open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Провадження № 22-ц/803/6053/24 Справа № 229/1438/22 Суддя у 1-й інстанції - Лебеженко В. О. Суддя у 2-й інстанції - Зубакова В. П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 липня 2024 року м.Кривий Ріг

справа № 229/1438/22

Дніпровський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого судді - Зубакової В.П.

суддів Остапенко В.О., Тимченко О.О.

секретар судового засідання - Гладиш К.І.

сторони:

позивач ОСОБА_1 ,

відповідач Міський відділ охорони здоров`я Дружківської міської ради,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, в порядку спрощеного позовного провадження, апеляційну скаргуМіського відділу охорони здоров`я Дружківської міської ради на рішення Дружківського міського суду Донецької області від 04 квітня 2024 року, яке ухвалено суддеюЛебеженко В.О. у місті Дружківці Донецької області та повне судове рішення складено 05 квітня 2024 року, -

УСТАНОВИВ:

В серпні 2022 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Міського відділу охорони здоров`я Дружківської міської ради про скасування наказу про притягнення до дисциплінарної відповідальності.

Позовна заява мотивована тим, щоз 07 червня 2012 року позивач займає посаду головного лікаря комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради.

Наказом заступника начальника міського відділу охорони здоров`я Дружківської міської ради Аксьонової А.Е. № 51 від 29 липня 2022 року, за невиконання належним чином своїх функціональних обов`язків, не здійснення дієвого поточного та оперативного керівництва підприємством, що спричинило суттєві порушення в діяльності закладу за перевірений період (2021 - червень 2022 року),позивачу булооголошено догану.

Підставою притягнення позивача до дисциплінарної відповідальності стали: Акт перевірки фінансово-господарської діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради за 2021 рік - червень 2022 року від 30 червня 2022 року, № 1 та Акт фіксації відмови від надання письмових пояснень.

Позивач вказує на те, що фактично він не відмовлявся надати пояснення голові комісії, а лише просив ознайомити його з усіма матеріалами перевірки та надати більше часу для підготовки відповіді. Виконуючи вимоги членів комісії, позивач все ж таки надав таке пояснення, надіславши його електронною поштою на адресу заступника голови Дружківської міської військової адміністрації О.Пахомовій, але ще до цього його ознайомили з наказом про притягнення до дисциплінарній відповідальності. Тобто керівництво відділу охорони здоров`я взагалі письмове пояснення від нього не вимагало. Вважає, що заступник начальника відділу охорони здоров`я Дружківської міської ради не мала законного підґрунтя до притягнення його до дисциплінарної відповідальності.

Також позивач зауважує, що описова частина оскаржуваного ним наказу не містить визначення яких саме дисциплінарних проступків він вчинив, а містить лише загальні посилання на перелік вимог, якими він повинен керуватися в своїй роботі, як головний лікар.

Будь-яких порушень трудової дисципліни з його боку не було, а оголошення догани не має законного підґрунтя і є наслідком неприязних стосунків, що склалися між ним та безпосереднім теперішнім керівництвом міського відділу охорони здоров`я Дружківської міської ради.

Щодо обставин, викледених в Акті перевірки фінансово-господарської діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради за 2021 рік - червень 2022 року від 30 червня 2022 року, позивач зазначав наступне.

Посадові обовязки позивача визначені Посадовою інструкцією головного лікаря комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради, затвердженої начальником відділу охорони здоров`я від 04 березня 2019 року.

Комунальне некомерційне підприємство «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради не утримується за рахунок коштів державного бюджету, а отримує кошти за надані населенню медичні послуги від результатів своєї діяльності за договором, укладеним з НСЗУ, як замовником цих медичних послуг, та здійснює за це оплату. Статус суб`єкта господарювання дозволяє лікарні самостійно розпоряджатися коштами, що отримані від НСЗУ та витрачати їх у відповідності до фінансового плану (що стосується акту перевірки).

Інвентаризаційна відомість складається відповідно до типової форми, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 17 червня 2015 року № 572 та не передбачає вказівки про стан основного засобу. Крім того, списання основних засобів лікарні проводиться згідно рішення сесії міської ради. Лікарнею неодноразово направлялися листи до МВОЗ на узгодження та прийняття відповідного рішення про списання, але відповіді не отримано.

Ремонт гаражів, де знаходяться автомобілі, передбачений у комплексному проекті благоустрою лікарні, та з 2016 року не проводиться через відсутність фінансування з бюджету.

Перевіркою не прийняті до уваги акти про вихід зі строю автомобілів на початок війни та у травні 2022 року, які підписані водієм, що відповідає за технічний стан.

Висновок про наявність виправлень у подорожних листах у лютому 2021 року не відповідає дійсності, оскільки такі виправлення у подорожних листах відсутні. До перевірки були прийняті подорожні листи за червень 2022 року, але через те, що місяць не закінчився (перевірка розпочалася 21.06.2022 року), у бухгалтерському обліку даний звіт не відображено і тому документи з виправленнями підлягали поверненню відповідальним особам.

Акт зняття показників спідометрів в ході перевірки не складався.

Внаслідок значної зношеності автомобілів, спідометри знаходяться в неробочому стані, про що своєчасно складені відповідні акти. Наказ від 31 березня 2017 року № 113 про дозвіл на списання палива за таблицею відстаней, яка затверджена 03 березня 2012 року головним лікарем ОСОБА_2 та головним понадштатним спеціалістом по ІТВ ОСОБА_3 , був наданий комісії в ході перевірки. Усі поїздки, що вказані у подорожних листах, відповідають господарської та медичної діяльності лікарні.

До того ж, в Акті взагалі не вказано який законодавчій документ порушено при списанні бензину.

21 червня 2022 року бухгалтер по обліку ОСОБА_4 в телефонному режимі повідомила про евакуацію у більш безпечніше місце проживання через воєнний стан, а потім, за її бажанням, була переведена на 0,5 ставки дистанційної роботи з 22 червня 2022 року. Наказ № 184 від 22 червня 2022 року виданий на підставі особистої заяви ОСОБА_4 . Відповідні зміни в табель обліку робочого часу були внесені одразу.

В наказі про запровадження дистанційної роботи визначені зобов`язання працівника по взаємодії з лікарнею через електронну пошту.

Голова профспілкового комітету лікарні обрана на зборах трудового колективу, про що складено протокол.

По факту відсутності ноутбука «Lenovo» до перевірки був наданий наказ про дистанційну роботу працівника в умовах воєнного стану та акт внутрішнього переміщення, складений 25 лютого 2022 року. Передача проводилася безпосередньо від одної матеріальної особи до іншої, тому зразки підписів не звірялися.

До ІНФОРМАЦІЯ_1 передано лист про стан роботи підприємства та облікову кількість працівників станом на 20 червня 2022 року. Облік військовозобов`язаних та призовників ведеться на підприємстві у повному обсязі. Зауваження та претензії з боку ІНФОРМАЦІЯ_1 протягом всього періоду роботи відсутні.

Підставою для заповнення табелю, є присутність працівника на роботі. Журнал допуску до роботи є обліком виключно медичного спостереження та в березні 2022 року, в умовах воєнного стану та нестачі медичних кадрів, не завжди заповнюється.

Усі працівники, що після повернення на роботу після відсутності з нез`ясованих причин, надали пояснення причини їх відсутності, перевірці ці пояснення були показані, зауважень в ході перевірки не виникало.

Розірвання договору з аптекою про відшкодування вартості лікарських засобів було неможливо, тому що директорка аптеки, через воєнній стан, знаходиться за межами області, у неї відсутня печатка та вона не мала можливості відправити додаткову угоду на розірвання. Лікарські засоби хворим надавалися через гуманітарну допомогу, яка є достатньою, зауваження відсутні.

Орендарю КНП «ОКШВД», відповідно до договору оренди, було направлено договір на відшкодування комунальних послуг, але диспансер його не повернув, а оплату проводив згідно наданих лікарнею рахунків. Дебіторська заборгованість КНП «ОКШВД» рахується в бухгалтерському обліку лікарні. Неодноразово на адресу диспансеру юристом лікарні направлялися листи з вимогами дотримання законодавства. Останній лист направлено 17 лютого 2022 року, відповідь не отримано.

Наказ про дозвіл на списання палива, інформація щодо сум витрат на ремонт автомобілів, наказ на делегування ОСОБА_5 повноважень у якості механіка, звіти про використання коштів НСЗУ, накази про запровадження дистанційної роботи, протокол збору трудового колективу, інформація щодо уповноваженої особи з питань запобігання корупції, документів з закупівель за рахунок НСЗУ, комісією не вимагалися.

Крім того, в ході перевірки зроблені суб`єктивні висновки стосовно спотворення даних бухгалтерського обліку, які не підтверджені документально. Також, інформація про дату розірвання шлюбу є персональними даними особи та надається за згодою. Висновок про неадекватність особи може надати тільки спеціаліст з відповідною освітою.

Сумнів визиває законність організації перевірки та її проведення в цілому, бо на час її початку міська військова адміністрація не мала повноважень надавати такі розпорядження.

На підставі наведеного вище позивач просив суд визнати незаконним та скасувати наказ заступника начальника міського відділу охорони здоров`я Дружківської міської ради Аксьонової А.Е. № 51 від 29 липня 2022 року щодо притягнення його до дисциплінарної відповідальності, стягнути на його користь судовий збір у розмірі 992,40 грн та витрати на правову допомогу у розмірі 10 000 грн.

РішеннямДружківського міського суду Донецької області від 04 квітня 2024 року позовні вимоги задоволено.

Визнано незаконним та скасовано наказ заступника начальника міського відділу охорони здоров`я Дружківської міської ради № 51 від 29 липня 2022 року, яким оголошено догану головному лікарю комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Вадиму Федоренку за невиконання п.п.2.1,2.5,2.8,2.13,2.17,2.21 розділу ІІ посадової інструкції.

Стягнуто з міського відділу охорони здоров`я Дружківської міської ради на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 992 грн 40 коп тавитрати на правову допомогу у розмірі 10 000 грн.

В апеляційній скарзі Міський відділ охорони здоров`я Дружківської міської ради просить скасувати рішення суду і ухвалити нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що позивач визначив відповідачем міський відділ охорони здоров`я Дружківської міської ради, але справа стосується публічно-правового спору, тому, відповідно до ст.ст. 4, 19 КАС, справа належить до юрисдикції адміністративних судів.

Позивач перебуває на посаді головного лікаря комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради, тому є посадовою особою місцевого самоврядування, а саме особою, яка працює в органах місцевого самоврядування, мас відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету, а визначений позивачем відповідач є виконавчим органом Дружківської міської ради, який є органом місцевого самоврядування.

Враховуючи вище зазначене вважає, що справа про скасування наказу про притягнення до дисциплінарної відповідальності за позовом ОСОБА_1 не належить до юрисдикції загальних судів і повинна розглядатися в відповідному окружному адміністративному суду, а саме в Донецькому окружному адміністративному суді.

Також відповідач вважає хибним висновок суду першої інстанції про те, що начальник Дружківскьої військової адміністрації Краматорського району Донецької області Боєвський С.О. вийшов за межі своїх повноважень, оскільки начальник Дружківскьої військової адміністрації Краматорського району Донецької області ОСОБА_6 діяв в межах наданих йому повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією України.

Також апелянт в своїй апеляційній скарзі посилається на порушення судом першої інстанції строків розгляду справи та на те, що на підставі Акту перевірки фінансово-господарської діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради за 2021 рік - червень 2022 року від 30 червня 2022 року, № 1 було подано заяву до правоохоронних органів та відкрито кримінальне провадження № 120230522600005436.

У відзиві на апеляційну скаргу, до якого додано докази надсилання копій відзиву та доданих до нього документів іншим учасникам справи, позивач ОСОБА_1 , від імені та в інтересах якого діє адвокат Вовк Л.М., зазначає, що оскаржуване судове рішення є законним та обґрунтованим, в процесі розгляду справи суд не порушив норм ні матеріального, ні процесуального права, а тому рішення суду слід залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Заслухавши суддю-доповідача, представника Міського відділу охорони здоров`я Дружківської міської ради Аксьонову А.Е., яка підтримала доводи апеляційної скарги та просила її задовольнити, позивача ОСОБА_1 , та його представника адвоката Вовк Л.М., які, кожен окремо, заперечували проти задоволення апеляційної скарги та просили залишити її без задоволення, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах заявлених позовних вимог, доводів апеляційної скарги та відзиву на апеляційну скаргу, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, з наступних підстав.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 з 07 червня 2012 року працює на посаді головного лікаря комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради.

Рішенням Дружківської міської ради №7/68-8 від 19 березня 2020 року було затверджено нова редакція Статуту Комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради (далі - Підприємство), яке створене за рішенням Дружківської міської ради (надалі - Засновник) від 19 грудня 2018 року №7/52-29 відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», шляхом перетворення комунального лікувального закладу «Центральна міська клінічна лікарня м. Дружківка» у комунальне некомерційне підприємство.

Пунктом 1.4. Розділу 1 Статуту визначено, що Засновником, Власником Підприємства є територіальна громада міста Дружківка в особі Дружківської міської ради (надалі - Засновник).

Відповідно до пункту 1.5, 1.6. розділу 1 Статуту уповноваженим представником Засновника, Власника є міській відділ охорони здоров`я Дружківської міської ради (надалі Орган управління). Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Органу управління.

Згідно пункту 10.3. розділу 10 Статуту контроль за фінансово-господарською діяльністю Підприємства здійснюють відповідні державні органи в межах їх повноважень та встановленого чинним законодавством України порядку.

Згідно пункту 10.4. розділу 10 Статуту Засновник та Орган управління має право здійснювати контроль фінансово-господарської діяльності Підприємства та контроль за якістю і обсягом надання медичної допомоги. Підприємство подає Засновнику та Органу управління, за вимогою, бухгалтерський звіт та іншу документацію, яка стосується фінансово-господарської, кадрової, медичної діяльності (том 1 а.с.83-91).

Отже, виходячи зі Статуту Підприємства, здійснювати перевірку його фінансово-господарської діяльності можуть лише державні ограни в межах своїх повноважень, а також Засновник, тобто територіальна громада міста Дружківка, в особі Дружківської міської ради та Орган управління, тобто міській відділ охорони здоров`я Дружківської міської ради (п.п.10.3.-10.4 Статуту).

Розпорядженням начальника Дружківської міської військової адміністрації Краматорської району Донецької області від 20 червня 2022 року № 51 було зобов`язано провести перевірку діяльності комунального некомерційного Підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради». Створити комісію з проведення перевірки діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради». Звіт про результати перевірки надати до 01 липня 2022 року (том 1 а.с.10-11).

За результатами проведення перевірки діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради» складено Ат перевірки фінансово-господарської діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради за 2021 червень 2022 року від 30 червня 2022 року №1 в якому встановлено факти невиконання п.п.2.1, 2.5, 2.8, 2.13, 2.17, 2.21 розділу ІІ Посадової інструкції головним лікарем комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради ОСОБА_1 .

Наказом заступника начальника міського відділу охорони здоров`я від 29 липня 2022 року № 51 головному лікарю комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради Вадиму Федоренку, за невиконання п.п.2.1, 2.5, 2.8, 2.13, 2.17, 2.21 розділу ІІ Посадової інструкції, було оголошено догану. Підставою для винесення цього наказу став Акт перевірки фінансово-господарської діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради за 2021 червень 2022 року від 30.06.2022 року №1 та Акт фіксації відмови надання письмових пояснень (том 1 а.с.24).

Ухвалюючи рішення про задоволення позовних вимог позивача, суд першої інстанції виходив з того, що начальник Дружківської міської військової адміністрації Боєвський С.О., приймаючи розпорядження № 51 від 20 червня 2022 року «Про проведення перевірки діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради», вийшов за межі своїх повноважень, оскільки, на момент прийняття цього розпорядження, він ще не набув повноважень Дружківської міської ради, яка, як Засновник, відповідно до п.10.4 Статуту, має право здійснювати контроль фінансово-господарської діяльності Підприємства та контроль за якістю і обсягом надання медичної допомоги.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Згідно преамбули Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 15 травня 2015 року №389-VIII цей Закон визначає зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб (далі Закон №389-VIII).

Згідно ст.1 Закону № 389-VIII воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Згідно ст.2 Закону № 389-VIII правовою основою введення воєнного стану єКонституція України, цей Закон та указ Президента України про введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, затверджений Верховною Радою України.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 в Україні був введений воєнний стан строком на 30 діб.В подальшому, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, строк дії воєнного стану неодноразово продовжувався та триває і на даний час.

Згідно ст.4 Закону № 389-VIIIна територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення діїКонституціїта законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.

Рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.

Загальне керівництво діяльністю військових адміністрацій населених пунктів здійснюють керівники відповідних районних державних адміністрацій або начальники районних військових адміністрацій (у разі їх утворення). Безпосереднє керівництво військовими адміністраціями здійснюють їхні начальники.

Згідно ст.8 Закону № 389-VIII військові адміністрації населених пунктів, районні, обласні військові адміністрації здійснюють свої повноваження протягом дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування.

Указом Президента України від 30 березня 2022 року № 188/2022 було утворено Дружківську міську військову адміністрацію Краматорського району Донецької області.

Відповідно до ч.1 ст. 15 військові адміністрації у своїй діяльності керуютьсяКонституцією України, законами України«Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»,«Про критичну інфраструктуру», цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Згідно п. 15 ч. 2 ст.15 Закону № 389-VIII, військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження із: управління закладами освіти, установами освіти, закладами охорони здоров`я, культури, фізичної культури і спорту, надавачами соціальних послуг, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними, підлітковими закладами за місцем проживання; організації їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; організації надання ними послуг, у тому числі соціальних.

Розпорядженням Президента України від 30 лютого 2022 року № 45/2022-рп начальником Дружківської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області був призначений ОСОБА_6 .

Права та обов`язки начальника військової адміністрації регламентовані ч.6 ст.15 Закону № 389-VIII. Зокрема, п.п.1,2,3,8 ч.6 ст.15 Закону № 389-VIII зазначають, що начальник військової адміністрації забезпечує на відповідній території додержанняКонституціїі законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; організовує роботу відповідної військової адміністрації та здійснює керівництво її діяльністю, несе персональну відповідальність за виконання військовою адміністрацією покладених на неї повноважень; призначає на посади та звільняє з посад посадових і службових осіб, інших працівників відповідної військової адміністрації; видає накази та розпорядження у межах своїх повноважень, які мають таку ж юридичну силу, що і рішення відповідної ради (рад). Накази, видані в межах повноважень місцевих рад, мають бути оприлюднені, крім тих, що містять інформацію з обмеженим доступом;

Згідно п.1ч.2ст.10Закону №389-VIII,уразі утвореннявійськової адміністраціїнаселеного пункту(населенихпунктів)Верховна РадаУкраїни заподанням ПрезидентаУкраїни можеприйняти рішенняпро те,що уперіод діївоєнного станута 30днів післяйого припиненнячи скасування: начальник військової адміністрації : крім повноважень, віднесених до його компетенції цим Законом, здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови.

Відповідно дочастини другоїстатті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»18 липня 2022 року Верховна Рада України прийняла постанову № 2397-ІХ, яка набрала чинності 20 липня 2022 року, згідно якої уперіод дії воєнного стану в Україні та 30 днів після його припинення чи скасування: начальники Дружківської, Костянтинівської та Слов`янської міських військових адміністрацій Краматорського району Донецької області .

Крім повноважень, віднесених до їх компетенціїЗаконом України«Про правовийрежим воєнногостану» здійснюютьповноваження відповіднихміських рад,їх виконавчихкомітетів,відповідних міськихголів; можутьзатвердити тимчасовуструктуру виконавчихорганів відповідноїміської ради(дляпрацівників,посади якихне включенідо тимчасовихштатних розписів,оголошується простійабо здійснюєтьсяїх переведенняна рівнозначнучи нижчупосаду); апарати Дружківської, Костянтинівської та Слов`янської міських рад та їх виконавчі комітети, інші виконавчі органи (з урахуваннямабзацу третьогопункту 1 частини другої статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»), комунальні підприємства, установи та організації Дружківської, Костянтинівської та Слов`янської міських територіальних громад підпорядковуються відповідно начальнику Дружківської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області, начальнику Костянтинівської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області та начальнику Слов`янської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області.

Таким чином, з 20 липня 2022 року (з дня набуття чинності постанови Верховної Ради України від 18 липня 2022 року№ 2397-ІХ) начальник Дружківської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області Боєвський С.О. окрім повноважень, які передбаченіЗаконом № 389-VIII, також набув повноваження Дружківської міської ради, її виконавчих комітетів, та міського голови.

Згідно ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі наведеного вище, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що начальник Дружківської міської військової адміністрації Боєвський С.О., приймаючи розпорядження № 51 від 20 червня 2022 року «Про проведенняперевірки діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради», вийшов за межі своїх повноважень, оскільки на момент прийняття цього розпорядження він ще не набувповноважень Дружківської міської ради, яка,як Засновник,відповідно до п.10.4 Статуту, має право здійснюватиконтроль фінансово-господарської діяльності Підприємства та контроль за якістю і обсягом надання медичної допомоги, а доводи апеляційної скарги про те, що суд першої інстанції дійшов хибного висновку про те, що начальник Дружківської військової адміністрації Краматорського району Донецької області Боєвський С.О. вийшов за межі своїх повноважень, оскільки начальник Дружківської військової адміністрації Краматорського району Донецької області ОСОБА_6 діяв в межах наданих йому повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією України, не спростовують висновків суду першої інстанції.

Крім того, колегія суддів вважає за необхідне зауважити, що правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), визначає Закон Українивід 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»(далі за текстом -Закон № 877-V).

Згідно абзацу 2статті 1 Закону № 877-Vдержавний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

13 березня 2022 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», пунктом 1 якої передбачено припинення проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеногоУказом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 «Про введення воєнного стану в Україні»(далі за текстом -Постанова№ 303).

Отже, вказаною Постановою № 303 в Україні на період воєнного стану припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду.

Разом з тим, в порушення мораторію на проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, запровадженого Постановою № 303, з20 червня 2022 року по 30 червня 2022 року відповідно до розпорядження начальника Дружківської міської військової адміністрації Краматорської району Донецької області від 20 червня 2022 року № 51 комісією, яку очолила заступник начальника Дружківської міської військової адміністрації О.Пахомова, була проведена позапланова перевірка фінансово-господарської діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради за 2021 червень 2022 року, за результатами якої був складений Акт №01 від 30.06.2022 року, в якому були виявлені зазначені порушення (том 1 а.с.16-22).

Наказом заступника начальника міського відділу охорони здоров`я від 29 липня 2022 року № 51 головному лікарю комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради Вадиму Федоренку, за невиконання п.п.2.1, 2.5, 2.8, 2.13, 2.17, 2.21 розділу ІІ Посадової інструкції, було оголошено догану. Підставою для винесення цього наказу став Акт перевірки фінансово-господарської діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради за 2021 червень 2022 року від 30 червня 2022 року №1 та Акт фіксації відмови надання письмових пояснень (том 1 а.с.24).

Верховний Суду Постанові по справі № 520/8836/18 від 22 вересня 2020 року зазначив, що перевірка є способом реалізації владних управлінських функцій контролюючим органом як суб`єктом владних повноважень, який зобов`язаний діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України та законами України.

Верховний Суд у цій справі зробив правовий висновок, згідно якого невиконання вимог закону щодо підстави для проведення перевірки призводить до визнання перевірки незаконною та не породжує правових наслідків такої перевірки. Акт перевірки, виходячи із положень щодо допустимості доказів, не може визнаватися допустимим доказом у справі, оскільки одержаний з порушенням порядку, встановленого законом.

У розвиток зазначеного правового підходу до оцінки виявленого порушення щодо підстави для проведення перевірки, Верховний Суд висловив позицію, що перевірка під час дії мораторію, є такою, що не породжує правових наслідків, оскільки така перевірка не повинна була відбутися в силу закону.

Отже, враховуючи те, що начальник Дружківської міської військової адміністрації Баєвський С.О., приймаючи розпорядження № 51 від 20 червня 2022 року «Про проведенняперевірки діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради» вийшов за межі своїх повноважень, а сама перевірка була проведена всуперечмораторію на проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, запровадженого Постановою № 303, за результатами якої був складенийАкт перевірки фінансово-господарської діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради за 2021 червень 2022 року від 30 червня 2022 року №1, то вказані обставини є достатніми для висновку про протиправність проведеної перевірки.

Таким чином суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що наказзаступника начальника міського відділу охорони здоров`я від 29 липня 2022 року № 51 про оголошення догани головному лікарю комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради Вадиму Федоренку є незаконним і таким, що підлягає скасуванню.

Посилання апелянта в апеляційній скарзі на те, що позивач визначив відповідачем міський відділ охорони здоров`я Дружківської міської ради, справа стосується публічно-правового спору, тому, відповідно до ст.ст. 4, 19 КАС, справа належить до юрисдикції адміністративних судів, є помилковими, оскільки в даному випадку відсутній публічно-правовий спір, оскільки жодна із сторін у справі не є суб`єктом публічного права.

Доводи апеляційної скарги відповідача про порушення судом першої інстанції строків розгляду справи, не є достатньою правовою підставою для скасування законного рішення та відмови в задоволенні позовних вимог позивача.

Також не можуть бути підставою для скасування законного рішення та відмови в задоволенні позовних вимог позивача доводи апеляційної скарги про те, що підставі Акту перевірки фінансово-господарської діяльності комунального некомерційного підприємства «Центральна міська клінічна лікарня» Дружківської міської ради за 2021 рік - червень 2022 року від 30 червня 2022 року, №1 було подано заяву до правоохоронних органів та відкрито кримінальне провадження № 120230522600005436, оскільки вказана обставина не має правового значення вирішення спору по суті.

Доводи, викладені в апеляційні скарзі, фактично зводяться до переоцінки доказів та незгодою з висновками суду по їх оцінці. Проте, відповідно до вимогст. 89 ЦПК України, оцінка доказів є виключною компетенцією суду, переоцінка доказів діючим законодавством не передбачена. Судом першої інстанції повно та всебічно досліджені обставини справи, перевірені письмові докази та надано їм належну оцінку.

Європейський суд з прав людини вказав що пункт 1статті 6Конвенції прозахист правлюдини іосновоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо надання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки з огляду на конкретні обставини справи (Проніна проти України, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року). Оскаржене судове рішення відповідає критерію обґрунтованості судового рішення.

Отже, вирішуючи спір, суд першої інстанції в достатньо повному обсязі встановив права і обов`язки сторін, що брали участь у справі, обставини справи, перевірив доводи і заперечення сторін, дав їм належну правову оцінку, ухвалив рішення, яке відповідає вимогам закону. Висновки суду обґрунтовані і підтверджуються письмовими доказами.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що рішення суду ухвалено з дотриманням норм матеріального і процесуального законодавства, у зв`язку із чим апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду - залишенню без змін.

Керуючись ст.ст.367,374,375,382 ЦПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Міського відділу охорони здоров`я Дружківської міської ради - залишити без задоволення.

РішенняДружківського міського суду Донецької області від 04 квітня 2024 року- залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Повний текст постанови складено 11 липня 2024 року.

Головуючий:

Судді:

Джерело: ЄДРСР 120314485
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку