Справа № 2-а-4459/11
У Х В А Л А
06 травня 2011 року
Комінтернівський районний суд м. Харкова у складі:
Головуючого –судді - Фанда О.А.,
за участю секретаря судових засідань –Чумакової Н.С.,
розглянувши адміністративний позов ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова про поновлення пропущеного строку для звернення до суду та зобов’язання здійснити перерахунок, нарахування та виплати недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги «дітям війни»; -
в с т а н о в и в:
Позивач звернувся до суду із зазначеним позовом, в якому просить зобов’язати відповідача здійснити перерахунок пенсії з підвищенням її на 30 % мінімальної пенсії за віком та провести відповідні нарахування і виплати на його користь недоплаченої, як дитині війни, щомісячної державної соціальної допомоги за період часу з 01.01.2008 року по 01.04.2011 року.
Проте питання щодо поновлення пропущеного строку на звернення до суду з адміністративним позовом за клопотанням позивача, вирішено судом не було.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 107 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з’ясовує, чи подано адміністративний позов у строк, встановлений законом (якщо подано заяву про поновлення цього строку, то чи є підстави для її задоволення).
Суд вважає за необхідне вирішити клопотання позивача про поновлення пропущеного строку на звернення до суду з адміністративним позовом.
Відповідно до ч. 1 ст. 99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно ч. 2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення прав, свобод чи інтересів.
В позовній заяві позивач просить захистити його права як особи, що має статус «Дитина війни», за період з 01.01.2008 року, тобто вимоги заявлені позивачем за межами строку звернення до адміністративного суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 102 КАС України пропущений з поважних причин процесуальний строк, встановлений законом, може бути поновлений.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України, в зв`язку з неявкою всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Розглянувши заяву позивача про поновлення строку на звернення до адміністративного суду, суд не знаходить підстав для поновлення строку звернення до адміністративного суду, враховуючи наступне.
Як на поважність причин пропуску строку для звернення до адміністративного суду з позовом, позивач посилається на те, що його законні права було обмежено шляхом прийняття окремих неконституційних положень нормативно-правових актів вищої сили, законів України. Крім того, про належні позивачу, що має статус «Дитина війни», виплати йому повідомлено не було, тому про факт порушення його прав стало відомо лише після отримання листа відповідача.
Суд не погоджується з доводами позивача щодо поважності причин пропущення строку на звернення до адміністративного суду, виходячи з наступного.
Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року за № 6-рп/2007 та від 22.05.2008 року за № 10-рп/2008 визнавалися неконституційними окремі положення Законів України «Про Державний бюджет на 2007 рік», «Про державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», якими було зупинено дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
Відповідно до ч. 2 ст. 73 Закону України «Про Конституційний Суд України»у разі якщо Закони, інші правові акти або їх окремі положення визнаються такими, що не відповідають Конституції України (неконституційними), вони оголошуються нечинними і втрачають чинність від дня прийняття Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
Згідно ч. 2 та ч. 3 ст. 67 Закону України «Про Конституційний Суд України»ухвали, рішення і висновки Конституційного Суду України разом з окремою думкою суддів Конституційного Суду України протягом наступного робочого дня після їх підписання оприлюднюються на офіційному веб-сайті Конституційного Суду України і направляються Президенту України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України. Рішення і висновки Конституційного Суду України разом з окремою думкою суддів Конституційного Суду України публікуються у «Віснику Конституційного Суду України»та в інших офіційних виданнях України.
Таким чином, рішення Конституційного Суду України є загальновідомими та доступними для ознайомлення та вивчення актами для усього кола громадян України, у тому числі й для позивача.
Враховуючи вищевикладене суд вважає, що про порушення своїх прав, як особи, що має статус «Дитина війни», позивач повинен був дізнатись з часу прийняття Конституційним Судом України рішень від 09.07.2007 року за № 6-рп/2007 та від 22.05.2008 року за № 10-рп/2008, тому причини, на які посилається позивач у своїй заяві про поновлення строку на звернення до адміністративного суду, суд не може визнати поважними.
Крім того поважними причинами визнаються лише такі обставини, які є об’єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов’язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного звернення до суду та підтверджені належними доказами, а тому причини, на які посилається позивач у своїй заяві про поновлення строку на звернення до адміністративного суду, суд не може визнати поважними.
Інших причин внаслідок яких позивач пропустив строк звернення до суду з адміністративним позовом, в клопотанні про поновлення строку не зазначено.
Згідно ч. 1 ст. 100 КАС України, адміністративний позов, поданий після закінчення строків, встановлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
Оскільки відсутні підстави для задоволення заяви позивача про поновлення строку для звернення до адміністративного суду, адміністративний позов в частині позовних вимог з 01 січня 2008 року по 28 жовтня 2010 року включно має бути залишений без розгляду.
Керуючись ч. 1 ст. 41, ст. 99, ч. 1 ст. 100, ч. 1 ст. 101, ст. 102, ч. 1 та ч. 2 ст. 107 КАС України, -
У Х В А Л И В :
В задоволенні клопотання ОСОБА_2 про поновлення пропущеного строку на звернення до адміністративного суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі м. Харкова про зобов’язання здійснити перерахунок пенсії з підвищенням її на 30 % мінімальної пенсії за віком та провести відповідні нарахування і виплати на його користь недоплаченої, як дитині війни, щомісячної державної соціальної допомоги за період часу з 01.01.2008 року до 28 жовтня 2010 року –відмовити, а позовну заяву в цій частині - залишити без розгляду.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без розгляду надіслати позивачу.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до адміністративного суду апеляційної інстанції через Комінтернівський районний суд м. Харкова шляхом подання апеляційної скарги протягом п’яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили у строки та порядку, встановленими ст. 254 КАС України.
Суддя
О. А. Фанда