open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №521/8701/23

Номер провадження 3/521/120/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 липня 2024 року м. Одеса

Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Кузьменко Н.Л.,

з секретарем Чебановою С.В.,

за участю:

представника митниці Євдокимова Д.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Одесі матеріали справи, що надійшли з Одеської митниці Державної митної служби України, відносно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, РНОКПП НОМЕР_1 , відомості про працевлаштування та сімейний стан відсутні, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ознаками порушення митних правил, передбаченихст. 485 МК України, суд

В С Т А Н О В И В:

З протоколу та доданих до нього матеріалів вбачається, що 26.07.2021 року до відділу митного оформлення №1 м/п «Одеса-автомобільний» Одеської митниці для митного контролю та митного оформлення ПП «ТЕРМІНАЛ- ЕКСПОРТ» в особі гр. України ОСОБА_2 , який діє на підставі договору про митне оформлення, було подано МД типу «ІМ 40 АА» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500030/2021/208782.

В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та їх подальшого митного оформлення до Одеської митниці були надані: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № SERIA DR/ НОМЕР_2 , паспорт НОМЕР_3 від 28.11.2014 р., висновок ФОП « ОСОБА_3 » № НОМЕР_4 , договір купівлі-продажу б/н від 10.02.2019, довідка зняття з обліку т/з №NRKW.5410.722.2019.SW від 12.02.2019, заява на зміну режиму б/н від 26.07.2021, заява на посвідчення б/н від 26.07.2021.

Відповідно до інформації, зазначеної у МД № UA500030/2021/208782 та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем транспортного засобу марки «LAND ROVER» модель «FREELANDER», ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова) НОМЕР_5 є Andrzej Maslanka ( НОМЕР_6 ), а покупцем та одержувачем є гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , НОМЕР_1 .

Відповідно граф 31, 33 МД № UA500030/2021/208782 заявлено товар - легковий автомобіль: - 1 шт.; - марка: LAND ROVER ;- модель: FREELANDER;- ідентифікаційний номер т.з.(номер кузова): НОМЕР_5 ;- календарний рік виготовлення: 2003 ;- модельний рік виготовлення: 2003;- робочий об`єм циліндрів двигуна: 1951 см.куб.;- номер шасі: т.з.кузовний;- загальна кількість місць, включаючи місце водія: 5;- призначення: для перевезення пасажирів по дорогах загального користування;- тип двигуна: дизель;- потужність двигуна: 82 кВт;- номер двигуна: нема даних;- такий, що був у використанні, не містить у своєму складі передавача ;- тип кузова: універсал;- колір: чорний;- кількість дверей: 5;- категорія: m 1;- дата введення в експлуатацію: 22.09.2003;- колісна формула: 4 х 4; - торговельна марка: LAND ROVER FREELANDER ;- виробник: LAND ROVER GROUP LTD ; - країна виробництва: Велика Британія ;- відповідає екологічним нормам: євро 2.КТЗ має наступні пошкодження: незначне пошкодження ЛФП кузова, забруднення оббивки сидінь, забруднення оббивки салону, код товару УКТ ЗЕД визначено та заявлено 8703249030.

Митна вартість автомобілю, згідно договору купівлі-продажу від 10.02.2019 року склала 2800 злотих.

Митні платежі за транспортний засіб по МД № UA500030/2021/208782 із застосуванням преференції «310» було нараховані та сплачені в розмірі 36692,38 гривень (28192,38 грн мито + 8500 грн добровільний внесок).

Після здійснення митного оформлення за МД від 26.07.2021 № UA500030/2021/208782 вищевказаний транспортний засіб було випущено у вільний обіг.

В ході митного контролю, згідно відповіді палати фіскальної адміністрації у м. Вроцлав Республіки Польща, встановлено, що дані органу, який знімає з реєстрації транспортний засіб має бути ідентичним з органом, який видавав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, крім того таку інформацію можна отримати на публічній (урядовій) інтернет сторінці Республіки Польщі - https://historiapojazdu.gov.pl. Якщо в документі про зняття з обліку вказаний інший орган ніж той, що вказаний в реєстраційному паспорті, а також в разі, якщо на публічній (урядовій) інтернет сторінці Республіки Польщі - https://historiapojazdu.gov.pl вказано статус транспортного засобу як «Zarejestrowany», означає, що документ про зняття з обліку не видавався.

Відповідно до інформації яка міститься на публічній (урядовій) інтернет сторінці https://historiapojazdu.gov.pl встановлено, що станом на день 24.02.2023 року марки транспортний засіб марки «LAND ROVER» моделі «FREELANDER», ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова) НОМЕР_5 значиться як зареєстрований у Малопольському воєводстві (Польща).

Тобто, транспортний засіб марки «LAND ROVER» моделі «FREELANDER», ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова) НОМЕР_5 , не було знято з обліку в уповноваженому органі Республіки Польщі, а документ про зняття з обліку взагалі не видавався.

Таким чином встановлено, що при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу для здійснення митного оформлення надано документи, які стали підставою для заявлення у митній декларації від від 26.07.2021 № UA500030/2021/208782 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом у Польщі транспортного засобу марки «LAND ROVER» моделі «FREELANDER», ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова) НОМЕР_5 , що призвело до протиправного застосування пільгового режиму преференції у сплаті митних платежів.

Сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України вищевказаного транспортного засобу без застосування преференції, відповідно до листа митного поста «Одеса-автомобільний» Одеської митниці від 25.01.2023 №7.10-28.1-01/175 становить 97 122,47 гривень, тобто різниця в нарахуванні митних платежів становить 68 930,09 гривень.

Таким чином, гр. України ОСОБА_1 вчинені дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, що спричинило недобір митних платежів 68 930,09 гривень.

Зазначені дії, на переконання митниці, мають ознаки порушення митних правил, передбаченихст. 485 МК України.

Представник митниці в судовому засіданні просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбаченихст. 485 МК Українита накласти на нього стягнення у виді штрафу розміром 50 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_4 , будучи своєчасно повідомленим про дату, час та місце судових засідань, до суду жодного разу не прибув. Про причини неявки не повідомив, із клопотаннями або запереченнями до протоколу не звертався.

Суд вважає, що були створені всі умови для реалізації права особи на доступ до правосуддя, та приймаючи до уваги те, що особа до суду жодного разу не прибула, є підстави вважати, що поведінка особи свідчить про небажання приймати участь під час розгляду справи та, можливо, як спосіб особи уникнути можливої відповідальності.

Подальше відкладення розгляду справи нівелюватиме завдання провадження у ній, яким є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин, вирішення її з дотриманням вимог закону, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних порушень та запобігання таким правопорушенням, тому суд вважає, що справу необхідно розглянути в межах складеного протоколу про адміністративне правопорушення та на підставі наявних доказів.

Вислухавши представника митниці, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників розгляду, оцінивши наявні докази у їх сукупності, суд прийшов до наступного.

Згідно зі ст. 486 МК України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.

Відповідальність заст. 485 МК Українинастає у разі заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 ставиться у провину порушення митних правил, передбаченихст. 485 МК України, а саме вчинення дій, спрямованих на неправомірне зменшення розміру митних платежів під час митного оформлення транспортного засобу марки «LAND ROVER» моделі «FREELANDER», ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова) НОМЕР_5 шляхом протиправного отримання митних преференцій.

Так, слід зазначити, що декларант може здійснювати декларування товарiв, транспортних засобiв комерцiйного призначення самостiйно або уповноважувати iнших осiб на здiйснення декларування вiд свого iменi (ч. 5ст. 265 МК України).

На підставі викладеного, 01.07.2021 року ПП «ТЕРМІНАЛ-ЕКСПОРТ» в особі ОСОБА_2 , який діяв в інтересах ОСОБА_1 , на підставі договору про митне оформлення, було подано декларацію типу «IM 40 АА» №UA500030/2021/208782, разом із документами, необхідними для митного оформлення транспортного засобу марки «LAND ROVER» моделі «FREELANDER», ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова) НОМЕР_5 та отримання митних преференцій під час сплати митних платежів.

Отже, відповідно до положень ч. 8ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації №UA500030/2021/208782 від 01.07.2021 року, вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Згідно графи 8 «Одержувач» та графи 9 митної декларації №UA500030/2021/208782 від 01.07.2021 року «Особа, відповідальна за фінансове врегулювання» - ОСОБА_1 .

Відповідно до митної декларації від 01.07.2021 року за №UA500030/2021/208782, код товару (транспортного засобу) зазначено87033290.

Положеннямист. 377 МК Українипередбачено деякі особливості митного оформлення окремих товарів, зокрема товарів за товарною позицією 8703 згідноУКТ ЗЕД, а саме те, якщо ці товари були зареєстровані у відповідних реєстраційних органах іноземних держав і ввозяться в Україну для вільного обігу, повинні бути зняті з обліку в цих органах.

В судовому засіданні встановлено, що при митному оформленні транспортного засобу, що належить ОСОБА_5 , для його вільного обігу на території України, останній скористався нормамиЗакону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов`язкових платежів, об`єктом оподаткування якими є транспортні засоби» № 1402-IX від 15.04.2021 рокутаЗаконом України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового спрощення митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України» № 1403-IX від 15.04.2021 року, та, з урахування митних преференцій, сплатив митні платежі на суму 28192,38 гривень (без врахування добровільного внеску 8500 гривень).

Із наявної в матеріалах справи інформації встановлено, що під час митного оформлення транспортного засобу засобу марки «LAND ROVER» моделі «FREELANDER», ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова) НОМЕР_5 митному органу надавався документ про зняття з обліку №№NRKW.5410.722.2019.SW від 12.02.2019 року, який суперечить відомостям, зазначеним на публічному урядового сайту Республіки Польщі щодо зазначеного транспортного засобу, з якого вбачається, що вказаний транспортний засіб не значиться як знятий з реєстрації.

Копія вказаного звіту з урядового сайту https://historiapojazdu.gov.pl міститься в матеріалах справи разом з перекладом, (дата звіту 24.02.2023, 10:45:30).

Вказані обставини породжують розумні сумніви у відповідності наданого документу про зняття транспортного засобу з реєстраційного обліку достовірним даним.

Крім того, у відповідній графі даного звіту зазначено «Status rejestracji- Zarejestrowany», що згідно з наданою відповіддю палати фіскальної адміністрації у м. Вроцлав Республіки Польща свідчить про те, що документ про зняття транспортного засобу з обліку взагалі не видався.

Суд вважає, що за встановлених фактичних обставин справи, які узгоджуються з наданими документами, доведено, що ОСОБА_1 вчинив правопорушення митних правил, передбаченихст. 485 МК України, факти його вини є переконливими, достатніми, та знайшли своє підтвердження в документах, які містяться в матеріалах справи, що були повно та всебічно досліджені під час розгляду справи, а саме даних, які містяться: в протоколі ПМП №0144/50000/23 від 11.02.2023 року; копії паспорту; відповіді уповноваженого органу Республіки Польщі; Витягу з офіційно урядового сайту Республіки Польща щодо стану реєстраційного обліку транспортного засобу; копії свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу; копії документа про зняття транспортного засобу з обліку; копії договору купівлі-продажу транспортного засобу; копії листа розрахунку митних платежів; копії митної декларації та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об`єктивному взаємозв`язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.

Таким чином, вищеописані надані суду та досліджені в процесі судового розгляду докази у своїй сукупності свідчать про наявність у діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченихст. 485 МК України.

Згідно наявного в матеріалах справи розрахунку вбачається, що недобір митних платежів за обставинами даного протоколу становить 68 930 (шістдесят вісім тисяч дев`ятсот тридцять) гривень 09 (дев`ять) копійок.

Враховуючи те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, з метою дотримання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, суд погоджується з думкою представника митниці про те, що необхідним та достатнім у даному випадку є вид адміністративного стягнення у виді штрафу в мінімальному розмірі, що передбачений санкцієюст. 485 МК України, тобто 50 (п`ятдесяти) відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 34 465 (тридцять чотири тисячі чотириста шістдесят п`ять) гривень 05 (п`ять) копійок.

Підстав, що виключають адміністративну відповідальність, у справі не встановлено. Терміни притягнення до адміністративної відповідальності не збігли. Документів, про наявність у ОСОБА_1 пільг щодо звільнення сплати судового збору, матеріали справи не містять.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП з ОСОБА_1 слід стягнути на користь держави Україна судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись ст. ст.3,196,197,485,522,524-529 МК України, -

П О С Т А Н О В И В:

Визнати винним ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у порушенні митних правил, передбачених ст. 485 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 (п`ятдесяти) відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 34 465 (тридцять чотири тисячі чотириста шістдесят п`ять) гривень 05 (п`ять) копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 (шістдесят) копійок.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя: Н.Л. Кузьменко

Джерело: ЄДРСР 120568400
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку