open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

<Список >

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України


15 грудня 2011 року Справа № 5002-23/2877-2011

Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого суддіМаслової З.Д.,

суддівЛатиніна О.А.,

Градової О.Г.,

за участю представників сторін:

прокурора: старший прокурор відділу прокуратури м. Севастополя 15.12.2011 р. Шульга Антон Миколайович, посвідчення № 574 від 18.11.2008 р., 01.12.2011 р. не з'явився,

позивача: Ялтинський гірсько-лісовий природний заповідник - 01.12.2011 р., 15.12.2011 р. ОСОБА_3, дов. № 01-09/37 від 26.01.2011 р.,

відповідача: товариство з обмеженою відповідальністю "Левант" - 01.12.2011 р., 15.12.2011 р. ОСОБА_4, дов. № 223 від 01.12.2011 р.

третьої особи: Республіканський комітет Автономної Республіки Крим з лісового і мисливського господарства - 15.12.2011 р. ОСОБА_5, дов. № 10-06/28 від 04.01.2011 р., 01.12.2011 р. не з'явився,

третьої особи: дочірне підприємство "Кримавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України - 01.12.2011 р., 15.12.2011 р. не з'явився,

третьої особи: Служба автомобільних доріг в Автономній Республіці Крим - 01.12.2011 р., 15.12.2011 р. не з'явився,

третьої особи: Рада Міністрів Автономної Республіки Крим - 01.12.2011 р., 15.12.2011 р. ОСОБА_7, дов. № 01-01/2687 від 22.11.2011 р.

розглянувши апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Левант" на рішення господарського суду Автономної Республіки Крим (суддя Доброрез І.О.) від 27 вересня 2011 року у справі №5002-23/2877-2011

за позовом Сімферопольського міжрайонного природоохоронного прокурора (вул. Дзержинського, 6,Сімферополь,95034)

в інтересах держави в особі Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника (вул. Долоське шосе, с. Совєтське, Ялта, 98651, код ЄДРПОУ 00992355)

дотовариства з обмеженою відповідальністю "Левант" (вул. Леніна-Морська, буд. 21/1, Ялта, 98600, код ЄДРПОУ 31416490)

3-ті особи: Республіканський комітет Автономної Республіки Крим з лісового і мисливського господарства (вул. Гавена, 2, Сімферополь, 95000, код ЄДРПОУ 33713790)

дочірне підприємство "Кримавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України (вул. Кечкеметська, 184/1, Сімферополь, 95022, код ЄДРПОУ 31829422)

Служба автомобільних доріг в Автономній Республіці Крим (вул. Кечкеметська, 184/1,Сімферополь,95022, код ЄДРПОУ 24407290)

Рада Міністрів Автономної Республіки Крим (пр. Кірова, 13, Сімферополь, 95000)

прокурору м. Севастополя для відома (вул. Павліченко, 1, Севастополь, 99011)

про спонукання до знесення самовільно побудованої споруди та стягнення шкоди в сумі 1034,00 грн.

ВСТАНОВИВ:

07 липня 2011 року Сімферопольський міжрайонний природоохоронний прокурор в інтересах держави в особі Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника на підставі ст.ст. 7, 16 Закону України „Про природно-заповідний фонд України” від 16.06.1992 р. № 2456-XII, п. „д” ч.1 ст.12, ст. 69 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” від 25.06.1991 р. № 1264-XII звернувся до господарського суду АР Крим з позовною заявою до ТОВ "Левант" в якій просив зобовязати відповідача знести самовільно побудовану конструкцію зовнішньої реклами (два залізобетонних стовпа під які залито залізобетонний фундамент) в районі автодороги Ялта Севастополь, 9 км+990 м. (квартал 5 відділу 6,7 Алупкінського лісництва Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника) та стягнути з ТОВ „Левант” на користь місцевого бюджету шкоду, заподіяну порушенням природоохоронного законодавства в розмірі 1034,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що ТОВ „Левант” на підставі скасованого рішення виконкому Лівадійської селищної ради №4 від 28.01.2010 р. самовільно встановило конструкції зовнішньої реклами на території Алупкінського лісництва в кварталі 5 виділу 6, 7 Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника, у звязку з чим було пошкоджено до ступеню припинення росту два дерева та заскладовано виділ ґрунту площею 4 кв. м. (т.1 а.с. 4-6).

Рішенням господарського суду Автономної Республіки Крим від 27 вересня 2011 року у справі №5002-23/2877-2011 позовні вимоги Сімферопольського міжрайонного природоохоронного прокурора задоволені.

Рішення мотивоване доведеністю факту самовільного встановлення ТОВ „Левант” без погодження з Радою міністрів АРК конструкції зовнішньої реклами на території Алупкінського лісництва в кварталі 5 виділу 6, 7 Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника за межами населеного пункту (т.2 а.с. 87-91).

Не погодившись з рішенням суду, ТОВ „Левант” звернулось до Севастопольського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення суду скасувати, прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволені позовних вимог (т.2 а.с. 98-105).

Доводи апеляційної скарги ТОВ „Левант” мотивовані порушенням судом 1-ої інстанції норм матеріального та процесуального права:

- судом помилково встановлений факт відсутності у ТОВ „Левант” дозвільної документації на встановлення конструкцій зовнішньої реклами, так як дозвільна документація була узгоджена із Службою автомобільних доріг АРК та ДП „Кримавтодор”,

- судом помилково встановлений факт знаходження стовпів рекламної конструкції на території Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника, у той час коли ця конструкція розташована на земельній ділянці Служби автомобільних доріг АРК,

- не встановлений факт спричинення Ялтинському гірсько-лісовому природному заповіднику шкоди, яка не встановлена актом органу, який має повноваження на здійснення такого розрахунку, та не доведений факт негативного впливу на стан заповідного фонду.

Від Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника надійшов відзив, в якому позивач заперечував проти доводів апеляційної скарги, так як опори для рекламоносію типу банерної розтяжки знаходяться на території заповідного фонду, а у ТОВ „Левант” відсутні дозволи на здійснення будівництва на території заповідника рекламної конструкції.

Від Ради міністрів АРК надійшов відзив, в якому третя особа заперечувала проти доводів апеляційної скарги у звязку з тим, що ТОВ „Левант” посилається на неналежний доказ правомірності розміщення зовнішньої реклами схему геодезичної зйомки границь земельної ділянки Державної служби автомобільних доріг, в той час як документами, які підтверджують право власності Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника на земельну ділянку, на якій ТОВ „Левант” зведено опори для рекламоносію типу банерної розтяжки є планово-картографічні матеріали.

У судовому засіданні 15 грудня 2011 року представник ТОВ „Левант” підтримав доводи апеляційної скарги, з підстав викладених в ній, представники прокуратури, Ради міністрів АРК, Республіканського комітету АРК з лісового і мисливського господарства та Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника проти доводів апеляційної скарги заперечували з підстав, викладених в позовній заяві прокурора та письмових відзивах.

У судове засідання 15 грудня 2011 року ДП "Кримавтодор" ВАТ "Державна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України та Служби автомобільних доріг в Автономній Республіці Крим не зявилися, про час і місце судового засідання повідомлені своєчасно та належним чином ухвалою суду від 01.12.2011 р., в своїх телеграмах просили суд розглянути апеляційну скаргу у відсутності свого представника з причин відсутності коштів на відрядження.

Явка в судове засідання згідно статті 22 Господарського процесуального кодексу України це право, а не обовязок сторін, справа може розглядатися без їх участі, якщо незявлення цих представників не перешкоджає вирішенню спору.

Враховуючи те, що матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, судова колегія вважає за можливе переглянути рішення суду першої інстанції за відсутності не зявившихся представників 3-іх сторін.

Розглянувши справу повторно в порядку статті 101 Господарського процесуального кодексу України, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм процесуального права та відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія вважає апеляційну скаргу не підлягаючою задоволенню з наступних підстав.

Рішенням виконкому Лівадійської селищної ради № 4 від 28.01.2010 р. ТОВ „Левант” надано дозвіл на розміщення рекламних носіїв за адресами:

-Ялта, смт Лівадія, автодорога М-18, Сімферополь-Ялта-Севастополь 87 км+ 990 м.

-Ялта, смт Лівадія, автодорога Ялта-Севастополь, 9км+970 м.

Зобовязано ТОВ „Левант” надати технічні умови на розміщення рекламних носіїв, здійснити погодження на розміщення зовнішньої реклами з заінтересованими установами (т.1 а.с. 53).

Рішенням № 336 від 23.12.2010 р. виконкомом Лівадійської селищної ради скасовано рішення № 4 від 28.01.2010 р. з посиланням на те, що рекламоносії знаходяться за межами населеного пункту смт Лівадія (т.1 а.с. 87).

Сімферопольською міжрайонною природоохоронною прокуратурою при проведенні перевірки додержання природоохоронного законодавства за зверненням Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника, встановлено проведення самовільних робіт ТОВ „Левант” по зведенню конструкцій зовнішньої реклами в межах об'єкту природно-заповідного фонду у вигляді двох залізобетонних стовбів з фундаментом в кварталі 5 виділу 6, 7 Алупкінського лісництва Ялтинського гірсько-лісового природного заповіднику за адресою м. Ялта, смт. Лівадія, в районі автодороги Ялта - Севастополь, 87 км+990 м., яка здійснена на підставі рішення виконавчого комітету Лівадійської селищної ради від 28.01.2010р. № 4, яке скасоване рішенням виконкому Лівадійської селищної ради № 336 від 23.12.2010 р.

При здійсненні зазначених робіт пошкоджено до ступеню припинення росту два дерева, заскладовано відвал ґрунту площею 4 кв.м., що складає 1034 грн. шкоди (т.1 а.с. 13).

Вказані обставини підтверджені доповідною запискою лісничого, схемою-планом самовільного використання земель заповідника кв. 5, в. № 6, 7 площею 4 кв. м., приписом директора ЯГЛПЗ № 01-09/180 від 29.03.2011 р. про зупинення робіт, заявою на імя прокурора (т.1 а.с. 9, 11-13).

Згідно розрахунку шкоди, спричиненої самовільним зайняттям території Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника в кварталі № 5 виділу 6, 7 Алупкінського лісництва, здійсненого працівниками ЯГЛПЗ, загальна шкода, яка спричинена діями ТОВ „Левант” складає 1034 грн. =

98 грн. (2 дерева х 49 грн. (такса для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної природним комплексам територій та об'єктів природно-заповідного фонду внаслідок пошкодження деревних видів рослин до ступеня припинення росту, додаток № 1 до постанови КМУ № 521 від 21.04.1998 р.) +

136 грн. (4 м2 х 34 грн. (такса для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної природним комплексам територій та об'єктів природно-заповідного фонду внаслідок самовільного використання їх земель у вигляді складування матеріалів, додаток № 9 до постанови КМУ № 521 від 21.04.1998 р.) +

800 грн. (4 м2 х 200 грн. (такса для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної природним комплексам територій та об'єктів природно-заповідного фонду внаслідок самовільного використання їх земель у вигляді будівництво постійної споруди, додаток № 9 до постанови КМУ № 521 від 21.04.1998 р.) (т.1 а.с. 13).

Також порушення ТОВ „Левант” вимог чинного земельного законодавства підтверджуються Актом перевірки земельної ділянки, який складено в ході спільної перевірки, проведеної працівниками Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника, сектором держінспекції управління Держкомзему в м. Ялта та Республіканського комітету АРК з лісового і мисливського господарства, в ході якої встановлено, що працівниками ТОВ „Левант” (т.2 а.с. 74):

- установлені два залізобетонних стовпа (опори), під якими залитий залізобетонний фундамент (перший 1,50 м. х 1,54 м., другий 1,40 м. х 1,40 м.),

- здійснено зняття та переніс ґрунтового покрову загальною площею 4,0 м2, без спеціального погодження,

- пошкоджено до ступеню припинення росту два дерева (сосна Кримська),

У звязку з тим, що зведені опори рекламоносіїв банерної розтяжки перекрили дорогу протипожежного призначення, Ялтинським гірсько-лісовим природним заповідником винесено припис № 01-09/180 від 29.03.2011 р. про припинення ТОВ „Левант” будівельних робіт до встановлення обставин справи та прийняття дій (т.1 а.с. 10). Зазначене розпорядження ТОВ „Левант” не виконано.

Згідно листа № 91 від 24.03.2010 р. філії Ялтинського ДЕУ ДП „Кримавтодор” 87 км + 990 м. автодороги Сімферополь-Ялта-Севастополь після перейменування автодоріг є 9 км + 690 автодороги Ялта-Севастополь (т.1 а.с. 56).

Відповідно до п.1 та п. 4 ст. 16 Закону України „Про рекламу” від 03.07.1996 р. № 270/96-ВР розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг проводиться відповідно до цього Закону за погодженням з органами державного управління автомобільними дорогами або їх власниками та відповідними державними органами з безпеки дорожнього руху.

Згідно пунктів 1 та 36 Постанови КМУ від 29.12.2003 р. № 2067 "Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами" розміщення зовнішньої реклами в межах об'єктів природно-заповідного фонду дозволяється за погодженням з відповідним центральним або місцевим органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об'єктів природно-заповідного фонду.

Посилання ТОВ „Левант” на те, що ним було узгоджено будівництво рекламної конструкції з Республіканським комітетом АРК з охорони культурної спадщини, не знімає з нього обовязку одержати згоду Ялтинського ГЛПЗ (т.1 а.с. 57).

Відповідно до наданих суду сторонами доказів, вбачається, що стовпи, на яких закріплена банерна рекламна конструкція, знаходяться поза межами земельної ділянки площею 9,1732 га, яка за державним актом ЯЯ № 000772 від 05.11.2007 р. надана Службі автомобільних доріг в АРК для обслуговування автомобільної дороги державного значення Сімферополь-Ялта-Севастополь, що також вимагало одержання згоди заповідника та дозволу Ради Міністрів АРК (т.1 а.с. 11, 58-61, 64, 66, 133, т.2 а.с. 50, 75).

Слід також зазначити, що відповідно наданого ТОВ „Левант” плану фундаментів відстань від опор рекламної банерної конструкції становить 21,750 метрів, у той час, коли смуга землевідводу автомобільної дороги державного значення Сімферополь-Ялта-Севастополь складає 13 метрів (т.1 а.с. 64, т.2 а.с. 50).

Згідно п. 4 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земель, зайнятих лісами, провадиться з урахуванням висновків органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та лісового господарства.

Відповідно ст. 1861 Земельного кодексу України та Положення про Республіканський комітет АРК з лісового і мисливського господарства (постанова Ради Міністрів АРК № 383 від 11.07.2006 р.), Реском АРК з лісового і мисливського господарства погоджує можливість зміни цільового призначення земель, покритих лісами, погоджує місце розташування, а також проекти землеустрою по відводу земельних ділянок у разі викупу, надання, зміни цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення. Тобто, узгодження з Рескомом АРК з лісового і мисливського господарства можливості розміщення реклами не передбачена діючим законодавством.

Статтею 33 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Судова колегія не приймає до уваги надані ТОВ „Левант” докази знаходження стовпів опор рекламної конструкції банерної розтяжки на землях транспорту, а не на території заповідника у звязку з наступним (т.2 а.с. 28).

Як доказ знаходження стовпів опор рекламної конструкції банерної розтяжки на землях транспорту ТОВ „Левант” надано схему геодезичної зйомки меж земельної ділянки дільниці Державної служби автомобільних доріг для автодороги Ялта-Севастополь 9км.+690 м., яка виготовлена ТОВ „Геркулесъ”.

Відповідно ст. 1 Закону України „Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” № 353-XIV від 23.12.1998 р. кадастрові зйомки - комплекс робіт, спрямованих на вивчення необхідних топографічних елементів місцевості щодо пунктів геодезичної мережі (зокрема меж земельних ділянок з їх найменуваннями, кількісними та якісними показниками) і нанесення їх на планшет для створення планів (карт), що служать основою для кадастрів.

Топографо-геодезична і картографічна діяльність - наукова, виробнича і управлінська діяльність, спрямована на визначення параметрів фігури, гравітаційного поля Землі, координат точок земної поверхні та їх змін у часі, створення і використання державної геодезичної і гравіметричної мереж України, мережі постійно діючих станцій супутникового спостереження, топографічних, тематичних карт (планів), створення та оновлення картографічної основи для державних кадастрів, банків (баз) геопросторових даних та геоінформаційних систем.

Топографо-геодезичні та картографічні роботи - процес створення геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів, даних, топографо-геодезичної та картографічної продукції.

Результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності - геодезичні, топографічні, картографічні матеріали, продукція, інформація тощо.

Згідно ст.5 цього ж Закону суб'єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є, зокрема, юридичні та фізичні особи відповідно до цього Закону та інших нормативно-правових актів.

Пунктом 33 ч.3 ст. 9 Закону України від 01.06.2000 р. № 1775-III "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" передбачено, що види господарської діяльності як проведення робіт із землеустрою, землеоціночних робіт та земельних торгів підлягають ліцензуванню.

Відповідно ст.1 Закону України „Про землеустрій” від 22.05.2003 р. № 858-IV види робіт із землеустрою - обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні роботи, що виконуються з метою складання документації із землеустрою Землеустрій - сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних утворень, суб'єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил.

Таким чином для здійснення топографо-геодезичних та картографічних робіт необхідна наявність у ПП „Геркулесъ” відповідної ліцензії, доказів наявності якої суду не надано. У звязку з чим судом не приймається як належний доказ схема геодезичної зйомки , яка виконана ТОВ „Геркулесъ”.

Відповідно ст. ст. 13, 66 Конституцій України, природні ресурси, що знаходяться в межах території України, є об'єктами права власності народу України і повинні використовуватися відповідно до закону.

Частинами 1-4 ст. 7 Закону України від 16.06.1992 р. № 2456-XII "Про природно-заповідний фонд України" передбачено, що землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об'єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Землі природно-заповідного фонду України, а також землі територій та об'єктів, що мають особливу екологічну, наукову, естетичну, господарську цінність і є відповідно до статті 6 цього Закону об'єктами комплексної охорони, належать до земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення.

На землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об'єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.

Межі територій та об'єктів природно-заповідного фонду встановлюються в натурі відповідно до законодавства. До встановлення меж територій та об'єктів природно-заповідного фонду в натурі їх межі визначаються відповідно до проектів створення територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Ялтинський ГЛПЗ створений в 1973 році, згідно Постанови Ради Міністрів Української РСР від 20.02.1973 Року № 84 «Про організацію нових державних заповідників і розширення Чорноморського державного заповідника»на базі Ялтинського держлісгоспу на території Ялтинської міської ради АР Крим, з метою збереження природних комплексів та проведення науково - дослідних і господарських робіт з охорони та відтворення рідкісних цінних тварин і рослин (т.1 а.с. 126-128).

Заповідник створено з метою збереження в природному стані унікального гірничо - лісового природного комплексу південного гірського Криму з усією сукупністю їх компонентів, вивчення в ньому природних процесів і явищ, розробки наукових основ охорони навколишнього середовища, Ефективного використання природних ресурсів та екологічної безпеки, поліпшення ґрунтозахисних, водоохоронних, бальнеологічних і естетичних властивостей гірських лісів, посилення їх охорони.

Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 18.12.2000 р. № 255 затверджено Положення про Ялтинський ГЛПЗ (т.1 а.с. 110).

Згідно з п. 1.2. Положення Заповідник є природоохоронною, науково-дослідною установою загальнодержавного значення, входить до складу природно-заповідного фонду України та охороняється як національне надбання, щодо якого встановлено особливий режим охорони, відтворення і використання (т.1 а.с. 111-120).

Відповідно до п. 1.3 Положення ділянки землі з усіма природними ресурсами повністю вилучаються з господарського використання і надаються заповіднику згідно з чинним законодавством.

Статтею 43 Закону України "Про природно-заповідний фонд" від 16.06.1992 р. № 2456-XII визначено поняття земель природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об'єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Межі заповідника чітко встановлені згідно матеріалів останнього затвердженого базового лісовпорядкування, проведеного Державним лісовпорядним виробничим об'єднанням "Ліспроект" у 1987 році (т.1 а.с. 133).

Граничні точки та прямовисні лінії меж ЯГЛПЗ зображені на планово-картографічних матеріалах (планшетах масштабу 1:10000) із вказанням номерів точок теодолітного ходу та довжин ліній у горизонтальному проложенні. Всі данні по ЯГЛПЗ, щодо контурів границь заповідника, вказані в геодезичному журналі складеному лісовпорядною експедицією. (т.1 а.с. 138-140).

Крім того, є затверджений та погоджений Проект організації та розвитку Ялтинського ГЛПЗ 1988 року, який містить дані щодо меж та призначення земель природно-заповідного фонду ЯГЛПЗ (т.1 а.с. 134-137).

Згідно ст.16 Закону України "Про природно-заповідний фонд" від 16.06.1992 р. № 2456-XII на території природних заповідників забороняється будь-яка господарська та інша діяльність, що суперечить цільовому призначенню заповідника, порушує природний розвиток процесів та явищ або створює загрозу шкідливого впливу на його природні комплекси та об'єкти, а саме: будівництво споруд, шляхів, лінійних та інших об'єктів транспорту і зв'язку, не пов'язаних з діяльністю природних заповідників, та інше.

Відповідно до частини 6 статті 122 і пункту 12 розділу X «Перехідні положення»Земельного кодексу України розпорядником територій поза населеними пунктами Лівадійської селищної ради від імені держави є Рада міністрів АРК.

Як встановлено судом, Рада міністрів АРК не погоджувала ТОВ «Левант»установку рекламної конструкції за межами населених пунктів Лівадійської селищної ради в районі автодороги Ялта Севастополь (9 км + 690).

На підставі викладеного, доводи, викладені у відзиві на позов спростовуються. З огляду на встановлені судом факти та наведені норми діючого законодавства, що регулює природоохоронну діяльність, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про зобов'язання ТОВ „Левант” знести самовільно побудовану конструкцію зовнішньої реклами двох залізобетонних стовпа з фундаментом, яка розташована за адресою: м. Ялта, смт. Лівадія, в районі автодороги Ялта - Севастополь, 9 км+690м (квартал 5 виділу 6, 7 Алупкінського лісництва Ялтинського гірсько-лісового природного заповіднику), підлягають задоволенню.

Пунктом „д” ч.1 ст. 12 ЗУ від 25.06.1991 р. № 1264-XII встановлено, що громадяни України зобов'язані компенсувати шкоду, заподіяну забрудненням та іншим негативним впливом на навколишнє природне середовище.

Згідно ст.ст. 68, 69 Закону України від 25.06.1991, № 1264-XII "Про охорону навколишнього природного середовища" порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.

Статтею 65 цього ж Закону передбачено, що розміри шкоди, заподіяної внаслідок порушення законодавства про природно-заповідний фонд, визначаються на основі кадастрової еколого-економічної оцінки включених до його складу територій та об'єктів, що проводиться відповідно до цього Закону,та спеціальних такс, які затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно постанові КМУ № 521 від 21.04.1998 р. „Про затвердження такс для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної порушенням природоохоронного законодавства у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду України” розміри шкоди, заподіяної внаслідок порушення законодавства про природно-заповідний фонд, визначаються на основі кадастрової еколого-економічної оцінки включених до його складу територій та об'єктів, що проводиться відповідно до цього Закону,та спеціальних такс, які затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно додатків 1 та 9 до цієї Постанови КМУ такса для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної природним комплексам територій та об'єктів природно-заповідного фонду внаслідок самовільного використання їх земель у вигляді самовільного використання земельних ділянок під будівництво постійної споруди за 1 кв. метр площі складає 200 грн., а за складування будь-яких матеріалів 34 грн. за 1 кв. метр площі.

Тобто, загальна шкода, яка спричинена діями ТОВ „Левант” складає 1034 грн. =

98 грн. (2 дерева х 49 грн. (такса для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної природним комплексам територій та об'єктів природно-заповідного фонду внаслідок пошкодження деревних видів рослин до ступеня припинення росту, додаток № 1 до постанови КМУ № 521 від 21.04.1998 р.) +

136 грн. (4 м2 х 34 грн. (такса для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної природним комплексам територій та об'єктів природно-заповідного фонду внаслідок самовільного використання їх земель у вигляді складування матеріалів, додаток № 9 до постанови КМУ № 521 від 21.04.1998 р.) +

800 грн. (4 м2 х 200 грн. (такса для обчислення розміру відшкодування шкоди, заподіяної природним комплексам територій та об'єктів природно-заповідного фонду внаслідок самовільного використання їх земель у вигляді будівництво постійної споруди, додаток № 9 до постанови КМУ № 521 від 21.04.1998 р.)

Пунктом 4.8 Положення про Ялтинський ГЛПЗ його працівники мають право складати протоколи про порушення вимог природоохоронного законодавства. Припис № 01-09/180 від 29.03.2011 р. (т.1 а.с. 10), акт перевірки земельної ділянки (т.2 а.с. 74), розрахунок шкоди (т.1 а.с. 13) виконані працівниками Ялтинського ГЛПЗ, тому є безпідставними твердження ТОВ „Левант” про те, що судом 1-ої інстанції не встановлений факт спричинення Ялтинському гірсько-лісовому природному заповіднику шкоди, повинна встановлюватись органом, що має повноваження на здійснення таких функцій (т.1 а.с. 9-13, 111-120).

На підставі вищевикладеного, судова колегія погоджується з висновками суду 1-ої інстанції, рішення суду є законним, прийнятим при правильному застосуванні норм матеріального та процесуального права, підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.

Керуючись ст. 101, п.1 ст. 103, ст. 105 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Левант" залишити без задоволення.

2.Рішення господарського суду Автономної Республіки Крим від 27 вересня 2011 року у справі №5002-23/2877-2011 залишити без змін.

Головуючий суддя< Підпис >З.Д. Маслова

Судді< Підпис >О.А.Латинін

< Підпис >О.Г. Градова












Розсилка:

1. Сімферопольському міжрайонному природоохоронному прокурору (вул. Дзержинського, 6,Сімферополь,95034)

2. Ялтинському гірсько-лісовому природному заповіднику (вул. Долоське шосе, с. Совєтське, м. Ялта, 98651)

3. товариству з обмеженою відповідальністю "Левант" (вул. Леніна/Морська, буд. 21/1, Ялта, 98600)

4. Республіканському комітету Автономної Республіки Крим з лісового і мисливського господарства (вул. Гавена, 2,Сімферополь,95000)

5. дочірньому підприємству "Кримавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія „Автомобільні дороги України” (вул. Кечкеметська, 184/1,Сімферополь,95022)

6. Службі автомобільних доріг в Автономній Республіці Крим (вул. Кечкеметська, 184/1,Сімферополь,95022)

7. Раді Міністрів Автономної Республіки Крим (пр. Кірова, 13, Сімферополь, 95000)

8. Прокурору міста Севастополя (вул. Павліченко, 1,Севастополь,99011)



Джерело: ЄДРСР 20886199
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку