open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 523/10184/24

Номер провадження 3/523/4035/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" липня 2024 р. м. Одеса

Суддя Суворовського районного суду м. Одеси Малиновський О.М., за участю прокурора Лупашка С.М. розглянув адміністративні матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця м. Одеси, працюючого головним спеціалістом відділу ринкового та метрологічного нагляду Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінам ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,

у скоєнні правопорушення передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП,

ВСТАНОВИВ

Згідно матеріалів, наданих до суду з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України вбачається, що згідно протоколу про адміністративне правопорушення №1162/2024 від 14.06.2024р., ОСОБА_1 перебуваючи на посаді головного спеціаліста відділу ринкового та метрологічного нагляду Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінам ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області, будучи суб`єктом декларування відповідно до п.п. «в» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», в порушення вимог ч.1 ст.45 Закону України «Про запобігання корупції» несвоєчасно, без поважних причин подав декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік лише 01.04.2024р., чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

У судовому засіданні ОСОБА_1 вину визнав, водночас надав пояснення, в яких зазначив, що він 29.03.2024р. намагався подати щорічну декларацію за 2023р. та під час вводуним паролю від електронного цифрового підпису, в м. Одесі відбувся ракетний обстріл з двома сильними вибухами від місця його знаходження. Таке спричинило для нього хвилювання. Згодом він знов зайшов на сайт НАЗК для подачі декларації та перебуваючи в стані стресу та схвильованості невірно ввів пароль декілька разів, що спричинило блокування електронного цифрового підпису. В понеділок, 01.04.2024р. він звернувся до кваліфікованого електронного довірчих послуг (АЦСК) і отримавши новий підпис одразу, в той же день, подав декларацію за 2023р.

Прокурор Лупашко С.М. у судовому засіданні, вважав доведеною вину ОСОБА_1 у вчиненні інкримінованого йому адміністративного правопорушення та просив притягнути його до відповідальності.

Заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, думку прокурора, дослідивши та оцінивши докази, які містяться в матеріалах справи, суддя дійшов наступного висновку.

Згідно з ч.1 ст. 172-6 КУпАП відповідальність настає за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до п.п. «в» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» № 1700-VII суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування.

Частиною 1 ст. 45 Закону№ 1700-VII визначено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в»-«ґ» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Крім цього, згідно п.3 ч.2 ст.6 Закону України «Про державну службу» № 889-VIII встановлені категорії посад державної служби, зокрема категорія «В» віднесена до інших посад державної служби, які не віднесені до категорій «А» і «Б».

За приписами ч.2 ст.1 Закону № 889-VIII державний службовець - це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі - державний орган), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов`язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби.

Державний службовець зобов`язаний додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції (п.9 ст.8 Закону № 889-VIII).

Так, з матеріалів справи про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності убачається, що відповідно до наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №126-к від 06.06.2017р., ОСОБА_1 з 07.06.2017р. було призначено на посаду головного спеціаліста відділу метрологічного нагляду Управління захисту прав споживачів.

07.06.2017р. ОСОБА_1 була прийнята присяга державного службовця.

Наказом Головного управлінню Держпродспоживслужби в Одеській області №376-к від 30.12.2022р., ОСОБА_1 , який мав 8 ранг державного службовця в межах посад категорії «В», з 02.01.2023р. було переведено на посаду головного спеціаліста відділу метрологічного нагляду Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами.

02.01.2023р. ОСОБА_1 підособистий підписбув ознайомленийз положеннямпро відділринкового таметрологічного наглядуУправління захиступрав споживачівта контролюза регульованимицінами Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області

Наказом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №288-к від 06.07.2023р., ОСОБА_1 з 07.07.2023р. було присвоєно 7 ранг державного службовця в межах посад категорії «В».

За посадовою інструкцією посада, яку обіймає ОСОБА_1 віднесена до суб`єктів на яких поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» (п.п. «в» п.1 ч.1 ст.3 Закону),

За даними публічної частини Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які розміщені на веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, встановлено, що ОСОБА_1 , подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік 01.04.2024р. об 19 годині 16 хвилині.

Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 №3, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2016, «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» затверджено Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі Порядок) та форму декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до п.п.1 п.5 розділу ІІ вказаного Порядку, щорічна декларація суб`єкта декларування подається у період з 00 год. 00 хв. 01 січня до 00 год. 00 хв. 01 квітня року, наступного за звітнім роком. Така декларація охоплює звітній рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.

Слід зазначити, що відповідно до ст.68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Таким чином, суддя дійшов висновку, що ОСОБА_1 , обіймаючи посаду державного службовця, відповідно до ст.45 Закону України «Про запобігання корупції», є суб`єктом декларування, та був зобов`язаний подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік до 01.04.2024.

Проте, згідно з даними Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, ОСОБА_1 декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2023 рік, подав 01.04.2024, чим допустив порушення встановленого строку подання декларації. Даний факт не заперечується ОСОБА_1 .

Отже, оперуповноважений Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України правильно кваліфікував дії ОСОБА_1 , які за своїми ознаками підпадають під відповідальність, передбачену ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Таким чином, вина ОСОБА_1 у несвоєчасному поданні декларації підтверджена дослідженими в судовому засіданні письмовими доказами, які є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, так як повній мірі доводять вину ОСОБА_1 у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст.172-6 КУпАП.

Відповідно до роз`яснень, викладених в листі Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов`язані з корупцією» № 223-943/0/4-17 від 22.05.2017 року, під поважними причинами слід розуміти неможливість особи подати вчасно декларацію у зв`язку з хворобою, перебуванням особи на лікуванні, внаслідок стихійного лиха (повені, пожежі, землетрусу), технічних збоїв офіційного веб-сайту Національного агентства з питань запобігання корупції, витребуванням відомостей, необхідних для внесення в декларацію, перебуванням (триманням) під вартою тощо.

Як вбачається з документів, наданих стороною захисту та досліджених у судовому засіданні, зокрема скріншоти розділу браузера Google, ОСОБА_1 29.03.2024р. о 19 год. 51 хвил. Намагався зайти в реєстр для подачі декларації та в описі помилки вказано - «Виникла помилка при зчитуванні особистого ключа», опис помилки - «Виникла помилка при доступі до носія ключової інформації». Внаслідок блокування пароля електронного підпису, ОСОБА_1 01.04.2024р. звернувся до АЦСК та в той же день згенерував новий особистий ключ та отримав новий ключ, строком дії на два роки. Після чого 01.04.2024р. о 19 годині 16 хвил. ОСОБА_1 була подана декларація за 2023р.

Як стверджує адвокат, ОСОБА_1 не мав можливості після блокування паролю 29.03.2024р. згенерувати новий електронний ключ, так як його було заблоковано у вечері п`ятниці 29.03.2024р., а у вихідні дні такі дії здійснити не можливо. Отже, 01.04.2024., у понеділок ОСОБА_1 відновив електронний ключ та в той же день подав декларацію за 2023р.

За змістом ст. 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

При цьому зазначена норма закону не містить будь-якого переліку умов або обставин, наявність яких дозволила би судити про малозначність правопорушення, а також застережень щодо неможливості її застосування до окремих складів адміністративних правопорушень.

Крім того, суд звертає увагу на те, що матеріали справи не містять даних про притягнення ОСОБА_1 раніше до адміністративної відповідальності.

Вчинене адміністративне правопорушення не становить суспільної небезпеки та скоєнням такого не було завдано збитків державним чи суспільним інтересам.

Тому, оцінюючи в сукупності дії та ставлення ОСОБА_1 до вказаних дій, з урахуванням даних, що характеризують його особу, а також те, що в результаті вчинення даного правопорушення суттєвих негативних наслідків не настало, декларацію було подано із запізненням на одні добу, при цьому внаслідок блокування пароля не неможливістю його відновлення у вихідні дні, тобто незначний проміжок часу, суд вважає за можливе застосувати до ОСОБА_1 положення ст. 22 КУпАП та звільнити його від адміністративної відповідальності у зв`язку з малозначністю вчиненого ним адміністративного правопорушення, обмежившись усним зауваженням.

На думку суду, застосування такого заходу, як усне зауваження буде достатнім для досягнення визначеної ст.23 КпАП України мети виховного впливу та запобіганню вчиненню нових правопорушень.

Відповідно до ч. 2 ст.284 КУпАП при оголошенні усного зауваження, виноситься постанова про закриття справи.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.7,8,33,38,172-6,221,247,254,268, 284,289,294 КУпАП,

ПОСТАНОВИВ

Звільнити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, на підставі ст.22 КУпАП за малозначністю вчиненого адміністративного правопорушення і обмежитись усним зауваженням.

Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за ч. 1ст. 172-6 КУпАП - закрити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя

Джерело: ЄДРСР 120366530
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку