open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Категорія №2.33

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 січня 2011 року

Справа

№ 2а-7766/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Ковальова Т.І.

при секретарі Скрипкіної А.О.

за участю сторін

позивача не зявився

представника ОСОБА_1

представника ОСОБА_2

відповідача -

представника - Добрициної Н.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_6 до директора державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю – головного державного інспектора праці України Яцкіну Валерію Івановичу про визнання дій противоправними, про зобов’язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

20 жовтня 2010 року позивач ОСОБА_6 подав уточнений адміністративний позов до директора державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю – головного державного інспектора праці України Яцкіну Валерію Івановичу про визнання дій противоправними, про зобов’язання вчинити певні дії.

В обґрунтування своїх позовних вимог вказав, що він працював на посаді начальника

Територіальної державної інспекції праці у Луганській області - Головного

державного інспектора праці області з 01.09.2001 року (наказ Міністра праці та

соціальної політики України від 27.08.2001р. № 357, наказ Держнаглядпраці від

05.09.2001р. № 13 та наказ Територіальної державної інспекції праці у Луганській

області (надалі - ТД1П) від 05.09.2001р. № 1-к.

21.07.2010 року директором Держнаглядпраці - Головним державним інспектором праці України В.І. Яцкіним було підписано наказ від 21.07.2010р. № 92 «Про встановлення надбавки», в якому за високі досягнення у праці на період з 01.07.2010р. по 30.09.2010р. була встановлена надбавка першому заступнику начальника та заступнику начальника ТДІП. Підстави, що обумовили не встановлення надбавки мені, як керівнику ТДІП, в наказі не зазначені (копія витягу з наказу додається). Крім того, в поданні на преміювання керівника ТДІП та його заступників за липень, серпень, що надійшли від Держнаглядпраці (надалі- ДНП) до ТДІП (зареєстровані в ДНП за №№ 168, 197) із зазначенням нульового розміру премії, відсутні посилання на будь - які умови депреміювання. За вересень 2010 року подання станом на 06.10.2010 року ще не поверталося, у зв'язку з чим премія за вересень не нарахована та не виплачена.

З прийнятими директором Держнаглядпраці - Головним державним інспектором праці України В.І. Яцкіним рішеннями позивач не згоден з наступних підстав.

Територіальна державна інспекція праці у Луганській області, здійснює свою діяльність на підставі ст. 259 КЗпП України, Положення про Державний департамент нагляду за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.03 № 50, Положення про Територіальну державну інспекцію праці у Луганській області, затвердженого директором Держнаглядпраці 01.02.06 року (надалі - Положення), Порядку проведення перевірок стану додержання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що проводиться посадовими особами Держнаглядпраці та його територіальних органів, затвердженого наказом Мінпраці України від 21.03.03 № 72, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 04.06.03 № 441/7762 (надалі -Порядок), конвенцій Міжнародної організації праці, ратифікованих Законами України "Про ратифікацію Конвенції міжнародної організації праці N 81 1947 року про інспекцію праці у промисловості й торгівлі" від 08.09.2004 р. N 1985-ГУ та "Про ратифікацію Конвенції міжнародної організації праці N 129 1969 року про інспекцію праці в сільському господарстві" від 08.09.2004 р. N 1986-ІУ (набрали чинності 12.10.04р.), ст. 35 Закону України «Про оплату праці», ст. 27 Закону України «Про відпустки», тощо.

Згідно до п. 1.1. Положення, Територіальна державна інспекція праці у Луганській області є територіальним органом урядового органу державного управління, а саме, Державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю (Держнаглядпраці).

ТДІП підпорядковується Держнаглядпраці, а також Міністерству праці та соціальної політики України (п. 1.2 Положення).

Згідно до Постанови КМУ № 50, Державний департамент нагляду за додержанням законодавства про працю (Держнаглядпраці) є урядовим органом державного управління, який, діє у складі Мінпраці і підпорядковується йому.

Основним завданням Держнаглядпраці є забезпечення захисту прав працівників шляхом здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю (крім питань охорони праці) та загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, на випадок безробіття (далі — загальнообов'язкове державне соціальне страхування) на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та у фізичних осіб, які використовують найману працю (далі — роботодавці).

Держнаглядпраці очолює директор— Головний державний інспектор праці України, який призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом МіністрівУкраїни за поданням Міністра праці та соціальної політики (п. 7 Постанови КМУ № 50).

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про оплату праці» умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, встановлюються підприємствами у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами.

Відповідно до ст. 13 названого Закону оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань.

Умови оплати праці працівників органів виконавчої влади визначені постановою Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів».

Згідно з п. 6 названої постанови преміювання керівників органів виконавчої влади, органів прокуратури, урядових органів державного управління та інших органів, їх заступників, встановлення їм надбавок, передбачених цією постановою, надання матеріальної допомоги здійснюється у порядку та розмірі, установлених цією постановою, у межах затверджених видатків на оплату праці.

Рішення про зазначені виплати приймається органом вищого рівня.

Відповідно до підпункту 2 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 керівникам відповідних органів надане право здійснювати преміювання працівників відповідно до їх особистого вкладу в загальні результати роботи у межах фонду преміювання, утвореного у розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплати праці.

Конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників визначаються у положенні про преміювання відповідного органу залежно від наявних коштів на ці цілі..

В поданні на преміювання керівника ТДІП та його заступників за липень, серпень, що надійшли від Держнаглядпраці до ТДІП із зазначенням нульового розміру премії, відсутні посилання на будь - які умови депреміювання (копії додаються).

За вересень 2010 року подання так і не було повернуто до ТДІП для здійснення преміювання, як це передбачено діючим в ТДІП Положенням про преміювання .

Премія за звітний місяць нараховується та виплачується при нарахуванні та виплаті заробітної плати за другу половину місяця (п. 3.1 розділу Ш Положення).

Заробітна плата за другу половину місяця виплачується 5 числа місяця, наступного за звітним.

Станом на 07.10.2010 року подання щодо преміювання керівників ТДІП з Держнаглядпраці не поверталось, у зв'язку з чим премія за вересень не нарахована та не виплачена.

Крім того, абзацом «в» підпункту 1 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 передбачене право керівників органів, зазначених у пункті 1 цієї постанови, установлювати керівникам структурних підрозділів, їх заступникам надбавку за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи у розмірі до 50 відсотків посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця та вислугу років.

У разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи і порушення трудової дисципліни зазначена надбавка скасовується або розмір її зменшується.

Наказом Держнаглядпраці від 21 липня 2010 року № 92 за високі досягнення у праці на період з 01.07.2010р. по 30.09.2010р. була встановлена надбавка першому заступнику начальника та заступнику начальника і ДНІ. Підстави, що обумовили не встановлення йому надбавки, як керівнику ТДІП, в наказі не зазначені.

Протягом 2 кварталу 2010 року названа надбавка йому не скасовувалась, її розмір не зменшувався. Також склад та характер його роботи не змінювався.

Положення про преміювання та встановлення надбавок, доплат керівникам територіальних органів Держнаглядпраці, що діють в 2010 році в Держнаглядпраці, та використані при встановлені йому розмірів премії та надбавки, до його відома не доводились ні в 2009 році, ні в 2010 році.

Положення про преміювання розроблено в ТДІП з дотриманням норм Закону України «Про державну службу», постанови Кабінету Міністрів України № 268 та інших нормативно-правових актів, передбачаючи стимулювання ефективного виконання завдань та функцій працівниками ТДІП.

У положенні про преміювання передбачено коло працівників, на яких поширюється чинність преміальної системи, показники і умови преміювання щодо кожної категорії працівників, у т.ч. керівника та його заступників.

Позбавлення премій, передбачених системою оплати праці, провадиться відповідно до положення про преміювання, що діє, і може провадитися тільки за той розрахунковий період, у якому було допущено порушення трудової дисципліни, що оформлюється наказом керівника з обов'язковим зазначенням конкретних обставин, що стали причиною депреміювання.

Накази директором Держнаглядпраці - Головним державним інспектором праці України Яцкіним В.І. щодо мого депреміювання не видавалися та до мого відома не доводились.

Показники роботи ТДІП свідчать про те, що мною, як керівником ТДІП у Луганській області, вживаються відповідні заходи в межах наданих повноважень з дотриманням вимог чинного законодавства.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи влади повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Однак, директором Держнаглядпраці - Головним державним інспектором праці України Яцкіним В.І. в порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», без посилання на будь - які об'єктивні обставини, що стали підставами для невстановлення йому надбавки за високі досягнення у праці на Ш квартал 2010 року, депреміювання за липень, серпень, вересень 2010 року, не була встановлена вищевказана надбавка та позбавлено його на 100% премії за липень, серпень, вересень 2010 року.

Враховуючи вищевикладене, вважає незаконними дії директора Держнаглядпраці - Головного державного інспектора праці України Яцкіна В.І. щодо невстановлення йому надбавки за високі досягнення у праці на 3-й квартал 2010 року та депреміювання за липень, серпень, вересень 2010 року на 100%.

Незаконними діями Яцкіна В.І. йому спричинено матеріальну шкоду на загальну суму 6952грн. 80 коп, що складається з втраченої частини заробітної плати -6570,08грн. та допомоги у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності - 382-72 грн. відповідно до розрахунку, що додається.

Просив суд визнати незаконними дії директора Державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю - Головного державного інспектора праці України Яцкіна В.І. щодо невстановлення йому надбавки за високі досягнення у праці на Ш квартал 2010 року у розмірі 50% до посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця та вислугу років та позбавлення його премії за липень, серпень, вересень 2010 року у розмірах, визначених в поданні за липень 2010 р. (50%), серпень 2010р. (35%), вересень 2010р. (100%) від нарахованої заробітної плати за фактично відпрацьований час на 100% у загальній сумі 6952-80 грн., з них: -6570,08грн. - втрачена частина заробітної плати та 382-72 грн. - втрачена частина допомоги у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.

Зобов'язати директора Держнаглядпраці - Головного державного інспектора праці України Яцкіна В.І. прийняти нові рішення щодо встановлення йому надбавки за високі досягнення у праці на Ш квартал 2010 року у розмірі 50% від посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця та вислугу років та проведення преміювання за липень 2010 року у розмірі 50%, серпень - 35%, вересень - 100% від нарахованої заробітної плати за фактично відпрацьований час, як це було зазначено в пропозиціях ТДІП, спрямованих Держнаглядпраці листами № 2501/4 від 20.07.2010р., № 2632/4 від 30.07.2010р., № 2897/4 від 30.08.2010р., № 3256/4 від 30.09.2010р. на загальну суму 6952-80грн., з них: - 6570,08грн. - втрачена частина заробітної плати та 382-72 грн. - втрачена частина допомоги у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.

Постановити окрему ухвалу, щодо відповідності Закону дій державного службовця ЯЦКІНА Валерія Івановича та притягнення його до адміністративної та кримінальної відповідальності.

Представники позивача позовні вимоги підтримали і просили суд задовольнити позов.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав і вказав, що Яцкін Валерій Іванович, директор Державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю - Головного державного інспектора праці України з 14 липня 2010 року (наказ Міністра праці та соціальної політики України від 14.07.10 № 441к.

Державний департамент нагляду за додержанням законодавства про працю (Держнаглядпраці) є урядовим органом державного управління, який функціонує у складі Міністерства праці та соціальної політики України і підпорядковується йому.

Діяльність Держнаглядпраці регламентують Положення про Державний департамент нагляду за додержанням законодавства про працю, затверджене постановою Кабінету Міністрів України № 50 від 18 січня 2003р., та накази Мінпраці. Основні завдання Держнаглядпраці:

забезпечення захисту прав працівників шляхом здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю (крім питань охорони праці) та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та у фізичних осіб, які використовують найману працю;

надання працівникам і роботодавцям рекомендацій та пропозицій з питань застосування законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Держнаглядпраці очолює директор — Головний державний інспектор праці України, який призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра праці та соціальної політики (п. 7 Постанови КМУ № 50).

Положення про територіальні державні інспекції праці затверджені директором Держнаглядпраці.

Працюючи у взаємодії з центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, Держнаглядпраці та ТДІП здійснюють контроль за додержанням законодавства про працю і загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині забезпечення реалізації прав працівників та наданих їм гарантій шляхом проведення перевірок роботодавців і робочих органів виконавчих дирекцій фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Територіальна державна інспекція праці у Луганській області, здійснює свою діяльність на підставі ст. 259 КЗпП України, Положення про Державний департамент нагляду за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.03 № 50, Положення про Територіальну державну інспекцію праці у Луганській області, затвердженого директором Держнаглядпраці 01.02.06 року (надалі - Положення).

Згідно до п. 1.1. Положення, Територіальна державна інспекція праці у Луганській області є територіальним органом урядового органу державного управління, а саме, Державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю (Держнаглядпраці).

ТДІП підпорядковується Держнаглядпраці, а також Міністерству праці та соціальної політики України (п. 1.2 Положення).

Відповідно до ст. 31 Закону України «Про державну службу» заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплат за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок. При цьому умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових окладів, надбавок, доплат і матеріальної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України.

Умови оплати праці працівників органів виконавчої влади визначені постановою Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів».

Згідно з п. 6 названої постанови преміювання керівників органів виконавчої влади, органів прокуратури, урядових органів державного управління та інших органів, їх заступників, встановлення їм надбавок, передбачених цією постановою, надання матеріальної допомоги здійснюється у порядку та розмірі, установлених цією постановою, у межах затверджених видатків на оплату праці. Рішення про зазначені виплати приймається органом вищого рівня.

Відповідно до підпункту 2 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 керівникам відповідних органів надане право здійснювати преміювання працівників відповідно до їх особистого вкладу в загальні результати роботи у межах фонду преміювання, утвореного у розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплати праці.

Конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників визначаються у положенні про преміювання відповідного органу залежно від наявних коштів на ці цілі.

Положення про преміювання працівників ТДІП (надалі - Положення про преміювання), що діє в ТДІП, затверджено начальником інспекції - Головним державним інспектором праці області та схвалено головою профспілкового комітету 29.12.2010р., розроблено з дотриманням норм Закону України «Про державну службу», постанови Кабінету Міністрів України № 268 та інших нормативно-правових актів.

У положенні про преміювання передбачено коло працівників, на яких поширюється чинність преміальної системи, показники і умови преміювання щодо кожної категорії працівників, у т.ч. керівника та його заступників.

Порядок нарахування та виплати премії визначений п. 3.2 розділу III Положення про преміювання:

«Конкретний розмір премії визначається наказом начальника ТДІП - Головного державного інспектора праці області:

працівникам ТДІП - на підставі подань безпосередніх керівників;

начальнику інспекції - Головному державному інспектору праці області, заступникам начальника інспекції - заступникам Головного державного інспектора праці області - на підставі рішення директора Держнаглядпраці».

Враховуючи визначений порядок преміювання, наказ про преміювання видається начальником інспекції - Головним державним інспектором праці. Підставою для преміювання начальника інспекції - Головного державного інспектора праці області та його заступників є рішення директора Держнаглядпраці.

Пунктом 2.8 розділу II Положення про преміювання передбачені умови преміювання:

«Працівники, які не виконали умови преміювання за підсумками праці за місяць, не преміюються за цей місяць.

Працівники, притягнуті до дисциплінарної відповідальності, можуть бути позбавлені премії повністю, або частково за період, у якому було накладене дисциплінарне стягнення.

Працівники, з вини яких було допущено неякісне або несвоєчасне виконання роботи, завдань або доручень керівництва ТДШ або Держнаглядпраці, а також, які порушили трудову, виконавчу дисципліну, можуть бути позбавлені премії повністю або частково за період, у якому було допущено вищезазначені провини або за період, у якому стало відомо про вищезазначені провини».

Таким чином вищезазначеним положенням про преміювання директору Держнаглядпраці надано право вирішувати не лише питання про збільшення або зменшення розмірів премії, про розмір позбавлення премії, але й питання про саму виплату премій. Тому, користуючись своїм правом щодо встановлення конкретних розмірів преміювання, їх позбавлення, начальнику ТДІП - Головному державному інспектору праці Луганської області ОСОБА_6 та його заступникам, в поданнях на преміювання за липень, серпень, вересень 2010 року, які надійшли з ТДІП, ним, як директором Держнаглядпраці були встановлені конкретні розміри преміювання кожній посадовій особі, які надіслані на виконання на адресу ТДІП для видання відповідних наказів про преміювання, що свідчить про те, що діяв в межах наданих повноважень з дотриманням вимог діючого Положення про преміювання ТДІП.

Абзацом «в» підпункту 1 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 передбачене право керівників органів, зазначених у пункті 1 цієї постанови, встановлювати керівникам структурних підрозділів, їх заступникам надбавку за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи у розмірі до 50 відсотків посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця та вислугу років.

У разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи і порушення трудової дисципліни зазначена надбавка скасовується або розмір її зменшується.

Наказом Держнаглядпраці від 21 липня 2010 року № 92 за високі досягнення у праці на період з 01.07.10 по 30.09.10 була встановлена надбавка першому заступнику начальника та заступнику начальника ТДІП. Користуючись правом керівника щодо встановлення надбавок за високі досягнення у праці на III квартал 2010 року, з 01.07.10 по 30.09.10, враховуючи подання голови Луганської обласної державної адміністрації Голенка В.М. від 12.07.10 № 1/10-3463, що було спрямовано на адресу Міністра праці та соціальної політики України Надраги В.І, та виконавську дисципліну, надбавка ОСОБА_6., начальнику ТДІП - Головному державному інспектору праці, не встановлювалась.

Зазначене свідчить про непрофесійність та неефективність управлінської діяльності начальника ТДІП ОСОБА_6, який, як керівник ТДІП не забезпечував системний на послідовний контроль за додержанням законодавства про працю на території області.

Встановлення надбавок за високі досягнення в праці є правом керівника, а не його обов'язком.

Відповідно до наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 18.10.10 № 626-к ОСОБА_6 на підставі особистої заяви звільнено з посади начальника Територіальної державної інспекції праці у Луганській області за п. 5 ст. 36 КЗпП України.

Просив суд відмовити в задоволенні вимог адміністративного позову ОСОБА_6 до директора Державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю - Головного державного інспектора праці України Яцкіна В.І. про визнання дій незаконними у повному.

Вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити за необґрунтованістю із наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_6 працював на посаді начальника Територіальної державної інспекції праці у Луганській області - Головного

державного інспектора праці області з 01.09.2001 року (наказ Міністра праці та

соціальної політики України від 27.08.2001р. № 357, наказ Держнаглядпраці від

05.09.2001р. № 13 та наказ Територіальної державної інспекції праці у Луганській

області (надалі - ТД1П) від 05.09.2001р. № 1-к по 08 листопада 2010 року, що не заперечують сторони по справі (аркуш справи 89).

Яцкін Валерій Іванович, директор Державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю - Головного державного інспектора праці України з 14 липня 2010 року (наказ Міністра праці та соціальної політики України від 14.07.10 № 441к. (аркуш справи 88).

Державний департамент нагляду за додержанням законодавства про працю (Держнаглядпраці) є урядовим органом державного управління, який функціонує у складі Міністерства праці та соціальної політики України і підпорядковується йому(аркуш справи 66).

Діяльність Держнаглядпраці регламентують Положення про Державний департамент нагляду за додержанням законодавства про працю, затверджене постановою Кабінету Міністрів України № 50 від 18 січня 2003р., та накази Мінпраці.

Держнаглядпраці очолює директор — Головний державний інспектор праці України, який призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра праці та соціальної політики (п. 7 Постанови КМУ № 50).

Положення про територіальні державні інспекції праці затверджені директором Держнаглядпраці (аркуш справи 70).

Територіальна державна інспекція праці у Луганській області, здійснює свою діяльність на підставі ст. 259 КЗпП України, Положення про Державний департамент нагляду за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.03 № 50, Положення про Територіальну державну інспекцію праці у Луганській області, затвердженого директором Держнаглядпраці 01.02.06 року (надалі - Положення).

Згідно до п. 1.1. Положення, Територіальна державна інспекція праці у Луганській області є територіальним органом урядового органу державного управління, а саме, Державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю (Держнаглядпраці).

ТДІП підпорядковується Держнаглядпраці, а також Міністерству праці та соціальної політики України (п. 1.2 Положення).

Відповідно до ст.. 2 Кодексу адміністративного судочинства у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

безсторонньо (неупереджено);

добросовісно;

розсудливо;

з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

своєчасно, тобто протягом розумного строку

Відповідно до ст. 31 Закону України «Про державну службу» заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплат за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок. При цьому умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових окладів, надбавок, доплат і матеріальної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України.

Умови оплати праці працівників органів виконавчої влади визначені постановою Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів».

Згідно з п. 6 названої постанови преміювання керівників органів виконавчої влади, органів прокуратури, урядових органів державного управління та інших органів, їх заступників, встановлення їм надбавок, передбачених цією постановою, надання матеріальної допомоги здійснюється у порядку та розмірі, установлених цією постановою, у межах затверджених видатків на оплату праці. Рішення про зазначені виплати приймається органом вищого рівня.

Відповідно до підпункту 2 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 керівникам відповідних органів надане право здійснювати преміювання працівників відповідно до їх особистого вкладу в загальні результати роботи у межах фонду преміювання, утвореного у розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплати праці.

Конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників визначаються у положенні про преміювання відповідного органу залежно від наявних коштів на ці цілі.

Положення про преміювання працівників Територіальної державної інспекції праці у Луганській області, що діє в ТДІП, затверджено начальником інспекції - Головним державним інспектором праці області та схвалено головою профспілкового комітету 29.12.2010р., розроблено з дотриманням норм Закону України «Про державну службу», постанови Кабінету Міністрів України № 268 та інших нормативно-правових актів.

У положенні про преміювання передбачено коло працівників, на яких поширюється чинність преміальної системи, показники і умови преміювання щодо кожної категорії працівників, у т.ч. керівника та його заступників.

Порядок нарахування та виплати премії визначений п. 3.2 розділу III Положення про преміювання, згідно якого конкретний розмір премії визначається наказом начальника ТДІП - Головного державного інспектора праці області:

працівникам ТДІП - на підставі подань безпосередніх керівників;

начальнику інспекції - Головному державному інспектору праці області, заступникам начальника інспекції - заступникам Головного державного інспектора праці області - на підставі рішення директора Держнаглядпраці.

Пунктом 2.8 розділу II Положення про преміювання передбачені умови преміювання, на підставі яких працівники, які не виконали умови преміювання за підсумками праці за місяць, не преміюються за цей місяць.

Працівники, притягнуті до дисциплінарної відповідальності, можуть бути позбавлені премії повністю, або частково за період, у якому було накладене дисциплінарне стягнення.

Працівники, з вини яких було допущено неякісне або несвоєчасне виконання роботи, завдань або доручень керівництва ТДІП або Держнаглядпраці, а також, які порушили трудову, виконавчу дисципліну, можуть бути позбавлені премії повністю або частково за період, у якому було допущено вищезазначені провини або за період, у якому стало відомо про вищезазначені провини.

Таким чином вищезазначеним положенням про преміювання директору Держнаглядпраці надано право вирішувати питання про встановлення премії, збільшення або зменшення розмірів премії, про розмір позбавлення премії.

Користуючись своїм правом щодо встановлення конкретних розмірів преміювання, їх позбавлення, начальнику ТДІП - Головному державному інспектору праці Луганської області ОСОБА_6 та його заступникам, в поданнях на преміювання за липень, серпень, вересень 2010 року, які надійшли з ТДІП, директором Держнаглядпраці були встановлені конкретні розміри преміювання кожній посадовій особі, які надіслані на виконання на адресу ТДІП для видання відповідних наказів про преміювання (аркуш справи 83-87).

Таким чином директор державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю – головний державний інспектор праці України Яцкін Валерій Іванович діяв в межах наданих повноважень з дотриманням вимог діючого Положення про преміювання ТДІП.

Абзацом «в» підпункту 1 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 передбачене право керівників органів, зазначених у пункті 1 цієї постанови, встановлювати керівникам структурних підрозділів, їх заступникам надбавку за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи у розмірі до 50 відсотків посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця та вислугу років.

У разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи і порушення трудової дисципліни зазначена надбавка скасовується або розмір її зменшується.

Наказом Держнаглядпраці від 21 липня 2010 року № 92 за високі досягнення у праці на період з 01.07.10 по 30.09.10 була встановлена надбавка першому заступнику начальника та заступнику начальника ТДІП.

Користуючись правом керівника щодо встановлення надбавок за високі досягнення у праці на III квартал 2010 року, з 01.07.10 по 30.09.10, враховуючи подання голови Луганської обласної державної адміністрації Голенка В.М. від 12.07.10 № 1/10-3463 , що було спрямовано на адресу Міністра праці та соціальної політики України Надраги В.І, (аркуш справи 94-95) та виконавську дисципліну, надбавка ОСОБА_6, начальнику ТДІП - Головному державному інспектору праці, не встановлювалась.

Слід не погодитися з висновками позивача щодо його депреміювання та позбавлення надбавок за липень, серпень, вересень 2010 року, оскільки йому на вказаний період премія та надбавки не встановлювалися, а не позбавили його таких.

Згідно статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону. Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.

Суд з власної ініціативи вирішує питання щодо винесення окремої ухвали відносно посадових осіб суб’єкта владних повноважень, а тому вимоги позивача в цій частині не можуть розглядатись у якості позовних вимог, а є по своїй суті пропозицією суду.

Суд вважає, що постановлення окремої ухвали не є імперативною нормою для суду, а є його правом. Суд не знаходить підстав для винесення окремої ухвали за результатами розгляду даної адміністративної справи.

Таким чином, на підставі вищенаведеного позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню.

Керуючись ст..ст. 2,9,17-18, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_6 до директора державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю - головного державного інспектора праці України Яцкіну Валерію Івановичу про визнання дій противоправними, про зобов'язання вчинити певні дії відмовити за необґрунтованістю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова складена в повному обсязі та підписана 10 січня 2011 року.

Суддя

Т.І. Ковальова

Джерело: ЄДРСР 13410551
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку