ПОСТАНОВА
іменем України
09 вересня 2024 рокуСправа №451/1196/24 Провадження № 3/451/696/24
Суддя Радехівського районного суду Львівської області Семенишин О.З., з участю ОСОБА_1 , прокурора Ватраля Р.В. та секретаря Федорук І.Б., розглянула об`єднані адміністративні матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань у Львівській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , проживаючого на АДРЕСА_1 , українця, громадянина України, з вищою освітою, одруженого, працюючого водієм у ФОП ОСОБА_2 , до 06.06.2023 помічник чергового чергової частини сектору моніторингу Золочівського районного відділу поліції ГУНП у Львівській області, раніше до адміністративної відповідальності не притягався,
за вчинення правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, ч. 1 ст. 172-6 КУпАП України,
у с т а н о в и л а :
ОСОБА_1 , будучи звільненим зі служби в поліції з посади помічника чергового чергової частини сектору моніторингу Золочівського районного відділу поліції Головного управління національної поліції у Львівській області, являючись суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, несвоєчасно, без поважних причин подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка припинила діяльність (після звільнення), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
Крім цього, ОСОБА_1 , будучи звільненим зі служби в поліції з посади помічника чергового чергової частини сектору моніторингу Золочівського районного відділу поліції Головного управління національної поліції у Львівській області, являючись суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, несвоєчасно, без поважних причин подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-6 КУпАП (справа № 451/1196/24, провадження №3/451/696/24).
В судовому засіданні ОСОБА_1 вину свою визнав повністю.
Прокурор Ватраль Р.В. подав до суду мотивований висновок, який підтримав у судовому засіданні.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов такого висновку.
Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Статтею 280 КУпАП передбачено, що при розгляді справи про адміністративне правопорушення відповідний орган чи посадова особа зобов`язані з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
За змістом ст. 279 КУпАП ці обставини встановлюються в ході дослідження доказів під час розгляду справи.
Згідно зі ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, а також іншими документами.
Розглянувши справу на підставі досліджених доказів орган (посадова особа) відповідно до ст.283 КУпАП виносить постанову.
Першочерговою справою держави та загальними засадами протидії корупції є запобігання корупційним та пов`язаним із корупцією правопорушенням.
Одним із основоположних принципів діяльності із запобігання і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть виявитися у підриві авторитету державних органів та органів місцевого самоврядування та зашкодити суспільним інтересам, а отже не можуть бути визнані як малозначимі.
Таким чином, незалежно від виду суб`єкту та його службової діяльності, рангу та інших характеристик його обов`язком є діяти лише в рамках закону.
Вина ОСОБА_3 , у вчиненні 25.05.2024 адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, стверджується належними та допустимими у відповідності до ст. 251 КУпАП доказами, що наявні в матеріалах справи та досліджені суддею, це зокрема:
- протоколом №32 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 29.08.2024; протоколом №33 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, від 29.08.2024; поясненнями ОСОБА_1 від 29 серпня 2024 року; копією витягу з Наказу №501 о/с; копією Наказу №238 о/с; копією розписки ОСОБА_1 ; копією послужного списку; копією декларації, поданої 25.05.2024.
Згідно із статтею 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Так, відповідно до наказу начальника ГУНП у Львівській області №501о/с від 17Л0.2022, ОСОБА_1 , відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 65 ЗУ «Про національну поліцію» призначено на посаду помічника чергового чергової частини сектору моніторингу Золочівського районного відділу поліції ГУНП у Львівській області.
Таким чином, ОСОБА_1 , у відповідності до п.п. «з» п. 1 ч. 1 ст. З Закону України «Про запобігання корупції» (далі -Закон) та примітки до статті 172-6 КУпАП, відноситься до суб`єктів відповідальності, на яких поширюється дія цього Закону.
Вимогами ч. 2 ст. 19 Конституції України, п. 1 ч. 1 ст. 18 Закону України «Про Національну поліцію» на помічника чергового чергової частини сектору моніторингу Золочівського районного відділу поліції Головного управління національної поліції у Львівській області покладено обов`язки діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, зобов`язано неухильно дотримуватися положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції та Присяги поліцейського.
Згідно з наказом начальника ГУНП у Львівській області № 238 о/с від 06.06.2023, ОСОБА_1 звільнено зі служби в поліції з 06.06.2023, за п. 7 (за власним бажанням) ч. 1 ст. 77 ЗУ «Про Національну поліцію».
Відповідно до абз. 1, ч. 2, ст. 45 розділу VII Закону, особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом 30 календарних днів з дня припинення відповідної діяльності подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.
Відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 11 Закону Національне агентство з питань запобігання корупції (далі - НАЗК) надає роз`яснення, методичну та консультаційну допомогу, зокрема, щодо застосування положень вищезазначеного Закону та прийнятих на його виконання нормативно-правових актів.
Відповідно до роз`яснень НАЗК №4 від 07.03.2022 щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю в умовах воєнного стану», декларація при звільненні, якщо звільнення відбулось під час дії воєнного стану, подається у період з 00 годин 00 хвилин дня, наступного за днем припинення чи скасування воєнного стану, до 00 годин 00 хвилин відповідного числа третього місяця від такого дня. Така декларація подається за період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду, яким є останній день здійснення діяльності, яка передбачає обов`язок подання декларації, перебування на посаді, яка зумовлює здійснення такої діяльності.
У подальшому, пунктом 2-7 розділу XIII Прикінцеві положення Закону, встановлено, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану" (Ж3384-ІХ від 20.09.2023, який набрав чинності 12.10.2023), подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року. Суб`єкти декларування, зазначені у частинах сьомій - чотирнадцятій статті 45 цього Закону, подають відповідні декларації у строки, встановлені частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону, якщо відповідні декларації не було подано раніше.
Таким чином, ОСОБА_1 зобов`язаний був подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні), не пізніше 31.01.2024.
Однак, відповідно до даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, ОСОБА_1 , подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні), лише 25.05.2024 о 13:36 год., тобто несвоєчасно.
Поважні причини щодо несвоєчасного подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні) у ОСОБА_1 - відсутні.
Датою вчинення правопорушення є: 25.05.2024 - дата несвоєчасного подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні).
Місцем вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП є місце подання ОСОБА_1 декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави, за період не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні), а саме місце його фактичного проживання, що за адресою: АДРЕСА_1 .
Датою виявлення правопорушення є дата складання протоколу 29 серпня 2024 року, так як на момент складання протоколу були зібрані всі необхідні докази, що в сукупності свідчать про всі ознаки правопорушення.
Таким чином, ОСОБА_1 , будучи 06.06.2023 звільненим зі служби в поліції з посади помічника чергового чергової частини сектору моніторингу Золочівського районного відділу поліції ГУНП у Львівській області, являючись, відповідно до п.п. «з» п. 1 ч. 1 ст. З Закону та примітки до статті 172-6 КУпАП, суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог абз. 1 ч. 2 ст. 45 та п. 2-7 розділу XIII Прикінцеві положення Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно, без поважних причин 25.05.2024 подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
Крім того, Відповідно до абз. 2, ч. 2, ст. 45 розділу VII Закону, особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3, зобов`язані до 1 квітня наступного року після року припинення діяльності подати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
Таким чином, ОСОБА_1 зобов`язаний був подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка припинила діяльність (після звільнення), до 00:00 год. 01.04.2024.
Однак, відповідно до даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, ОСОБА_1 , подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка припинила діяльність (після звільнення), лише 25.05.2024 о 13:37 год, тобто несвоєчасно.
Поважні причини щодо несвоєчасного подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка припинила діяльність (після звільнення) у ОСОБА_1 - відсутні.
Датою вчинення правопорушення є: 25.05.2024 - дата несвоєчасного подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка припинила діяльність (після звільнення).
Місцем вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП є місце подання ОСОБА_1 декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави, яка припинила діяльність (після звільнення), а саме місце його фактичного проживання, що за адресою: АДРЕСА_1 .
Датою виявлення правопорушення є дата складання протоколу - 29 серпня 2024 року, так як на момент складання протоколу були зібрані всі необхідні докази, що в сукупності свідчать про всі ознаки правопорушення.
Таким чином, ОСОБА_1 , будучи 06.06.2023 звільненим зі служби в поліції з посади помічника чергового чергової частини сектору моніторингу Золочівського районного відділу поліції ГУНП у Львівській області, являючись, відповідно до п.п. «з» п. 1 ч. 1 ст. З Закону та примітки до статті 172-6 КУпАП, суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог абз. 2 ч. 2 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно, без поважних причин 25.05.2024 подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка припинила діяльність (після звільнення), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
Обставиною, що пом`якшує відповідальність за адміністративні правопорушення, у діях ОСОБА_1 є визнання вини.
Обставин, що обтяжують відповідальність за адміністративні правопорушення, у діях ОСОБА_1 судом не встановлено.
Відповідно до ст. 36 КУпАП, особа яка вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
Узагальнюючи вищенаведене, з урахуванням характеру вчинених правопорушень та обставин у справі, доходжу висновку, що на ОСОБА_1 необхідно накласти адміністративне стягнення в межах санкції статті, за якою кваліфіковано правопорушення на час їх вчинення, у виді штрафу в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що буде згідно зі ст. 23 КУпАП достатньою та необхідною мірою відповідальності, яка досягне мети у вихованні правопорушника в дусі додержання законів, а також запобігання вчиненню нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, ст. 4 ч. 2 п. 5 Закону України «Про судовий збір» №3674-VI від 08.07.2011р. із правопорушника необхідно стягнути судовий збір.
Керуючись ст. 23, ст. 36, ст. 40-1, ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7, ст. 251, ст. 283-285 КУпАП; ст. 4 ч. 2 п. 5 Закону України «Про судовий збір»; суддя
п о с т а н о в и л а :
ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та з урахуванням ч. 2 ст. 36 КУпАП накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 , судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 (шістдесят) копійок (отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код отримувача ЄДРПОУ - 37993783; банк отримувача Казначейство України (ЕАП); (МФО)- 899998; рахунок отримувача UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету - 22030106).
Роз`яснити ОСОБА_1 , що відповідно до ст. 307 КУпАП, штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через 15 днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження або внесення на неї подання прокурором такої постанови - не пізніш як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги або подання без задоволення.
Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України.
Згідно зі ст. 308 КУпАП, у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений ч. 1 ст. 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.
Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців, що обчислюється з наступного дня після набрання постановою законної сили.
Постанова у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Львівського апеляційного суду через Радехівський районний суд Львівської області.
Постанова у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови.
СуддяСеменишин О. З.