23.09.2024 Справа № 756/11132/24
ОБОЛОНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА
Справа № 756/11132/24
3/756/4856/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23.09.2024 місто Київ
Оболонський районний суд міста Києва у складі:
головуючий суддя Касьян А.В.,
секретар судових засідань Гутак М.А.,
розглянувши матеріали, що надійшли від Управління стратегічних розслідувань в місті Києві Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки с. Нові Петрівці Вишгородського району Київської області, зареєстрованої та жительки вказаного села ( АДРЕСА_1 , маючої вищу освіту, такої, що має на утриманні малолітню дитину, працюючої помічником приватного виконавця (приватний виконавець Бережний Я.В.), РНОКПП НОМЕР_1 ,
за ч. 1 ст. 1726, ч. 1 ст. 1726 , ч. 1 ст. 1726 КУпАП,
за участю учасників судового провадження:
особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, - ОСОБА_2 ,
прокурор Батрин Ю.М.
в с т а н о в и в:
09.09.2024 до Оболонського районного суду міста Києва на розгляд по суті надійшли протоколи про адміністративні правопорушення, складені 09.09.2024 оперуповноваженим 6-го відділу (протидії корупції) Управління стратегічних розслідувань в місті Києві Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України старшим лейтенантом поліції Виноградовим Є.А. стосовно ОСОБА_2 : - №829 - за ч. 1 ст. 172 6 КУпАП (№756/11134/24, провадження №3/756/4858/24) (далі - протокол №829); - №830 - за ч. 1 ст. 1726 КУпАП (№756/11133/24, провадження №3/756/4857/24) (далі - протокол №830); - №831 - за ч. 1 ст. 1726 КУпАП (№756/11132/24, провадження №3/756/4856/24) (далі - протокол №831).
Судом було прийнято рішення про об`єднання вищевказаних справ про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 на підставі протоколів №№ 829, 830, 831 кожен за ч. 1 ст. 1726 КУпАП в одне провадження відповідно до ч. 2 ст. 36 цього Кодексу та присвоєно об`єднаній справі №756/11132/24, провадження №3/756/4856/24, проти чого не заперечували прокурор та особа, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У результаті розгляду об`єднаної справи про адміністративне правопорушення, судом встановлено наступне.
Так, ОСОБА_2 , обіймаючи посаду головного спеціаліста Оболонського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Київ), будучи державним службовцем категорії «в» відповідно до підпункту «в» пункту 1 частини 1 ст. 3 Закону України «ПРО ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ» від 14.10.2014 №1700-VII (далі - Закон України №1700-VII), являючись суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія вказаного Закону, всупереч вимогам частини 27 Розділу ХІІІ «ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ» та всупереч положенням ч. 1 ст. 45 Закону України №1700-VII несвоєчасно без поважних причин подала щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави, або місцевого самоврядування, за минулий 2022 рік, шляхом заповнення електронної форми через мережу ІНТЕРНЕТ з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр декларацій) у власному персональному електронному кабінеті лише 22.08.2024 о 10:49.
Крім того, ОСОБА_2 , будучи суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України №1700-VII, всупереч вимог частини 27 Розділу ХІІІ «Прикінцеві положення» та положенням абз 1 ч. 2 ст. 45 Закону України №1700-VII, припинивши 13.10.2023 діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, несвоєчасно без поважних причин подала декларацію особи, яка припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні) за минулий 2023 рік (період 01.01.2023-13.10.2023), шляхом заповнення електронної форми через мережу ІНТЕРНЕТ з використанням програмних засобів Реєстру декларацій у власному персональному електронному кабінеті лише 22.05.2024 о 00:31.
Також ОСОБА_2 , будучи суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України №1700-VII, всупереч вимог частини 27 Розділу ХІІІ «Прикінцеві положення» та положень абз 2 ч. 2 ст. 45 Закону України №1700-VII, припинивши 13.10.2023 діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, несвоєчасно без поважних причин подала декларацію особи, яка припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий 2023 рік (після звільнення), шляхом заповнення електронної форми через мережу ІНТЕРНЕТ з використанням програмних засобів Реєстру декларацій у власному персональному електронному кабінеті лише 22.08.2024 о 11:00.
У судовому засіданні ОСОБА_2 повністю визнала свою винуватість у вчиненому, пояснивши, що вона дійсно несвоєчасно подала декларації без поважних на те причин. При цьому, при вирішенні справи по суті просила суд урахувати всі обставини справи в сукупності, зокрема, відомості про її особу, її ставлення до вчиненого, відсутність будь-якої шкоди.
Прокурор Батрин Ю.М. вважав, що винуватість ОСОБА_2 повністю підтверджується матеріалами об`єднаної справи про адміністративне правопорушення та обставинами, встановленими в результаті судового розгляду, а тому просив визнати винуватою ОСОБА_2 та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в мінімальному розмірі, передбаченому санкцією інкримінованої статті.
Заслухавши прокурора, пояснення ОСОБА_2 , дослідивши матеріали об`єднаної справи про адміністративне правопорушення, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Судом встановлено, що відповідно до наказу Головного територіального управління юстиції міста Києва від 15.10.2019 № 6642/03 ОСОБА_4 було призначено на посаду головного спеціаліста Оболонського районного відділу державної виконавчої служби міста Києва. Наказом від 18.11.2019 № 9813/03 ОСОБА_4 присвоєно 9 ранг державного службовця в межах категорії «в» державної служби. Присягу державного службовця останньою прийнято 17.10.2019. Наказом від 12.10.2020 № 3149/03 було внесено зміни до обліково-характеристичних документів у зв`язку зі зміною прізвища з « ОСОБА_5 » на « ОСОБА_5 ». Наказом № 2497/03 від 07.06.2021 у зв`язку з реорганізацією ОСОБА_2 було перепризначено на посаду головного спеціаліста Оболонського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Київ). 10.09.2019 ОСОБА_2 ознайомлено з вимогами, обмеженнями та заборонами встановленим Законом України №1700-VII. Наказом № 3820-к від 11.10.2023 ОСОБА_2 було звільнено з посади головного спеціаліста Оболонського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Київ) 13.10.2023.
При цьому, відповідно до посадової інструкції головного спеціаліста Оболонського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Київ), зазначена посада належить до категорії посад державної служби «в». Згідно з підпунктом «в» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України №1700-VII державні службовці є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону. Статтею першою вказаного Закону визначено, що суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в»-«ґ» пункту 2, пункті 4 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.
Таким чином, ОСОБА_2 , обіймаючи посаду головного спеціаліста Оболонського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Київ), яка належить до категорії посади державної служби «в» являлася суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України №1700-VII.
Частиною 1 статті 45 Закону України №1700-VII визначено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в»-«ґ» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Абзацом 1 частини 2 статті 45 Закону України №1700-VII визначено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в»-«ґ» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом 30 календарних днів з дня припинення відповідної діяльності подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.
Абзацом 2 частини 2 статті 45 Закону України №1700-VII визначено, що особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах «а» і «в» пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
Водночас, Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» 24.02.2022 затверджено Указ Президента України від 24.02.2022 № 64/2022, яким в Україні введено воєнний стан із 05:30 24.02.2022, який діє на даний час.
Законом України «Про захист інтересів суб`єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або війни» від 03.03.2022 № 2115-IX установлено, що фізичні особи, фізичні особи-підприємці, юридичні особи подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов`язку подати документи. Також у період воєнного стану або стану війни будь-які перевірки щодо своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів звітового характеру уповноваженими органами не здійснюється.
Абзацом 4 частини 27 Розділу ХІІІ «Прикінцеві положення» Закону України №1700-VII установлено, що з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» здійснення заходів фінансового контролю, передбачених розділом VII цього Закону (зокрема, подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування), відновлюється у повному обсязі та здійснюється у порядку та строки, визначені цим Законом (у тому числі з урахуванням особливостей, встановлених частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону).
Відповідно до даних офіційного веб-сайту Верховної Ради України Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» набрав чинності 12.10.2023.
Абзацом 1 частини 27 Розділу ХІІІ «Прикінцеві положення» Закону України №1700-VII установлено, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», подають такі декларації не пізніше 31.01.2024. Суб`єкти декларування, зазначені у частинах сьомій - чотирнадцятій статті 45 цього Закону, подають відповідні декларації у строки, встановлені частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону, якщо відповідні декларації не було подано раніше.
Таким чином, з 12.10.2023 здійснення заходів фінансового контролю, передбачених розділом VII Закону України №1700-VII (зокрема, подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування) відновлено у повному обсязі та здійснюється у порядку та строки, визначені цим Законом (у тому числі з урахуванням особливостей, встановлених частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону).
Строк подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий 2021 та 2022 рік становить не пізніше 31.01.2024.
Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) від 23.07.2021 № 448/21 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2021 за № 986/36608, затверджено Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Порядок). Відповідно до розділу II вказаного Порядку суб`єкти декларування подають до Реєстру декларації, у тому числі виправлені декларації, що подаються відповідно до Закону України №1700-VII шляхом заповнення електронних форм відповідних документів. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу ІНТЕРНЕТ з використанням програмних засобів Реєстру декларацій у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі декларацій. Після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ шляхом накладання на нього особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.
Однак, ОСОБА_2 , будучи особою, котра в 2022-2023 роках не подала декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до частини 1 статті 45 цього Закону України №1700-VII, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», була зобов`язана подати щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави, або місцевого самоврядування, за минулий 2022 рік не пізніше 31.01.2024.
Відповідно до послідовності дій користувача Реєстру декларацій, які вчиняла ОСОБА_2 за період з 12.10.2023 по 01.04.2024, остання здійснювала вхід та роботу в Реєстрі декладарацій 29.01.2024 для заповнення та подання щорічної декларації за 2021 рік. У той же період ОСОБА_2 роботу в Реєстрі декларацій для заповнення та подання щорічної декларації за 2022 рік, не здійснювала.
Відповідно до публічної частини Реєстру декларацій ОСОБА_2 подала щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави, або місцевого самоврядування, за минулий 2022 рік, лише 22.08.2024 о 10:49, а отже не своєчасно.
Також ОСОБА_2 , припинивши діяльність пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування 13.10.2023, відповідно до частини 2 статті 45 цього Закону України №1700-VII, тобто після набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», була зобов`язана подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави, або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні) протягом 30 календарних днів, тобто до 12.11.2023.
Відповідно до послідовності дій користувача Реєстру декларацій, які вчиняла ОСОБА_2 за період з 12.10.2023 по 01.04.2024, остання здійснювала вхід та роботу в Реєстрі декларацій 29.01.2024 для заповнення та подання щорічної декларації за 2021 рік. У той же період ОСОБА_2 роботу в Реєстрі декларацій для заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави, або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні) не здійснювала.
Відповідно до публічної частини Реєстру декларацій ОСОБА_2 подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави, або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні), лише 22.05.2024 о 00:32, тобто несвоєчасно.
Також ОСОБА_2 , припинивши діяльність пов`язану із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування 13.10.2023, була зобов`язана подати до 00:00 01.04.2024 в порядку, встановленому частиною 2 статті 45 Закону України №1700-VII, декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий 2023 рік, шляхом особистого заповнення електронної форми на веб-сайті НАЗК через власний персональний електронний кабінет суб`єкта декларування у системі Реєстру декларацій.
Відповідно до послідовності дій користувача Реєстру декларацій, які вчиняла ОСОБА_2 за період з 12.10.2023 по 01.04.2024, остання здійснювала вхід та роботу в Реєстрі декларацій 29.01.2024 для заповнення та подання щорічної декларації за 2021 рік. У той же період ОСОБА_2 роботу в Реєстрі декларацій для заповнення та подання декларації особи, яка припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий 2023 рік (після звільнення) не здійснювала.
Відповідно до публічної частини Реєстру декларацій ОСОБА_2 подала декларацію особи, яка припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий 2023 рік (після звільнення), лише 22.08.2024 о 11:00, а отже несвоєчасно.
Доказів на підтвердження поважності причин, які б перешкодили ОСОБА_2 вчасно подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави, або місцевого самоврядування, за минулий 2022 рік та декларацію особи, яка припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий 2023 рік (після звільнення) та декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави, або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні) шляхом заповнення електронної форми через мережу ІНТЕРНЕТ з використанням програмних засобів Реєстру декларацій у власному персональному електронному кабінеті, ОСОБА_2 суду не надано.
Разом із тим, ст. 68 Конституції України визначено, що незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Таким чином, судом встановлено, що ОСОБА_2 , будучи суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, всупереч положенням ч. 1 та абз. 1, 2 ч. 2 ст. 45 Закону України №1700-VII несвоєчасно без поважних причин подала щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави, або місцевого самоврядування, за минулий 2022 рік, декларацію особи, яка припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні), а також декларацію особи, яка припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий 2023 рік (після звільнення), тобто вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, та вважає повністю доведеною винуватість ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 1726 КУпАП.
Водночас, приймаючи рішення про накладення адміністративного стягнення, суд враховує встановлені під час судового розгляду обставини, які заслуговують на увагу та впливають на визначення ступеню суспільної небезпечності як вчиненого ОСОБА_2 правопорушення, так і її особи.
Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Статтею 1 Закону України №1700-VII визначено, що правопорушення, пов`язане з корупцією - це діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. 3 цього Закону, за яке законом встановлено, зокрема адміністративну відповідальність.
Вирішуючи питання про накладення стягнення за адміністративні правопорушення, суд відповідно до ст. 33 КУпАП враховує характер вчинених правопорушень, дані про особу ОСОБА_2 , ступінь вини, наявність обставин, що пом`якшують відповідальність відповідно до частин 1, 2 ст. 34 цього Кодексу, зокрема, визнання винуватості та щире розкаяння, усвідомлення ОСОБА_2 протиправності свого діяння, та те, що її дії суб`єктивно не були направлені на заподіяння шкоди суспільним інтересам, юридичним та фізичним особам і такої шкоди фактично не було заподіяно, які суд визнає такими, що пом`якшують відповідальність, та відсутність обставин, що обтяжують відповідальність відповідно до ст. 35 цього Кодексу.
Крім того, зважив суд на дані про особу ОСОБА_2 , котра вперше притягається до адміністративної відповідальності, її вік, майновий стан, стан здоров`я, сімейний стан, наявність на утриманні малолітньої дитини.
На підставі ст. 36 КУпАП з метою запобігання вчинення у подальшому нових правопорушень суд вважає за необхідне накласти на ОСОБА_2 адміністративне стягнення у виді штрафу в мінімальному розмірі в межах санкції, встановленої ч. 2 ст. 1726 КУпАП.
Положеннями ст. 401 КУпАП передбачено, що у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується судовий збір особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення ставка судового збору встановлюється у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Вичерпний перелік осіб, які звільняються від сплати судового збору, наведений у ст. 5 вказаного Закону.
Керуючись статтями 401, 1726, 221, 251-252, 283-287 КУпАП, ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», суд -
п о с т а н о в и в:
ОСОБА_7 визнати винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1726 КУпАП, та застосувати до неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесят) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) грн.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605 (шістсот п`ять) грн 60 коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Оболонський районний суд міста Києва протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя А.В. Касьян