open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 202/8995/24

Провадження № 2-а/202/88/2024

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 вересня 2024 року м. Дніпро

Суддя Індустріального районного суду міста Дніпропетровська Маринін О.В., за участі секретаря судового засідання Жупій А.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачене ч.3 ст. 210 КУпАП,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачене ч.3 ст. 210 КУпАП.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що він є військовозобов`язаним та має тимчасове посвідчення військовозобов`язаного № НОМЕР_1 , що видане ІНФОРМАЦІЯ_2 12.06.2017 року. Взятий на військовий облік ІНФОРМАЦІЯ_2 12.06.2017 року.

Згідно з наказом Мінекономіки №13454 від 28.05.2024р. він має відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації на 6 місяців - до 28.11.2024 року, що підтверджується витягом з наказу Мінекономіки про бронювання.

08.07.2024р. у строк, встановлений законом, він за допомогою програми «Резерв +», оновив (уточнив) свої військово-облікові данні, що підтверджується відповідною роздруківкою, сформованою 15.07.2024 року.

15.07.2024 року отримав висновок ВЛК, згідно з яким визнаний придатним до військової служби.

08 липня 2024 року заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 (надалі за текстом «Відповідач» або « ІНФОРМАЦІЯ_3 ») - начальником мобілізаційного відділення майором ОСОБА_2 відносно позивача ОСОБА_1 (Позивача), протокол №0983 про адміністративне правопорушення за частиною 3 статті 210 КУпАП, зі змісту якого слідує: «08 липня 2024 року о 10:00 годині до ІНФОРМАЦІЯ_4 звернувся громадянин ОСОБА_3 , де в ході перевірки встановлено, що останній будучи зареєстрованим та проживаючи за адресою, що входить до території обслуговування ІНФОРМАЦІЯ_4 нехтував здійсненням повідомлень РТЦК про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів» у встановлений строк, а також нехтував здійсненням звіряння власних персональних даних з обліковими даними РТЦК не рідше 1 разу на 5 років, чим порушив пп.8, 10 п.1 Правил військового обліку призовників, військовозобов?язаних та резервістів, встановлених Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов?язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N?1487 від 30.12.2022 року та вимоги ч. 11 статті 38 закону України «Про військовий обов?язок і військову службу.

Приймаючи до уваги, що 24.02.2022 року у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради Національної безпеки і Оборони України, відповідно до п. 20 ч.1 статті 106 Конституції України, закону України «Про правовий режим воєнного часу», Указом Президента України №69/2022 від 24.02.2022 року та Указом Президента України №54/2022 від 24.02.2022 року введено воєнний стан та оголошено загальну мобілізацію, дію яких продовжено відповідними Указами Президента України, які діють на теперішній час, військовозобов`язаний ОСОБА_1 , порушив правила військового обліку в особливий період, чим вчинив правопорушення, передбачене частиною 3 статті 210 КУпАП.»

Постановою начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 підполковником ОСОБА_4 № 0984 по справі про адміністративне правопорушення за частиною 3 статті 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 08.07.2024, ОСОБА_1 визнаний винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП, а також накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 17 000,00 (сімнадцять тисяч) гривень.

Таким чином, 08.07.2024 року ІНФОРМАЦІЯ_3 визнано Позивача винним у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 210 КУПАП, оскільки останній не надавав повідомлення до ІНФОРМАЦІЯ_4 про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов?язаних та резервістів» у встановлений строк, а також нехтував здійсненням звіряння власних персональних даних з обліковими даними РТЦК.

Позивач ОСОБА_1 вказує що з 22.06.2017р. до 08.07.2024 року у нього не змінилися жодні персональні данні, в тому числі: місце проживання, сімейний стан (не одружився, дітей немає), місце роботи, посада, освіта та інше, то фактично були відсутні нові облікові дані, про які необхідно було повідомити ІНФОРМАЦІЯ_5 .

Не погоджуючись з фактом притягнення до адміністративної відповідальності, Позивач в протоколі № 0983 про адміністративне правопорушення від 08.07.2024 року в графі «Пояснення та зауваження щодо змісту протоколу...» зазначив: «Пояснюю, що інформація де я проживав, робив не була змінена».

Таким чином, оскільки в період з моменту взяття Позивача на військовий облік: з 22.06.2017р. до 08.07.2024 року у нього не змінилися жодні персональні данні, то у нього був відсутній обов`язок щодо повідомлення ІНФОРМАЦІЯ_4 про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів».

Вважає що він не порушив вимоги підпункту 10 пункту 1 «Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» (додаток 2 до «Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних та резервісті»).

08.07.2024р. відповідно до закону України від 11.04.2024 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (далі - Закон про мобілізацію) Позивач за допомогою програми «Резерв +» у встановлений законом строк своєчасно уточив свої військово-облікові данні, що підтверджується відповідною роздруківкою, сформованою 15.07.2024 року.

Стосовно інкримінованого Позивачу порушення вимог підпункту 10 пункту 1 «Правил військового обліку призовників, військовозобов?язаних та резервістів» (додаток 2 до «Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов?язаних та резервісті»), , що обов?язок звіряти не рідше одного разу на п?ять років власні персональні дані з обліковими даними районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, був впроваджений з прийняттям вищевказаних «Правил військового обліку призовників, військовозобов?язаних та резервістів», а саме 05.01.2023р.

Під час винесення постанови № 0984 по справі про адміністративне правопорушення від 08.07.2024 року посадовою особою ІНФОРМАЦІЯ_4 не виконано жодної юридичної дії, зазначеної в статті 280 КУпАП та не було вжито заходів до повного, всебічного та об?єктивного з?ясування обставин, що мали значення для вирішення справи належним чином.

Незважаючи на те, що згідно зі ст. 251 КУпАП, доказами по справі є пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, пояснення свідків, речові докази, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у постанові по справі про адміністративні правопорушення №0984 від 08.07.2024р. не наведено (не долучено) жодних доказів, на яких ґрунтується висновок про вчинення Позивачем адміністративного правопорушення, не наведено оцінки доказів.

Просить визнати протиправною та скасувати постанову по справі про адміністративне правопорушення №0984 від 08 липня 2024 року, винесену начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 підполковником ОСОБА_4 по справі про адміністративне правопорушення, якою його, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , було притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 17 000,00 гривень за частичною 3 статті 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Представник відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_4 заперечуючи проти позову, вказав, що вимоги позивача є необґрунтованими, незаконними та такими що суперечать приписам матеріального і процесуального права виходячи із наступного.

Фактичні обставини справи: 08.07.2024 року до ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_1 , звернувся громадянин ОСОБА_1 , де вході перевірки його військово-облікових документів, встановлено що останній, будучи зареєстрованим та проживаючи за адресою що входить до території обслуговування ІНФОРМАЦІЯ_4 нехтував здійсненням повідомлень РТЦК про зміну персональних даних зазначених у статті 7 Закону України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів" у встановлений строк, а також нехтував здійсненням звіряння власних персональних даних з обліковими даними РТЦК не рідше 1 разу на 5 років, чим порушив, п.п. 8, 10 п. 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затверджених постановою КМУ № 1487 від 30.12.2022 року та вимоги ч. 11 ст. 38 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу. Приймаючи до уваги, що 24.02.2022 року, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради Національної Безпеки і Оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного часу», Указом Президента України № 69/2022 від 24.02.2022 року та Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 року введено воєнний стан та оголошено загальну мобілізацію, дію яких продовжено відповідними Указами Президента України, які діють на теперішній час, військовозобов`язаний запасу ОСОБА_1 , порушив правила військового обліку, в особливий період. За вказаним фактом уповноваженою особою ІНФОРМАЦІЯ_4 08.07.2024 року складено протокол про адміністративне правопорушення № 0984 за ч. 3 ст. 210 КУпАП, суть адміністративного правопорушення, права та обов`язки, час, дату та місце розгляду адміністративної справи Позивачу роз`яснено, про що свідчить його підпис у протоколі. 08.07.2024 року о 13:15 год. начальником ІНФОРМАЦІЯ_4 підполковником ОСОБА_4 розглянуто зазначену адміністративну справу. За результатом розгляду адміністративної справи, керівником ІНФОРМАЦІЯ_4 , у відповідності до норм чинного матеріального та процесуального законодавства винесено постанову № 0984 від 08.07.2024 року про накладення на Позивача адміністративного стягнення у вигляді штрафу у 17 000 (сімнадцять тисяч) гривень.

Вказує що форма протоколу та постанови, визначені Інструкцією зі складання територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки протоколів та оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 01.01.2024 року № 3, вимоги якої уповноваженими особами ІНФОРМАЦІЯ_4 суворо дотримані.

Щодо твердження Позивача про незмінність його облікових даних, вказує що це твердження спростовується тим, що стан здоров`я людини не є статичним, та з 12.06.2017 року стан здоров`я Позивача очевидно змінювався, а зважаючи на положення абзацу 1 пункту 3.2 розділу ІІ Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом МОУ № 402 від 14.08.2008 року, Позивач був зобов`язаний проходити ВЛК не рідше 1 разу на 5 років. І в решті решт, абзацом 2 пункту 3 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 № 559, визначено, що у разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 військово-облікового документа на бланку, не відповідають відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів, він вважається недійсним.

Проаналізувавши долучені до позову копії документів, очевидно, що графа 5 - ВОС у військово-обліковому документі та роздруківці відрізняються, графа 4 - військове звання в ВОД Позивача взагалі відсутнє, а також не містить графи 2 - РНОКПП.

Абзацом 3 частини 1 статті 8 КУпАП визначено, що провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення. Зважаючи на викладене вважає що дії Позивача вірно кваліфіковано за частиною 3 статті 210 КУпАП та просить відмовити у задоволенні позову та залишити постанову про накладення адміністративного стягнення №0984 від 08.07.2024 року, винесену начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 без змін.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України суд розглядає справу у порядку письмового провадження, на підставі наданих сторонами доказів.

Повно, всебічно та об`єктивно дослідивши наявні у справі докази та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов такого висновку.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.

Згідно зі ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Судом встановлено, що постановою начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 підполковником ОСОБА_4 № 0984 по справі про адміністративне правопорушення за частиною 3 статті 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 08.07.2024, ОСОБА_1 визнаний винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП, а також накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу розміром 17 000,00 (сімнадцять тисяч) гривень.

Таким чином, 08.07.2024 року ІНФОРМАЦІЯ_3 визнано Позивача винним у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 210 КУПАП, оскільки останній, не надавав повідомлення до ІНФОРМАЦІЯ_4 про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов?язаних та резервістів» у встановлений строк, а також нехтував здійсненням звіряння власних персональних даних з обліковими даними РТЦК.

Відповідно до статей 17, 65 Конституції України захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.

Так, спірні правовідносини між сторонами регулюються Конституцією України, Законом України «Про оборону України», Законом України «Про військовий обов`язок і військову службу», Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», Кодексом України про адміністративні правопорушення, Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, Правилами військового обліку, затвердженими Постановою КМ України від 30 грудня 2022 року №1487 .

Приписами ч. ч. 1, 2, 3 ст.1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» встановлено, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України. Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, посади в яких комплектуються військовослужбовцями. Військовий обов`язок включає: підготовку громадян до військової служби; приписку до призовних дільниць; прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов на військову службу; проходження військової служби; виконання військового обов`язку в запасі; проходження служби у військовому резерві; дотримання правил військового обліку.

Відповідно до абз. 5 ч. 10 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством..

Разом з тим, згідно із ч.7 ст.1 вказаного Закону №2232-ХІІ, виконання військового обов`язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, та районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя (далі - територіальні центри комплектування та соціальної підтримки).

Процес притягнення до адміністративної відповідальності передбачає дотримання прав особи, яку притягують до такої відповідальності.

У відповідності до положень ст. 235 КУпАП Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).

Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

Частиною 3 статті 210 КУпАП встановлена адміністративна відповідальність за порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку вчинене в особливий період та тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно примітки до ст.210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов`язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

При цьому суд зазначає, що ст.210 КУпАП доповнена частиною 3 та викладена у новій редакції на підставі ЗУ «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію» № 3696-ІХ від 09.05.2024, який набрав чинності 19.05.2024.

Згідно зі ст.8 КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.

Закони, які пом`якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів. Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають.

Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.

Пунктом 11 ст.38 ЗУ «Про військовий обов`язок та військову служби» № 2232-ХІІ від 25.03.1992 (в редакції станом на день виникнення правовідносин) встановлено, що призовники, військовозобов`язані, резервісти в разі зміни їх сімейного стану, стану здоров`я, адреси місця проживання (перебування), номерів засобів зв`язку та адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти), освіти, місця роботи, посади зобов`язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідні органи, де вони перебувають на військовому обліку, у тому числі у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-телекомунікаційні системи.

Правила військового обліку в Україні в період з 19.12.2016 по 05.01.2023 були встановлені Порядком організації та ведення військового обліку призовників та військовозобов`язаних, затвердженим постановою КМУ від 07.12.2016 №921.

Відповідно до п.1 вказаних Правил призовники і військовозобов`язані повинні: перебувати на військовому обліку за місцем проживання у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язані СБУ - у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ), за місцем роботи (навчання) на підприємствах, в установах, організаціях, виконавчих органах сільських, селищних та міських рад, а також у разі тимчасового вибуття за межі України за місцем консульського обліку в дипломатичних установах України; {Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 74 від 06.02.2019} прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (органів СБУ) на збірні пункти, призовні дільниці у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках або розпорядженнях районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (органів СБУ)), для взяття на військовий облік та визначення призначення на воєнний час, оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних; {Абзац третій пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 74 від 06.02.2019} не змінювати місце фактичного проживання (перебування) з моменту оголошення мобілізації, а у воєнний час не виїжджати з місця проживання без дозволу керівника територіального центру комплектування та соціальної підтримки районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, відповідних керівників СБУ або Служби зовнішньої розвідки; проходити медичний огляд та лікування в лікувально-профілактичних закладах згідно з рішеннями комісії з питань приписки, призовної комісії або військово-лікарської комісії районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки; проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі; особисто у семиденний строк прибувати до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (органів СБУ) з паспортом громадянина України і військово-обліковими документами для зняття з військового обліку в разі вибуття в іншу місцевість до нового місця проживання, у службові відрядження, на навчання, у відпустку чи на лікування (строком понад три місяці за межі України), у разі зміни місця проживання в межах міста з переїздом на територію іншого адміністративного району; {Абзац сьомий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 74 від 06.02.2019} особисто повідомляти у семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну їх сімейного стану, стану здоров`я, адреси місця проживання (перебування), освіти, місця роботи і посади; негайно повідомляти районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки (органам СБУ) за місцем військового обліку про втрату військово-облікового документа; {Абзац дев`ятий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 74 від 06.02.2019} подавати щороку до 1 жовтня до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки документи, що підтверджують право призовників на відстрочку від призову на строкову військову службу.

З 05.01.2023 в Україні діють нові правила військового обліку, які встановлені Постановою КМУ від 30.12.2022 №1487, яка набрала чинності 05.01.2023.

На відміну від Правил, які діяли до 05.01.2023, п.п. 10 п.1 нових Правил зобов`язує військовозобов`язаних звіряти не рідше одного разу на п`ять років власні персональні дані з обліковими даними районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів.

Відтак, у ОСОБА_1 , як військовозобов`язаного запасу саме з 05.01.2023 виник обов`язок звіряти не рідше одного разу на п`ять років власні персональні дані з обліковими даними районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів.

Суд зазначає, що стаття 58 Конституції України закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності.

Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.

Положення частини першої статті 58 Конституції України про те, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, треба розуміти так, що воно стосується людини і громадянина (фізичної особи). (пункт 1 резолютивної частини Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 9 лютого 1999 року № 1-рп/1999

Закріплення принципу незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів є гарантією безпеки людини і громадянина, довіри до держави. Винятки з цього конституційного принципу, тобто надання закону або іншому нормативно-правовому акту зворотної сили, передбачено частиною першою статті 58 Конституції України, а саме: коли закони або інші нормативно-правові акти пом`якшують або скасовують відповідальність особи. (абзаци перший-другий пункту 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (справа про податки) від 05.04.2001 № 3-рп/2001

Отже, виходячи з вимог ст.58 Конституції України та п.п.10 п.1 Правил військового обліку, які діють з 05.01.2023, строк для першого звіряння даних військовозобов`язаного розпочинається 05.01.2023, а закінчується 05.01.2028.

В даній справі судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 згідно з наказом Мінекономіки №13454 від 28.05.2024р. він має відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації на 6 місяців - до 28.11.2024 року., що підтверджується витягом з наказу Мінекономіки про бронювання.

08.07.2024р. у строк, встановлений законом, він за допомогою програми «Резерв +», оновив (уточнив) свої військово-облікові данні, що підтверджується відповідною роздруківкою, сформованою 15.07.2024 року.

15.07.2024 року отримав висновок ВЛК, згідно з яким визнаний придатним до військової служби.

Відтак, суд приходить до висновку, що звернувшись до ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_1 діяв у відповідності до п.п.10 п.1 Правил військового обліку, який діє з 05.01.2023, а отже у його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.210 КУпАП України.

Суд наголошує, що згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень статті 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до п. 3 ч. 3 ст. 286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

Отже, суд приходить до висновку, що розглядаючи справу про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.3 ст. 210 КУпАП начальник ІНФОРМАЦІЯ_4 кваліфікував дії ОСОБА_1 застосувавши нормативний акт, порушення якого, має наслідком адміністративну відповідальність, зі зворотною дією у часі, тобто постанова не відповідає вимогам ст. 283 КУпАП та підлягає скасуванню.

На підставі викладеного та керуючись, ст.ст.2, 9, 90, 205, 269,286,295 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 - задовольнити.

Постанову начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 підполковника ОСОБА_4 за № 0984 від 08.07.2024 року про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у вигляді штрафу у 17 000 (сімнадцять тисяч) гривень - скасувати.

Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за частиною 3 статті 210 КУпАП - закрити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі протягом 10-ти днів з дня складання повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О. В. Маринін

Джерело: ЄДРСР 121492232
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку