Номер провадження: 23-з/813/1141/24
Номер справи місцевого суду: 515/1258/24
Головуючий у першій інстанції
Доповідач Журавльов О. Г.
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29.08.2024 року м. Одеса
Суддя Одеського апеляційного суду Журавльов О.Г., розглянувши у судовому засіданні подання в.о. голови Татарбунарського районного суду Одеської області Дем`янової О. про направлення матеріалів справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 91 КУпАП на розгляд до іншого суду,
встановив:
До Одеського апеляційного суду звернулась в.о. голови Татарбунарського районного суду Одеської області Дем`янова О. з поданням про направлення справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 91 КУпАП до іншого суду, мотивуючи подання тим, що в Татарбунарському районному суді Одеської області неможливо утворити склад суду для розгляду даної справи по суті.
Перевіривши матеріали справи про адміністративні правопорушення та доводи подання, апеляційний суд приходить до висновку про таке.
Згідно ч. 1 ст.276КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення.
Як вбачається з подання в.о. голови Татарбунарського районного суду Одеської області Дем`янової О., 09.08.2024 року до Татарбунарського районного суду Одеської області надійшли матеріали від НПП «Тузлівські Лимани» про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 91 КУпАП.
При автоматизованому розподілі судової справи між суддями, автоматизованою системою документообігу суду було виявлено, що призначення не відбулося, у зв`язку з тим, що в Татарбунарському районному суді Одеської області не вистачає потрібної кількості суддів для розподілу справ, що підтверджується інформацією про неможливість розподілу справи між суддями, оскільки з кількісного складу суду один суддя Дем`янова О.А. без повноважень.
Таким чином, утворити в Татарбунарському районному суді Одеської області склад суду для розгляду вказаного протоколу про адміністративне правопорушення неможливо.
Діючими нормами КУпАП не визначено порядку передачі справи про адміністративне правопорушення на розгляд до іншого суду, однак зважаючи на необхідність забезпечення виконання завдань Кодексу України про адміністративні правопорушення, апеляційний суд вважає, що таке подання підлягає розгляду апеляційним судом, виходячи з наступного.
Згідно ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною 17.07.1997 року, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
Відповідно до ст.7КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
Згідно ч. 1 ст.8КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.
Відповідно ст. 38 КУпАП, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення.
Згідно ст.1КУпАП завданням Кодексу Українипро адміністративніправопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Таким чином, з метою забезпечення виконання положень ст. 1 КУпАП, при вирішенні питання про направлення матеріалів справи про адміністративне правопорушення для розгляду до іншого суду у зв`язку з тим, що у суді неможливо утворити склад суду для судового розгляду, виникла необхідність в застосуванні принципу аналогії закону найбільш близької галузі права - кримінального процесуального права та при вирішенні питання про зміну територіальної підсудності керуватися ст. 34 КПК України.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 34 КПК України, кримінальне провадження передається на розгляд іншому суду, якщо після задоволення відводів чи в інших випадках неможливо утворити новий склад суду для судового розгляду.
З урахуванням встановлених апеляційним судом обставин, з метою економії процесуальних засобів й виходячи з пріоритету права особи на справедливий суд та своєчасний розгляд справи компетентним судом, суд вбачає розумним і доцільним задовольнити подання та враховуючи положення ст. 276 КУпАП, направити справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 до найбільш територіально наближеного до Татарбунарського районного суду Одеської області, з яким також налагоджене зручне транспортне сполучення, а саме Саратського районного суду Одеської області.
Керуючись статтями 1, 7, 8, 38, 256, 257, 276, 294 КУпАП, апеляційний суд,
постановив:
Подання в.о. голови Татарбунарського районного суду Одеської області Дем`янової О. задовольнити.
Матеріали справи відносно ОСОБА_1 у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 91 КУпАП - направити для розгляду по суті до Саратського районного суду Одеської області.
Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя Одеського апеляційного суду О.Г. Журавльов