Справа № 173/2292/24
Провадження № 3/173/1200/2024
ВЕРХНЬОДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 жовтня 2024 р. м. Верхньодніпровськ
Верхньодніпровський районний суд Дніпропетровської області у складі судді Петрюк Т.М., при секретарі Усенко Ю.С., за участю прокурора Галінський І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Верхньодніпровську, матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області відносно
ОСОБА_1 ,
ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
РНОКПП НОМЕР_1 ;
місце реєстрації та проживання: АДРЕСА_1 ;
місце роботи: ФОП ОСОБА_1 ,
депутат Верхівцевської міської ради 8 скликання,
про вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч.1 ст.172-6 КУпАП.
встановила:
ОСОБА_1 , будучи депутатом Верхівцевської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, в порушення вимог ч.1 ст.45 Закону України "Про запобігання корупції" несвоєчасно, без поважних причин подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, а саме 20.02.2024 року о 13 год. 43 хв., чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-6 КУпАП, за наступних обставин (том справи 1).
ОСОБА_1 , будучи депутатом Верхівцевської міської ради Кам`янського району Дніпропетровської області, в порушення вимог ч.1 ст.45 Закону України "Про запобігання корупції" несвоєчасно, без поважних причин подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік, а саме 03.02.2024 року о 14 год. 58 хв., чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-6 КУпАП, за наступних обставин (том справи 2).
Відповідно до ч.1 ст.49 Закону України «Про місцеве самоврядування», повноваження депутата ради починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день першої сесії ради нового скликання. Повноваження депутата можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених законом.
Згідно з рішенням першої сесії 8 скликання Верхівцевської міської ради Дніпропетровської області «Про початок повноважень депутатів Верхівцевської міської ради» від 23.11.2020 №1-1/VIII було розпочато повноваження депутатів Верхівцевської міської ради Дніпропетровської області, серед яких ОСОБА_1 (том справи 1 а.с.4).
Відповідно до п.п. «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» депутатів місцевих рад було віднесено до суб`єктів на яких поширюється дія вказаного закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст.3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», на депутата міської ради поширюються вимоги та обмеження, передбачені Законом України «Про запобігання корупції».
Відповідно до п. 1 ст. 18 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради зобов`язаний додержуватись Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів.
Статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції», передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпункті «а» «в» - «г» пункту 2 частини першої ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язані щорічно до першого квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Рішенням Національного агентства від 10.06.2016 № 3 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 961/29091) затверджено Порядок форми подачі декларацій відповідно до ст. 45 Закону.
Згідно зазначеного Порядку, суб`єкти декларування подають до Реєстру документи (декларації, що подаються відповідно до статті 45 Закону №1700-VІІ, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування, передбачені частиною другою статті 52 Закону №1700-VІІ, виправлені декларації, що подаються відповідно до частини четвертої статті Закону №1700-VІІ) шляхом заповнення електронних форм відповідних документів на веб-сайті Реєстру відповідно до технічних вимог до форм. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі. Суб`єкт декларування повинен зареєструватися у Реєстрі з використанням особистого ключа та посиленого сертифіката відкритого ключа електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП).
Після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ накладанням на нього власного ЕЦП. Перед підписанням документа суб`єкт декларування підтверджує ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки в документі. Усі інші документи, які суб`єкт декларування направляє на адресу Національного агентства за допомогою персонального електронного кабінету, також підписуються накладанням на них власного ЕЦП. Кожному поданому документу Реєстр автоматично надає унікальний ідентифікатор документа та накладає на нього електронну печатку Реєстру, що унеможливлює внесення несанкціонованих змін до поданого документа (забезпечує цілісність документа).
Подання документа до Реєстру підтверджується шляхом надсилання повідомлення суб`єкту декларування на адресу його електронної пошти, вказану під час реєстрації в Реєстрі, та до персонального електронного кабінету суб`єкта декларування.
При дослідженні матеріалів справи встановлено, що ОСОБА_1 на виконання вимог Закону України «Про запобігання корупції» 20.02.2024 та 03.02.2024 року подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (за 2021-2022 роки), шляхом заповнення відповідної форми на веб-ресурсі https:\\public.nazk.gov.ua\search, тобто даним фактом підтверджено обізнаність ОСОБА_1 з порядком роботи реєстру та його вміння користуватися ним при заповненні та подачі декларації.
Однак, відповідно до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (https:\\public.nazk.gov.ua\search), встановлено, що ОСОБА_1 подав декларацію особи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядування за типом «щорічна» за 2022 рік, лише 20.02.2024 року о 13 годині 43 хвилин, а за 2021 рік лише 03.02.2024 року о 14 годині 58 хвилин, тобто поза межами строку встановленого законом для подачі такого роду декларацій (том справи 1 а.с.7; том справи 2 а.с.7).
У судовому засіданні ОСОБА_1 визнав свою вину та щиро розкаявся у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч.1 ст.172-6 КУпАП, а також підтвердив факт несвоєчасного подання декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, лише 20.02.2024 року, а за 2021 рік лише 03.02.2024 року. Крім того пояснив, що причиною несвоєчасного подання декларації стало велике навантаження за основним місцем роботи та вдома.
Прокурор усудовомузасіданніпідтримав доводи,викладеніупротоколах проадміністративніправопорушення,пов`язанізкорупцієюу повномуобсязі.Просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-6 КУпАП та призначити стягнення в межах санкції, передбаченої цією статтею.
Вислухавши пояснення,дослідивши всудовому засіданнізібрані посправі доказита оцінюючиїх всукупності,суд вважає,що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч.1 ст.172-6 КУпАП, знайшла своє підтвердження в ході судового розгляду справи, зокрема:
- відповідно до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій на офіційному сайті НАЗК, встановлено, що ОСОБА_1 подав електрону форму щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за типом «щорічна» за 2022 рік, лише 20.02.2024 року о 13 годині 43 хвилин, тобто поза межами строку встановленого законом для подачі такого роду декларацій (том справи 1 а.с.52-55);
- відповідно до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій на офіційному сайті НАЗК, встановлено, що ОСОБА_1 подав електрону форму щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за типом «щорічна» за 2021 рік, лише 03.02.2024 року о 14 годині 58 хвилин, тобто поза межами строку встановленого законом для подачі такого роду декларацій (том справи 2 а.с.14-20);
- відповідно до відомостей з публічної частини офіційного веб-сайту АЦСК «ПриватБанк» (гіперпосилання на веб-ресурс https://acsk.privatbank.ua/) вбачається, що ОСОБА_1 отримав електронний ключ (ЕПЦ) для здійснення доступу до особистого кабінету Єдиного реєстру декларацій 18.01.2024 року (том справи 1 а.с.56; том справи 2 а.с.68);
Надані докази узгоджуються в цілому, не викликають сумніву та вказують на винуватість ОСОБА_1 у вчиненні даних правопорушень.
Вказаними діями ОСОБА_1 вчинив адміністративні правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за які передбачена ч.1 ст.172-6 КУпАП, а саме: несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий рік.
З урахуваннямнаведеного,призначаючи адміністративнестягнення ОСОБА_1 ,суд враховуєхарактер вчиненихправопорушень,котре стосуєтьсязасад запобіганнята протидіїкорупції,а тому,вважає занеобхідне накластина ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу в межах, передбачених санкцією ч.1 ст.172-6 КУпАП.
Відповідно до ст.40-1 та зміни до ст.283Кодексу України про адміністративне правопорушення, зміни до ст.4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір справляється в дохід держави у розмірі 605 (шістсот п`ять гривень) грн. 60 коп. у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення.
На підставі викладеного та керуючись ст.283, ст.40-1 КУпАП
постановила:
ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч.1 ст.172-6 КУпАП та притягти до адміністративної відповідальності у вигляді стягнення штрафу у розмірі 100 (ста) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що дорівнює 1700(однатисяча сімсот)гривень накористь держави (отримувач: ГУК у Дн-кiйобл/ОТГм.В-дніпр/21081100, населений пункт: отг м. Верхньодніпровськ, код отримувача (ЄДРПОУ): 37988155, номер рахунку (IBAN): UA418999980313020106000004523, код класифікації доходів бюджету: 21081100, найменування коду класифікації доходів бюджету: Адміністративні штрафи та інші санкції).
Стягнути згр. ОСОБА_1 , судовий збір в дохід держави у розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. (Отримувач коштів:ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ):37993783, банк отримувача:Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA90 8999980313111256000026001, Кодкласифікації доходів бюджету:22030106).
Постанова може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Верхньодніпровський районний суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення зазначеного десятиденного строку, встановленого для її оскарження.
Строк пред`явленняпостанови довиконання протягомтрьох місяцівз днянабрання неюзаконної сили.
Суддя Т.М.Петрюк