ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"16" квітня 2008 р. |
Справа № 9/57 |
Господарський суд Кіровоградської області, м. Кіровоград, вул. Луначарського, 29, у складі судді Шевчук О.Б., при секретарі судового засідання Безчасній Н.Г., розглянув у відкритому судовому засіданні справу №9/57
за адміністративним позовом: Світловодського міськрайонного центру зайнятості, Кіровоградська область, м. Світловодськ, пров. Нагірний, 3
до відповідача: фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, АДРЕСА_1
про стягнення 1795,75 грн.
за участю представників:
від позивача - головний спеціаліст-юрисконсульт Обламська Н.В., довіреність №02-89 від 14.01.2008 р.;
від відповідача - ОСОБА_1, фізична особа - підприємець.
Час прийняття постанови: 11 год. 05 хв.
Світловодським міськрайонним центром зайнятості подано позов про стягнення з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 1795 грн. 75 коп., виплачених як допомога по безробіттю.
В судовому засіданні 16.04.2008 року представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
Відповідач в даному судовому засіданні позов не визнав та просить суд в його задоволенні відмовити.
Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення учасників судового процесу, господарський суд
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до ст. 18 Закону України "Про зайнятість населення" (далі - Закон), державна служба зайнятості створена для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Зазначеною статтею передбачено, що державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
Згідно приписів ст. 9 Закону, громадяни, які звернулися до державної служби зайнятості як особи, що шукають роботу, мають право на безплатну професійну орієнтацію, консультацію, підготовку, перепідготовку, одержання відповідної інформації з метою вибору виду діяльності, професії, місця роботи, режиму праці.
Частиною 7 статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено, що допомога по безробіттю може виплачуватися одноразово для організації підприємницької діяльності безробітними, які не можуть бути працевлаштовані у зв'язку з відсутністю на ринку праці підходящої роботи. Ця допомога виплачується особам, яким виповнилося 18 років, за їх бажанням.
Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", одноразова виплата допомоги по безробіттю для організації безробітним підприємницької діяльності здійснюється у розмірі допомоги по безробіттю, нарахованої відповідно до цієї статті, у розрахунку на рік.
Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 отримав статус безробітного 13.09.2006 року (а.с.5) та одержав допомогу по безробіттю в сумі 1795 грн. 75 коп., що підтверджується платіжним дорученням №77 від 29.01.2007 року (а.с.11).
Абзацом третім частини третьої статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено, якщо застрахована особа не здійснювала підприємницьку діяльність протягом шести календарних місяців з дня отримання допомоги по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності (за винятком обставин, що унеможливлюють провадження підприємницької діяльності), виплачена сума коштів вважається використаною нею не за призначенням та підлягає поверненню в порядку, установленому спеціально уповноваженими центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики за погодженням з правлінням Фонду.
Відповідно до Порядку повернення у 2006 році коштів, виплачених як допомога по безробіттю одноразово для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.04.2006 року №511, строк дії якої продовжено на 2007 рік, неподання юридичною особою та фізичною особою-підприємцем до органу державної податкової служби передбаченої законодавством звітності, що підтверджує факт провадження підприємницької діяльності, або несплата протягом шести календарних місяців з дня отримання коштів єдиного (фіксованого) податку є підставою для розгляду комісією питання про повернення коштів.
Згідно положень частини 2 вказаного Порядку, рішення про повернення коштів приймає директор центру зайнятості - керівник робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття на підставі висновку комісії з питань одноразової виплати допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності, що утворена відповідно до Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності.
В силу вимог ст. 39 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Відповідно до п. 1 наказу директора Світловодського міськрайонного центру зайнятості №133 від 27.12.2007 року, який винесено на підставі висновку комісії з питань одноразової виплати допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності (протокол №40 від 25.12.2007 р.) вирішено вжити заходів по поверненню коштів у сумі 1795 грн. 75 коп., виплачених ОСОБА_1 як допомога по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності, у зв'язку з неподанням фізичною особою-підприємцем до органу податкової служби передбаченої законодавством звітності, що підтверджує факт провадження підприємницької діяльності протягом 6 місяців з дня отримання коштів.
Висновки комісії грунтуються на даних Світловодської ОДПІ (відповідь №10240/2900 від 07.12.2007 р.), які надійшли на запит центру зайнятості.
Господарський суд враховує вимоги пунктів 3.2.3. та 3.2.4. Порядку обміну інформацією стосовно фізичних осіб - підприємців, яким виплачена допомога по безробіттю одноразово для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України від 21.11.2006 року №426/699 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.12.2006 року за №1283/13157, якими передбачено порядок надання відповідей на запит центру зайнятості та заповнення необхідних реквізитів відповіді.
Так, пунктом 3.2.3. визначено, що реквізит відповіді на запит "наявність податкової звітності, що підтверджує фактичне провадження підприємницької діяльності, за період, який включає шість календарних місяців з дати виплати коштів" (графа 5) має два варіанти заповнення.
"Так":
для фізичних осіб - підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування, - у разі подання звітності за відповідний податковий період, що містить ненульові показники;
для фізичних осіб - підприємців, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, - у разі відсутності інформації про заборгованість по сплаті податків в картках особових рахунків.
"Ні":
для фізичних осіб - підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування, - у разі неподання звітності за відповідний податковий період або подання звітності, що містить нульові показники;
для фізичних осіб - підприємців, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, - у разі наявності інформації про заборгованість з сплати податків у картках особових рахунків.
В пункті 3.2.4. вищезгаданого Порядку зазначено, що реквізит відповіді на запит "наявність сплати єдиного (фіксованого) податку за період, який включає шість календарних місяців з дати виплати коштів" (графа 6) має три варіанти заповнення:
"сплачував" - для фізичних осіб - підприємців, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, - у разі надходження платежів до бюджету за відповідний податковий період;
"не є платником" - для фізичних осіб - підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування;
"не сплачував" - для фізичних осіб - підприємців, що перебувають на спрощеній системі оподаткування, - у разі відсутності інформації про надходження платежів до бюджету.
Враховуючи вимоги вищезазначених пунктів, інформацію, що міститься в листі Світловодської ОДПІ №10240/2900 від 07.12.2007 року (а.с.9), та дослідивши наявні матеріали справи, в тому числі докази, які подані Світловодською ОДПІ та відповідачем, господарський суд прийшов до висновку, що відповідач є платником єдиного податку (свідоцтво про сплату єдиного податку серії НОМЕР_1 від 17.01.2007 р.), подавав звітність, що підтверджує провадження підприємницької діяльності протягом 6 місяців з дати виплати коштів (звіти суб'єкта малого підприємництва - фізичної особи - платника єдиного податку ОСОБА_1 за І, ІІ, ІІІ та ІV квартали 2007 року) та сплачував єдиний (фіксований) податок, що підтверджується квитанціями про сплату єдиного податку на підприємницьку діяльність з фізичних осіб.
Господарському суду не надано доказів на підтвердження інформації про заборгованість відповідача по сплаті податків в картках особових рахунків.
З огляду на викладені обставини, господарський суд прийшов до висновку, що фізична особа-підприємець ОСОБА_1 здійснював підприємницьку діяльність протягом шести календарних місяців з дня отримання допомоги по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності, сплачував єдиний (фіксований) податок, а тому виплачена допомога в сумі 1795 грн. 75 коп. не підлягає поверненню.
Отже, позовні вимоги Світловодського міськрайонного центру зайнятості є необгрунтованими, тому в задоволенні позову слід відмовити повністю.
Керуючись ст. 71, ст. 160, ст. 162, ст. 163, ст. 167, ст. 186, ст. 254, п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції протягом десяти днів з дня виготовлення її в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Копію постанови направити сторонам.
Суддя |
|
О.Б. Шевчук |
Дата виготовлення постанови
в повному обсязі - 21.04.2008р.
12 год. 00 хв.