open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 699/1424/24

Номер провадження № 3/699/759/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18.09.2024 рокум.Корсунь-Шевченківський

суддяКорсунь-Шевченківського районного суду Черкаської області Гусарова В.В., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення,що надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Черкаській області

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючої присяжною Корсунь Шевченківського районного суду Черкаської області, проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , громадянки України, про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. ст. 172-6 ч.1 КУпАП,

встановив:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 517/2024 від 30.08.2024р ОСОБА_1 , будучи присяжна Корсунь - Шевченківського районного суду Черкаської області та відповідно до підпункту «ґ» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ч.1ст.45, п.2-7 Прикінцевих положень Закону України Про запобігання корупції» без поважних причин, несвоєчасно подала до Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік, оскільки граничний термін подачі був 31.03.2024, а декларація фактично подана 09.04.2024, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 1726 КУпАП.

Разом з цим, судом установлено, що згідно з рішенням Черкаської обласної ради №19-33/VІІІ від 26.05.2023 "Про затвердження списку присяжних для Корсунь Шевченківського районного суду Черкаської області» було затверджено список присяжних для вирішення справ у складі Корсунь Шевченківського районного суду Черкаської області або залучення до здійснення правосуддя терміном на 3 роки, згідно з яким ОСОБА_2 включена до списку присяжних

Відповідно частини 1 статті 63 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» № 1402-VIII від 02 червня 2016 року, присяжним є особа, яка у випадках, визначених процесуальним законом, та за її згодою вирішує справи у складі суду разом із суддею або залучається до здійснення правосуддя.

В частині 2 цієї ж статті передбачено, що присяжні виконують обов`язки, визначені п.п. 1, 2, 4, 6 частини сьомої статті 56 цього Закону, тобто обов`язки судді під час розгляду справ.

Згідно з частиною 3 статті 68 Закону України «Про судоустрій та статус суддів» № 1402-VIII від 02 червня 2016 року на присяжних поширюються гарантії незалежності і недоторканності суддів, установлені законом, на час виконання ними обов`язків із здійснення правосуддя.

Європейський суд з прав людини, надаючи автономного значення поняттям, які застосовуються в Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод(далі Конвенція), часто розцінює справи про адміністративні правопорушення саме як «кримінальні» у розумінні норм Конвенції.

Так, ЄСПЛ у своєму рішенні у справі Надточий проти України від 15 травня 2008 року зазначив, що український уряд визнав кримінально-правовий характер Кодексу України про адміністративні правопорушення.

До того ж, КСУ у п. 3.4 і 3.6 свого рішення від 11 жовтня 2011 року (справа № 10-рп/2011), аналізуючи положення міжнародних актів, наголосив, що не вбачається різниці між кримінальними та адміністративними протиправними діяннями, оскільки вони охоплюються загальним поняттям правопорушення, а відмінність адміністративного правопорушення від злочину полягає, насамперед, у тому, що воно є менш суспільно небезпечним. У цьому рішенні Суд поширив певні гарантії кримінального процесу і на процес притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Положення Кодексу України про адміністративні правопорушення, не містить поняття

відводу судді чи неможливості розгляду справи в конкретному суді, тобто законодавцем залишено поза сферою свого регулювання питання притягнення до адміністративної відповідальності судді, чи в даному випадку присяжного, що суперечить принципу правової визначеності, що є складовою принципу верховенства права. Таким чином, порушено принцип права справедливості, оскільки особа, відносно якої складено протокол, є присяжною та здійснює свої повноваження в Корсунь Шевченківському районному суді Черкаської області.

Таким чином, суд вважає за можливе до виниклих правовідносин застосувати аналогію закону, а саме положення ст. 32 та ст. 34 КПК України.

Згідно з частиною другою статті 32 КПК України кримінальне провадження щодо обвинувачення судді у вчиненні кримінального правопорушення не може здійснюватися тим судом, у якому обвинувачений обіймає чи обіймав посаду судді. Якщо згідно з частиною першою цієї статті кримінальне провадження стосовно судді має здійснюватися тим судом, у якому обвинувачений обіймає чи обіймав посаду судді, кримінальне провадження здійснює суд, найбільш територіально наближений до суду, в якому обвинувачений обіймає чи обіймав посаду судді, іншої адміністративно-територіальної одиниці (Автономної Республіки Крим, області, міста Києва чи Севастополя).

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 34 КПК України кримінальне провадження передається на розгляд до іншого суду, якщо обвинувачений чи потерпілий працює або працював у суді, до підсудності якого належить здійснення кримінального провадження.

Згідно статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

З огляду на викладене, оскільки ОСОБА_1 , здійснює свої повноваження присяжної в Корсунь Шевченківському районному суді Черкаської області, то слід дійти висновку про неможливість розгляду даної справи щодо вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, за ч.1 ст. 172-6 КУпАП, в Корсунь Шевченківському районному суді Черкаської області, що є наслідком звернення до Черкаського апеляційного суду для вирішення питання про направлення цієї справи до іншого суду.

Керуючись статтями 221, 268, 278, 280 КУпАП,

ПОСТАНОВИВ:

Направити до Черкаського апеляційного суду справу №699/1424/24 (провадження № 3/699/759/24) відносно ОСОБА_1 щодо вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, за частиною 1 статті 172-6 КУпАП, для вирішення питання про передачу для розгляду до іншого суду.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Гусарова В.В.

Джерело: ЄДРСР 121698367
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку