open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Д.Ростовського, 35, смт. Макарів, Київська область, 08001, тел/факс (04578)5-13-39, e-mail inbox@mk.ko.court.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" липня 2024 р. Справа №370/3370/23

Макарівський районний суд Київської області у складі

головуючого судді Косенко А.В.,

із секретарем судового засідання Некращук Я.А.

за участю

позивача ОСОБА_1 ,

представник відповідача ОСОБА_4 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду у смт Макарів Київської області справу за позовом

ОСОБА_1 до комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкодженні об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України Макарівської селищної ради; держави Україна в особі Державної казначейської служби України, про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 (далі-позивач) звернулася до Макарівського районного суду Київської області з позовом до комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкодженні об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України Макарівської селищної ради; держави Україна в особі Державної казначейської служби України (далі-відповідачи), в якому просила: рішення Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, Макарівської селищної ради від 12.07.2023 № 228, про надання ОСОБА_1 компенсації для відновлення пошкодженого об`єкту, оформлене протоколом засідання від 12.07.2023 № 06, згідно з заявою ЗВ-08.06.2023-17456 у розмірі 31 543,80 грн., затверджене Рішенням Виконавчого комітету Макарівської селищної ради № 371 від 20.07.2023 «Про надання компенсації для відновлення пошкодженого об`єкту нерухомого майна», в частині визначення розміру компенсації - визнати протиправним та скасувати. Стягнути з Макарівської селищної ради Бучанського району Київської області (код ЄДРПОУ 04362183) за рахунок коштів державного бюджету, компенсацію за пошкоджене нерухоме майно в розмірі 120 152,00 (Сто двадцять тисяч сто п`ятдесят дві) гривень 00 коп. та судові витрати.

В обґрунтування позовних вимог, позивач вказала, що їй на підставі свідоцтва про право на спадщину за заповітом від 07.06.2023 НСЕ184762, зареєстрованого в реєстрі за № 1929, спадкова справа №40/2016, належить житловий будинок з надвірними господарськими будівлями і спорудами, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 .

27.03.2022 внаслідок обстрілів з ракетних систем залпового вогню та ствольної артилерії, прямим влучанням снаряду, вказаний вище житловий будинок було пошкоджено.

В результаті прямого снарядного пострілу будинок зазнав пошкоджень: наскрізь пробито цегляні стіни - 3 м. куб., пошкоджено шифер 100 кв.м., вибиті вікна 1100*1350 - 5 шт. (7,43 кв.м.), вибито двері 1000*2100 - 1 шт. (2,1 кв.м.), пошкоджено внутрішній туалет + сантехніка, знищено цегляний хлів - 7м.*5м.

На підставі заяви ОСОБА_1 № 3009 за фактом руйнування житлового будинку внаслідок застосування агресії збройних сил російської федерації, відкрито кримінальне провадження № 42022112200000360.

Згідно Акту № 469П обстеження нерухомого майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, на території Макарівської селищної територіальної громади від 30.05.2022, проведено обстеження індивідуального житлового будинку, належного громадянці ОСОБА_1 , за адресою АДРЕСА_1 . Визначено пошкодження, які зазнав житловий будинок, вказано, що пошкодження завдані внаслідок обстрілів з ракетних систем залпового вогню та ствольної артилерії. Зроблено висновок: пошкоджене, придатне для проживання, пошкодження на дату огляду не усунуті. Вказаний Акт підписаний членами відповідної комісії та затверджений Макарівським селищним головою.

08.07.2023 комісією складено Акт за № 469П-А, відповідно до якого вказала інший характер пошкоджень, зазначено висновок: пошкоджене, придатне для проживання, пошкодження на дату огляду частково усунуті.

20.07.2023 Виконавчим комітетом Макарівської селищної ради прийнято рішення № 371 «Про надання компенсації для відновлення пошкодженого об`єкту нерухомого майна», яким затверджено рішення Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, Макарівської селищної ради від 12.07.2023 № 228 про надання ОСОБА_1 компенсації для відновлення пошкодженого об`єкту, оформлене протоколом засідання від 12.07.2023 № 06, згідно з заявою 3B-08.06.2023-17456 у розмірі 31 543,80 грн.

Не погоджуючись із визначеним розміром компенсації для відновлення пошкодженого об`єкту в сумі 31 543,80 гривень, Позивач звернулась до Відповідача із відповідною заявою про перегляд суми компенсації, на яку отримано відповідь за підписом Старости Липівського старостинського округу № 1/16.11-08 від 22.08.2023 про передачу заяви на розгляд Комісії.

Станом на момент звернення з даною Позовною заявою сума компенсації Відповідачем не переглянута, відповіді на звернення Позивача щодо її перегляду не отримано. Також Відповідачем, в порушення вимог чинного законодавства, не надано копії чек листа, складеного за результатами обстеження належного Позивачу житлового будинку.

Для визначення реального розміру збитку, завданого житловому будинку з надвірними господарськими будівлями і спорудами, Позивач була змушена звернутися для проведення незалежної експертної оцінки до ТОВ «ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА МАЙНОВИХ ПРАВ», яким було встановлено розмір збитку, завданого житловому будинку з надвірними господарськими будівлями і спорудами, загальною площею 53,0 кв.м., розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , станом на 13.09.2023 року складає 120 152 (сто двадцять тисяч сто п`ятдесят дві) гривень 00 копійок.

У встановлений судом строк та у встановленому законом порядку представник відповідач -1 заперечуючи проти позовних вимог вказав, що комісією прийнято законне рішення на підставі чинного законодавства, а тому підстав для його визнання незаконним та скасування немає, тому просив відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

У встановлений судом строк та у встановленому законом порядку представник відповідач-2 заперечуючи проти позовних вимог вказав, що комісією прийнято законне рішення на підставі чинного законодавства, а тому підстав для його визнання незаконним та скасування немає, тому просив відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Позивач у встановленому порядку та строки подав відповідь на відзив в якій заперечив всі доводи відповідача, та просив позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідач подав заперечення на відповідь на відзив на позовну заяву в якому заперечували проти відповіді на відзив, вважають їх необгрунтованими та у задоволенні позовних вимог просили відмовити.

Ухвалою суду від 01.04.2024 року позовну заяву ОСОБА_1 прийнято до розгляду та відкрито провадження у даній справі. Розгляд справи ухвалено здійснювати в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 21.05.2024 року.

Ухвалою суду від 21.05.2024 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у судовому засіданні 05.06.2024 року, яке було відкладено на 11.07.2024 року.

В судовому засіданні 11.07.2024 року позивача позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити.

В судовому засіданні 11.07.2024 року представник відповідач ОСОБА_4 проти позовних вимог заперечив та просив у задоволені позовних вимог відмовити в повному обсязі.

В судовому засіданні 27.02.2024 року відповідач ОСОБА_3 у судове засідання не з`явився, належним чином повідомлений, що не перешкоджає розгляду справи.

Представник Державної казначейської служби України не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, у відзиві просили слухати справу у відсутності їх представунтика.

Відповідно до ч. 2 ст. 372 ЦПК України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про відмову у задоволені позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до Свідоцтва про право на спадщину за заповітом від 07.06.2023 НСЕ184762, зареєстрованого в реєстрі за № 1929, спадкова справа №40/2016, ОСОБА_1 (надалі - Позивач) належить житловий будинок з надвірними господарськими будівлями і спорудами, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 .

27.03.2022 внаслідок обстрілів з ракетних систем залпового вогню та ствольної артилерії, прямим влучанням снаряду, вказаний вище житловий будинок було пошкоджено.

В результаті прямого снарядного пострілу будинок зазнав пошкоджень: наскрізь пробито цегляні стіни - 3 м. куб., пошкоджено шифер 100 кв.м., вибиті вікна 1100*1350 - 5 шт. (7,43 кв.м.), вибито двері 1000*2100 - 1 шт. (2,1 кв.м.), пошкоджено внутрішній туалет + сантехніка, знищено цегляний хлів - 7м.*5м.

На підставі заяви ОСОБА_1 № 3009 за фактом руйнування житлового будинку внаслідок застосування агресії збройних сил російської федерації, відкрито кримінальне провадження № 42022112200000360.

Згідно Акту № 469П обстеження нерухомого майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією російської федерації, на території Макарівської селищної територіальної громади від 30.05.2022, проведено обстеження індивідуального житлового будинку, належного громадянці ОСОБА_1 , за адресою АДРЕСА_1 . Визначено пошкодження, які зазнав житловий будинок, вказано, що пошкодження завдані внаслідок обстрілів з ракетних систем залпового вогню та ствольної артилерії. Зроблено висновок: пошкоджене, придатне для проживання, пошкодження на дату огляду не усунуті. Вказаний Акт підписаний членами відповідної комісії та затверджений Макарівським селищним головою.

08.07.2023 комісією складено Акт за № 469П-А, відповідно до якого зазначено інший характер пошкоджень, зазначено висновок: пошкоджене, придатне для проживання, пошкодження на дату огляду частково усунуті.

20.07.2023 Виконавчим комітетом Макарівської селищної ради прийнято рішення № 371 «Про надання компенсації для відновлення пошкодженого об`єкту нерухомого майна», яким затверджено рішення Комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, Макарівської селищної ради від 12.07.2023 № 228 про надання ОСОБА_1 компенсації для відновлення пошкодженого об`єкту, оформлене протоколом засідання від 12.07.2023 № 06, згідно з заявою 3B-08.06.2023-17456 у розмірі 31 543,80 грн.

Для визначення реального розміру збитку, завданого житловому будинку з надвірними господарськими будівлями і спорудами, Позивач була змушена звернутися для проведення незалежної експертної оцінки до ТОВ «ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА МАЙНОВИХ ПРАВ», яким було встановлено розмір збитку, завданого житловому будинку з надвірними господарськими будівлями і спорудами, загальною площею 53,0 кв.м., розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , станом на 13.09.2023 року складає 120 152 (сто двадцять тисяч сто п`ятдесят дві) гривень 00 копійок.

Вирішуючи позовні вимоги, суд керується також наступним.

Завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави (ст.2 ЦПК України). Згідно ст.ст. 15, 16 ЦК України, кожна особа має право на захист її особистого немайнового або майнового права чи інтересу у суді.

Загальний перелік способів захисту цивільних прав та інтересів, а також можливість їх захистити іншим способом, встановленим договором або законом чи судом у визначених законом випадках, закріплені у частині другій статті 16 ЦК України.

Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Верховною Радою України 23.02.2023 прийнято Закон України № 2923-IX «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об`єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, та Державний реєстр майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України» з дня набрання чинності Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, а також правові засади створення та ведення Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі - Закон №2923-IX).

Держава, виконуючи соціальну функцію, запровадила цим Законом спеціальний компенсаційний механізм, у тому числі, з метою гарантування житлових прав громадян, який передбачає надання компенсацій за об`єкти нерухомого майна, які є знищеними або пошкодженими.

Кабінетом Міністрів України прийнято підзаконний нормативно-правовий акт, яким передбачено алгоритм дій щодо отримання компенсації, а саме: постанову від 21.04.2023 №381 «Про затвердження Порядку надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги «єВідновлення» (далі - Постанова №381).

На виконання вимог підзаконного нормативно- правого акту, рішенням виконавчого комітету Макарівської селищної ради (уповноважений орган) утворено Комісію з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкоджені об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України Макарівської селищної ради (далі- Комісія), затверджено відповідне положення та склад Комісії.

Таким чином, нормативно-правовою базою діяльності Комісії, окрім іншого, є вищевказана Постанова №381.

Натомість, Позивач в обґрунтування своїх вимог, посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 18.12.2013 №947 (чинна, поточна редакція - Редакція від 11.03.2022, підстава - 1301-2021-п) - «Про затвердження Порядку надання та визначення розміру грошової допомоги постраждалим від надзвичайних ситуацій та розміру грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації» (далі - Постанова №947).

Відповідно до Постанови №947, грошова компенсація надається постраждалим, які є власниками житла, яке перебуває на контрольованих Україною територіях та було зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації, після дати набрання чинності Указом Президента України від 14 квітня 2014 р. № 405 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" (абз.2 п.3 постанови).

Також, відповідно до Постанови №947, рішення про надання постраждалим грошової допомоги та її розмір приймає Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади. Рішення про надання грошової компенсації приймають комісії з розгляду питань, пов`язаних з наданням грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації (далі - комісія), на підставі поданих органами місцевого самоврядування, а у разі їх відсутності - військово-цивільними адміністраціями населених пунктів сформованих та затверджених списків постраждалих на виплату грошової компенсації (п.5 постанови).

Місцевими органами виконавчої влади в розумінні вимог ст. 6 Конституції України та ст.1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» є місцева державна адміністрація, яка входить до системи органів виконавчої влади, тоді як Макарівська селищна рада відповідно до ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» є органом місцевого самоврядування та не належить до виконавчих органів влади.

Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою, тощо.

Комісія утворюється в Донецькій та Луганській областях Донецькою та Луганською облдержадміністраціями. Рішення про утворення комісії, затвердження її складу та положення про неї (в тому числі внесення змін до них) погоджується з Мінреінтеграції шляхом надсилання відповідного листа (п.6 постанови).

Таким чином, Постанова №947 та Постанова №381 мають різні підстави їх прийняття (надзвичайна ситуація воєнного характеру, спричинена збройною агресією Російської Федерації, після дати набрання чинності Указом Президента України від 14 квітня 2014 р. № 405 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" та введення правового режиму воєнного стану Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022 відповідно) а також різні механізми їх реалізації.

Виходячи з аналізу Постанови №947, Комісія з розгляду питань, пов`язаних з наданням грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації утворюється місцевим органом виконавчої влади - місцевою державною адміністрацією на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (Донецької та Луганської областей) і її діяльність обмежена межами адміністративно-територіальної одиниці Донецької та Луганської областей.

Враховуючи викладене, доводи ОСОБА_1 щодо неправомірності дій комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкодженні об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України Макарівської селищної ради з посиланням на Постанову №947 є необґрунтованими та такими, що не відповідають фактичним обставинам справи.

Крім того, відповідно до ч.1 ст.11 Закону №2923-IX, рішення, дії, бездіяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, інших суб`єктів надання публічних послуг, пов`язаних з виконанням цього Закону, можуть бути оскаржені до суду.

Відповідно до ч.2 п.25 Постанови №381, у разі незгоди з рішенням комісії про надання/відмову у наданні компенсації, зокрема з розміром компенсації, заявник має право подати заперечення до уповноваженого органу протягом п`яти робочих днів з дати отримання повідомлення про прийняття рішення комісією. Заперечення повинні бути в обов`язковому порядку розглянуті та враховані уповноваженим органом під час прийняття одного з рішень, передбачених пунктом 12 цього Порядку, про що повинно бути зроблено примітку у такому рішенні.

Виходячи з аналізу вищевказаного законодавства (Закону та Постанови), визначено виключний порядок оскарження рішення Комісії - до уповноваженого органу, яким в даному випадку є виконавчий комітет Макарівської селищної ради, що в свою чергу виключає можливість оскарження рішення Комісії в судовому порядку.

Позивач з заперечення до уповноваженого органу протягом п`яти робочих днів з дати отримання повідомлення про прийняття рішення комісією не зверталась.

Таким чином, в судовому порядку може бути оскаржено лише рішення уповноваженого органу, рішенням якого затверджено відповідне рішення Комісії про надання /відмову у наданні компенсації за пошкоджене майно.

Згідно позовних вимог, позивач, окрім іншого, просить стягнути з Макарівської селищної ради за рахунок коштів державного бюджету, компенсацію за пошкоджене нерухоме майно в розмірі 120 152, 00 грн.

Відповідно до п. 18 Постанови №381, джерелами фінансування компенсації є кошти державного бюджету, зокрема Фонду ліквідації наслідків збройної агресії, що передбачені Законом України "Про Державний бюджет України на 2023 рік", кошти міжнародних фінансових організацій, інших кредиторів та інвесторів, міжнародна технічна та/або поворотна чи безповоротна фінансова допомога, репарації або інші стягнення з Російської Федерації, інші джерела, не заборонені законодавством.

Відповідно до ст.5 Бюджетного кодексу України, бюджетна система України складається з: 1) державного бюджету; 2) місцевих бюджетів: а) бюджету Автономної Республіки Крим; б) обласних бюджетів; в) районних бюджетів; г) бюджетів місцевого самоврядування.

Згідно п.3 ч.1 ст.7 цього ж Кодексу, в бюджетній системі України, діє принцип самостійності - Державний бюджет України та місцеві бюджети є самостійними. Держава коштами державного бюджету не несе відповідальності за бюджетні зобов`язання органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування. Органи влади Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування коштами відповідних місцевих бюджетів не несуть відповідальності за бюджетні зобов`язання одне одного, а також за бюджетні зобов`язання держави.

Враховуючи принцип самостійності бюджетної системи а також те, що кошти місцевого бюджету не є джерелами фінансування компенсації, як наслідок, не підлягають стягненню з органу місцевого самоврядування - Макарівської селищної ради.

Позивачем також в обґрунтування розміру компенсації в сумі 120 152,00 грн., надано Звіт про оцінку збитку, завданого житловому будинку з надвірними господарськими будівлями і спорудами, загальною площею 53,0 кв.м., розташованого за адресою: АДРЕСА_1 внаслідок збройної агресії російської федерації (далі- Звіт про оцінку збитку).

В розмір компенсації, вказаний позивачем згідно Звіту про оцінку збитку, ввійшов розмір збитку, що стосується як пошкодженого житлового будинку так і господарських споруд.

При цьому, відповідно до преамбули Закону №2923-IX (цей Закон визначає правові та організаційні засади надання компенсації за пошкодження та знищення окремих категорій об`єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти ) та п. 1, 2 Постанови №381 (цей Порядок визначає механізм надання компенсації для відновлення окремих категорій об`єктів нерухомого майна, пошкоджених внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, з використанням електронної публічної послуги "єВідновлення"), окремими категоріями об`єктів нерухомого майна є - одноквартирні будинки, у тому числі відокремлені житлові будинки садибного типу, зблоковані будинки з окремими квартирами, що мають свій власний вхід з вулиці, котеджі та будинки одноквартирні підвищеної комфортності, будинки садибного типу, дачні та садові; квартири (житлові приміщення) у багатоквартирному будинку (у разі, коли місця загального користування не пошкоджені, або у разі, коли такі місця загального користування були пошкоджені, але в подальшому були відремонтовані).

Такими чином, позивач, в даному конкретному випадку, має право на компенсацію тільки за пошкоджений житловий будинок, як наслідок, розмір суми компенсації, підтверджений Звітом про оцінку розміру збитку, не відповідає та суперечить вимогам Закону №2923-IX та Постанови №381 і не підлягає стягненню з Макарівської селищної ради.

Відповідно до частини першої статті 2 ЦПК України завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Зазначеними приписами саме на суд покладено виконання позитивних зобов`язань держави щодо вирішення спорів між учасниками юридичного конфлікту, які виникають між ними у відносинах власності при реалізації належних їм правомочностей.

Суд повинен реалізовувати своє основне завдання (стаття 2 ЦПК України), а саме справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення спорів на засадах верховенства права з метою ефективного забезпечення кожному права на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

У відповідності до ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором (ч. 1 ст. 5 ЦПК України).

Згідно ч.1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

У відповідності до ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

У відповідності до ст. ст. 76-83 ЦПК України - доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно зіст.89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жоден доказ не має для суду наперед встановленого значення. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Тож, оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності наданих сторонами на підтвердження своїх обґрунтувань та заперечень, суд приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 5, 76-81, 83, 95, 141, 247, 265, 354-355 ЦПК України суд,

у х в а л и в :

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до комісії з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкодженні об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України Макарівської селищної ради; держави Україна в особі Державної казначейської служби України, про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення через Макарівський районний суд.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 273 ЦПК України.

Повний текст рішення складено 22.07.2024 року.

Реквізити сторін:

ОСОБА_1 , адреса: АДРЕСА_2 ;

Комісія з розгляду питань щодо надання компенсації за пошкодженні об`єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України Макарівської селищної ради, код ЄДРПОУ 04362183, адреса: 08001, Київська область, Бучанський район, смт Макарів, вул. Д. Ростовського, 30; Електронна пошта: іnfo@makariv-rada.gov.ua;

Державна казначейська служба України, код ЄДРПОУ 37567646, адреса: 01601, м. Київ, вул. Бастіонна, 6;Електронна пошта: office@treasury.gov.ua

Суддя А.В. Косенко

Джерело: ЄДРСР 120975021
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку