open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
АС3/294-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

________________________________________________________________________

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.07.08

Справа №АС3/294-08.


За позовом : Товариства з обмеженою відповідальністю “Агрофірма “Низи” Сумського району Сумської області

до відповідача : Сумської міжрайонної державної податкової інспекції , м.Суми

за участю прокурора Сумської області в інтересах держави в особі Сумської міжрайонної державної податкової інспекції

про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень


СУДДЯ : ЛЕВЧЕНКО П.І.


За участю представників сторін :

від позивача - Нємцев В. А. ;

від відповідача - Петрищев О. О., Кисленко О. М., Кравченко Г.П.


Суть спору : позивач просить скасувати податкові повідомлення-рішення №0000762300/0/282/23 від 18.03.2008р., № 0000752300/0/283/23 від 18.03.2008р.

Відповідач проти позову заперечує, рішення вважає законними та обґрунтованими.


Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази по справі, суд встановив наступне:

Товариство з обмеженою відповідальністю “Агрофірма Низи ”є сільськогосподарським товаровиробником і займається виробництвом товарної сільськогосподарської продукції, а саме вирощуванням зернових , технічних та решти культур, не віднесених до інших класів рослинництва (код 01.11.0), розведенням великої рогатої худоби (код 01.21.0), що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.

Як платник податків, позивач перебуває на обліку у Сумській міжрайонній державній податковій інспекції з 18.01.1999 року , індивідуальний податковий номер 308113518157, свідоцтво платника податку на додану вартість № 25645348 НВ, видане відповідачем 08.02.1999 року.

На підставі п.п. 6.2.6 п.6.2 ст.6 Закону України “Про податок на додану вартість” від 03.04.1997 року №168/97-ВР (із змінами та доповненнями) позивач користується пільгою щодо обчислення за нульовою ставкою податку на додану вартість по операціях з продажу переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою.

За результатами виїзної позапланової перевірки ТОВ АФ “Низи ” з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за квітень, травень, червень, липень 2007р. складено акт від 03.03.2008 року № 23/23/30133608/19.

На підставі акту винесено податкове повідомлення - рішення Сумської МДПІ форми "Р" від 18.03.2008 року № 0000762300/0 на суму 106 193,70 грн.

На підставі акту винесено податкове повідомлення - рішення Сумської МДПІ форми "В1" від 18.03.2008 року № 0000752300/0 на суму 201 087,00 грн.

Вищезазначеним актом встановлено порушення позивачем пп. 7.7.1 п.7.7 ст.7, пп. 7.4.1 п.7.4 ст. 7 Закону України “Про податок на додану вартість” від 03.04.97р. №168/97-ВР, п. 12 Порядку нарахування, виплат і використання коштів, спрямованих для виплати сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.1999 № 805 зі змінами та доповненнями (в редакції яка діяла на період перевірки).

Позивач з висновками актів не погоджується, посилаючись на те, що вищезазначений порядок стосується лише переробних підприємств, до яких він не відноситься. Також позивач зазначає, що не відноситься до нього і п. 11.21 Закону України “Про податок на додану вартість”, на який посилається відповідач, оскільки ця норма визначає порядок використання сум податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету сільськогосподарськими підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко, худобу, птицю, вовну, а також за молочну продукцію та м’ясопродукти, вироблені у власних переробних цехах, а позивач не здійснює реалізації ні худоби, ні птиці, основним видом господарської діяльності позивача є вирощування і здача переробним підприємствам у живій вазі м'яса свиней та великої рогатої худоби.

Суд не погоджується з позицією позивача, виходячи із наступного.

Згідно ст.1 Закону України “Про стимулювання розвитку сільського господарства” від 7 червня 2001 року N 2514-Ш із змінами і доповненнями сільськогосподарський товаровиробник - фізична або юридична особа, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції, переробкою власно виробленої сільськогосподарської продукції та її реалізацією.

Згідно підпункту - 6.2.6 пункту 6.2 статті 6 Закону України „Про податок на додану вартість" від 03.04.97 №168/97-ВР із змінами та доповненнями до 1 січня 2008 року операції з поставки переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою сільськогосподарськими товаровиробниками всіх форм власності і господарювання оподатковуються за нульовою ставкою.

Вищевказана норма встановлює лише розмір ставки податку, а право акумуляції сільськогосподарськими підприємствами усіх форм власності сум податку на додану вартість за реалізовані ними молоко, худобу, птицю, вовну, а також за молочну продукцію та м'ясопродукти, вироблені у власних переробних цехах, та порядок виплати їм дотацій переробними підприємствами визначено п.11.21 статті 11 Закону України „Про податок на додану вартість", яким уповноважено Кабінет Міністрів України визначити порядок нарахування і використання зазначених коштів.

Такий механізм затверджено Постановою Кабінету Міністрів України "від 28 березня 2007 року N 596 „Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1999 р. N 271 і від 12 травня 1999 р. N 805".

Абзацом 4 п.12 цього Порядку зазначено, що на підставі даних бухгалтерського обліку сільськогосподарські товаровиробники щомісяця складають окрему податкову декларацію з податку на додану вартість поставлених ними молока, худоби, птиці, вовни, а також молочної продукції та м'ясопродуктів, вироблених у власних переробних цехах. Разом з декларацією з податку на додану вартість за відповідний звітний період сільськогосподарські товаровиробники подають до органу державної податкової служби за місцем реєстрації довідку про цільове використання сум податку на додану вартість за попередній звітний період, форма та зміст якої визначається Державною податковою адміністрацією за погодженням з Мінагрополітики.

Позивач є сільськогосподарським товаровиробником у розумінні ст. 1 Закону України “Про стимулювання розвитку сільського господарства”, а сума від'ємного значення податку на додану вартість, що виникла у сільськогосподарських товаровиробників в результаті здійснення операцій з поставки переробним підприємствам молока та м'яса живою вагою за нульовою ставкою, включаються до спеціальної декларації, за якою не здійснюються розрахунки з бюджетом.

Не можна погодитися із твердженням позивача, що Постанова Кабінету Міністрів України № 805 (в редакції від 28.03.2007р.) є такою, що суперечить Закону України “Про податок на додану вартість”, оскільки п. 11.21 цього Закону прямо делеговано право Кабінету Міністрів України встановлювати порядок нарахування і використання сум податку на додану вартість даної категорії платників цього податку.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є неправомірними, необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –


ПОСТАНОВИВ:


1. В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Низи» до Сумської МДПІ щодо визнання недійсними податкових повідомлень-рішень - відмовити повністю .


2. Згідно ст. 186 КАС України заява про апеляційне оскарження постанови подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення (з дня складення постанови в повному обсязі). Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.


3. Згідно ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання, апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.


Повний текст постанови підписаний суддею 30.07.2008 року.


Джерело: ЄДРСР 1952979
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку