open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29607, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1, e-mail: inbox@km.arbitr.gov.ua, тел.(0382)71-81-84

_______________________________________________________________________

У Х В А Л А

"09" липня 2024 р.Справа № 924/1049/23

м. Хмельницький

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Заверухи С.В., розглянувши матеріали справи

за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроінвест", м. Дніпро

про банкрутство приватного підприємства "Капрайя", м. Хмельницький

за участю представників:

від ініціюючого кредитора: не з`явився;

від боржника: не з`явився;

арбітражний керуючий (ліквідатор): Слободян В.М.

У судовому засіданні 09.07.2024р. оголошено вступну і резолютивну частини ухвали.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 24.10.2023р. відкрито провадження у справі № 924/1049/23 про банкрутство приватного підприємства "Капрайя"; визнано вимоги ініціюючого кредитора товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроінвест" на суму 457624,00 грн, з яких: 370484,00 грн заборгованість за договором про надання фінансової допомоги № 30-20/ФД від 07.04.2020р., 87140,00 грн судові витрати (26840,00 грн судового збору, сплаченого за подання заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство та 60300,00 грн авансування винагороди арбітражному керуючому); введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном строком на 170 (сто сімдесят) календарних днів; призначено розпорядником майна боржника приватного підприємства "Капрайя" арбітражного керуючого Слободяна Василя Миколайовича.

Постановою Господарського суду Хмельницької області від 26.02.2024р. ухвалено припинити процедуру розпорядження майном приватного підприємства "Капрайя"; припинити повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Слободяна Василя Миколайовича; визнати приватне підприємство "Капрайя" банкрутом; відкрити відносно приватного підприємства "Капрайя" ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців; ліквідатором приватного підприємства "Капрайя" призначити арбітражного керуючого Слободяна Василя Миколайовича.

На офіційному веб-порталі судової влади України 26.02.2024р. за № 72625 розміщено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

17.06.2024р. головою комітету кредиторів Е. Захараш (товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпроінвест") та арбітражним керуючим (ліквідатором) Слободяном В.М. подано спільне клопотання, у якому просять суд затвердити звіт та ліквідаційний баланс приватного підприємства "Капрайя", прийняти рішення про ліквідацію банкрута, як юридичної особи, та припинити провадження у справі № 924/1049/23. До вказаного клопотання долучено протокол засідання комітету кредиторів № 2 від 10.06.2024р., звіт та ліквідаційний баланс, відомість інвентаризації майна від 05.03.2024р., довідку про відкриті рахунки у банках, довідки про закриття рахунків та виписки рахунків, довідку про відсутність майна, договір про виконання робіт № 136-А від 12.03.2024р. та акт виконаних робіт, довідку про передачу документів на тривале зберігання № 199 від 28.03.2024р., реєстр вимог кредиторів.

Ухвалою суду від 25.06.2024р. призначено клопотання голови комітету кредиторів Е. Захараш (товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпроінвест") та арбітражного керуючого (ліквідатора) Слободяна В.М. від 10.06.2024р. про затвердження звіту та ліквідаційного балансу приватного підприємства "Капрайя", прийняття рішення про ліквідацію банкрута, як юридичної особи, та припинення провадження у справі № 924/1049/23 до розгляду в судовому засіданні на 09 липня 2024 року.

28.06.2024р. представником товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроінвест" подано заяву, у якій просить суд здійснити розгляд справи, призначеної на 09.07.2024р., без участі представника товариства. При цьому, заявником зазначено, що ознайомившись зі звітом ліквідатора, заперечень по суті не має та просить суд затвердити його.

Суд, розглянувши подане клопотання та підсумковий звіт ліквідатора від 10.06.2024р., а також дослідивши письмові докази, надані на підтвердження викладених у звіті обставин, встановив наступне.

Як вбачається з наявних матеріалів справи, арбітражним керуючим (ліквідатором) боржника були спрямовані запити до реєструючих органів, щодо наявності/відсутності майна зареєстрованого за приватним підприємством "Капрайя".

На ці запити отримано наступні відповіді.

Державною службою морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України повідомлено, що відсутні відомості щодо зареєстрованих суден, власником або судновласником яких є приватне підприємство "Капрайя" (лист від 18.09.2023р.).

Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області повідомлено, що земельних ділянок зареєстрованих за приватним підприємством "Капрайя" станом на 01.01.2013р. на території Хмельницької області не виявлено (листи від 11.09.2023р., від 26.12.2023р.).

Департаментом сервісних послуг Державної інспекції архітектури та містобудування України повідомлено, що шляхом перевірки відомостей, які містяться в Реєстрі будівельної діяльності, за параметром пошуку "замовник будівництва - приватне підприємство "Капрайя" (код ЄДРПОУ - 37329591)" інформації та документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, та документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, змін до них, їх скасування чи анулювання, не виявлено (листи від 06.10.2023р., від 28.12.2023р.).

Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку повідомлено, що приватне підприємство "Капрайя" серед власників пакетів голосуючих акцій (5% і більше) акціонерних товариств відсутнє; інформація відносно наявності зареєстрованих за приватним підприємством "Капрайя" корпоративних прав щодо участі у інших особах відсутня (лист від 14.09.2023р.).

Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку повідомлено, що станом на 05.12.2023р. в Державному реєстрі випусків цінних паперів інформація щодо реєстрації випусків цінних паперів приватного підприємства "Капрайя" відсутня; інформація щодо укладених та виконаних договорів/біржових контрактів з цінними паперами, стороною яких є приватне підприємство "Капрайя", відсутня (лист від 08.12.2023р.).

Управлінням забезпечення реалізації повноважень у Хмельницькій області Регіонального відділення Фронду державного майна України по Вінницькій та Хмельницькій областях повідомлено, що Регіональне відділення не було засновником приватного підприємства "Капрайя", тому інформація щодо наявності (відсутності) державної частки в статутному капіталі приватного підприємства "Капрайя" та державного майна, що знаходиться на балансі товариства (в т.ч. об`єктів цивільного захисту), розташованого на території Хмельницької області, немає (листи від 15.09.2023р., від 12.10.2023р.).

Регіональним сервісним центром ГЦС МВС в Хмельницькій області повідомлено, що згідно Єдиного державного реєстру транспортних засобів єдиної інформаційної системи МВС, зареєстрованих транспортних засобів за приватним підприємством "Капрайя" не виявлено (листи від 15.09.2023р., від 05.12.2023р.).

Управлінням забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) повідомлено, що виконавчі документи, боржником чи стягувачем за яким є приватне підприємство "Капрайя", на виконанні не перебувають (лист від 12.09.2023р.).

Першим відділом Державної виконавчої служби у місті Хмельницькому повідомлено, що згідно перевірки Автоматизованої системи виконавчих проваджень відсутні виконавчі провадження про стягнення заборгованості з приватного підприємства "Капрайя" (лист від 16.11.2023р.).

Хмельницькою митницею Державної митної служби України повідомлено, що в зоні діяльності Хмельницької митниці випадків митного оформлення товарів, що надходили на адресу приватного підприємства "Капрайя", не було. На складі митного органу, на складах тимчасового зберігання та митних складах, розташованих в зоні діяльності Хмельницької митниці, товари, власником яких є приватне підприємство "Капрайя", на зберіганні не перебувають (листи від 11.09.2023р., від 30.11.2023р.).

Державним космічним агентством України повідомлено про відсутність зареєстрованих унікальних об`єктів космічної діяльності у приватного підприємства "Капрайя" (лист від 28.11.2023р.).

Центрально-Західним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань правці повідомлено, що за приватним підприємством "Капрайя" не зареєстровані великотоннажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування (лист від 01.12.2023р.).

Філією "Головний інформаційно-обчислювальний центр" акціонерного товариства "Українська залізниця" повідомлено, що інформації про вагони за приватним підприємством "Капрайя", як власника, Автоматизований банк даних парку вантажних вагонів немає. Також в інформаційних базах відсутні відомості про зареєстровані локомотиви зазначеного боржника (лист від 30.11.2023р.).

Головним управлінням Держпродспоживслужби в Хмельницькій області повідомлено, що згідно уніфікованої автоматизованої електронно-облікової системи в Хмельницькій області за приватним підприємством "Капрайя" тракторів та сільськогосподарської техніки не зареєстровано, та на обліку не перебувало (лист від 30.11.2023р.).

Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області повідомлено про відкриті банківські рахунки приватного підприємства "Капрайя", а саме: 1) Філія Хмельницьке обласне управління АТ "Ощадбанк", UA263157840000026008300833171, дата відкриття 04.01.2017р.; 2) Казначейство України, UA438999980385109000000225247, дата відкриття 24.12.2014р.

Відповідно до Витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна № 86353883 від 18.09.2023р. за приватним підприємством "Капрайя" обтяження не зареєстровані.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна № 346997851 від 18.09.2023р. за приватним підприємством "Капрайя" будь-якого майна чи обтяжень не зареєстровано.

Відповідно до довідки приватного підприємства "Капрайя" № 4 від 01.12.2023р. дебіторська заборгованість у підприємства відсутня.

Товариством з обмеженою відповідальністю "Дніпроінвест" у заявах від 25.12.2023р., від 26.12.2023р., від 27.12.2023р. повідомлено суд, що згідно положень Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" кінцевий бенефіціарний власник (контролер) у юридичної особи відсутній. Учасниками (засновниками) ініціюючого кредитора є: Пласенсіа Холдінгс ЛТД (Кіпр), Сонсера Холдінгс ЛТД (Кіпр), Джолесто Холдінгс ЛТД (Кіпр), Барболо Холдінгс ЛТД (Кіпр), Коміледана Холдінг ЛТД (Кіпр). Отже, учасником справи не є юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є російська федерація; громадянин російської федерації, крім того, що проживає на території України на законних підставах, або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства російської федерації.

Окрім цього, арбітражним керуючим Слободяном В.М. було видано розпорядження № 3 від 01.12.2023р. про створення комісії по інвентаризації майна приватного підприємства "Капрайя" у складі Слободяна В.М. (голова комісії) та Захараш Е.О. (представник ТОВ "Дніпроінвест").

За результатами інвентаризації комісією складено акти інвентаризації від 01.12.2023р., відповідно до яких грошових коштів, грошових документів, бланків документів суворої звітності, фінансових інвестицій, розрахунків щодо відшкодування матеріальних збитків, не виявлено.

Відповідно до акта інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами № 02 від 01.12.2023р. сума кредиторської заборгованості за даними бухгалтерського обліку становить 370484,00 грн.

Також арбітражним керуючим складено аналіз фінансово-господарського стану приватного підприємства "Капрайя", відповідно до якого проведений аналіз за період 01.01.2020р. 31.12.2022р. показав наступне: 1) приватне підприємство "Капрайя" неплатоспроможне підприємство, причиною чого стала кредиторська заборгованість ТОВ "Дніпроінвест"; ресурсів боржнику не вистачає для покриття виниклого боргу; 2) аналіз стану основних засобів показав, що основні засоби в активах підприємства відсутні; 3) аналіз оборотних активів боржника показав, що вони становлять 0,0 тис.грн; 4) запасів протягом періоду, що аналізується, підприємство не мало; 5) протягом періоду з 01.01.2020р. по 31.12.2022р. показник власного капіталу (пасив) не змінився та становить 1,0 грн; 6) у зв`язку з тим, що боржник у період з 12.12.2015р. по 01.12.2023р. господарську діяльність не вів, то фінансових результатів діяльності підприємство не має; 7) проведений аналіз ознак приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства не виявив.

Відповідно до фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва (приватного підприємства "Капрайя") станом на 01.06.2024р. в графі "Інші поточні зобов`язання" зазначено суму 37,40 тис.грн.

Згідно відомостей за результатами інвентаризації майна приватного підприємства "Капрайя" на кінець інвентаризації встановлено: 1) необоротних активів (109 Інші основні засоби, 103 Будинки та споруди, 104 Машини та обладнання, 106 Інструменти, прилади та інвентар) немає; 2) запаси немає; 3) матеріальні цінності, прийняті на відповідальне зберігання немає; 4) необоротні активи немає; 5) грошові кошти: залишки в АТ "Ощадбанк" 51913,59 грн; 6) грошові документи, бланки документів суворої звітності немає; 7) фінансові інвестиції немає; 8) розрахунки з дебіторами немає; 9) дебіторська або кредиторська заборгованість, строк позовної давності якої минув і яка планується до списання немає; 10) розрахунки щодо відшкодування матеріальних збитків немає; 11) наявних коштів немає; 12) об`єкти права інтелектуальної власності немає.

12.03.2024р. між приватним підприємством "Капрайя" (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю "ПБ-Консалтинг" (виконавець) укладено договір про виконання робіт з науково-технічної обробки документів та про надання послуг по довгостроковому зберіганню документів, відповідно до умов якого виконавець зобов`язується виконати для замовника наступні роботи (послуги): проведення експертизи цінності документів з метою встановлення строків їх подальшого зберігання; систематизація, обробка і підготовка документів, що підлягають довгостроковому зберіганню за встановленими вимогами; складання описів справ з особового складу документів; відібрання до знищення документів, як такі, що не мають науково-історичної цінності та практичного значення види документів і складання акту про вилучення документів (за потреби); прийом та довгострокове зберігання виконавцем документів замовника з кадрових питань, які підлягають довготривалому зберіганню із передаванням права власності на них; зберігання документів замовника у приміщенні виконавця, призначеному для зберігання.

Пунктом 3.1. договору передбачено, що сума договору становить 3000,00 грн.

Товариством з обмеженою відповідальністю "ПБ-Консалтинг" виставлено приватному підприємству "Капрайя" рахунок-фактуру № 136-А/1 від 12.03.2024р. на суму 3000,00 грн.

Згідно акта приймання-передачі робіт, послуг від 28.03.2024р. виконавець належним чином надав роботи та послуги з науково-технічної обробки документів, а замовник прийняв зазначені роботи та послуги вартістю 3000,00 грн.

Відповідно до довідки № 199 від 28.03.2024р. товариством з обмеженою відповідальністю "ПБ-Консалтинг" повідомлено, що у зв`язку з ліквідацією приватного підприємства "Капрайя" його документи з кадрових питань (особового складу) за 2010-2024 роки передані на зберігання до товариства з обмеженою відповідальністю "ПБ-Консалтинг" (приватний архів) згідно з актом № 199 приймання-передавання документів на довгострокове зберігання від 28.03.2024р.

Відповідно до довідки № 303 від 16.05.2024р. АТ "Ощадбанк" повідомлено, що 15.05.2024р. закрито поточний рахунок приватного підприємства "Капрайя" (UA263157840000026008300833171).

Згідно банківської виписки АТ "Ощадбанк" від 15.05.2024р. станом на вказане число залишок коштів на рахунку ( НОМЕР_1 ) становив 51913,59 грн.

Відповідно до банківської виписки АТ "Ощадбанк" від 03.06.2024р. станом на вказане число залишок коштів на рахунку ( НОМЕР_1 ) становив 0,00 грн.

Згідно довідки від 03.06.2024р. ПАТ "КБ "Акордбанк" повідомлено, що 29.05.2024р. закрито поточний рахунок приватного підприємства "Капрайя" (UA313806340000026007361567001).

Для складання ліквідаційного балансу приватного підприємства "Капрайя" для подальшого визнання його банкрутом та ліквідації арбітражним керуючим були проведені наступні бухгалтерські записи: майна для задоволення вимог кредиторів не виявлено; грошові кошти на поточному рахунку відсутні; кредиторська заборгованість складає 370,00 тис.грн; по бюджетним фондам 0 тис.грн; по стаховим фондам 0 тис.грн; по короткостроковим кредитам банків 0 тис.грн; заборгованість по заробітній платі відсутня;

В подальшому, відповідно до постанови Господарського суду Хмельницької області у справі № 924/1049/23 від 26.02.2024р. про банкрутство приватного підприємства "Капрайя" та на виконання норм п. 2 ч. 1 ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства арбітражним керуючим (ліквідатором) 10.06.2024р. було проведено засідання комітету кредиторів приватного підприємства "Капрайя" з наступним порядком денним: 1) звіт про нарахування та виплату грошових винагород, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора за підсумками процедури ліквідації приватного підприємства "Капрайя"; 2) підсумковий звіт ліквідатора про проведену роботу з ліквідації приватного підприємства "Капрайя"; 3) затвердження підсумкового звіту та ліквідаційного балансу банкрута; 4) різне.

Згідно протоколу засідання комітету кредиторів № 2 від 10.06.2024р. було вирішено наступне:

1) погодити звіт арбітражного керуючого (ліквідатора) про нарахування та виплату основної та додаткової грошових винагород, здійснення та відшкодування витрат за березень-травень 2024 року. При цьому, у звіті вказано, що основна грошова винагорода ліквідатора складає 69300,00 грн згідно викладеного у звіті розрахунку. Разом з тим, залишок на рахунку боржника в сумі 51913,59 грн (виручка від реалізації, погашення дебіторської заборгованості, перерахування з інших поточних рахунків) був витрачений на банківські витрати (розрахунково-касове обслуговування, підготовка документів, інше) в сумі 574,65 грн та на оплату послуг арбітражного керуючого за період березень-травень 2024 року в сумі 51338,94 грн;

2) прийняти підсумковий звіт ліквідатора про проведену роботу з ліквідації приватного підприємства "Капрайя" станом на 10.06.2024р.;

3) вважати ліквідаційну процедуру проведеною в повному обсязі і закінченою; затвердити підсумковий звіт ліквідатора про проведену роботу з ліквідації приватного підприємства "Капрайя"; затвердити ліквідаційний баланс приватного підприємства "Капрайя"; клопотати перед Господарським судом Хмельницької області про винесення ухвали про ліквідацію приватного підприємства "Капрайя", як юридичної особи, та завершення ліквідаційної процедури банкрута.

Наведені в підсумковому звіті ліквідатора від 10.06.2024р. обставини підтверджені відповідними письмовими доказами, наявними у матеріалах справи.

Станом на час постановлення даної ухвали (09.07.2024р.) судом здійснено запит щодо права власності, інших речових прав, іпотеки, обтяження приватного підприємства "Капрайня" (ідентифікаційний код 37329591), за результатами якого будь-які відомості щодо речових прав на нерухоме майно, права власності на нерухоме майно, іпотеки, заборони відчуження об`єктів нерухомості щодо суб`єкта відсутні (інформаційна довідка № 385997574 від 09.07.2024р.).

З урахуванням встановлених обставин справи суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 ГПК України завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Відповідно до ч. 1, ч. 3 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

В силу ч. 3 ст. 13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно статті 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частина 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - КУзПБ) передбачає, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 65 КУзПБ після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду (а в разі ліквідації страховика або кредитної спілки - також до Національного банку України) звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.

Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.

Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Згідно ч. 6 ст. 65 КУзПБ ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Кодексом.

В силу ч. 4 ст. 236 ГПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відповідно до постанови Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 05.03.2024р. у справі № 903/1524/13 ліквідація боржника - це припинення існування суб`єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом. Ліквідаційна процедура, як стадія провадження у справі про банкрутство, є однією з найбільш ймовірних та прогнозованих процедур, які застосовуються до неплатоспроможного боржника та є механізмом виведення з ринку нерентабельних та неперспективних підприємств.

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.

Отже, Кодексом України з процедур банкрутства передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіту ліквідатора і є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, що проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів, щодо їх належного здійснення.

На необхідності дотримання зазначеного принципу неодноразово зверталася увага Касаційним господарським судом у складі Верховного Суду під час касаційного перегляду судових рішень, зокрема у постановах від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16, від 02.07.2019 у справі № 5011-46/1733-2012, від 12.09.2019 у справі № 914/3812/15, від 28.11.2019 у справі № 18/1971/12, від 27.02.2020 у справі № 910/21227/16, від 25.06.2020 у справі № 44/484-б, від 27.10.2020 у справі № 28/29-б-43/212-2012.

За змістом положень статей 61-65, 90 КУзПБ ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи. Затверджуючи звіт ліквідатора, господарський суд повинен дати оцінку належності проведення ліквідатором всієї ліквідаційної процедури, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, зокрема, оцінити повноту пошуку, виявлення майнових активів банкрута, для включення їх в ліквідаційну масу, дати оцінку діям ліквідатора щодо пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, надати оцінку повноті реалізації ліквідатором активів боржника, а також з`ясувати чи здійснювались ліквідатором заходи для виявлення та повернення дебіторської заборгованості банкрута. Висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні. Розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, в судовому засіданні господарський суд перевіряє обґрунтованість, правомірність та повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу (висновки викладені у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 08.08.2019 у справі № 922/2817/18, від 12.09.2019 у справі № 914/3812/15).

Під час ліквідаційної процедури, ліквідатор має здійснювати заходи спрямовані на пошук, виявлення і повернення майна, яке перебуває у третіх осіб. Крім того, ліквідатор має здійснювати обґрунтовані і логічні дії, а також здійснювати запити до відповідних органів, з врахуванням минулої діяльності банкрута. При цьому, кількість запитів не є критерієм якості роботи ліквідатора. Таким критерієм є наповнення ліквідаційної маси (висновки сформульовані у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 31.10.2018 у справі № 903/975/14, від 27.02.2020 у справі № 910/21227/16, від 25.06.2020 у справі № 44/484-б).

Звіт та ліквідаційний баланс, як підсумковий документ, що подається ліквідатором господарському суду в зв`язку з закінченням ліквідаційної процедури, не може бути затверджений господарським судом у відсутності доказів аналізу ліквідатором первісної бухгалтерської документації боржника, а також, у відсутності аналізу судом дій ліквідатора щодо виявлення майна банкрута що підлягає включенню до ліквідаційної маси, а також, його дій щодо пошуку нерухомого, рухомого майна банкрута і дебіторської заборгованості (висновок викладений у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 29.03.2018 у справі № Б-39/134-10, від 26.07.2018 у справі № 904/9631/15, від 27.10.2020 у справі № 28/29-б-43/212-2012).

Крім того, господарським судом враховано, що у межах функцій та повноважень ліквідатора у ліквідаційній процедурі боржника законодавець передбачив можливість застосування у межах справи про банкрутство субсидіарної відповідальності.

Загальні умови для притягнення до цього виду відповідальності за зобов`язаннями боржника у справі про банкрутство визначені Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України та КУзПБ.

Частиною першою статті 619 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що договором або законом може бути передбачена поряд із відповідальністю боржника додаткова (субсидіарна) відповідальність іншої особи.

Згідно з частиною першою статті 215 Господарського кодексу України (далі - ГК України) у випадках, передбачених законом, суб`єкт підприємництва-боржник, його засновники (учасники), власник майна, а також інші особи несуть юридичну відповідальність за порушення вимог законодавства про банкрутство, зокрема фіктивне банкрутство, приховування банкрутства або умисне доведення до банкрутства.

Частиною третьою цієї статті ГК України унормовано, що умисним банкрутством визнається стійка неплатоспроможність суб`єкта підприємництва, викликана цілеспрямованими діями власника майна або посадової особи суб`єкта підприємництва, якщо це завдало істотної матеріальної шкоди інтересам держави, суспільства або інтересам кредиторів, що охороняються законом.

Частиною другою статті 61 КУзПБ передбачено, що під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.

У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають змогу іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями.

Стягнені суми включаються до складу ліквідаційної маси і можуть бути використані лише для задоволення вимог кредиторів у порядку черговості, встановленому цим Кодексом.

Отже, окрім інших, саме функції ліквідатора зі здійснення інвентаризації, виявлення майна банкрута та аналізу фінансово-господарського стану боржника є взаємопов`язаними та базовими для забезпечення ефективності ліквідаційної процедури, адже належне їх виконання є запорукою досягнення її основної мети - якнайповнішого задоволення вимог кредиторів, як за рахунок продажу активів банкрута, так і шляхом притягнення до солідарної та субсидіарної відповідальності керівника, засновників (учасників, акціонерів) боржника.

При цьому з`ясування усіх необхідних обставин для вирішення питання щодо покладення на винних осіб субсидіарної відповідальності за доведення боржника до банкрутства є невід`ємним критерієм дотримання принципу безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі.

Поряд з викладеним, попри наведені законодавцем функції та повноваження ліквідатора у ліквідаційній процедурі та вимоги до звіту ліквідатора, суд у цій справі ураховує:

- відсутність скарг на дії/бездіяльність ліквідатора, зокрема, стосовно виконання ним окремих функцій та повноважень як загалом впродовж ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, так і на окремих її етапах (під час проведення ним дослідження та аналізу фінансово-господарської діяльності боржника на предмет наявності ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності та інших незаконних дій у разі банкрутства тощо);

- відображення у звіті ліквідатора (з доданням доказів) відповідних досліджень, процесів та аналізів: проведення ліквідатором аналізу фінансово-господарської діяльності боржника, наведення ним детального опису відповідних відомостей стосовно боржника;

- висновок про невиявлення ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності та інших незаконних дій у разі банкрутства тощо, який не спростований ні учасниками провадження у справі, ні судом.

Правова позиція викладена в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 31.01.2023р. у справі № 904/1334/18.

Таким чином, з огляду на правову позицію Верховного Суду ліквідатором не вбачається підстав для притягнення засновників (учасників), власника майна, а також інших посадових осіб банкрута до субсидіарної відповідальності.

Ліквідатором складено ліквідаційний баланс, в якому в розділі пасивів відображено кредиторську заборгованість, включену до реєстру вимог кредиторів, а в розділі активів відображено їх повну відсутність.

Вимоги кредиторів не задоволені за недостатністю майна, у відповідності до ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вважаються погашеними.

Вищезазначеними заходами ліквідатором виконано обов`язки, встановлені ст. 61 Кодексу України з питань банкрутства, і встановлено відсутність майна боржника, неможливість боржника виконати зобов`язання перед кредитором та неможливість відновити платоспроможність боржника.

Розглянувши наданий звіт та ліквідаційний баланс ліквідатора, а також матеріали ліквідаційної процедури, суд вважає, що ліквідатором вжито всіх встановлених Кодексом України з процедур банкрутства заходів по здійсненню та завершенню ліквідаційної процедури.

Отже, проведеною ліквідатором роботою встановлено, що майно банкрута, за рахунок якого можливо було б погасити кредиторську заборгованість, відсутнє, що підтверджено матеріалами ліквідаційної процедури.

Господарський суд дійшов висновку, що ліквідатором в повній мірі виконані обов`язки з розшуку та виявленню майна (активів) банкрута.

Пунктом 7 частини 1 статті 90 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.

У випадках, передбачених пунктами 5-8 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню (ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства).

Таким чином, оскільки за результатами ліквідаційної процедури у банкрута не виявлено майна, за рахунок якого можливе погашення повністю кредиторських вимог, підприємницька діяльність товариства припинена, що відображено у ліквідаційному балансі, господарський суд приймає рішення про ліквідацію юридичної особи-банкрута та закриття провадження у справі.

Також слід затвердити звіт арбітражного керуючого Слободяна В.М. про нарахування та виплату основної та додаткової грошових винагород, здійснення та відшкодування витрат за період березень-травень 2024 року відповідно до ч. 6 ст. 30 Кодексу України з процедур банкрутства.

Зазначений звіт схвалений комітетом кредиторів (протокольне рішення від 10.06.2024р.).

Згідно ч. 8 ст. 41 КУзПБ дія мораторію припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство.

За наведених обставин, мораторій, що був введений ухвалою суду від 24.10.2023р. у даній справі, підлягає припиненню.

Керуючись ст.ст. 2, 30, 60, 61, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства ст.ст. 12, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс приватного підприємства "Капрайя".

Затвердити звіт арбітражного керуючого Слободяна В.М. про нарахування та виплату основної та додаткової грошових винагород, здійснення та відшкодування витрат за період березень-травень 2024 року.

Приватне підприємство "Капрайя" (Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Чорновала 127, ідентифікаційний код 37329591), як юридичну особу, ліквідувати.

Припинити повноваження ліквідатора приватного підприємства "Капрайя" - арбітражного керуючого Слободяна Василя Миколайовича у справі № 924/1049/23.

Припинити дію мораторію, введеного ухвалою Господарського суду Хмельницької області від 24.10.2023р. у справі № 924/1049/23.

Закрити провадження у справі № 924/1049/23 про банкрутство приватного підприємства "Капрайя" (Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Чорновала 127, ідентифікаційний код 37329591).

Відповідно до положень ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею 09.07.2024р. та може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку та строки, визначені ст.ст. 254-259 ГПК України.

Повний текст ухвали складено 09.07.2024 року.

СуддяЗаверуха С.В.

Відрук. 8 примірн.:

1 - до справи;

2 - заявнику - ІНФОРМАЦІЯ_1 ;

3 - боржнику - ІНФОРМАЦІЯ_2 ;

4 - арбітражному керуючому Слободяну В.М. ІНФОРМАЦІЯ_3 ; ІНФОРМАЦІЯ_4

5 - відділу державної виконавчої служби м. Хмельницький Головного територіального управління юстиції (29000, м. Хмельницький, вулиця Тернопільська, будинок, 13/2; ел. пошта: info1@kmm.km.dvs.gov.ua, ІНФОРМАЦІЯ_5 );

6 - регіональному відділу з питань банкрутства Управління банкрутства Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) (вул. Володимирська 91, м. Хмельницький, 29000; Е-mail: bankrut@km.minjust.gov.ua);

7 - відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради - ел. пошта: drrp@khm.gov.ua;

8 - Головному управлінню ДПС у Хмельницькій області - km.official@tax.gov.ua.

Джерело: ЄДРСР 120306537
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку