open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

12 липня 2024 рокум. ДніпроСправа № 360/505/22

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чернявська Т.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом ОСОБА_1 (далі позивач) до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі І відповідач), Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (далі ІІ відповідач), в якому позивач з урахуванням уточненої позовної заяви від 01 лютого 2022 року б/н просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 30 вересня 2021 року щодо відмови ОСОБА_1 в перерахунку розміру пенсії згідно з довідками про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) від 23 вересня 2021 року №№ 57-Ф, 58-Ф, № 59-Ф, виданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області здійснити перерахунок ОСОБА_1 розміру пенсії згідно з довідками про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) від 23 вересня 2021 року №№ 57-Ф, 58-Ф, 59-Ф, виданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області, з часу звернення з заявою про перерахунок пенсії, а саме з 23 вересня 2021 року з урахуванням фактично сплачених сум.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що вона з 09 вересня 1993 року працювала на державній службі, має стаж державної служби 27 років 03 місяці, загальний стаж роботи - 39 років 04 місяці 08 днів.

З 17 березня 2014 року позивач перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області, де їй була призначена пенсія за віком.

Правонаступником Управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області є Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області.

Позивач з 22 травня 2015 року призначена на посаду головного спеціаліста Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, в подальшому переведена на посаду начальника відділу організаційно-інформаційної роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, де вона працювала до 15 травня 2020 року.

21 березня 2017 року позивач зверталася до пенсійного фонду з заявою про перехід на пенсію за Законом України «Про державну службу», пенсія за рішенням пенсійного фонду була переведена, але пенсію як держслужбовець позивач не отримувала, оскільки продовжувала працювати на посаді держслужбовця.

15 травня 2020 року позивача звільнено з посади державної служби за власним бажанням. На час звільнення стаж державної служби склав 27 років 03 місяці 09 днів.

23 вересня 2021 року позивач звернулася до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області з заявою про перерахунок призначеної їй пенсії на підставі довідок від 23 вересня 2021 року № 57-Ф про складові заробітної плати за серпень 2020 року для призначення пенсії особі, яка має не менш 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, № 58-Ф про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років) станом на 01 травня 2020 року та довідки № 59-Ф про складові заробітної плати за період з 01 травня 2016 року по 30 квітня 2021 року, виданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області.

Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області позивачу від 30 вересня 2021 року відмовлено в перерахунку раніше призначеної пенсії з посиланням на Закон України «Про державну службу», за яким перерахунок пенсій, призначених згідно з цим Законом, діючим законодавством не передбачено.

З посиланням на норму частини четвертої статті 42 Закону України від 09 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі Закон № 1058-IV), позивач вважає, що має право на перерахунок призначеної пенсії державного службовця, внаслідок чого оскаржуване рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, та просить позовні вимоги задовольнити.

Ухвалою від 24 січня 2022 року позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху.

Ухвалою від 07 лютого 2022 року про відкриття провадження в адміністративній справі судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалами від 20 червня 2022 року:

- відмовлено Головному управлінню Пенсійного фонду України в Хмельницькій області у задоволенні клопотання про розгляд справи № 360/505/22 в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін;

- витребувано від Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області в належним чином засвідченій копії протокол (рішення) територіального органу Пенсійного фонду України про призначення ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) пенсії за віком як держслужбовцю з розрахунком розміру призначеної пенсії та припинення її виплати на час роботи, довідки, на підставі яких визначався розмір пенсії за віком як держслужбовцю, заяву позивача від 23 вересня 2021 року про перерахунок пенсії зі всіма доданими до неї документами та всі рішення (розпорядження, протоколи, листи тощо), прийняті за наслідками розгляду заяви ОСОБА_1 від 23 вересня 2021 року, розписку-повідомлення до заяви від 23 вересня 2021 року про перерахунок пенсії, індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1 (форма ОК-5), зобов`язавши Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області надати витребувані документи через підсистему (модуль) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд» або в електронній формі на офіційну електронну адресу суду зі скріпленням електронним підписом учасника справи (його представника) протягом 15 днів з дня отримання цієї ухвали;

- витребувано від Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області в належним чином засвідченій копії протокол (рішення) територіального органу Пенсійного фонду України про призначення ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) пенсії за віком як держслужбовцю з розрахунком розміру призначеної пенсії та припинення її виплати на час роботи, довідки, на підставі яких визначався розмір пенсії за віком як держслужбовцю, заяву позивача від 23 вересня 2021 року про перерахунок пенсії зі всіма доданими до неї документами та всі рішення (розпорядження, протоколи, листи тощо), прийняті за наслідками розгляду заяви ОСОБА_1 від 23 вересня 2021 року, розписку-повідомлення до заяви від 23 вересня 2021 року про перерахунок пенсії, індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1 (форма ОК-5), зобов`язавши Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області надати витребувані документи через підсистему (модуль) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд» або в електронній формі на офіційну електронну адресу суду зі скріпленням електронним підписом учасника справи (його представника) протягом 15 днів з дня отримання цієї ухвали.

Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області позовну заяву з додатками, уточнену позовну заяву та ухвалу про відкриття провадження в адміністративній справі отримало 09 лютого 2022 року безпосередньо у Луганському окружному адміністративному суді, про що свідчить інформація, наявна в комп`ютерній програмі «Діловодство спеціалізованого суду» (шаблон «Видача рішення (нарочно)»).

Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області правом подати відзив на позовну заяву не скористалося.

Клопотанням від 04 серпня 2022 року № 1200-0902-7/16581 Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області повідомило суд, що станом на 04 серпня 2022 року надати витребувані судом документи в повному обсязі неможливо. На обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області ОСОБА_1 перебуває з 18 березня 2014 року. Відповідно до змін, внесених постановою правління Пенсійного фонду України від 16 грудня 2020 року № 25-1 до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1, місцем зберігання прийнятих рішень щодо призначення/перерахунку пенсій визначено електронну пенсійну справу, а саме: «Рішення за результатами розгляду заяви підписується керівником органу, що призначає пенсію (іншою посадовою особою, визначеною відповідно до наказу керівника органу, що призначає пенсію, щодо розподілу обов`язків), та зберігається в електронній пенсійній справі особи» (пункт 4.3). До цієї дати усі документи з питань призначення/перерахунку пенсії зберігалися в паперовому макеті пенсійної справи. На території Луганської області ідуть активні бойові дії. Паперові пенсійні справи залишилися в будівлі сервісного центру Пенсійного фонду України в Луганській області в м. Сєвєродонецьк, яке знаходяться на тимчасово окупованій території. На цей час доступу до макету пенсійної справи ОСОБА_1 немає. Надати протокол (рішення) територіального органу Пенсійного фонду України про призначення ОСОБА_1 пенсії за віком як держслужбовцю з розрахунком розміру призначеної пенсії та припинення її виплати на час роботи, довідки, на підставі яких визначався розмір пенсії за віком як держслужбовцю, немає можливості. Належним чином засвідчені копії витребуваних судом документів ОСОБА_1 можуть бути надані після повернення території Луганської області під контроль

Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області позовну заяву з додатками та ухвалу про відкриття провадження в адміністративній справі в електронному вигляді отримало 14 лютого 2022 року, а судом повідомлення про доставлення електронних документів до Електронного кабінету отримано 15 лютого 2022 року, про що свідчать довідки про доставку електронного документа за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи до Електронного кабінету учасника процесу Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області.

Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області позов не визнало, про що 10 травня 2022 року за вхідним реєстраційним № 7855/2022 через підсистему (модуль) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд» подало відзив на позовну заяву від 16 березня 2022 року б/н. Проте, при судовому розгляді справи суд не враховує наданий відповідачем відзив, оскільки такий відзив подано поза межами встановленого судом строку (останній день на подання відзиву 02 березня 2022 року, дата складення відзиву 16 березня 2022 року, дата надходження до суду - 10 травня 2022 року, тобто з пропуском встановленого судом 15-ти денного строку) без заяви про поновлення пропущеного процесуального строку.

Згідно з положеннями частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали судової справи в електронній формі, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 КАС України, судом встановлено таке.

ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) станом на час розгляду справи перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області як отримувач пенсії за віком на підставі Закону України «Про державну службу», про що свідчать протоколи, рішення та розпорядження по пенсійній справі № 909190193655.

Відповідно до записів у трудовій книжці від 11 грудня 1981 року серії НОМЕР_2 ОСОБА_1 працювала:

у період з 28 грудня 1999 року по 17 березня 2014 року у Сєвєродонецькому міському відділі Луганського управління Пенсійного фонду України, яке в подальшому перетворене в Управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області, на посадах головного спеціаліста підвідділу надходження доходів, заступника начальника відділення надходження доходів, заступника начальника відділу надходження доходів, першого заступника начальника управління;

у період з 22 травня 2015 року по 15 травня 2020 року у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області на посадах головного спеціаліста відділу організаційно-інформаційної роботи управління персоналу та організаційно-інформаційної роботи, начальника відділу організаційно-інформаційної роботи управління персоналу та організаційно-інформаційної роботи, начальника відділу організаційно-інформаційної роботи.

Згідно з протоколом Управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області від 19 березня 2014 року № 1931 ОСОБА_1 з 18 березня 2014 року призначено пенсію за віком на загальних підставах з середньомісячного заробітку у розмірі 6007,63000 (по 28 лютого 2014 року) як непрацюючій особі при наявному стажі 37 років 05 місяців 09 днів (по 28 лютого 2014 року).

Відповідно до розпорядження Управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області від 25 травня 2015 року № 193655 у зв`язку із працевлаштуванням ОСОБА_1 припинено виплату дострокової пенсії на час роботи.

Розпорядженням Управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області від 29 вересня 2017 року № 193655 ОСОБА_1 з 21 березня 2017 року перераховано пенсію за віком на загальних підставах з середньомісячного заробітку у розмірі 5896,16000 у зв`язку з працевлаштуванням/звільненням як працюючій особі з 22 травня 2015 року при наявному стажі 39 років 03 місяці 08 днів (по 21 травня 2015 року).

Згідно з розпорядженням Управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області від 29 вересня 2017 року № 193655 ОСОБА_1 призначено пенсію за віком як держслужбовцю з 21 березня 2017 року із заробітку 10440,78000 (по 28 лютого 2017 року) та працюючій особі при наявному стажі 39 років 03 місяці 08 днів (по 21 травня 2015 року) у відсотковому розмірі 60 % у розмірі 6264,47 грн.

Відповідно до розпорядження Управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області від 18 жовтня 2017 року № 193655 ОСОБА_1 перераховано пенсію за віком як держслужбовцю з 01 жовтня 2017 року у зв`язку із масовим перерахунком.

Рішенням Управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області від 19 травня 2020 року № 909190193665 ОСОБА_1 з 16 травня 2020 року відновлено виплату пенсії за віком на підставі Закону України «Про державну службу» у зв`язку зі звільненням з роботи.

Рішенням Управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області від 13 червня 2020 року № 909190193665 позивачу з 01 липня 2020 року перераховано пенсію за віком на підставі Закону України «Про державну службу України» у зв`язку зі зміною прожиткового мінімуму (масовий перерахунок).

Відповідно до розрахунку страхового стажу позивача (форма РС-право) позивачу під час призначення пенсії за віком за Законом України «Про державну службу» враховано стаж по 28 лютого 2017 року, оскільки звернення за таким призначенням відбулось 21 березня 2017 року.

Згідно з інформацією, наявною у програмному забезпеченні ІКІС ПФУ: ППВП ОСОБА_1 при призначенні пенсії за віком за Законом України «Про державну службу» враховано середньомісячний заробіток для її обчислення у розмірі 10440,7800.

23 вересня 2021 року позивач звернулась до Управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області з заявою, зареєстрованою за № 8068, про перерахунок пенсії через збільшення заробітної плати (пенсії за спецзаконом).

На розписці-повідомленні до заяви від 23 вересня 2021 року наявний власноруч зроблений напис позивача з проханням задовольнити заяву про перерахунок пенсії із більшого заробітку в пенсії за Законом України «Про державну службу», а також вибрати найбільш вигідний варіант розрахунку (з двох довідок про заробітну плату).

До заяви від 23 вересня 2021 року, зареєстрованої за № 8068, позивач додала серед іншого довідку Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 23 вересня 2021 року № 57-Ф про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби; довідку Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 23 вересня 2021 року № 58-Ф про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років); довідку Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 23 вересня 2021 року № 59-Ф про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією).

Згідно з довідкою Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 23 вересня 2021 року № 57-Ф про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, середні розміри надбавок, премій та інших виплат за серпень 2021 року, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії становили: серпень 2021 року: надбавка за інтенсивність праці 7543,50 грн, премія місячна 1692,00 грн, інші виплати (матеріальна допомога, премії, нараховані за період, що перевищує календарний місяць) в частині, що відповідає календарному місяцю 587,06 грн, разом 9822,56 грн; середні показники інших виплат у серпні 2021 року: індексація у серпні 2021 року склала 213,77 грн, грошова допомога 271,32 грн, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань 101,97 грн за період роботи з 01 серпня 2021 року по 31 серпня 2021 року. На всі види оплати праці, включені в довідку, нараховано єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до довідки Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 23 вересня 2021 року № 58-Ф про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) заробітна плата ОСОБА_1 станом на 01 травня 2020 року становить: посадовий оклад 7050,00 грн, надбавка за ранг (5 ранг) 600,00 грн, надбавка за вислугу років (50 %) (за стаж державної служби 25 років) 3525,00 грн, всього 11175,00 грн. На всі види оплати праці, включені в довідку, нараховано єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Згідно з довідкою Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 23 вересня 2021 року № 59-Ф про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) надбавки, премії та інші виплати за період з 01 травня 2016 року по 30 квітня 2020 року становили: 2016 рік: надбавка за інтенсивність праці 5996,78 грн, премія місячна 12789,40 грн, інші виплати (матеріальна допомога, премії, нараховані за період, що перевищує календарний місяць) 14849,68 грн; 2017 рік: надбавка за інтенсивність праці 18358,24 грн, премія місячна 36422,68 грн, інші виплати (матеріальна допомога, премії, нараховані за період, що перевищує календарний місяць) 23705,83 грн; 2018 рік: надбавка за інтенсивність праці 36347,50 грн, премія місячна 30136,27 грн, інші виплати (матеріальна допомога, премії, нараховані за період, що перевищує календарний місяць) 16242,02 грн; 2019 рік: надбавка за інтенсивність праці 85813,35 грн, премія місячна 19783,10 грн, інші виплати (матеріальна допомога, премії, нараховані за період, що перевищує календарний місяць) 37115,01 грн; 2020 рік: надбавка за інтенсивність праці 29508,73 грн, премія місячна 2154,07 грн, інші виплати (матеріальна допомога, премії, нараховані за період, що перевищує календарний місяць) 18930,03 грн.

Уповноваженим органом Пенсійного фонду України для розгляду заяви позивача від 23 вересня 2021 року, зареєстрованої за № 8068, про перерахунок пенсії визначено Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області.

Рішенням Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 30 вересня 2021 року № 909190193655 про відмову у проведенні перерахунку пенсії ОСОБА_1 відмовлено у проведенні перерахунку пенсії за віком, призначеної на підставі Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIІI «Про державну службу», оскільки означеним Законом не передбачено проведення перерахунків призначених пенсій.

Згідно з рішеннями Управління Пенсійного фонду України в м. Сєвєродонецьку Луганської області від 10 листопада 2021 року № 909190193665, від 22 лютого 2022 року № 909190193665 та від 18 червня 2022 року № 909190193665 позивачу з 01 грудня 2021 року, 01 березня 2022 року та 01 липня 2022 року відповідно перераховано пенсію за віком, призначену на підставі Закону України «Про державну службу України», у зв`язку зі зміною прожиткового мінімуму (масовий перерахунок).

Отже, спірним у цій справі є саме питання наявності у позивача права на перерахунок пенсії за віком, призначеної на підставі Закону України «Про державну службу», на підставі нових довідок про розмір заробітної плати.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано позовні вимоги, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із частиною першою статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Правовідносини щодо пенсійного забезпечення державних службовців у різні періоди регулювалися такими нормативно-правовими актами: Законом України від 16 грудня 1993 року № 3723-XII «Про державну службу» (далі - Закон № 3723-XII), Законом України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII «Про державну службу» (далі -Закон № 889-VIII), постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2000 року № 865 «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» (далі - Постанова № 865), постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 року № 1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» (далі - Постанова № 1013).

Умови пенсійного забезпечення державних службовців до 01 травня 2016 року визначалися Законом № 3723-XII.

Згідно з частиною першою статті 37 Закону № 3723-XII на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Згідно з абзацами першим-другим частини четвертої статті 37 Закону № 3723-XII (в редакції, яка діяла на час призначення позивачу пенсії за віком як державному службовцю) тимчасово, по 31 грудня 2017 року: особам (крім інвалідів I та II груп, інвалідів війни III групи, учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється дія пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», та осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»), які займають посади державної служби, визначені Законом України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII «Про державну службу», а також працюють на посадах та на умовах, передбачених законами України «Про прокуратуру, «Про судоустрій і статус суддів», пенсії/щомісячне довічне грошове утримання не виплачуються.

Відповідно до абзаців першого-другого частини четвертої статті 37 Закону № 3723-XII (в редакції, яка діє з 01 жовтня 2017 року) тимчасово, по 30 вересня 2017 року: особам (крім осіб з інвалідністю I та II груп, осіб з інвалідністю внаслідок війни III групи, учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється дія пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», та осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»), які займають посади державної служби, визначені Законом України від 10 грудня 2015 року N 889-VIII «Про державну службу», а також працюють на посадах та на умовах, передбачених законами України «Про прокуратуру», «Про судоустрій і статус суддів», пенсії/щомісячне довічне грошове утримання не виплачуються.

З 1 січня 2018 року пенсія, призначена відповідно до цієї статті, у період роботи на посадах, які дають право на призначення пенсії в порядку і на умовах, передбачених цим Законом, законами України «Про статус народного депутата України», «Про прокуратуру», «Про наукову і науково-технічну діяльність», виплачується у розмірі, обчисленому відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (частина п`ята статті 37 Закону № 3723-XII (в редакції, яка діяла на час призначення позивачу пенсії за віком як державному службовцю).

Згідно з частиною п`ятою статті 37 Закону № 3723-XII (в редакції, яка діє з 01 жовтня 2017 року) з 1 жовтня 2017 року пенсії, призначені після набрання чинності Законом України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» (крім осіб з інвалідністю I та II груп, осіб з інвалідністю внаслідок війни III групи та учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється дія пункту 1 статті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту») відповідно до цієї статті у період роботи на посадах державної служби, визначених Законом України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII «Про державну службу», а також на посадах та на умовах, передбачених законами України «Про прокуратуру», «Про судоустрій і статус суддів», виплачуються у розмірі, обчисленому відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Частиною шостою статті 37 Закону № 3723-XII регламентовано, що після звільнення з роботи виплата пенсії відповідно до цього Закону поновлюється.

Визначення заробітної плати для обчислення пенсій державним службовцям здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (частина восьма статті 37 Закону № 3723-XII).

Статтею 37-1 Закону № 3723-XII (у редакції, чинній до 01 січня 2015 року) передбачалося, що у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв`язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом, відповідно, здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій. Перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

01 січня 2015 року набрав чинності Закон № 76-VIII, яким, зокрема, статтю 37-1 Закону № 3723-XII викладено у новій редакції, згідно з якою умови та порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям визначаються Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, законодавець повноваження на встановлення умов та порядку перерахунку призначених пенсій державним службовцям після 01 січня 2015 року делегував Уряду.

Правове регулювання Урядом зазначеного питання у період з 01 січня 2015 року по 01 грудня 2015 року знайшло своє відображення у пунктах 4, 5 Постанови № 865, за змістом яких підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця було підставою для перерахунку пенсії.

Так, за правилами пункту 4 Постанови № 865 у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно до рішень Кабінету Міністрів України (для службовців Національного банку України відповідно до рішень його Правління) після набрання чинності Законом України від 16 січня 2003 р. № 432-IV (432-15) «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу» заробітна плата для перерахунку пенсії пенсіонерам, яким пенсія призначена з дня набрання чинності Законом України «Про державну службу» (3723-12), визначається в такому порядку:

1) пенсіонерам, які на момент перерахунку пенсії продовжують працювати на посаді, з якої призначено пенсію, на підставі поданої довідки про одержувану заробітну плату на момент перерахунку;

2) іншим пенсіонерам - на підставі документів, поданих на час перерахунку, виходячи із сум заробітної плати, яку одержує працюючий державний службовець на відповідній посаді, з якої призначено (перераховано) пенсію, на момент виникнення права на перерахунок.

Перерахунок пенсій провадиться з місяця підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця на підставі поданої заяви та довідок, виданих державними органами за останнім місцем роботи. Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення (перерахунку) пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики (абзац перший пункту 5 Постанови № 865).

В подальшому, Постановою № 1013, яка застосовується з 01 грудня 2015 року, підвищено розміри заробітку працюючих державних службовців, пункт 4 Постанови № 865 виключено, а абзац перший пункту 5 Постанови № 865 викладено в такій редакції: «Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням з Міністерством соціальної політики».

При цьому інших положень, які б закріплювали підстави для перерахунку пенсії у зв`язку з підвищенням розміру заробітку працюючих державних службовців, Постанова № 1013 не містила.

Отже, з 01 грудня 2015 року чинне законодавство, яке регламентувало пенсійне забезпечення державних службовців, підвищення розміру заробітку працюючих державних службовців не визначало як підставу для перерахунку пенсій, призначених за статтею 37 Закону № 3723-XII. При цьому чинна у зазначений період редакція статті 37-1 Закону № 3723-XII не визначала передумов перерахунку пенсій, а лише відносила вирішення такого питання до компетенції Кабінету Міністрів України.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постановах від 23 березня 2018 року у справі № 151/155/16-а, від 11 грудня 2019 року у справі № 555/2321/16-а, від 18 червня 2020 року у справі № 677/45/16-а.

У ході реформування системи державного управління 10 грудня 2015 року прийнято новий закон, який регулює відносини, що виникають у зв`язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням - Закон № 889-VIII, який набрав чинності 01 травня 2016 року.

Підпунктом 1 пункту 2 Розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 889-VIII визнано таким, що втратив чинність Закон України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами), крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу.

Відповідно до пункту 10 вказаного розділу державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Пунктом 12 цього ж розділу встановлено, що для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Закон № 3723-XII залишився чинним лише в частині встановлення умов та порядку призначення пенсії державного службовця, встановлених у статті 37 такого Закону, та втратив чинність у всій іншій частині положень, в тому числі втратила чинність і стаття 37-1 цього Закону, якою передавалися повноваження щодо встановлення порядку і умов перерахунку пенсій державних службовців Кабінету Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 05 червня 2019 року № 469 «Про внесення змін до Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб», яка набрала чинності з 01 січня 2020 року, доповнено пунктом 3-1 Порядок призначення пенсій деяким категоріям осіб, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 622, яким регулюється порядок визначення заробітної плати особам, яким призначається пенсія згідно з Законом № 889.

Пунктом 2 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 622 (далі Порядок № 622), передбачено, що згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII «Про державну службу» на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 р. № 3723-XII «Про державну службу» (далі - Закон) мають право особи, які на день набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII «Про державну службу»: мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України; займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України.

Згідно з пунктом 3-1 Порядку № 622 державні службовці, які на день набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII «Про державну службу» займали посади державної служби та які пенсію, призначену відповідно до Закону, не отримували з дати призначення до дня набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII «Про державну службу», мають право на обчислення пенсії на умовах цього Порядку після звільнення з посади державної служби.

Відповідно до пункту 4 Порядку № 622 пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. При цьому:

посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби);

розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з 1 травня 2016 року. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні;

у разі коли в осіб, зазначених в пункті 2 цього Порядку, станом на дату звернення немає 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією починаючи з 1 травня 2016 р., середньомісячна сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається шляхом ділення загальної суми таких виплат за наявні місяці роботи починаючи з 1 травня 2016 р. на кількість таких місяців. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні. При цьому для державних службовців, які звернулися за призначенням пенсії у травні 2016 р., а також для осіб, які не працювали починаючи з 1 травня 2016 р. на посадах державної служби, сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається з розрахунку таких виплат за травень 2016 р. як за повний місяць;

матеріальна допомога та виплати, які нараховуються за період, що перевищує календарний місяць, враховуються в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді.

За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.

Статтею 90 Закону № 889-VIII передбачено, що пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Отже, стаття 90 Закону № 889-VIII не містить норм, які б прямо врегульовували підстави та порядок перерахунку пенсій державним службовцям. Закон № 889-VIII взагалі не передбачає перерахунку пенсій державних службовців.

Як на правову підставу для здійснення перерахунку пенсії позивач посилається на норму частини четвертої статті 42 Закону № 1058-IV, абзацами першим-другим якої передбачено: «У разі якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, перерахунок пенсії проводиться з урахуванням не менш як 24 місяців страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії незалежно від перерв у роботі. Перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати (доходу), з якої обчислена пенсія. За бажанням пенсіонера перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій статті 40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати (доходу), який враховувався під час призначення (попереднього перерахунку) пенсії».

Разом з цим суд зауважує, що на підставі положень частини четвертої статті 42 Закону № 1058-IV може бути перерахована виключно пенсія, яка призначена та обчислена за нормами Закону № 1058-IV.

Позивачу 21 березня 2017 року призначена пенсія за віком як державному службовцю на підставі норм статті 37 Закону № 3723-XII. Розмір пенсії позивача також обчислений відповідно до статті 37 Закону № 3723-XII - 60 відсотків суми заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Оскільки пенсія за віком як державному службовцю позивачу призначена та обчислена не за нормами Закону № 1058-IV, правові підстави для її перерахунку на підставі частини четвертої статті 42 Закону № 1058-IV у межах спірних правовідносин відсутні.

Довідки Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 23 вересня 2021 року № 57-Ф про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, від 23 вересня 2021 року № 58-Ф про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років), від 23 вересня 2021 року № 59-Ф про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), які додані позивачем до заяви від 23 вересня 2021 року, зареєстрованої за № 8068, про перерахунок пенсії є довідками, форма яких затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року № 1-3 «Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям», зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за № 180/30048.

Зазначені довідки згідно з пунктом 1 постанови правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року № 1-3 «Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям», зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за № 180/30048, є довідками про заробітну плату для призначення згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 889-VIII пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723-XII.

Оскільки пенсія відповідно до статті 37 Закону № 3723-XII згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 889-VIII позивачу призначена 21 березня 2017 року, то довідки Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 23 вересня 2021 року №№ 57-Ф, 58-Ф, 59-Ф не можуть бути підставою для проведення позивачу спірного перерахунку пенсії.

Згідно з абзацом тринадцятим пункту 4.2 розділу IV «Приймання, оформлення і розгляд документів» Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 07 липня 2014 року № 13-1) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.

З вказаних норм Порядку № 22-1 слідує, що з 30 березня 2021 року органи Пенсійного фонду України застосовують принцип екстериторіальності при опрацюванні заяв про призначення та перерахунок пенсій, суть якого полягає в опрацюванні заяв про призначення пенсії будь-яким територіальним органом Пенсійного фонду України, обраним за принципом випадковості, в порядку черговості надходження таких заяв незалежно від того, де було прийнято заяву та де проживає особа.

У спірних відносинах заява позивача про перерахунок пенсії розглянута за принципом екстериторіальності Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області.

За наслідками судового розгляду суд дійшов висновку, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області правомірно відмовлено позивачу у перерахунку пенсії за віком як державному службовцю, оскільки Законом № 3723-XII не передбачено перерахунку пенсій державних службовців.

Таким чином, рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 30 вересня 2021 року № 909190193655 про відмову у перерахунку пенсії, яким позивачу відмовлено в перерахунку призначенні пенсії за віком як державному службовцю через відсутність такого права, є законним та обґрунтованим, внаслідок чого позовні вимоги про визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення належить залишити без задоволення.

Позовні вимоги про зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області здійснити перерахунок ОСОБА_1 розміру пенсії згідно з довідками про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) від 23 вересня 2021 року №№ 57-Ф, 58-Ф, 59-Ф, виданими Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області, з часу звернення з заявою про перерахунок пенсії, а саме з 23 вересня 2021 року з урахуванням фактично сплачених сум: по-перше, є похідними від позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області 30 вересня 2021 року № 909190193655 про відмову у перерахунку пенсії ОСОБА_1 , відтак підстави для задоволення таких позовних вимог також відсутні; по-друге, питання про перерахунок пенсії позивачу з урахуванням положень Порядку № 22-1 мало б вирішуватися територіальним органом Пенсійного фонду України, який визначено для розгляду такого питання за принципом екстериторіальності. У спірних відносинах таким органом є Головне управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області.

За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. «Руїз Торія проти Іспанії» (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09 грудня 1994 року, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.

Оскільки в межах цієї адміністративної справи основні (суттєві) аргументи позовної заяви є необґрунтованими, а ІІ відповідач як суб`єкт владних повноважень, на якого частиною другою статті 77 КАС України покладено обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності, довів суду правомірність оскаржуваного рішення, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необґрунтовані і у задоволенні позову слід відмовити повністю.

За правилами статті 139 КАС України понесені позивачем витрати у виді судового збору за подання цього позову покладаються на позивача та відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити повністю у задоволенні позову ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (ідентифікаційний код 21782461, місцезнаходження: вул. Шевченка, буд. 9, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93404), Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (ідентифікаційний код 21318350, місцезнаходження: вул. Чекірди Гната, буд. 10, м. Хмельницький, Хмельницький район, Хмельницька область, 29000) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Т.І. Чернявська

Джерело: ЄДРСР 120345885
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку