Кордюк Г.Т.

Джерело: ЄДРСР 219748
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку