open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 399/393/24

Провадження № 3/399/206/2024

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 серпня 2024 року смт Онуфріївка

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області у складі: головуючого судді Лях М.М., за участю секретаря судового засідання Гриценко Т.М., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , захисника Скрипника О.М., та прокурора Приліпка Г.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в селищі Онуфріївка справу про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Деріївка Онуфріївського району Кіровоградської області, зареєстрованого та проживаючого по АДРЕСА_1 , старости села Деріївка, до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст.172-6 КУпАП,

встановив:

До Онуфріївського районного суду Кіровоградської області від Управління стратегічних розслідувань в Кіровоградській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України надійшли матеріали справ про вчинення ОСОБА_1 адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, повязаного з корупцією №170/24 від 03.06.2024 р. вбачається, що ОСОБА_1 , будучи старости села Деріївка Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, та згідно п.п. "в" п. 1 ч. 1ст. 3 ЗУ "Про запобігання корупції", суб`єктом на якого поширюється дія вказаного Закону, будучи ознайомлений з вимогами Закону про необхідність щорічно подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону, несвоєчасно, без поважних причин, 16.02.2024 р. о 13:56 год. подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, повязаного з корупцією № 171/24 від 03.06.2024 р. вбачається, що ОСОБА_1 , будучи старости села Деріївка Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, та згідно п.п. "в" п. 1 ч. 1ст. 3 ЗУ "Про запобігання корупції", суб`єктом на якого поширюється дія вказаного Закону, будучи ознайомлений з вимогами Закону про необхідність щорічно подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого свмоврядування, в порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону, несвоєчасно, без поважних причин, 16.02.2024 р. о 13:45 год. подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ч. 1ст. 172-6 КУпАП України.

ОСОБА_1 у судовому засіданні вину у вчиненні зазначеного адміністративного правопорушення не визнав, з підстав викладених у клопотанні захисника про закриття провадження у справі.

В судовому засіданні захисник Скрипник О.М. просив закрити справу у зв`язку з відсутністю складу правопорушення, та подав письмове клопотання згідно якого у ОСОБА_1 не було умислу та існували дуже поважні причини, які заключались в тому, що ОСОБА_1 згідно рішення Онуфріївського районного суду Кіровоградської області № 399/255/22 від 26.07.2024 року є опікуном над ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , строком на два роки, крім того згідно довідки № 28 від 15.02.2024 року Центру первинної медико санітарної допомоги Онуфріївської селищної ради ОСОБА_2 знаходиться на лікування на денному стаціонарі в Куцеволівській л/а з 26.01.2024 р. по 15.02.2024 р. з діагнозом: атеросклеротичний кардіосклероз гіпертонічний криз ДОА обох колінних суглобів, отже мусив сам доглядати за своїм хворим батьком, оскільки проживає разом з ним. Сторона захисту не вбачає в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, врахувати його фізичну неможливість вчасного заповнення декларації в силу вказаних обставин, та відсутність у ОСОБА_1 умислу на ухиляння від своєчасного подання декларацій.

Прокурор Приліпко Г.А у судовому засіданні підтримав викладені у протоколі про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 , обставини, просив визнати останнього винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КпАП України, призначити стягнення у виді штрафу у розмірі 850 гривень, а також заперечив проти звільнення ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, мотивуючи тим, що поважні причини не подання своєчасно декларації ОСОБА_1 відсутні.

Заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, думку прокурора, дослідивши письмові матеріали долучені до протоколу, суд дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, відповідальність за яку передбачена ч. 1ст. 172-6 КУпАП, виходячи з такого.

Згідно рішення другої сесії восьмого скликання Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області від 26.01.2021 № 54 «Про затвердження старости с. Дереївка» ОСОБА_1 затверджено на посаду старости села Дереївка на строк повноважень ради, та присвоєно 13 ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах 6 категорії посад.

Згідно ст. 2 Закон України Про службу в органах місцевого самоврядування від 7 червня 2001 року із змінами, внесеними згідно із Законами від 01.08.2021 вказано, що посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно -розпорядчих та консультативно - дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Згідно ст. 10 вищевказаного Закону посади заступників сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, старости, затверджуються відповідною радою. Також, відповідно до ст. 12 Закону посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані дотримуватися правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених Законом України "Про запобігання корупції". Посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в порядку, встановленому Законом України "Про запобігання корупції".

Відповідно до п. п. «в» п. 1 ч. 1 ст. З Закону України «Про запобігання корупції», державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування, є особами, на яких поширюються вимоги та обмеження щодо запобігання корупції, тобто є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

Згідно Закону України від 03.03.2022 «Про захист інтересів суб`єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни», у період дії воєнного стану або стану війни будь-які перевірки щодо своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів звітного характеру уповноваженими органами не здійснюються, а декларації потрібно буде подати протягом трьох місяців після закінчення воєнного стану.

Також після введення воєнного стану в країні, Національне агентство з питань запобігання корупції обмежило доступ до публічної частини реєстру декларацій, щоб максимально захистити особисті дані.

Законом України від 20 вересня 2023 року «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», який набрав чинності 12.10.2023, відновлено обов`язок подання декларацій, повідомлень про суттєві зміни у майновому стані та ряд інших зобов`язань, які були призупинені під час дії воєнного стану на території України.

Згідно даного Закону Кампанія декларування за 2021 -2022 роки тривала до 31 січня 2024 року. До зазначеної дати декларанти мали подати декларації за відповідні звітні періоди у 2021-2022 роках, у тому числі для проведення спец перевірок, крім тих осіб, які подали їх добровільно раніше.

Відповідно до п. п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування є особами, на яких поширюються вимоги та обмеження щодо запобігання корупції, тобто є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, і згідно вищевказаних Законів, повинні подати декларації за 2021 та 2022 роки.

За несвоєчасне подання без поважних причин декларації передбачена адміністративна відповідальність за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Відповідно до відомостей з публічної частини Реєстру, щорічна декларація особи уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 та 2022 роки ОСОБА_1 , як суб`єктом декларування, опублікована {подана) шляхом заповнення відповідної форми на веб-ресурсі https://public.nazk.gov.ua 16.02.2024 року о 13 год 45 хв та о 13 год 56 хв, тобто після кінцевої дати подачі такої декларації несвоєчасно (https://public.nazk.gov. иа/documents/5 5 сії 1464-ас49-455б-Ь4с8-533/'За97а074).

Згідно з пунктом 5 частини першої статті 12 Закону Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно правові акти.

У відповідності до статті 1 Закону визначено, що правопорушення, пов`язане з корупцією - це діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, за значеною у частині першійстатті 3 цьогоЗакону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Приміткою до ст. 172-6 КУпАПвизначається, що суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Рішенням від 04.04.2017 року №124 «Про визначення поважної причини несвоєчасного подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», НАЗК визначило, що поважною причиною несвоєчасного подання декларацій є неналежне функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

У свою чергу, 19.04.2024 за № 1408/55/110/01-2024, Управлінням стратегічних розслідувань в Кіровоградській області ДСР НП України, направлено до Онуфріївської селищної ради, лист щодо надання інформації про ознайомлення підлеглих працівників з нормативними актами про необхідність подання декларацій за 2021 та 2022 роки, документів у яких відображено попередження про спеціальні обмеження для осіб місцевого самоврядування, а також доступ до мережі «Інтернет» на території селищної ради.

У подальшому 24.04.2024, за № 01.01-24/925/1, за підписом селищного голови Віталія Берези направлено запитувану інформацію щодо попередження ОСОБА_1 про спеціальні обмеження, встановлені Законами України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про запобігання корупції» щодо прийняття на службу в органи місцевого самоврядування та проходження служби в органах місцевого самоврядування. Та повідомлено, що в селищній раді з жовтня 2023 року по теперішній час наявна можливість доступу до мережі «Інтернет».

Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Статтею 255 КУпАП визначено, що працівники Національної поліції уповноважені на складання протоколів про вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних із корупцією за статтями 172-4,172-9 КУпАП.

Пунктами 3, 5 частини 1статті 23 Закону України "Про Національну поліцію"поліцейський для виконання завдань покладених на поліцію, вживає заходів з метою виявлення кримінальних, адміністративних правопорушень; припиняє виявлені кримінальні та адміністративні правопорушення; здійснює своєчасне реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події.

Відповідно до положень ст. 172-6 КУпАП за порушення вимог фінансового контролю, у т.ч., що полягає у несвоєчасному поданні без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачено адміністративну відповідальність у вигляді штрафу від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Разом з тим, першочерговою справою держави та загальними засадами протидії корупції є запобігання корупційним та пов`язаним з корупцією правопорушенням.

Склад вказаного правопорушення є формальним, тобто таким, який не передбачає наслідків як обов`язкового елементу об`єктивної сторони, в той час як обов`язковим елементом об`єктивної сторони формального складу завжди є діяння.

Отже, відсутність суспільної шкоди від адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, так само як і відсутність шкідливих наслідків від нього не є тими необхідними та достатніми підставами для застосування вимогстатті 22КУпАП.

Крім того, відповідно до частини другоїстатті 251 КУпАПвстановлено, що обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративне правопорушення, визначенихстаттею 255КУпАП.

Таким чином, з урахуванням викладеного, положень зазначених законодавчих та підзаконних актів в сукупності, а також встановлених обставин, ОСОБА_1 , будучи суб`єктом декларування, не подав, без поважних причин, декларації за 2021-2022 р., що є порушенням вимог ч. 1 ст. 45 Закону, натомість подав вказані декларації 16.02.2024 року о 13 год 45 хв та о 13 год 56 хв - несвоєчасно, чим вчинив адміністративні правопорушення пов`язані з корупцією, передбачене ч. 1ст. 172-6 КУпАП.

Місцем вчинення адміністративного правопорушення пов`язаного з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1ст. 172-6 КУпАП, є місце розташування Онуфріївської селищної ради, а саме: смт. Онуфріївка, вул. Центральна, 11.

Несвоєчасне подання декларації особи, уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування, без поважних причин, за яке в ч. 1ст. 172-6 КУпАПвстановлено адміністративну відповідальність, є триваючим правопорушенням.

Датою вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, є дата несвоєчасного подання декларації, тобто 16.02.2024 року о 13 год 45 хв та 16.02.2024 року о 13 год 56 хв.

Фактичним моментом виявлення вчиненого ОСОБА_1 адміністративних правопорушень, пов`язаного з корупцією, відповідальність за вчинення якого передбачена частиною 1статті 172-6 КУпАП, є дата складання адміністративного протоколу, тобто 3 червня 2024 року.

Таким чином, вина гр. ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1ст. 172-6 КУпАП, підтверджується зібраними та дослідженими судом доказами.

На підставі викладеного суд вважає доведеним винуватість ОСОБА_1 у вчиненні правопорушень, пов`язаних з корупцією. Причини у зв`язку з якими ОСОБА_1 не були подані вчасно декларації, як він зазначає, не є поважними і не позбавляли можливості їх подати у встановлений законодавством строк

Відповідно до ч. 2ст. 36 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

При накладенні стягнення, згідно з вимогамист. 33 КУпАП, суд враховує характер вчиненого правопорушення, ступінь вини, майновий стан, обставини, пом`якушуючі відповідальність обставини у вигляді щирого каяття та відсутність обтяжуючих відповідальність обставин.

У відповідності до вимог ст. 40-1 КУпАП у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення у провадженні по справі про адміністративне правопорушення особою, на яку накладено таке стягнення, сплачується судовий збір, в розмірі встановленому п. 5 ч. 2ст. 4 Закону України «Про судовий збір».

Керуючись ст.ст. 247, 280, 283, 284, 285, 294 КУпАП, суд -

постановив:

Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, і накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 50 (п`ятдесяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень.

Штраф необхідно сплатити на рахунок: отримувач коштів ГУК у Кіров.обл./тг с-ще Онуфр/21081100, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37918230, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 89999 Рахунок отримувача UA728999980313070106000011553, код класифікації доходів бюджету 21081100 Призначення платежу Адміністративні штрафи та інші санкції.

Стягнути з ОСОБА_1 , судовий збір на користь держави в сумі 605, 60 гривень на рахунок № UA908999980313111256000026001, отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, код класифікації доходів бюджету 22030106.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена на протязі 10 днів з дня винесення постанови до Кропивницького апеляційного суду через Онуфріївськийрайонний суд Кіровоградської області.

Повний текст постанови складено та оголошено 29 серпня 2024 року.

Суддя М.М. Лях

Джерело: ЄДРСР 121457905
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку