open
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 2а-2731
Моніторити
Судовий наказ /09.04.2012/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /20.01.2012/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /06.12.2010/ Новоукраїнський районний суд Кіровоградської області Судовий наказ /12.11.2010/ Василівський районний суд Запорізької області Судовий наказ /10.11.2010/ Докучаєвський міський суд Донецької області Судовий наказ /01.11.2010/ Автозаводський районний суд м. Кременчука Судовий наказ /25.10.2010/ Красноармійський міськрайонний суд Донецької області Вирок /05.10.2010/ Красноармійський міськрайонний суд Донецької області Судовий наказ /16.06.2010/ Овруцький районний суд Житомирської області Судовий наказ /14.05.2010/ Єнакіївський міський суд Донецької області Судовий наказ /18.03.2010/ Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим Судовий наказ /16.03.2010/ Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим Судовий наказ /16.03.2010/ Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим Постанова /23.10.2009/ Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області Постанова /14.05.2009/ Овруцький районний суд Житомирської області
emblem
Справа № 2а-2731
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Судовий наказ /09.04.2012/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /20.01.2012/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /06.12.2010/ Новоукраїнський районний суд Кіровоградської області Судовий наказ /12.11.2010/ Василівський районний суд Запорізької області Судовий наказ /10.11.2010/ Докучаєвський міський суд Донецької області Судовий наказ /01.11.2010/ Автозаводський районний суд м. Кременчука Судовий наказ /25.10.2010/ Красноармійський міськрайонний суд Донецької області Вирок /05.10.2010/ Красноармійський міськрайонний суд Донецької області Судовий наказ /16.06.2010/ Овруцький районний суд Житомирської області Судовий наказ /14.05.2010/ Єнакіївський міський суд Донецької області Судовий наказ /18.03.2010/ Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим Судовий наказ /16.03.2010/ Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим Судовий наказ /16.03.2010/ Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим Постанова /23.10.2009/ Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області Постанова /14.05.2009/ Овруцький районний суд Житомирської області
Справа № 2а-2731/2010р  

                 

                                                             ПОСТАНОВА  

                                                        ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

06 грудня 2010 року                                         

Суддя Новоукраїнського районного суду Кіровоградської області   Русіна А.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом  ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Новоукраїнському районі Кіровоградської області про виплату щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни, -  

ВСТАНОВИВ  :

     Позивач  звернувся  до суду  з зазначеною заявою  і вказав, що  згідно Закону України  «Про соціальний захист  дітей війни» він є дитиною війни.  

    Згідно ст. 6 Зазначеного  Закону  відповідач  зобов'язаний  виплачувати йому щомісячну  державну  соціальну допомогу, як дитині  війни, в розмірі  30% мінімальної пенсії  за віком, але з 01.01.2008 року  і по даний час  виплачує  лише 10%.  

     Просить визнати дії відповідача  по невиплаті йому щомісячної державної соціальної  допомоги  в повному  обсязі  неправомірними .  

    Зобов»язати  відповідача перерахувати  йому пенсію  з врахуванням  державної  соціальної  допомоги, як дитині  війни, з 09 липня 2007 року  відповідно до вимог  ст. 6 Закону України  «Про соціальний  захист  дітей війни» та здійснювати  її виплату  в період  дії ст. 6  Зазначеного Закону.  

     Згідно вимог ст. 183-2 КАС України адміністративні справи про оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання пенсійних виплат, виплат та пільг дітям війни можуть розглядатися суддею в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.  

     11.11.2010 року судом винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження у справі, копії якої надіслано сторонам.

    Відповідач в установлений законом строк заперечення проти позову суду не надав.

    Дослідивши матеріали справи,  проаналізувавши положення чинного законодавства суд вважає, що наявних в справі доказів достатньо для розгляду справи в порядку скороченого провадження і позов підлягає задоволенню з наступних підстав.  

    Згідно ст. 1  Закону України «Про соціальний захист дітей війни» визначено, що дитина війни - це особа,  яка є громадянином України та якій на час закінчення Другої  світової  війни (2 вересня 1945 року)  було менше 18 років.            

Позивач ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1  відноситься до соціальної категорії - «Дитина війни», перебуває на обліку  в УПФ України в Новоукраїнському районі Кіровоградської області,  має право на пільги, встановлені законодавством України для дітей війни, що підтверджується копіями документів, які знаходяться в матеріалах адміністративної  справи: паспортом серії  НОМЕР_1 (а/с – 4), посвідченням серія НОМЕР_2 без серії (а/с - 5) з відміткою «дитина війни», тобто на нього розповсюджуються всі  пільги та соціальні  гарантії , передбачені Законом України «Про соціальний захист дітей війни» .  

    Згідно ст. 72 КАС України дана обставина доказування не потребує як така, що визнається сторонами, сумнівів щодо достовірності цієї обставини та добровільності її визнання немає.  

В ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» № 2195-ІV від 18.11.2004 року (зі змінами), зазначено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 % мінімальної пенсії за віком.  

Згідно ст. 7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» фінансове забезпечення соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету.  

    П.п. 3,  4 ст. 22 , ст. 23 Бюджетного кодексу України встановлено, що Управління Пенсійного Фонду, як головний розпорядник коштів місцевого бюджету, отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у Законі про Державний бюджет України чи рішенні  про місцевий бюджет.  

    Розмір мінімальної пенсії за віком встановлено ч. 1 ст. 38 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» № 1058-VI  від 09.07.2003 року, відповідно до якого за наявності достатнього страхового стажу мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.  

    У рішенні Конституційного Суду України № 26-рп/2008 від 27.11.2008 р зазначено, що зi змiсту частини другої статті 95 Конституцiї України, якою встановлюється, що виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-якi видатки держави на загальносуспiльнi потреби, розмiр i цiльове спрямування цих видаткiв, випливає, що вони не можуть визначатися iншими нормативно-правовими актами. Самі ж загальносуспільні потреби, до яких належить і забезпечення права на соціальний захист громадян України, проголошений у статтi 46 Конституцiї України, передбачаються у державних програмах, законах, інших нормативно-правових актах. Визначення вiдповiдних бюджетних видаткiв у Законi про Державний бюджет України не може призводити до обмеження загальносуспiльних потреб, порушення прав людини i громадянина, встановлених Конституцiєю України, зокрема щодо забезпечення рiвня життя для осiб, якi отримують пенсiї, iншi види соцiальних виплат та допомоги, що є основним джерелом iснування, не нижчого вiд прожиткового мiнiмуму, визначеного законом.  

Європейський Суд з прав людини при розгляді справи «Кечко проти України» (заява № 63134\par 00) зауважив, що в межах свободи дій держави визначати які надбавки виплачувати своїм робітникам з державного бюджету. Держава може вводити, припиняти чи закінчити виплату таких надбавок , вносячи відповідні зміни в законодавство. Однак, якщо чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, органи влади не можуть свідомо відмовляти у цих виплатах, доки відповідні положення є чинними (п.23 рішення суду). Європейський суд не прийняв аргумент уряду України щодо бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань.    

Пунктом 12 статті 71 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” від 19.12.2006 року №489-V, дію ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” від 18.11.2004 року №2195-IV, на 2007 рік зупинено. Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року №6-рп/2007 положення п.12 ст.7 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”, визнанні неконституційними.  

Згідно пп.2 п.41 розділу II Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”      від 28.12.2007 року №107-VI, ст.6 акону України “Про соціальний захист дітей війни” від 18.11.2004 року №2195-IV, викладено в новій редакції згідно якої, дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”) до пенсії виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Частиною 4 статті 14 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” від  22.10.1993 року №3551-XII визначено, що учасникам війни пенсії підвищуються на 10 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Рішенням Конституційного Суду України від   22 травня 2008 року №10-рп/2008,   пп.2 п.41 розділу II Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”  від 28.12.2007 року №107-VI, визнано неконституційним.  

Згідно ч.2 ст.152 Конституції України відповідно до якої Закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність. Рішення зворотної дії в часі не має.  

Отже, з 9 липня по 31 грудня 2007 року позивач мав правові підстави для нарахування підвищення пенсії на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, передбаченої ст.6 “Про соціальний захист дітей війни”, і тому в цій частині позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.  

     З 1 січня 2008 року по 21 травня 2008 року позивачу правомірно нараховано підвищення пенсії на 10 відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. З 22 травня 2008 року позивач має право на отримання підвищення пенсії не на 10 відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, а на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.  

У період з 01.01.2009 року по 31.12.2009 року ст. 6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” не була обмежена у дії.  

    Відповідно  до п.1, п.3 , п. 15 «Положення  про Пенсійний Фонд України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів  України  від 24.10.2007 року № 1261 Пенсійний Фонд України є центральним  органом  виконавчої влади,  одним з основних завдань якого є забезпечення  своєчасного  і в повному  обсязі фінансування  та виплати пенсій, допомоги  на  поховання, інших виплат і   здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворенні  в установленому  порядку головні управління  Фонду  в Автономній Республіці Крим , областях , м. Києві    та Севастополі, управління  в районах, містах  і районах у містах.  

Згідно ст. 44 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсія  призначається  та перераховується  відповідним територіальним органом Пенсійного Фонду України.  

Позивачем пред’явлено  позовні вимоги  до управління Пенсійного Фонду України  в Новоукраїнському  районі  Кіровоградської області, де він перебуває на обліку як пенсіонер та особа, що має статус «Дитина війни» .  

Таким чином, обов’язок  по нарахуванню та виплаті  доплати  до пенсії позивача, передбаченої ст. 6 Закону України «Про соціальний  захист дітей війни» покладено  на УПФУ в Новоукраїнському районі Кіровоградської області, за місцем  проживання позивача.  

Частиною 1 статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб від порушень з боку держави у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.  

У відповідності до зазначеної норми Закону, забезпечуючи захист порушених прав позивача, враховуючи, що згідно вище вказаного законодавства, перерахунок пенсії належить до обов’язків компетентних органів Пенсійного фонду України, суд дійшов висновку, про необхідність зобов’язати Управління Пенсійного фонду України в Новоукраїнському районі Кіровоградської області самостійно здійснити щомісячне нарахування підвищення до пенсії в розмірі відповідних відсотків мінімальної пенсії за віком згідно ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” за відповідні періоди.  

Крім того, позивач є людиною похилого віку, юридично необізнана, не знала про порушення її прав у недоплатах до пенсії, тому позовні вимоги про поновлення строку для звернення до суду для захисту порушеного права на доплату до пенсії підлягають задоволенню.  

Керуючись ч.2 ст.152 Конституції України, ст.ст. 1, 6, 7 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” від 18.11.2004 року № 2195-IV (із змінами та доповненнями), ч.4 ст.14 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” від 22.10.1993 року №3551-XII, ст. 28 Законом України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 09.07.2003 року №1058-I, ст.58, п.12 ст.71 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” від 19.12.2006 року №489-V, пп.2 п.41 розділу II Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”  від 28.12.2007 року №107-VI, рішеннями Конституційного суду України від 09.07.2007 року №6-рп/2007,  від 22 травня 2008 року №10-рп/2008, ст. ст. 158 – 163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -  

ПОСТАНОВИВ  :

Поновити ОСОБА_1 пропущений строк для звернення до суду для захисту порушеного права на доплату до пенсії.  

Адміністративний  позов ОСОБА_1  до Управління Пенсійного фонду України в Новоукраїнському районі Кіровоградської області про виплату щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни - задовольнити частково.                    Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Новоукраїнському  районі Кіровоградської області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з підвищенням її на 30% мінімальної пенсії за віком  відповідно до  ст. 6 Закону України  «Про соціальний захист дітей війни», виходячи з розміру  мінімальної пенсії за віком, встановленого ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та провести відповідні виплати ОСОБА_1 з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, включно, а також з 22 травня 2008 року по 31 січня 2009 року, включно, та з 31.01.2009 року по 31.12.2009 рік, включно, з 01.01.2010 р. по 06.12.2010 рік включно з урахуванням  різниці, яка була  виплачена  позивачу  в цей період.

  Стягнути з державного бюджету на користь ОСОБА_1 судові витрати в розмірі 3 грн. 40 коп.

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання  копії постанови.  

Суддя   Новоукраїнського

районного суду                                                                                             А.А. Русіна

Джерело: ЄДРСР 13399093
Друкувати PDF DOC
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку