open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 2а-1328/10/2670
Моніторити
Ухвала суду /08.07.2020/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /10.06.2020/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /28.05.2020/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /13.05.2020/ Велика Палата Верховного Суду Окрема думка судді /15.04.2020/ Велика Палата Верховного Суду Постанова /15.04.2020/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /11.02.2020/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /11.02.2020/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /18.09.2019/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /10.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /18.11.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /01.10.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.09.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.09.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.07.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /15.07.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /19.01.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /18.11.2014/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.10.2014/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /06.10.2014/ Вищий адміністративний суд України Судовий наказ /15.05.2012/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /27.10.2010/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /05.02.2010/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 2а-1328/10/2670
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /08.07.2020/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /10.06.2020/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /28.05.2020/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /13.05.2020/ Велика Палата Верховного Суду Окрема думка судді /15.04.2020/ Велика Палата Верховного Суду Постанова /15.04.2020/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /11.02.2020/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /11.02.2020/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /18.09.2019/ Велика Палата Верховного Суду Ухвала суду /10.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.12.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /18.11.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /01.10.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.09.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.09.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.09.2015/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.07.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /15.07.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /19.01.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /18.11.2014/ Київський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.10.2014/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /06.10.2014/ Вищий адміністративний суд України Судовий наказ /15.05.2012/ Київський апеляційний адміністративний суд Судовий наказ /27.10.2010/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /05.02.2010/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 жовтня 2010 року 10 год. 45 хв. № 2а-1328/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва в особі судді Пилипенко О.Є., при секретарі Ісаковій Є.К.

За результатами розгляду у відкритому судовому засіданні адміністративної справи

За позовом

Міністерства

транспорту та зв’язку України

До

Ви

Виконавчого комітету Одеської міської ради

Треті особи

1) Державна судноплавна компанія «Чорноморське морське пароплавство»

2) Кабінет Міністрів України

3) Одеська міська рада

Про

визнання

протиправним та скасування рішення від 09.10.2008 р. № 1208, із змінами внесеними рішенням від 25.11.2008 р. № 1315.

За участю представників сторін

від позивача: Кирич С.О. за дов. № 3100/15/14-10 від 15.06.2010 р.

від відповідача: не з'явився

від третьої особи 1 та 3: не з'явилися

від третьої особи 2: Кривошеєва А.В. за дов. № 29-22/299 від 31.08.2010 р.

від третьої особи 3: не з'явився

від Генеральної прокуратури Комаса О.Ю. посв. № 75

ВСТАНОВИВ:

Міністерство транспорту та зв’язку України звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Виконавчого комітету Одеської міської ради та Комунального підприємства «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об’єктів нерухомості»про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Одеської міської ради «Про реєстрацію об’єктів комунальної власності м. Одеси»від 09.10.2008 року № 1208.

17.06.2010 р. від представника позивача через Відділ документального обігу та контролю надійшли уточнення до адміністративного позову, в яких просив суд визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради «Про реєстрації об’єктів комунальної власності м. Одеси» від 09.10.2008 р. № 1208, із змінами внесеними рішенням від 25.11.2008 р. № 1315.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.10.2010 р. позовну заяву відносно вимог до Комунального підприємства «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об’єктів нерухомості» було залишено без розгляду.

Представник позивача адміністративний позов підтримав, вважає, що у відповідача не було жодних правових підстав для прийняття оскаржуваного рішення, просив вимоги задовольнити, з огляду на те, що спірне рішення є незаконним, таким, що суперечить чинному законодавству та порушує права та інтереси Мінтрансзв`язку.

В наданих суду письмових запереченнях відповідач просив суд в задоволенні адміністративного позову відмовити, зазначив, що у суду відсутні підстави для задоволення позовних вимог, адже відсутнє порушене право позивача, яке підлягає захисту та зауважив, що спірне рішення було прийнято на підставі повноважень, наданих пп. 10 п. б ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно якого виконавчим комітетам рад були делеговані повноваження щодо обліку та реєстрації відповідно до закону об’єктів нерухомого майна незалежно від форм власності. Крім того, підставою для виконання відповідачем своїх повноважень були постанова Кабміну від 03.07.1999 р. № 1181, якою було вирішено передати майно Державної судноплавної компанії «Чорноморське морське пароплавство»у власність територіальної громади м. Одеси, що в свою чергу було підтримано рішенням Одеської міської ради від 15.10.2001 р. № 2675-ХХІІІ. Також, вказав на те, що позивач прийняв на себе виконання вказаної постанови Уряду, що підтверджується листами від 17.08.2001 р. № 3/22-5-11596, від 31.08.2001 р. № 1/22-7-13432, від 16.08.2001 р. № 1/7-5218.

Представник третьої особи 2 просив суд прийняти законне та обґрунтоване рішення.

Позиція третіх осіб 1 та 3 суду невідома, оскільки дані треті особи (їх представники) в судове засідання 27.10.2010 р. не з`явилися, в матеріалах справи відсутні письмові пояснення по суті адміністративного позову.

Представник Генеральної прокуратури України підтримав позицію позивача, просив позовні вимоги задовольнити, спірне рішення визнати протиправним та скасувати.

Проаналізувавши матеріали справи, пояснення учасників судового процесу, суд приходить до наступних висновків.

Заявлено позов про визнання протиправним та скасування рішення суб’єкта владних повноважень.

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Отже, згідно з вищевикладеними нормами права, позивач має право звернутись до адміністративного суду з позовом лише у разі, якщо він вважає, що рішення, дію чи бездіяльністю відповідача (суб’єкта владних повноважень) порушено його права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. При цьому, обставину дійсного (фактичного) порушення відповідачем прав, свобод чи інтересів позивача має довести належними та допустимими доказами саме позивач.

Виконавчим комітетом Одеської міської ради 09.10.2008 р. було прийнято рішення № 1208 «Про реєстрацію об’єктів комунальної власності м. Одеси», яким зокрема, було вирішено Комунальному підприємству «»Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об’єктів нерухомості»зареєструвати за Одеською міською радою право власності на наступні об’єкти нежитлового фонду:

- будівля, загальною площею 600 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Польська, 18 (п. 1);

- будівля, загальною площею 1 173,20 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Приморська, 3 (п. 2);

- будівля, загальною площею 1 702,4 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Сегедська, 8-а (п. 3);

- будівля, загальною площею 1 807,8 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, просп. Академіка Глушка, 6-в (п. 4);

- будівлі, загальною площею 4 856,4 кв. м., що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Дальницька, 22-а (п. 5);

- будівля, загальною площею 5 308 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Моторна, 2 (п. 6);

- будівля, загальною площею 2 213,2 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Варненська, 13-а (п. 7);

- будівля, загальною площею 8 190,4 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Наливна, 2-а (п. 8);

- будівля, загальною площею 1 222 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, Миколаївська дорога, 221 (п. 9);

- будівля, загальною площею 710,5 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Каманіна, 20 (п. 10);

- будівля, загальною площею 230,2 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, район «Отрада»(п. 11);

- будівля, загальною площею 1 309,2 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, район «Отрада»(п. 12);

- будівля, загальною площею 1 992 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Танкерна, 2 (п. 13);

- будівля, загальною площею 2 168 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. космонавтів, 29/4 (п. 14);

- будівля, загальною площею 2 118,8 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Гайдара, 52 (п. 15);

- будівля, загальною площею 1 742,9 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Корольова, 37-б (п. 16);

- будівля, загальною площею 2 133,4 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Воробйова, 1 (п. 17).

Рішенням від 25.11.2008 р. № 1315 «Про внесення змін до додатка до рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 09.10.2008 р. № 1208 «Про реєстрацію об’єктів комунальної власності м. Одеса»Виконавчий комітет Одеської міської ради вніс зміни, виключивши з рішення № 1208 пункти: 1, 2, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 17.

Позивач звернувся до суду щодо оскарження вищевказаних рішень Виконавчого комітету Одеської міської ради, вказуючи на те, що при їх прийнятті були порушені вимоги чинного законодавства України та зауважив, що перелічене майно належить державі Україна в особі Мінтрансзв`язку.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об’єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню виходячи з наступних підстав.

Відповідно до Положення про Міністерство транспорту та зв’язку України, яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2006 р. № 789, Міністерство є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, крім того Мінтрансзв'язку є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики в галузі авіаційного, автомобільного, залізничного, морського і річкового транспорту.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про управління об'єктами державної власності», управління об'єктами державної власності - це здійснення Кабінетом Міністрів України та іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпорядженням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.

Частиною 1 ст. 4 Закону України «Про управління об'єктами державної власності»встановлено, що суб'єктами управління об'єктами державної власності є: Кабінет Міністрів України; Фонд державного майна України; міністерства та інші органи виконавчої влади; органи, які здійснюють управління державним майном відповідно до повноважень, визначених окремими законами.

Відповідно до ч. 5 ст. 22 Господарського кодексу України, держава реалізує право державної власності у державному секторі економіки через систему організаційно-господарських повноважень відповідних органів управління щодо суб'єктів господарювання, що належать до цього сектора і здійснюють свою діяльність на основі права господарського відання.

Розпорядженням Кабінет Міністрів України № 59-р від 08.02.1995 р. доручив Мінтрансзв'язку утворити на базі майна, що знаходиться у загальнодержавній власності, закріпленого за акціонерним судноплавним концерном «Бласко»- «Чорноморське морське пароплавство»та підприємствами, які входять до його складу, державне підприємство –Державна судноплавна компанія «Чорноморське морське пароплавство», визнавши його правонаступником зазначеного концерну.

На балансі Державної судноплавної компанії «Чорноморське морське пароплавство»обліковуються наступні об'єкти:

- нежитлова будівля (будівля службова), що знаходиться в м. Одеса по вул. Польській, 18, загальна площа якої згідно з технічним паспортом на нежилу будівлю, виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»20.12.2005 р., складає 600 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001130);

- нежитлова будівля (будівля службова), що знаходиться в м. Одеса по вул. Приморській, 3, загальна площа якої згідно з технічним паспортом на громадський будинок (нежилу будівлю), виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»14.12.2005 р., складає 1 173,20 м2, (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001143);

- нежитлова будівля (будівля службова), що знаходиться в м. Одеса, по вул. Приморській, 11/13, загальна площа якої згідно з технічним паспортом (адміністративно-складське), виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»30.11.2005 р., складає 1405,10 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001133);

- нежитлова будівля (будівля дитячого садку № 92), яка знаходиться в м. Одеса по вул. Сегедській, 8-а, загальна площа якої згідно з технічним паспортом на громадський будинок (нежилі будівлі), виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»21.12.2005 р., складає 1702,40 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001138);

- нежитлова будівля (будівля дитячого садку № 215), що знаходиться в м. Одеса по вул. Академіка Глушка, 6-в, загальною площею якої згідно з технічним паспортом на громадський будинок, виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»20.01.2006 р., складає 1807,80 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001122);

- нежитлові будівлі (будівля виробнича, сховище, авто мийка, бокси, профілакторій, центральний склад, душова, водомірний вузол, вагончик будівельний), що знаходиться в м. Одеса по вул. Дальницьке (Тираспольське) шосе, 22-а, загальна площа яких згідно з технічним паспортом на громадський будинок, виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»04.02.2005 р., складає 4856,40 м2 (інвентарні картки обліку основних засобів, інвентарні номери 1001160; 1001168; 1001142; 1001901-1001954; 1001181; 1001201; 1001159; 1001154; 1001901);

- нежитлова будівля (будівля контори з прибудованим склади), що знаходиться в м. Одеса по вул. Моторній, 2, загальна площа якої згідно з технічним паспортом на виробничий будинок, виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»25.12.2003 р., складає 5308 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001233);

- нежитлова будівля (будівля дитячого садку № 169), що знаходиться в м. Одеса по вул. Варненській, 13-а, загальна площа якої згідно з технічним паспортом на громадський будинок, виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»23.02.2006 р., складає 2213,20 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001120);

- нежитлова будівля (адміністративна будівля), що знаходиться в м. Одеса по вул. Наливній, 2-а, загальна площа якої згідно з технічним паспортом на виробничий будинок (складські приміщення), виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»09.12.2005 р., складає 8190,40 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001209);

- нежитлова будівля (1-го поверху в літ. «А») (будівля складу № 1), що знаходиться в м. Одеса по вул. Миколаївська дорога, 221, загальна площа якої згідно з технічним паспортом на нежилі приміщення 1-го поверху літ. «А», виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»та складає 1222 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 2253);

- нежитлова будівля (адміністративна будівля), що знаходиться в м. Одеса по вул. Каманіна, 20, загальна площа якої згідно з технічним паспортом на жилий будинок індивідуального житлового фонду, виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»20.08.2004 р., складає 710,50 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001304);

- нежитлова будівля (будівля одноповерхова (кафе «Гольфстрім»), що знаходиться в м. Одеса, район «Отрада», загальна площа якої згідно з технічним паспортом на нежилі приміщення, виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»27.06.2003 р., складає 230,20 м2 (згідно з інвентарною карткою обліку основних засобів, інвентарний номер 1001163);

- нежитлові будівлі (будівля одноповерхова (майстерні), будівля одноповерхова (диспетчерська), будівля одноповерхова (ПСО), будівля СДЮШОР, будинки для відпочинку, будівля складська, будинок дерев’яний), що знаходяться в м. Одеса, район «Отрада», в межах Лейтенантського спуску до мису Філатова, загальна площа яких згідно з технічним паспортом на нежилі приміщення, виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об’єктів нерухомості»27.06.2003 р., складає 1309,20 м2 (інвентарні картки обліку основних засобів, інвентарні номери 1001258; 1001259; 1001260; 2032102; 2032103; 1001380; 1001315);

- нежитлова будівля (будівля дитячого садку № 84), що знаходиться в м. Одеса по вул. Танкерній, 2, загальна площа якої згідно з технічним паспортом на громадський будинок (дитячий садок), виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухомості»25.10.2004 р., складає 3051,4 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001267);

- нежитлова будівля (будівля дитячого садку № 195), що знаходиться в м. Одеса, по вул. Космонавтів, 29/4, загальна площа якої згідно з технічним паспортом на громадський будинок (дитячий садок), виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об’єктів нерухомості»01.03.2004 р., складає 2168 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001270);

- нежитлова будівля (будівля дитячого садку-ясел № 174), що знаходиться в м. Одеса, по вулю Гайдара, 52, загальна площа якої згідно з технічним паспортом на громадський будинок (дитячий садок), виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об’єктів нерухомості»18.05.2004 р., складає 2032 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001272);

- нежитлова будівля (будівля дитячого садку № 245), що знаходиться в м. Одеса, по вул. Корольова, 37-6, загальна площа якої згідно з технічним паспортом на громадський будинок (дитячий садок), виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об’єктів нерухомості»01.12.2004 р., складає 1742,90 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001273);

- нежитлова будівля (адміністративна будівля), що знаходиться в м. Одеса, по вул. Воробйова, 1, загальна площа якої з технічним паспортом на виробничий будинок (автогосподарство, складська база), виданим Комунальним підприємством «Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об’єктів нерухомості»10.03.2004 р., складає 2133,40 м2 (інвентарна картка обліку основних засобів, інвентарний номер 1001161).

Відповідно до розпорядження Кабміну від 28.09.2004 р. № 684-р «Про затвердження переліку підприємств, установ та організацій, що передаються до сфери управління Мінтрансзв`язку», Державна судноплавна компанія «Чорноморське морське пароплавство»належить до сфери управління Мінтрансзв`язку.

Статтею 1 Статуту Державної судноплавної компанії «Чорноморське морське пароплавство», затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 24.11.2005 р. № 817, встановлено, що ДСК «Чорноморське морське пароплавство»є державним унітарним підприємством і діє як державне комерційне підприємство, яке засноване на державній власності та входить до сфери управління Мінтрансзв`язку України.

Тобто, дане підприємство є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, а майно, що знаходиться на балансі ДСК «Чорноморське морське пароплавство»є об’єктом управління державної власності.

Статтею 4 Закону України «Про управління об’єктами державної власності»визначені суб’єкти управління об’єктами державної власності, до яких зокрема віднесено міністерства.

В даному випадку уповноваженим органом управління об’єктами державної власності є Мінтрансзв`язку, веде облік об’єктів державної власності, що перебуває в його управлінні; здійснює контроль за ефективним використанням та збереженням таких об’єктів; забезпечує проведення інвентаризації майна державних підприємств, а також виконує інші передбачені законодавством функції з управління об’єктами державної власності.

Належить зазначити, що згідно з технічними паспортами спірні об'єкти будувались та вводились в експлуатацію у 1950-ті - 1980-ті рр., зокрема, будівлі, розташовані в м. Одеса, будувались: по вул. Польській, 18 – 1977р., по вул. Приморській, 3 –1959-1965 рр., по вул. Приморській, 11/13 –1950 р., по вул. Сегедській, 8-а –1961 р., по вул. Академіка Глушка, 6-в –1970 р., по вул. Дальницьке (Тираспольське) шосе, 22-а - 1973-1980рр., по вул. Моторній, 2 –1970-1976рр., по вул. Варненській, 13-а –1965 р., по вул. Наливній, 2-а –1960 р., по вул. Каманіна, 20 –1928-1969рр., будівлі в м. Одеса в районі „Отрада" –1965-1980 рр., будівля по вул. Танкерній, 2 –1977-1979 рр., по вул. Космонавтів, 29/4 –1963-1968 рр.; 1970-1971рр., по вул. Корольова, 37-6 –1976 р., по вул. Воробйова, 1 –1960-1973 рр.

Відповідно до Указу Президії Верховної Ради України № 1452-ХХІІ від 30.08.1991 р. та положень Закону України «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України»від 10.09.1991 р. №1540-ХП все майно та фінансові ресурси підприємств, установ, організацій та інших об'єктів союзного підпорядкування, розташованих на території України, є державною власністю України.

Крім того, слід звернути увагу на положення законодавства, що діяло у період 1950-тих - 1980-тих років, коли зазначені об'єкти будувались та вводились в експлуатацію, а саме, на статтю 10 Конституції УРСР від 1978 р., відповідно до якої соціалістична власність в УРСР мала форму державної або кооперативно - колгоспної власності та статтю 11 Конституції, що закріплювала у виключній власності держави майно організованих державою торговельних, комунальних та інших підприємств.

З проголошенням Незалежності України правовий статус вищезазначеного майна не змінився, оскільки відповідно до статті 32 Закону України «Про власність»передбачено, що суб'єктом права загальнодержавної (республіканської) власності є держава в особі Верховної Ради України, а суб'єктами права комунальної власності є адміністративно-територіальні одиниці в особі обласних, районних, міських, селищних, сільських Рад народних депутатів. Крім того, вищезазначеним Законом до загальнодержавної (республіканської) власності відносилось майно державних підприємств.

З наведеного слідує, що ні після введення в експлуатацію переліченого вище майна, ні після проголошення Незалежності України та розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканської) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю), територіальна громада міста Одеси не набувала прав власника на перелічене в рішенні виконавчого комітету Одеської міської ради майно.

Крім того, згідно роз'яснення Вищого арбітражного суду України від 02.04.1994 р. № 02-5/255 одним з основних критеріїв визначення законності володіння державним майном і відображення його на балансі підприємства є джерела фінансування (централізоване або власні кошти підприємства), передача підприємству у володіння майна безпосередньо власником (уповноваженим ним органом) чи підприємством, яке володіє майном на праві повного господарського відання.

Враховуючи, що дане майно було побудовано за державні кошти та передано Державній судноплавній компанії «Чорноморське морське пароплавство»розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 р. № 59-р шляхом утворення ДСК «ЧМП»на базі акціонерного судноплавного концерну «Бласко»- «Чорноморське морське пароплавство», тому правових підстав для прийняття виконавчим комітетом Одеської міської ради рішення «Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м. Одеси»від 09.10.2008 р. № 1208 не має.

В наданих суду письмових запереченнях відповідач як на підставу прийняття рішення «Про реєстрацію об'єктів комунальної власності м. Одеси»від 09.10.2008 р. № 1208 із змінами внесеними рішенням від 25.11.2008 р. № 1315 посилається на рішення Одеської міської ради від 15.10.2001 р. № 2657-ХХП «Про надання згоди щодо передачі об'єктів Державної судноплавної компанії «ЧМП»з державної до комунальної власності територіальної громади м. Одеси». За твердженням відповідача рішення від 15.10.2001 р. № 2657-ХХП було прийняте з метою виконання постанови Кабінету Міністрів України від 03.07.1999 р. № 1181 «Про заходи щодо виведення Державної судноплавної компанії «Чорноморське морське пароплавство»з фінансово-економічної кризи».

Згідно пункту 5 постанови Уряду № 1181, Міністерству транспорту, Одеській обласній державній адміністрації, Міністерству енергетики, Держаному комітетові будівництва, архітектури та житлової політики, Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Фонду державного майна України за згодою Одеської міської ради було доручено здійснити в місячний термін в установленому порядку передачу у власність територіальної громади м. Одеси житлових будинків та дошкільних закладів ДСК «ЧМП»згідно додатків.

Як вбачається з матеріалів справи, в даному переліку наявні лише 4 об'єкти (будинки по вул. Сегедська, 8-а; проспект Академіка Глушкова, 6-в; вул. Академіка Корольова, 37-6; вул. Варненська, 13-а) із семи, що передбачені в рішенні від 09.10.2008 р. № 1208.

З наведеного слідує, що будинки по вул. Танкерна, 2; вул. Гайдара, 52; Космонавтів, 29/4 не віднесенні до вказаного переліку, а отже і не підлягали передачі.

Крім того, у пункті 5 постанови Кабміну № 1181 зазначено, що передача здійснюється в установленому порядку.

Відповідно до пунктів 5 та 6 статті 7 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності», передача оформляється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії. Форма акта приймання-передачі затверджується Кабінетом Міністрів України.

Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі. Однак, належним чином підписаний акт приймання-передачі вказаного майна відсутній.

Належить зазначити, що ДСК «Чорноморське морське пароплавство»перебуває в процедурі банкрутства. Так, ухвалою Господарського суду Одеської області від 11.07.2003 р. порушено провадження у справі № 32/136-03-5080 про визнання банкрутом ДСК «Чорноморське морське пароплавство».

Даною ухвалою введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Крім того, ухвалою заборонено боржнику та іншим особам вчиняти будь-які дії по відчуженню майна боржника, де б воно не знаходилось, та в якому вигляді воно б не було, здійснювати дії по реорганізації боржника, внесення майна та інших активів як внеску у підприємства, організації, що засновуються.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 19.08.2008 р. у справі № 4-5-32-24-2/136-03-5080 затверджено план санації ДСК «Чорноморське морське пароплавство», який було погоджено Мінтрансзв'язку та схвалено комітетом кредиторів на засіданні 18.08.2006 р.

Таким чином, вказане майно не могло бути передано у власність територіальній громаді м. Одеса, оскільки входить до переліку майна за планом санації. Більше того, у плані санації зазначено майно, яке повинно бути продано на відкритих торгах (за погодженням з комітетом кредиторів ДСК «ЧМП»та Міністерством транспорту та зв'язку України), а саме будинки по вул. Варненська, 13-а та Космонавтів, 29/4.

Згідно з вимогами ст. ст. 17-21 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», приписи якого мають пріоритетне значення для застосування у даному випадку, відчуження майна ДСК «Чорноморське морське пароплавство»може відбуватись лише за планом санації.

Крім того, набувати право власності на вказане майно, можливо лише за умови виконання зобов'язань, покладених планом санації та відповідно до законодавства та плану санації.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

На підставі викладеного, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги належить задовольнити, а саме необхідно визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 09.10.2008 р. № 1208 «Про реєстрацію об’єктів комунальної власності м. Одеси», із змінами внесеними рішенням від 25.11.2008 р. № 1315 «Про внесення змін до додатка до рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 09.10.2008 р. № 1208 «Про реєстрацію об’єктів комунальної власності м. Одеси», оскільки у відповідача не було жодних правових підстав для прийняття зазначеного рішення.

Частиною 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України передбачається, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати стягненню з Державного бюджету України.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 17, 94, 158, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, –

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 09.10.2008 р. № 1208 «Про реєстрацію об’єктів комунальної власності м. Одеси», із змінами внесеними рішенням від 25.11.2008 р. № 1315 «Про внесення змін до додатка до рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 09.10.2008 р. № 1208 «Про реєстрацію об’єктів комунальної власності м. Одеси».

3. Судові витрати в сумі 3 грн. 40 коп. судового збору присудити на користь Міністерства транспорту та зв’язку України за рахунок Державного бюджету України.

Постанова набирає законної сили відповідно до ч. 1 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в порядку ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя

О

.Є. Пилипенко

Дата підписання повного тексту постанови: 05.11.2010 р.

Джерело: ЄДРСР 12242075
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку