Справа № 357/12561/24
3/357/5638/24
П ОС Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 вересня 2024 року Білоцерківський міськрайонний суд Київської області у складі:
головуючого судді Гавенко О. Л. ,
при секретарі Древаль В.В.,
за участю прокурора Шлапацького О.В. .,
правопорушника ОСОБА_1
розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Національної поліції України Департаменту Департаменту внутрішньої безпеки Київське обласне управління відносно
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт. Гребінки Васильківського р-ну Київської області, громадянина України, зареєстрованого: АДРЕСА_1 , проживаючого: АДРЕСА_1 , пенсіонера (раніше організаційний відділ Білоцерківської міської ради Київської області), паспорт серії НОМЕР_1 , виданий 27.05.1997 Білоцерківським РВ ГУМВС України в Київській області, ІПН: НОМЕР_2 .,
у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП,-
У С Т А Н О В И В:
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №3055/2024 від 30.08.2024 ОСОБА_1 обіймаючи по 15.12.2023 посаду начальника організаційного відділу Білоцерківської міської ради Київської області, будучи посадовою особою місцевого самоврядування, являючись суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення згідно з пп. «в» п. 1 ч. 1 ст. З Закону №1700-VII та приміткою до ст. 1726 КУпАП, на якого поширюється його дія, в порушення вимог абз. 2 ч. 2 ст. 45 Закону №1700-VII, несвоєчасно, без поважних причин, 23.07.2024 подав декларацію після звільнення особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 1726 КУпАП. Вказане правопорушення вчинено при наступних обставинах: Розпорядженням виконавчого комітету Білоцерківської міської ради Київської області від 01.03.2021 №150-к ОСОБА_1 з 03.03.2021 призначено на посаду начальника організаційного відділу Білоцерківської міської ради Київської області. Цим же розпорядженням ОСОБА_1 присвоєно 11 ранг посадової особи місцевого самоврядування у межах V категорії посад. Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посада начальника організаційного відділу Білоцерківської 4 міської ради Київської області відноситься до V категорії посад органів місцевого самоврядування. Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування» посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету. Згідно з ст. 2 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» - посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету. При цьому дія цього Закону не поширюється на технічних працівників та обслуговуючий персонал органів місцевого самоврядування. У відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадами в органах місцевого самоврядування є посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України. Отже, ОСОБА_1 , будучи начальником організаційного відділу Білоцерківської міської ради Київської області, є посадовою особою місцевого самоврядування. Присягу посадової особи місцевого самоврядування ОСОБА_1 прийняв 03.03.2021. 03.03.2021 ОСОБА_1 письмово попереджений про обов`язки та обмеження, встановлені Законом №1700-VIII. Отже, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою місцевого самоврядування, був належним чином попереджений про встановлені Законом №1700- VIII обоє язки й обмеження. Відповідно до ст. 12 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на посадових осіб місцевого самоврядування поширюються обмеження, передбачені Законом №1700-VII. Згідно з пгі. «в» п. 1 ч. 1 ст. З Закону №1700-VII державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування, є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону. Згідно з приміткою до ст. 1726 КУпАП суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону №1700- VII зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Отже, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою місцевого самоврядування, є суб єктом, на якого поширюється дія Закону №1700-VII та є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушень, пов`язаних з корупцією. Розпорядженням виконавчого комітету Білоцерківської міської ради Київської області від 13.12.2023 №703-к ОСОБА_1 з 15.12.2023 звільнено з посади начальника організаційного відділу зазначеної міської ради. 5 Абзацом 2 ч. 2 ст. 45 Закону №1700-VII визначено, що особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у пп. «а» і «в» п. 2, п. 5 ч. 1 ст. З, зобов`язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік. Згідно з п. 5 ч. 1 ст. 12 Закону №1700-VII НАЗК з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти. Нормативно-правові акти НАЗК підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно правових актів, що зазначено у ч. 5 ст. 12 Закону№ 1700-VII. Відповідно до підпункту пп. 1 п. 2 розділу II Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом НАЗК від 23.07.2021 №449/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 29.07.2021 за №987/36609, щорічна декларація - декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону №1700-VII (щороку), абзацу другого частини другої статті 45 Закону №1700-VII (після припинення діяльності (після звільнення) у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року. Тобто, у ОСОБА_1 виник обов`язок подати декларацію за 2023 рік після звільнення упродовж часу 00:00 год. 01.01,2024 по 23:59 год. 31.03.2024 (граничний строк). 01.04.2024 в 00:00 год ОСОБА_1 порушив вимоги абз. 2 ч.2 ст. 45 Закону №1700-VII та порядок, передбачений пп. 1 п. 2 розділу II Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом НАЗК від 23.07.2021 №449/21. Отже ОСОБА_1 , будучи звільненим 15.12.2023 з посади начальника організаційного відділу Білоцерківської міської ради, був зобов 'язаний у наступному році (в період часу з 00 год. 00 хв. 01.01.2024 до 00 год. 00 хв. 01.04.2024), після припинення діяльності, подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, після звільнення за 2023 рік. Відповідно до публічно доступної інформації, оприлюдненої на офіційному сайті НАЗК (https://portal.nazk.gov.iia), декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, після звільнення за 2023 рік, ОСОБА_1 подав 23.07.2024 о 06 год. 18 хв., тобто несвоєчасно без поважних причин. Опитаний ОСОБА_1 пояснив, що подав свою декларацію несвоєчасно, оскільки про необхідність її подання не знав. Відповідно до послідовності дій користувача ОСОБА_1 в Реєстрі встановлено, що у відведений законодавством час він не здійснював ніяких дій з метою подачі щорічної декларації за 2023 рік (після звільнення). Зазначене підтверджує умисел декларанта на несвоєчасну подачу цієї декларації та легковажне ставлення до визначеного Законом №1700-VII обов`язку. Обов`язком суб`єкта декларування є знання і безумовне виконання вимог Закону №1700-VII, у тому числі вимог його статті 45. Уповноваженою посадовою особою Національної поліції України під час збору доказів не встановлено будь-яких підстав та причин, які перешкоджали б ОСОБА_1 вчасно подати декларацію після звільнення за 2023 рік. Місце вчинення правопорушення в даному випадку є не визначеним, оскільки ОСОБА_1 мав можливість подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, через мережу Інтернет у будь-якому місці. Проте, оскільки обов`язок подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, виник у останнього після припинення повноважень, то місцем вчинення правопорушення слід вважати адресу місця його проживання, а саме: АДРЕСА_1 . Датою вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, є дата закінчення етапу подання та оприлюднення відповідно до Закону №1700-VII щорічних декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, тобто 00 год. 00 хв. 01.04.2024. Таким чином, датою виявлення вчиненого правопорушення слід вважати день складання протоколу про адміністративне правопорушення, оскільки на момент складання протоколу були зібрані усі необхідні докази, що в сукупності свідчать про наявність ознак складу правопорушення, та існувала можливість вручити вказаний протокол особі, виконавши дії, визначені ч.ч. 2-4 ст. 256 КУпАП.
Крім того, ОСОБА_1 , обіймаючи по 15.12.2023 посаду начальника організаційного відділу Білоцерківської міської ради Київської області, будучи посадовою особою місцевого самоврядування, являючись суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення згідно з пп. «в» п. 1 ч. 1 ст. З Закону №1700-VII та приміткою до ст. 1726 КУпАП, на якого поширюється його дія, в порушення вимог абз. 1 ч. 2 ст. 45 розділу VII даного закону та пп. 2 п. 2 Розділу II Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування затвердженого наказом НАЗК від 23.07.2021 №449/21, несвоєчасно 26.01.2024, без поважних причин, подав декларацію при звільнені особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період неохоплений раніше поданими деклараціями, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 1726 КУпАП. Вказане правопорушення вчинено при наступних обставинах: Розпорядженням виконавчого комітету Білоцерківської міської ради Київської області від 01.03.2021 №150-к ОСОБА_1 з 03.03.2021 призначено на посаду начальника організаційного відділу Білоцерківської міської ради Київської області. Цим же розпорядженням 4 ОСОБА_1 присвоєно 11 ранг посадової особи місцевого самоврядування у межах V категорії посад. Згідно зч. 1 ст. 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посада начальника організаційного відділу Білоцерківської міської ради Київської області відноситься до V категорії посад органів місцевого самоврядування. Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування» посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету. Згідно з ст. 2 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» - посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету. При цьому дія цього Закону не поширюється на технічних працівників та обслуговуючий персонал органів місцевого самоврядування. У відповідності до п. З ч. 1 ст. 3 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадами в органах місцевого самоврядування є посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України. Отже, ОСОБА_1 , будучи начальником організаційного відділу Білоцерківської міської ради Київської області, є посадовою особою місцевого самоврядування. Присягу посадової особи місцевого самоврядування ОСОБА_1 прийняв 03.03.2021. 03.03.2021 ОСОБА_1 письмово попереджений про обов`язки та обмеження, встановлені Законом №1700-VIII. Отже, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою місцевого самоврядування, був належним чином попереджений про встановлені Законом №1700- VIII обовязки й обмеження. Розпорядженням виконавчого комітету Білоцерківської міської ради Київської області від 13.12.2023 №703-к ОСОБА_1 з 15.12.2023 звільнено з посади начальника організаційного відділу зазначеної міської ради за угодою сторін. Тобто, у ОСОБА_1 виник обов`язок подати декларацію при звільненні за період, неохоплений раніше поданими деклараціями, упродовж часу з 00:00 год. 16.12.2023 (наступний день після дати звільнення) по 23:59 год. 14.01.2024. ~ 15.01.2024 в 00:00 год. ОСОБА_1 порушив порядок, передбачений пп. 2 п. 2 розділу II Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом НАЗК від 23.07.2021 №449/21, а саме у строк ЗО календарних днів з моменту звільнення не подав декларацію при звільненні за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (з 01.01.2023 по 15.12.2023). Отже ОСОБА_1 , будучи звільненим 15.12.2023 з посади начальника організаційного відділу Білоцерківської міської ради, мав подати декларацію суб`єкта декларування, який припиняє діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом ЗО календарних днів з дня припинення відповідної діяльності за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, тобто до 23 годин 59 хвилин 14.01.2024 включно. Відповідно до публічно доступної інформації, оприлюдненої на офіційному сайті НАЗК (https://portal.nazk.gov.ua), декларацію при звільнені за період, неохоплений попередньо поданими деклараціями, ОСОБА_1 подав 26.01.2024 о 11 год. 11 хв., тобто несвоєчасно без поважних причин. Опитаний ОСОБА_1 пояснив, що подав свою декларацію несвоєчасно, оскільки про необхідність її подання не знав. Відповідно до послідовності дій користувача ОСОБА_1 в Реєстрі встановлено, що з метою подачі декларації при звільнені він вперше зайшов до нього 25.01.2024 (вже після відведеного законодавством терміну) та 26.01.2024 здійснив подачу зазначеної декларації, тобто несвоєчасно.
Таким чином, ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
В судовому засіданні ОСОБА_1 вину визнав, просив суворо не карати.
Прокурор Шлапацький О.В. просив визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та просив долучити до матеріалів справи висновок щодо ОСОБА_1 .
Суддя, заслухавши ОСОБА_1 та прокурора, дослідивши матеріали адміністративного протоколу, приходить наступного висновку.
Відповідно до ч.1 ст.172-6 КупАП несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування - тягне за собою накладення штрафу від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст. ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП суд при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну оцінку, з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи і, в залежності від встановленого, прийняти мотивоване законне рішення.
Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є серед іншого і протокол про вчинення адміністративного правопорушення. Складання протоколу є процесуальною дією суб`єкта владних повноважень, які спрямовані на фіксацію адміністративного правопорушення та, в силу положень статті 251 КУпАП, є предметом оцінки суду в якості доказу вчинення такого правопорушення при розгляді справи про притягнення особи до адміністративної відповідальності.
Згідно ч.1, 3 ст.7 КУпАП «ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, прокурорським наглядом, правом оскарження, іншими встановленими законом способами».
Згідно ст. 245 КУпАП «завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності».
Відповідно до ст. 251 КУпАП «доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами».
Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення підтверджується його поясненнями наданими в суді, даними протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язаного з корупцією № 3055/2024 від 30.08.2024, копією паспорта, копіює розпорядження від 01.03.2021, копією особової картки, копією присяги посадової особи місцевого самоврядування, копією розписки, копіює попередження, копіює розпорядження, копією пояснення, витягом із мережі « Інтернет» результатів пошуку, крпією науково експертного висновку, копією листа та даними протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язаного з корупцією № 3054/2024 від 30.08.2024, копією паспорта, копіює розпорядження від 01.03.2021, копією особової картки, копією присяги посадової особи місцевого самоврядування, копією розписки, копіює попередження, копіює розпорядження, копією пояснення, витягом із мережі « Інтернет» результатів пошуку, крпією науково експертного висновку, копією листа та іншими документами долученими до матеріалів справи.
Проаналізувавши та оцінивши досліджені в судовому засіданні докази, суд вважає, що всі зазначені докази є належними, допустимими та достовірними.
Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП
На підставі ч.1 п.9 ст.5 Закону України «Про судовий збір» суд приходить до висновку про звільнення ОСОБА_1 від сплати судового збору, оскільки останній є інвалідом 1 категорії внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до посвідчення серія НОМЕР_3 .
З огляду на викладене, враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, доцільно накласти стягнення у виді штрафу.
Керуючись ст. ст.7, 23, 33, 40-1, ч.1 ст.172-6, ст.245-252, ст.283-285 КУпАП,-
П О С Т А Н О В И В:
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) грн. 00 коп.
Звільнити ОСОБА_1 від сплати судового збору
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності та потерпілим, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 та частиною першою статті 287 КУпАП.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Білоцерківський міськрайонний суд Київської області.
Суддя:О.Л. ГАВЕНКО