СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 серпня 2024 року Справа № 480/2704/24
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Прилипчука О.А.,
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/2704/24
за позовом ОСОБА_1
до Управління соціального захисту населення Роменської міської ради
про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління соціального захисту населення Роменської міської ради, в якій просить:
1. Визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Роменської міської ради щодо відмови ОСОБА_1 у проведенні перерахунку та виплати допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, у сумі, що відповідає 2,5 розміру прожиткового мінімуму для дитини віком до від 6 до 18 років, за період з 04.04.2023 по 01.09.2023 року, з урахуванням виплачених сум.
2. Зобов`язати Управління соціального захисту населення Роменської міської ради здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, у сумі, що відповідає 2,5 розміру прожиткового мінімуму для дитини віком до від 6 до 18 років, за період з 01.04.2023 по 31.08.2023 року, з урахуванням виплачених сум.
В обгрунтування позовних вимог зазначив, що згідно рішення виконавчого комітету Роменської міської ради Сумської області №115 від 19.08.2020 року ОСОБА_1 було призначено опікуном над малолітнім ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
ОСОБА_1 , з 01.08.2020 року перебував на обліку в Управлінні соціального захисту населення Роменської міської ради і як опікун отримував допомогу в максимальному розмірі на підопічного ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , над яким встановлено опіку, згідно поданих 26.08.2020 року та 29.10.2021 року заяв про призначення допомоги.
У 2023 році прожитковий мінімум для дитини віком до 6 років становив 2272 грн. на місяць, а для дитини від 6 до 18 років прожитковий мінімум становив 2833 грн. на місяць.
23.03.2023 року ОСОБА_4 виповнилося шість років.
Таким чином, розмір виплати на ОСОБА_3 на місяць, починаючи із 01.04.2023 року мав бути автоматично збільшений, тобто без будь-яких додаткових заяв опікуна, та відповідати 2,5 розміру прожиткового мінімуму для дитини від 6 до 18 років, що в грошовому еквіваленті становило 7082,50 грн.
Однак, розмір допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, Управлінням соціального захисту населення Роменської міської ради з 01.04.2023 року перераховано не було, та він залишився на рівні 5680,00 грн, тобто 2,5 розміру прожиткового мінімуму для дитини віком до 6 років.
Рішенням Роменського міськрайонного суду Сумської області від 21.07.2023 року по цивільній справі №585/2792/23, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , було усиновлено ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 . Рішення суду набрало законної сили 24.08.2023 року.
У зв`язку з цим, 05.10.2023 року ОСОБА_1 повідомив Управління соціального захисту населення Роменської міської ради про усиновлення дитини, а тому допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, на ОСОБА_3 була припинена з 01.09.2023 року, тобто з місяця що настав за місяцем, у якому виникла відповідна подія.
Також 05.10.2023 року позивач дізнався від працівників Управління соціального захисту населення Роменської міської ради про те, що допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, була йому нарахована та виплачена у меншому розмірі, ніж це передбачено законодавством, оскільки він вчасно не звернувся до Управління соціального захисту населення Роменської міської ради з письмовою заявою про перерахунок допомоги у зв`язку з досягненням дитиною 6 років.
Не погодившись з позицією відповідача, так як Порядком призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року №1751, не передбачений порядок такого звернення про перерахунок допомоги у разі досягнення дитиною 6 років, ОСОБА_1 звернувся до Управління соціального захисту населення Роменської міської ради із письмовою заявою про перерахунок допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, за період з 01.04.2023 року по 01.09.2023 року, у зв`язку з тим, що розмір допомоги мав би бути автоматично збільшений та нарахований із прожиткового мінімуму для дитини від 6 до 18 років, так як підопічному Артему 23 березня 2023 року виповнилося 6 років.
Але будь-якої письмової відповіді не отримав.
З цього ж приводу ОСОБА_5 - дружина позивача у листопаді 2023 року зверталася на Урядову "гарячу лінію", про що Департаментом з питань соціальної політики, ветеранів та реінтеграції Сумської обласної державної адміністрації 15.12.2023 року за №903-05/Л їй було направлено лист про розгляд звернення.
Зі змісту листа Департаменту з питань соціальної політики, ветеранів та реінтеграції Сумської обласної державної адміністрації №825-05/Л від 24.11.2023 року вбачається, що в ньому були наведені норми законодавства, згідно якого проводиться нарахування та виплата допомоги, але не надано жодної відповіді щодо перерахунку допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, за період з 01.04.2023 року по 31.08.2023 року.
Крім того, відповідно до листа Управління соціального захисту населення Роменської міської ради №132 від 08.01.2024 року "Про надання роз`яснень щодо перерахунку допомоги", зазначено, що заява гр. ОСОБА_1 на перерахунок розміру допомоги надійшла до Управління соціального захисту населення 05.10.2023 року і перерахунку не підлягає, бо виплату допомоги припинено з 01.09.2023 року відповідно до п. 30 Порядку.
При цьому, відповідач вказує на відсутність підстав для перерахунку лише у зв`язку з тим, що заявнику вже було припинено нарахування допомоги.
Вважаючи, що відповідачем протиправно не здійснено перерахунок допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, за період з 01.04.2023 року по 31.08.2023 року, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 09.04.2024 відкрито провадження в даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) та встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву.
Відповідач у відзиві на позовну заяву зазначив, що 26.08.2020 року до Управління соціального захисту населення Роменської міської ради за призначенням допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, передбачену Законом України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми", звернувся опікун гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , що проживає за адресою: АДРЕСА_1 . Останній заповнив заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсації, субсидії та пільг; декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги та надав відповідні документи.
Відповідно до пункту 28 Порядку, допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, призначається на дванадцять місяців. Питання про продовження виплати допомоги вирішується на підставі заяви та довідок про місячні розміри пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги, що одержує опікун чи піклувальник на дитину.
Питання виплати допомоги у разі несвоєчасного звернення опікуна чи піклувальника з поважних причин за продовженням її виплати (поважними причинами є перебування на лікуванні, причини, через які фізично неможливо своєчасно подати заяву, або наявність об`єктивних обставин, коли опікун чи піклувальник не могли звернутися із заявою, та інші причини, визначені комісією з питань захисту прав дитини (далі - комісія) вирішується на підставі рішення органу опіки та піклування з урахуванням рекомендацій комісії. Виплата допомоги за минулий період здійснюється не більш як за 12 місяців з місяця закінчення виплати.
На основі заяви ОСОБА_1 сформовано особову справу отримувача допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, № 450148 та відділом прийняття рішень з призначення державних соціальних допомоги та компенсацій Управління соціального захисту населення Роменської міської ради прийняте рішення про призначення допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, а саме: на дитину - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на суму 4647,50 грн. з 01.08.2020 до 31.07.2021 року (рішення від 28.08.2020). Рішенням від 24.11.2020 відділом прийняття рішень з призначення державних соціальних допомоги та компенсацій Управління було здіснено перерахунок вищезазначеної допомоги в межах терміну призначення і призначено допомогу на суму 4802,50 грн. з 01.12.2020 року до 31.07.2021 року. Рішенням від 17.06.2021 відділом прийняття рішень з призначення державних соціальних допомоги та компенсацій Управління було здіснено перерахунок вищезазначеної допомоги в межах терміну призначення і призначено допомогу: на суму 4802,50 грн. з 01.06.2021 року до 30.06.2021 року; на суму 5032,50 грн. з 01.07.2021 року до 31.07.2021 року.
29.10.2021 року позивач гр. ОСОБА_1 звернувся до Управління соціального захисту населення Роменської міської ради з заявою про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсації, субсидії та пільг в якій прохав здійснити перерахунок допомоги з 01.08.2021 та декларацією про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги. Рішенням від 01.11.2021 відділом прийняття рішень з призначення державних соціальних допомоги та компенсацій Управління було здіснено перерахунок і призначено допомогу на суму 5032,50 грн. з 01.08.2021 року до 31.07.2022 року.
У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 з 24 лютого 2024 року в Україні введено воєнний стан, який діє і на сьогодні.
З огляду на дані обставини, Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова від №214 "Деякі питання надання державної соціальної допомоги та пільг на період введення воєнного стану" (в першій редакції постанови), де встановлено, що на період введення воєнного стану та одного місяця після його припинення чи скасування надання державної соціальної допомоги здійснюється з урахуванням таких особливостей: 1) строк виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, допомоги на дітей одиноким матерям, допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування ....... яку було призначено раніше, продовжується на період введення воєнного стану та одного місяця після його припинення чи скасування і виплачується за повний місяць без звернення особи до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад міст обласного значення, районних у містах (у разі їх утворення) рад.
В подальшому постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 №1460 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 06.10.2021 № 1040 і від 07.03.2022 № 214" були внесені зміни, які передбачали наступне: установлено, що строк виплати державної допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, яка була призначена раніше, продовжується на період введення воєнного стану та одного місяця після його припинення чи скасування і виплачується за повний місяць без звернення особи до органів соціального захисту населення (пункт Постанови від 07.03.2022 №214 "Деякі питання надання державної соціальної допомоги та пільг на період введення воєнного стану").
На підставі вищезазначеного та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 №214 "Деякі питання надання державної соціальної допомоги та пільг на період введення воєнного стану" відділом прийняття рішень з призначення державних соціальних допомоги та компенсацій Управління, строк виплати державної допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, позивачу продовжено в раніше призначеному розмірі без його особистого звернення та встановлено у розмірі: 5502,50 грн з 01.08.2022 по 30.09.2022 включно (розпорядження від 20.07.2022); 5502,50 грн з 01.10.2022 по 31.12.2022 включно (розпорядження від 21.09.2022); 5502,50 грн з 01.01.2023 по 31.03.2023 включно (розпорядження від 23.01.2023); 5502,50 грн з 01.04.2023 по 30.06.2023 включно (розпорядження від 20.03.2023); 5502,50 грн з 01.07.2023 по 30.09.2023 включно (розпорядження від 19.06.2023).
Відповідно до пп. 2 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 07 березня 2022 року № 214 "Деякі питання надання державної соціальної допомоги та пільг на період введення воєнного стану" у разі коли отримувачі державної соціальної допомоги у період введення воєнного стану подають заяву з необхідними документами та/або відомостями для проведення перерахунку державної соціальної допомоги, структурні підрозділи з питань соціального захисту населення визначають право на отримання такої допомоги і проводять розрахунок її розміру. Виплата державної соціальної допомоги проводиться у новому розмірі відповідно до поданих заяви та документів та/або відомостей.
Відповідач зазначив, що в період введення воєнного стану, а саме - з 24.02.2022 до 01.09.2023 року, ОСОБА_1 , що є опікуном малолітної дитини ОСОБА_2 , до Управління соціального захисту населення Роменської міської ради з заявою та необхідними документами та/або відомостями для проведення перерахунку державної соціальної допомоги чи з інших обставин не звертався.
Крім цього, відповідач зауважив, що 20.03.2023 Управлінням було надіслано повідомлення ОСОБА_1 про необхідність з`явитися в Управління для з`ясування обставин, які необхідні для призначення допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування. Однак, позивач проігнорував дане повідомлення. На телефонні дзвінки, які були здійснені працівником Управління 31.03.2023, 15.05.2023, 27.09.2023, позивач також не відповідав.
Відповідно до пункту 30 Порядку, виплату допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, виплату було припинено з 01.09.2023 в зв`язку з усиновленням дитини відповідно до рішення Роменського міськрайонного суду Сумської області від 21.07.2023 справа №585/2792/23 та заяви позивача від 05.10.2023.
Також, відповідач зауважив, що позивач, який є опікуном малолітної дитини ОСОБА_2 , звернувся до Управління соціального захисту населення Роменської міської ради із заявою про припинення виплати допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, в зв`язку з усиновленням дитини, додавши до заяви копію рішення Роменського міськрайонного суду Сумської області від 21.07.2023 у справі 585/2792/23, лише 05 жовтня 2023 року, в порушення абзацу 8 пункту 30 Порядку, зміст якого говорить про те, що у разі виникнення обставин, внаслідок яких може бути припинена виплата зазначеної допомоги, її одержувачі, ... зобов`язані у десятиденний строк повідомити про це органи соціального захисту населехіня, які виплачують допомогу.
Внаслідок даного порушення Управлінням соціального захисту населення Роменської міської ради позивачу були надмірно виплачені кошти за вересень та жовтень 2023 року, які в подальшому були повернуті (10.10.2023).
На заяву позивача про перерахунок розміру державної соціальної допомоги за період з 01.04.2023 до 01.09.2023, що надійшла до Управління соціального захисту населення Роменської міської ради 27.02.2024 (станом на наведену дату, а саме на 27.02.2024, позивач ОСОБА_1 не був опікуном малолітної дитини ОСОБА_2 відповідно до вищезазначеного рішення суду), без необхідних документів та/або відомостей для проведення перерахунку державної соціальної допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, Управлінням, відповідно до чинного законодавства, була надана обгрунтована письмова відповідь та помісячний розрахунок виплати допомоги, який просив позивач. Однак, чомусь позивач в своїй позовній заяві вводить суд в оману, зазначаючи той факт, що відповідач, тобто Управління, не надало відомості про нараховані суми допомоги за період з 01.01.2023 до 01.09.2023 (абзац 7 сторінка 4 позовної заяви).
У зв`язку з відсутністю законних підстав, а також необхідних документів та/або відомостей для проведення перерахунку державної соціальної допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, за період з 01.01.2023 до 01.09.2023, заявнику ОСОБА_1 , який на період подання заяви, а саме на 21.07.2023, втратив статус опікуна малолітної дитини ОСОБА_2 , було відмовлено у здійсненні такого перерахунку.
Враховуючи зазначене, відповідач вважає свої дії правомірними та просить відмовити у задоволенні позовних вимог (а.с. 22-28).
Дослідивши матеріали адміністративної справи та зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні відносини, суд виходить з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що відповідно до рішення виконавчого комітету Роменської міської ради Сумської області №115 від 19.08.2020 року ОСОБА_1 призначено опікуном над малолітнім ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с. 6).
З 01.08.2020 року ОСОБА_1 перебував на обліку в Управлінні соціального захисту населення Роменської міської ради як опікун ОСОБА_3 та отримував допомогу на підопічного, що відповідачем не заперечувалось.
Рішенням Роменського міськрайонного суду Сумської області від 21.07.2023 року по справі № 585/2792/23, оголошено ОСОБА_1 усиновлювачем малолітньої дитини: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Рішення суду набрало законної сили 24.08.2023 року (а.с. 7-8).
27.02.2024 позивач звернувся до Управління соціального захисту населення Роменської міської ради із заявою про здійснення перерахунку та виплати допомоги, встановленої ОСОБА_1 на підопічного ОСОБА_3 , з період з 01.04.2023 по 01.09.2023 (а.с.11).
Не отримавши відповіді позивач звернувся до суду за захистом порушеного права щодо отримання допомоги, встановленої ОСОБА_1 на підопічного ОСОБА_3 , з період з 01.04.2023 по 01.09.2023 у збільшеному обсязі.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Згідно із статтею 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до ст. 19 Конституції України Відповідно суд, як орган державної влади, зобов`язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами.
Згідно ч. 1, 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Спірні правовідносини врегульовані, зокрема, Законом України «Про державну допомогу сім`ям з дітьми» від 21 листопада 1992 року № 2811-XII (далі - Закон 2811-ХІІ).
Статтею 16 Закону № 2811-ХІІ визначено, що допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, призначається особам, призначеним в установленому законом порядку опікунами чи піклувальниками дітей, які позбавлені батьківського піклування. Така допомога вважається власністю дитини.
Відповідно до ст. 17 Закону № 2811-ХІІ допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, призначається на підставі рішення про встановлення опіки чи піклування.
Статтею 18 Закону № 2811-ХІІ визначено, що допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, надається у розмірі, що становить 2,5 розміру прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, на дітей з інвалідністю, над якими встановлено опіку чи піклування, - 3,5 розміру прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.
У разі якщо на дитину (на дитину з інвалідністю) виплачуються призначені у встановленому порядку пенсія, аліменти, стипендія, державна допомога (крім державної соціальної допомоги, що виплачується на дітей з інвалідністю відповідно до законодавства), розмір допомоги на дитину, над якою встановлено опіку чи піклування, визначається як різниця між 2,5 розміру прожиткового мінімуму (для дитини з інвалідністю, над якою встановлено опіку чи піклування, - 3,5 розміру прожиткового мінімуму) для дитини відповідного віку та розміром призначених пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2021 року № 1751 затверджено Порядок призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми (далі - Порядок № 1751).
Пунктом 27 Порядку № 1751 визначено, що для одержання допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, до заяви подаються такі документи:
1) заява опікуна чи піклувальника про призначення допомоги, яка складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики;
2) копія рішення органу опіки та піклування або суду про встановлення опіки чи піклування над дитиною-сиротою або дитиною, позбавленою батьківського піклування;
3) копія свідоцтва про народження дитини;
4) довідка про реєстрацію місця проживання опікуна (піклувальника) та дитини (для дітей, над якими встановлено опіку чи піклування і які є вихованцями дитячих навчальних закладів, що фінансуються не за рахунок бюджетних коштів, - видана органом реєстрації довідка, в якій зазначено статус дитячого навчального закладу та за які кошти він фінансується, а також підтверджено факт перебування в ньому дітей);
5) довідки про місячні розміри пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги, що одержує на дитину опікун чи піклувальник (у разі одержання пенсії на дитину органи соціального захисту населення використовують відомості про розмір пенсії, що надійшли від органів Пенсійного фонду України на електронних носіях інформації);
6) медичний висновок про дитину з інвалідністю віком до 18 років, виданий в установленому МОЗ порядку.
Пунктом 28 Порядку № 1751 визначено, що допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, призначається на дванадцять місяців. Питання про продовження виплати допомоги вирішується на підставі заяви та довідок про місячні розміри пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги, що одержує опікун чи піклувальник на дитину.
Питання виплати допомоги у разі несвоєчасного звернення опікуна чи піклувальника з поважних причин за продовженням її виплати (поважними причинами є перебування на лікуванні, причини, через які фізично неможливо своєчасно подати заяву, або наявність об`єктивних обставин, коли опікун чи піклувальник не могли звернутися із заявою, та інші причини, визначені комісією з питань захисту прав дитини (далі - комісія) вирішується на підставі рішення органу опіки та піклування з урахуванням рекомендацій комісії. Виплата допомоги за минулий період здійснюється не більш як за 12 місяців з місяця закінчення виплати.
Згідно п.29 Порядку №1751 допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, призначається з місяця, в якому була подана заява з усіма необхідними документами та/або відомостями, та виплачується щомісяця до моменту досягнення дитиною 18-річного віку включно.
Аналізуючи зміст наведеного Порядку, суд приходить висновку, що чинне законодавство не передбачає такого обов`язку позивача, як подача заяви про здійснення перерахунку отримуваної допомоги у зв`язку із досягненням дитиною 6 років.
Крім того, судом встановлено, що позивачем під час звернення до УСЗН Роменської міської ради із заявою про призначення допомоги, було надано свідоцтво про народження ОСОБА_2 , що безпосередньо відображено у рішенні про призначення допомоги сім`ям з дітьми від 28.08.2020 (а.с.33).
Таким чином, суд приходить висновку, що обставина, а саме досягнення дитиною 6 річного віку є відомою органу соціального захисту і не є тією обставиною яка потребує подання заяви про перерахунок призначеної допомоги у зв`язку із досягненням дитиною 6 років.
Проте, судом встановлено, що матеріали справи не містять відомостей про виплати відповідачем ОСОБА_1 спірної допомоги за період з 01.04.2023 по 01.09.2023, виходячи із прожиткового мінімуму для дитини віком до від 6 до 18 років.
Суд,також, звертає увагу відповідача, що спірна допомога є власністю дитини.
Таким чином, суд доходить до висновку, що відповідач не мав законних підстав для відмови позивачу у здійснені обрахунку допомоги за спірний період, виходячи із прожиткового мінімуму для дитини віком до від 6 до 18 років.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи, вищевикладене, що позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Роменської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Роменської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Роменської міської ради щодо не здійснення ОСОБА_1 перерахунку та виплати допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, у сумі, що відповідає 2,5 розміру прожиткового мінімуму для дитини віком до від 6 до 18 років, за період з 04.04.2023 по 01.09.2023 року.
Зобов`язати Управління соціального захисту населення Роменської міської ради здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, у сумі, що відповідає 2,5 розміру прожиткового мінімуму для дитини віком до від 6 до 18 років, за період з 01.04.2023 по 31.08.2023 року, з урахуванням виплачених сум.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги на рішення суду протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.А. Прилипчук