open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 916/3748/23
Моніторити
Ухвала суду /09.08.2024/ Південно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /09.08.2024/ Південно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /29.07.2024/ Південно-західний апеляційний господарський суд Рішення /04.07.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /28.06.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /12.06.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /23.05.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /16.04.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /12.03.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /14.02.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /19.01.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /08.12.2023/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /19.10.2023/ Господарський суд Одеської області Постанова /16.10.2023/ Південно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /20.09.2023/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /20.09.2023/ Південно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.09.2023/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /01.09.2023/ Господарський суд Одеської області
emblem
Справа № 916/3748/23
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /09.08.2024/ Південно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /09.08.2024/ Південно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /29.07.2024/ Південно-західний апеляційний господарський суд Рішення /04.07.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /28.06.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /12.06.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /23.05.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /16.04.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /12.03.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /14.02.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /19.01.2024/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /08.12.2023/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /19.10.2023/ Господарський суд Одеської області Постанова /16.10.2023/ Південно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /20.09.2023/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /20.09.2023/ Південно-західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.09.2023/ Господарський суд Одеської області Ухвала суду /01.09.2023/ Господарський суд Одеської області

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"04" липня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/3748/23

Господарський суд Одеської області у складі судді Петренко Н.Д.,

за участю секретаря судового засідання Кафланової А.С.

розглянувши справу № 916/3748/23 в порядку загального позовного провадження

за позовом: Приватного підприємства ЛІРА (ЄДРПОУ 13889920, адреса - вул. Семена Палія 70, м. Одеса, 65024, e-mail: lira_od@ukr.net)

до відповідачів: 1) Територіальної громади міста Одеси в особі Одеської міської ради (ЄДРПОУ 26597691, адреса - пл. Думська 1, м. Одеса, 65026, e-mail: sovet@omr.gov.ua);

2) Виконавчого комітету Одеської міської ради (ЄДРПОУ 04056919, адреса 65026, м. Одеса, пл. Думська, 1)

за участі третіх осіб, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору, на стороні відповідача: 1. Департаменту комунальної власності Одеської міської ради (ЄДРПОУ 26302595, адреса - вул. Артилерійська,1, м. Одеса, 65039, e-mail: reception_dsk@omr.gov.ua);

2. Комунальної установи Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради /ЄДРПОУ 39708476, адреса 65039, м. Одеса, вул. Артилерійська, 1, e-mail: msmp@omr.gov.ua/.

про визнання незаконним та скасування частково рішень, зобов`язання вчинити певні дії

за участю представників:

від позивача: директор Дацька Л.А.; адвокат Досковський В.Г. на підставі ордеру ВН № 1276415 від 18.10.2023;

від відповідача1: Асташенкова О.І. в порядку самопредставництва органу місцевого самоврядування;

від відповідача2: Асташенкова О.І. в порядку самопредставництва органу місцевого самоврядування;

від третьої особи1: Вакаренко І.В. в порядку самопредставництва юридичної особи;

від третьої особи2: не з`явився, повідомлений належним чином, причини неявки невідомі.

ВСТАНОВИВ:

23.08.2023 за вх.№2-1268/23 до Господарського суду Одеської області надійшла заява Приватного підприємства „ЛІРА" про забезпечення позову, в якій заявник просить суд забезпечити позов шляхом:

- накладання арешту на нежилі приміщення першого поверху, об`єкт житлової нерухомості, які знаходяться в оренді ПП «Ліра» загальною площею 353.6. кв. м. Одеська обл., м. Одеса, вулиця Палія Семена, будинок 70, приміщення 501а., зареєстровані за реєстраційним номером 2105257251101 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за Територіальною громадою міста Одеси в особі Одеської міської ради, код ЄДРПОУ: 26597691;

- часткового зупинення дії рішення Одеської міської ради №1319-VIII від 19 липня 2023 «Про схвалення Переліку об`єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році та приватизацію цих об`єктів» в частині підпункту 1 пункту 1 та пункту 2 стосовно включення об`єкту приватизації нежилих приміщень першого поверху, загальною площею 353,6 кв.м. вул. Палія Семена, 70, приміщення 501а, шляхом продажу на аукціоні, до ухвалення судового рішення по справі.

Протоколом передачі судової справи № 916/3957/21 раніше визначеному складу суду від 23.08.2023 для розгляду заяви вх. № 2-1268/23 від 23.08.2023 визначено суддю Малярчук І.А.

Ухвалою суду від 25.08.2023 по справі № 916/3957/21 суддею Малярчук І.А. заявлено самовідвід від розгляду заяви про забезпечення позову Приватного підприємства «Ліра» вх. № 2-1268/23 від 23.08.2023.

Розпорядженням керівника апарату суду № 145 від 28.08.2023 у зв`язку із заявленим суддею Малярчук І.А. самовідводом від розгляду заяви вх. № 2-1268/23 від 23.08.2023, призначено повторний автоматичний розподіл вказаної заяви.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.08.2023 року для розгляду заяви вх. № 2-1268/23 від 23.08.2023 по справі № 916/3957/21 визначено суддю Петренко Н.Д.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи № 916/3748/23 між суддями для розгляду справи Приватного підприємства "ЛІРА" за позовом до Територіальної громади м. Одеси в особі Одеської міської ради, Департаменту комунальної власності Одеської міської ради, Виконавчого комітету Одеської міської ради про часткове скасування рішення та визначення способу приватизації комунального майна визначено суддю Петренко Н.Д.

Під час дослідження матеріалів заяви про забезпечення позову по справі № 916/3957/21 було виявлено порушення порядку реєстрації заяв та помилкове присвоєння номеру справи № 916/3957/21 поданій заяві вх. № 2-1268/23 від 23.08.2023, що відображено в ухвалі суду від 30.08.2023 року, якою постановлено передати заяву Приватного підприємства "ЛІРА" про забезпечення позову /вх. № 2-1268/23 від 23.08.2023 року/ на розгляд Господарському суду Одеської області, в провадженні якого перебувають матеріали справи № 916/3748/23 за позовом Приватного підприємства ЛІРА /вх. № 4260/23 від 28.08.2023/.

На підставі зазначеної ухвали постановлено розпорядження керівника апарату суду "Щодо передачі заяви про забезпечення позову раніше визначеному складу суду в іншій справі" від 30.08.2023.

Протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 30.08.2023 для розгляду заяви вх. № 2-1268/23 від 23.08.2023 по справі № 916/3748/23 визначено суддю Петренко Н.Д.

В обґрунтування заяви про забезпечення позову /вх. № 2-1268/23 від 23.08.2023/ Приватне підприємство "ЛІРА" посилається на те, що 19 липня 2023 року прийнято рішення Одеської міської ради № 1319-VІІІ від 19.07.2023р., згідно до п. 1 схвалено Перелік об`єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році, п.п.1 п.1 цього рішення зазначена назва об`єкта та адреса - м. Одесі: нежилі приміщення першого поверху, загальною площею 353,6 кв.м., вул. Семена Палія, 70, приміщення 501а. Пунктом 2 цього рішення зазначено: приватизувати об`єкти у пунктах 1-6 цього рішення, шляхом продажу на аукціоні.

У заяві заявник вказує, що підприємство протягом десяти днів змушено звернутися з позовом до господарського суду до Територіальної громади міста Одеси в особі Одеської міської ради, Департаменту комунальної власності Одеської міської ради за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору: Комунальної установи муніципальної служби комунальної власності Одеської міської ради з вимогами:

- про визнання незаконним та скасування частково п.п. 1, 2 Рішення Одеської міської ради №1319-VIII від 19 липня 2023 «Про схвалення Переліку об`єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році та приватизацію цих об`єктів» в частині визначення способу приватизації шляхом аукціону приміщень, окремо розташованих будівель та споруд, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, приміщення 501а, нежилі приміщення першого поверху 353,6 кв.м;

- про визнання способу приватизації комунального майна окремо розташованих будівель та споруд, що розташовані за адресою м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, приміщення 501а, нежилі приміщення першого поверху 353,6 кв.м., шляхом включення до Переліку об`єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році, шляхом викупу орендарем ПП «Ліра», який здійснив невід`ємні поліпшення в розмірі 31,3% ринкової вартості орендованого майна за згодою орендодавця;

- про визнання частково незаконним та скасування Рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради № 102 від 30.03.2023 «Про закріплення за Комунальною установою «Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради» на праві оперативного управління нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Одеси - приміщень, окремо розташованих будівель та споруд» в пункті 7 Додатку до рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 30.03.2023 № 102, переліку нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Одеси - приміщень, окремо розташованих будівель та споруд, що підлягають закріпленню за Комунальною установою «Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради» на праві оперативного управління приміщення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, приміщення 501а, нежилі приміщення першого поверху 353,6 кв.м.

Ухвалою суду від 01.09.2023, залишеною без змін постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 16.10.2023, відмовлено у задоволенні заяви Приватного підприємства "ЛІРА" про забезпечення позову /вх. № 2-1268/23 від 23.08.2023 року/ у справі № 916/3748/23.

Разом із тим, 28.08.2023 до Господарського суду Одеської області надійшла позовна заява Приватного підприємства ЛІРА /вх. № 4260/23/ до Територіальної громади міста Одеси в особі Одеської міської ради, Департаменту комунальної власності Одеської міської ради, Виконавчого комітету Одеської міської ради, в якій позивач просить суд:

- визнати незаконним та скасувати частково пункти 1,2, підпункт 1 рішення Одеської міської ради № 1319-VІІІ від 19.07.2023 року Про схвалення Переліку об`єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році, та приватизації цих об`єктів, в частині визначення способу приватизації шляхом аукціону приміщень, окремо розташованих будівель та споруд, що розташовані за адресою м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, приміщення 501а, нежилі приміщення першого поверху 353,6 кв.м., які знаходяться в 1 оренді позивача Приватного підприємства Ліра згідно договору оренди № 7/004 (нова редакція) від 07.03.2019 року.

-визнати частково незаконним та скасувати рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради № 102 від 30.03.2023 Про закріплення за Комунальною установою Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради на праві оперативного управління нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Одеси - приміщень, окремо розташованих будівель та споруд в пункті 7 Додатку до рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 30.03.2023 № 102, переліку нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Одеси - приміщень, окремо розташованих будівель та споруд, що підлягають закріпленню за Комунальною установою Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради на праві оперативного управління приміщення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, приміщення 501а, нежилі приміщення першого поверху 353,6 кв.м;

-визначити спосіб приватизації комунального майна окремо розташованих будівель та споруд, що розташовані за адресою м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, приміщення 501а, нежилі приміщення першого поверху 353,6 кв.м., шляхом включення до Переліку об`єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році, шляхом викупу орендарем ПП Ліра, який здійснив невід`ємні поліпшення в розмірі 31,3% ринкової вартості орендованого майна за згодою орендодавця, як умову закінчення договору оренди № 7/004 від 07.03.2019 року.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на те, що під час дії договору оренди комунального майна № 7/004 від 25.09.1996 позивач внаслідок капітального ремонту та реконструкції створило невід`ємні поліпшення за згодою орендодавця.

Позивач вказує, що так як станом на 25.09.1998 сторони не подали заяву про припинення дії договору оренди, відповідачі продовжували приймати орендну плату, майно залишилось у позивача, тому договір оренди продовжено за згодою сторін, шляхом укладення сторонами договору № 7/004 на новий строк у відповідності до вимог законодавства.

Позивач наголошує, що вимога про конкурсну оренду майна не поширюється на здійснення невід`ємних поліпшень, надані до набуття чинності Законом про оренду.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.08.2023 року для розгляду позовної заяви вх. № 4260/23 від 28.08.2023 визначено суддю Петренко Н.Д.

Ухвалою суду від 04.09.2023 року залишено без руху позовну заяву Приватного підприємства ЛІРА (вх. № 4260/23 від 28.08.2023 року; зобов`язано позивача надати суду у десятиденний строк з дня отримання ухвали суду, заяву про усунення недоліків, встановлених при поданні позовної заяви.

15.09.2023 року на адресу суду надійшла заява позивача про усунення недоліків /вх. № 31949/23/ на виконання вимог ухвали суду від 04.09.2023 року. Заява направлена до суду засобами поштового зв`язку, що вбачається із відповідного штемпеля на конверті.

Ухвалою суду від 20.09.2023 прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі № 916/3748/23; постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 19.10.2023 о 10:30 год.

16.10.2023 на адресу суду надійшов відзив Департаменту комунальної власності Одеської міської ради /вх. № 36602/23/, в якому Департамент просить поновити пропущений процесуальний строк на подання відзиву та відмовити у задоволені позовних вимог.

В обґрунтування своїх заперечень Департамент посилається на те, що рішення Одеської міської ради № 1319-VIІІ від 19.07.2023 в частині визначення способу приватизації шляхом аукціону приміщень, окремо розташованих будівель та споруд, що розташовані за адресою м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, приміщення 501а, нежилі приміщення першого поверху 353,6 кв.м. є законним та прийнятим до вимог чинного законодавства України, а вимога про визначення способу його приватизації шляхом викупу орендарем ПП «Ліра» безпідставною та необґрунтованою.

Департамент вказує, що у провадженні суду перебуває справа № 916/3957/21, позовні вимоги в якій позивач фактично дублює у даній справі.

19.10.2023 року на адресу суду надійшло клопотання позивача про відкладення підготовчого засідання на іншу дату /вх. № 37190/23/.

У підготовчому засіданні 19.10.2023 року судом оголошено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 29.11.2023 року на 12:00 год.

28.11.2023 на адресу суду надійшло клопотання позивача про відкладення підготовчого засідання на іншу дату /вх. № 43559/23/.

У підготовчому засіданні 29.11.2023 судом оголошено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 17.01.2024 на 11:00 год.

16.01.2024 на адресу суду від позивача надійшла уточнена позовна заява /вх. № 1795/24/, в якій позивач відповідачами визначає Територіальну громаду міста Одеси в особі Одеської міської ради та виконавчий комітет Одеської міської ради та просить:

- визнати незаконним та скасувати пункт 2 рішення Одеської міської ради № 1319-VІІІ від 19.07.2023 року Про схвалення Переліку об`єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році, та приватизації цих об`єктів, в частині визначення способу приватизації шляхом продажу на аукціоні об`єкту, зазначеного у підпункті 1 п. 1 цього рішення, а саме: нежилих приміщень першого поверху загальною площею 353,6 кв.м., що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, прим. 501а;

- зобов`язати Одеську міську раду на найближчій сесії ради прийняти рішення, яким визначити спосіб приватизації шляхом викупу орендарем позивачем об`єкту, зазначеного у підпункті 1 п. 1 цього рішення Одеської міської ради № 1319-VІІІ від 19.07.2023 року Про схвалення Переліку об`єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році, та приватизації цих об`єктів;

- визнати незаконним та скасувати рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради № 102 від 30.03.2023 в частині включення до переліку нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Одеси приміщень, окремо розташованих будівель та споруд, що підлягають закріпленню за Комунальною установою Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради на праві оперативного управління, нежилих приміщень першого поверху загальною площею 353,6 кв.м., що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, прим. 501а.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що позивач протягом 25 років є орендарем нежилих приміщень по вул. Семена Палія, 70, прим. 501а. Станом на момент прийняття Одеською міською радою оскаржуваного рішення фактична площа об`єкта оренди складає 353,6 кв.м. Позивач вказує, що під час дії договору оренди, зокрема, у 2007 році згодою орендодавця зробило невід`ємні поліпшення об`єкту оренди у вигляді реконструкції та капітального ремонту приміщення на суму 1 969 104 грн. з ПДВ.

Внаслідок зроблених ПП «Ліра» невід`ємних поліпшень орендованого майна його ринкова вартість зросла на 87% - до 3 983 000,00 грн з урахуванням ПДВ, частка вартості зроблених орендарем поліпшень у загальній вартості об?єкта оренди складає 46,7 %. OMP було прийнято рішення про приватизацію ПП «Ліра» орендованих приміщень шляхом викупу як орендарем, який зробив невід?ємні поліпшення. Договір купівлі-продажу досі не укладено.

Заяви ПП «Ліра» як орендаря щодо приватизації об?єкту оренди шляхом викупу були проігноровані, Одеська міська рада прийняла рішення про продаж об?єкту з аукціону.

17.01.2024 об 11:00 год судове засідання у справі № 916/3748/23 не відбулося у зв`язку із знаходженням головуючого судді Петренко Н.Д. на лікарняному з 16.01.2024. Після виходу судді з лікарняного ухвалою суду від 19.01.202 призначено підготовче засідання по справі № 916/3748/23 на 14.02.2024 р. об 11:30 год.

14.02.2024 об 11:30 год судове засідання у справі № 916/3748/23 не відбулося у зв`язку із відсутністю електропостачання в Господарському суді Одеської області та перебоями в роботі генератора. У зв`язку із чим ухвалою суду від 14.02.2024 призначено підготовче засідання по справі № 916/3748/23 на 12.03.2024 о 12:40 год.

У підготовчому засіданні 12.03.2024 судом прийнято до розгляду заяву позивача про уточнення позовних вимог /вх. № 1795/24 від 16.01.2024/. Також судом оголошено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 16.04.2024 на 10:00 год.

Ухвалою суду від 16.04.2024 виключено Департамент комунальної власності Одеської міської ради зі складу учасників справи в якості відповідача2; залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Департамент комунальної власності Одеської міської ради; Комунальну установу «Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради»; відкладено підготовче засідання на 23.05.2024 о 10:30 год.

09.05.2024 на адресу суду надійшов відзив Одеської міської ради /вх. № 18813/24/, в якому відповідач просить поновити пропущений процесуальний строк на подання відзиву та відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

В обґрунтування своїх заперечень відповідач посилається на те, що на підставі складеного Департаментом комунальної власності ОМР Переліку об' єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягали приватизації у 2023 році та відповідного проєкту рішення з цього питання, та керуючись п. 30 ч. 1 ст. 26, ч.ч. 5,6 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна», з метою поповнення бюджету Одеської міської територіальної громади Одеської міською радою в межах владних повноважень було прийнято рішення від 19.07.2023 р. 3 1319-VIII «Про схвалення Переліку об`єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році, та приватизації цих об`єктів», до підпункту 1 п. 1 якого було включено спірний об`єкт нерухомого майна.

Міська рада вказує, що зобов`язання власника вчиняти будь-які дії щодо свого майна без волевиявлення останнього є незаконним. Відповідач наголошує, що суд не може підміняти інший орган державної влади або орган місцевого самоврядування та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу.

Міська рада вказує, що Одеська міська рада згідно зі ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішує питання, що визначене пунктом 2 прохальної частини рішення.

До повноважень Одеської міської ради не відноситься складання та включення до переліку об`єктів малої приватизації відповідних об`єктів комунальної власності. Ці повноваження відносяться до компетенції департаменту комунальної власності Одеської міської ради згідно з Положенням. Питання щодо затвердження переліку об`єктів приватизації комунальної власності та встановлення способу приватизації, може бути розглянуто на сесії Одеської міської ради тільки та виключно на підставі відповідного проєкту рішення, підготовленого уповноваженим на це виконавчим органом міської ради - Департаментом комунальної власності Одеської міської ради.

Відповідач звертає увагу, що рішення Одеської міської ради від 19.07.2023 № 1319-VIII стосується приватизації об`єктів комунальної власності у 2023 році, який на даний час вже минув.

Відповідач вказує, що підписуючи договір № 7/004 нерухомого майна у редакції від 26.01.2024 позивач погодився з тим, що КУ «Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради» є балансоутримувачем спірного нежитлового приміщення, стороною за договором та учасником даних правовідносин.

23.05.2024 на адресу суду надійшла відповідь на відзив /вх. № 20788/24/, в якому позивач наголошує на задоволенні позовних вимог у повному обсязі. Позивач вказує, що Одеська міська рада є не статистичним органом, який лише бездумно затверджує усі проекти рішень надані їй на розгляд її ж виконавчими органами, аде є самостійним суб`єктом приватизації, має виключну компетенцію щодо затвердження переліків об`єктів приватизації та визначення умов приватизації, повинна розглядати і приймати рішення виключно в межах закону.

Одеська міська рада при прийнятті оскаржуваного рішення № 1319-VІІІ від 19.07.2023 щодо кожного об`єкту приватизації, в тому числі і щодо спірних нежилих приміщень мала самостійно визначитись із наявністю підстав для включення зазначеного об`єкта до переліку об`єктів що підлягають приватизації мала самостійно визначити на яких умовах зазначений об`єкт підлягає приватизації та прийняти законне рішення з цього питання. Підготовлений Департаментом проект рішення, у разі невідповідності включених до нього об`єктів та визначених способів їх приватизації вимогам закону, в жодному разі не повинний і не міг бути схвалений радою.

Позивач наголошує, що Одеська міська рада задовго до прийняття оскаржуваного рішення № 1319-VІІІ від 19.07.2023 достеменно знала про наявність інших раніше прийнятих радою рішень про визначення способу приватизації спірних нежилих приміщень шляхом викупу чинним орендарем - ПП «Ліра», який зробив невід`ємні поліпшення орендованого майна, і про неодноразові звернення позивача на адресу відповідача після набрання чинності новим законом «Про приватизацію державного та комунального майна» з проханням вирішити питання щодо приватизації шляхом викупу ПП «Ліра» спірного об`єкта, і про виконання орендарем вимог, передбачених статті 18 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна", які зумовлюють прийняття радою рішення про приватизацію об`єкта комунального майна шляхом викупу орендарем. Також після звернення ПП «Ліра» до суду ОМР не була позбавлена можливості привести своє рішення у відповідність до закону: внести до нього зміни, частково скасувати тощо, проте не зробила цього.

Позивач вказує, що за умов набуття ПП «Ліра» права на викуп спірних приміщень як орендарем, що здійснив поліпшення орендованого майна та за умов набуття ПП «Ліра» право на викуп орендованого майна у зв`язку з виконанням умов, визначених ч. 2 ст. 18 Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна» повноваження відповідача щодо визначення способу приватизації спірних нежилих приміщень не є дискреційними і суд вправі зобов`язати відповідача прийняти єдине можливе законне рішення.

Позивач зазначає, що факт підписання позивачем договору оренди, в якому КУ «Муніціпальна служба комунальної власності ОМР» зазначена в якості балансоутримувача жодним чином не спростовує незаконність оскаржуваного рішення і не може бути підтвердженням визнання позивачем статусу зазначеної комунальної установи, оскільки до моменту набрання законної сили рішенням суду про скасування зазначеного рішення виконкому такий статус комунальної установи є визначеним хоча і на підставі незаконного рішення.

23.05.2024 о 10:30 год підготовче засідання не відбулось, у зв`язку з оголошенням системою цивільної оборони у м. Одеса та Одеській області повітряної тривоги. У зв`язку з чим ухвалою суду від 23.05.2024 призначено підготовче засідання по справі № 916/3748/23 на 12.06.2024 о 15:15 год.

У підготовчому засіданні 12.06.2024 судом оголошено протокольну ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи № 916/3748/23 до судового розгляду по суті; судове засідання по суті призначено на 28.06.2024 о 10:30 год.

28.06.2024 о 10:30 год судове засідання не відбулось, у зв`язку з оголошенням системою цивільної оборони у м. Одеса та Одеській області повітряної тривоги. У зв`язку з вищевикладеним, ухвалою суду від 28.06.2024 призначено судове засідання для розгляду справи № 916/3748/23 по суті на 04.07.2024 р. об 11:00 год.

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі та наголошували на задоволенні позовних вимог.

Представник відповідачів у судовому засіданні заперечувала проти задоволення позовних вимог у повному обсязі з підстав, викладених у відзиві.

Представник третьої особи1 у судовому засіданні заперечувала проти задоволення позовних вимог.

Третя особа2 до судового засідання не з`явилася, повідомлена належним чином, причини неявки невідомі.

Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, вислухавши представників учасників справи, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення заявлених позовних вимог у повному обсязі, виходячи з наступного.

Як встановлено у судовому засіданні при безпосередньому дослідженні доказів, 25.09.1996 між Представництвом по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради (орендодавець) та ТОВ «Евріка» (орендар) укладено договір оренди № 7/004 нежитлового приміщення загальною площею 580,2 кв.м. розташованого на першому поверсі за адресою: м. Одеса вул. Дніпропетровська дорога 70, для використання під магазин (100 кв. м.) та ресторан (480,2 кв.м.), строком до 25.09.1998.

За умовами п. 5.3 Договору орендар має право проводити за згодою орендодавця реконструкцію та технічне переобладнання приміщення.

16.12.1998 року договір оренди № 7/004 викладено в новій редакції, за яким орендодавець передав, а орендар прийняв у строкове платне користування нежитлове приміщення загальною площею 558 кв.м., розташоване на першому поверсі за адресою: м. Одеса, вул. Дніпропетровська дорога 70, з метою розміщення магазину та ресторану строком до 16.12.2008.

В подальшому шляхом підписання додаткових погоджень сторони неодноразово вносили зміни до умов вказаного Договору.

Додатковою угодою від 20.05.1998 до договору оренди № 7/004 від 16.12.1998 назву Орендаря було змінено на Приватне підприємство «Ліра».

???Так, додатковим погодженням від 23.03.2000 до договору оренди № 7/004 від 16.12.1998 назву орендаря змінено на Приватне підприємство «Ліра».

Додатковим погодженням від 23.03.2003 до договору оренди № 7/004 від 16.12.1998 строк дії договору продовжено до 31.12.2018.

Додатковим погодженням від 16.12.2008 на підставі технічного паспорту КП «ОМБТІ та РОН» від 27.07.2006 зменшено орендовану площу на 21,6 кв.м, а саме зменшено з 558 кв.м до 536,4 кв. м.

Додатковим погодженням від 15.04.2011 до договору оренди № 7/004 від 16.12.1998 назву орендодавця змінено на Департамент комунальної власності Одеської міської ради.

14.03.2013 на підставі листа ПП «Ліра» від 03.03.2014 про відмову від оренди частини нежитлових приміщень, між ПП «Ліра» та Департаментом укладено додаткове погодження № 8 до договору оренди № 7/004, відповідно до якого сторони домовились про зменшення орендованої площі в розмірі 186,3 кв.м з 14.03.2014 та залишили у користуванні орендаря нежитлове приміщення загальною площею 350 кв.м. для використання під розміщення майстерні з ремонту електропобутової техніки та магазинів.

14.03.2013 сторонами було складено та підписано відповідний акт приймання-передачі приміщення, за яким орендар ПП «Ліра» повернув орендодавцю частину орендованого нежитлового приміщення загальною площею 186,4 кв.м.

07.03.2019 договір оренди № 7/004 було викладено в новій редакції строком до 07.02.2022. Згідно п. п. 1.1, 1.3, 7.8 нової редакції договору оренди № 7/004 нежилого приміщення від 07.03.2019 оренлолавець передав а орендар прийняв у строкове платне користування частину нежилих приміщень першого поверху № 501, загальною площею 350 кв.м, розташованих за адресою: м. Одеса, вул. Семена Полія (колишня Дніпропетровська дорога), 70. Характеристика об?єкта оренди наводиться у технічному паспорті, який виданий КП «ОМБТІ та РОН» 04.03.2010. Ринкова вартість об?єкта оренди відповідно до звіту про незалежну оцінку вартості об?єкта оренди складеного ТОВ «ОФ «АБАКУС» становить 2 946 000 грн. (без врахування ПДВ). Термін дії договору оренди з 07.03.2019 до 07.02.2022. У разі відсутності заяви однієї з сторін про припинення або зміну умов договору оренди протягом одного місяця після закінчення терміну дії договору, він вважається продовженим на той саме термін і на тих саме умовах, що були передбачені договором.

18.07.2019 між Департаментом комунальної власності Одеської міської ради та ТОВ «Баня Плюс» укладено договір оренди №533/94 на частину нежитлового приміщення № 501, загальною площею 186,3 кв.м, розташованого на першому поверсі за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія 70, строком до 18.06.2022.

В подальшому було здійснено поділ приміщень першого поверху, загальною площею 536,4 кв.м, які розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, приміщення 501, в результаті якого територіальною громадою м. Одеси в особі Одеської міської ради зареєстровано право комунальної власності на нежилі приміщення, зокрема.: загальною площею 353.6 кв.м, приміщення 501а (орендар ПП «Ліра»); загальною площею 137,3 кв.м, приміщення 501 (орендар ТОВ «Баня Плюс»).

17.06.2020 на підставі свідоцтва про право власності САВ № 211899 від 10.12.2007, виданого виконкомом ОМР; висновку КП «Бюро технічної інвентаризації» ОМР № 560570.72/2 від 13.05.2020 щодо технічної можливості поділу об?єкту нерухомого майна: нежилих приміщень першого поверху № 501 в будинку № 70 по вул. Семена Палія в м. Одесі на три самостійні об?єкти; розпорядження Суворовської районної адміністрації OMP № 398р від 11.06.2020 про присвоєння адреси об?єкту нерухомого майна, утвореному в результаті поділу нежилих приміщень першого поверху № 501, розташованих за адресою: віл. Семена Палія, 70 у м. Одесі, - за територіальною громадою м. Одеси в особі ОМР було зареєстровано право власності на нежилі приміщення першого поверху загальною площею 353,6 кв. м за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, буд. 70. приміщення № 501a.

Листом №12/1 від 02.11.2021 ПП «Ліра» просило Департамент комунальної власності ОМР продовжити договір оренди на новий строк.

23.12.2022 Департамент комунальної власності ОМР повідомив ПП «Ліра», що укладений 16.12.1998 договір оренди № 7/004 частини нежилих приміщень першого поверху № 501 загальною площею 350 кв.м, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, викладений у новій редакції 07.03.2019 після спливу зазначеного в ньому строку дії (07.02.2022) вважається продовженим та діє до моменту визначення переможця аукціону та укладення з ним договору оренди.

????30.03.2023 Виконком ОМР прийняв рішення № 102, яким вирішив закріпити за Комунальною установою «Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради» на праві оперативного управління нерухоме майно комунальної власності територіальної громади м. Одеси - приміщення, окремо розташовані будівлі та споруди, що не перебувають на балансі інших комунальних підприємств та установ Одеської міської ради, згідно з переліком, п. 7 якого зазначені нежилі приміщення першого поверху 353,6 кв.м., приміщення 501а, по вул. Семена Палія, 70, які знаходяться в оренді ПП «Ліра».

Наказом Департаменту Комунальної власності ОМР № 857/1 від 26.12.2023 на підставі звернення орендаря ПП «Ліра» від 04.11.2021 № 01-14/4712 було оголошено аукціон на продовження договору оренди нежилих приміщень першого поверху загальною площею 350 кв.м, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, приміщення 501а. Проведення аукціону було призначено на 01.01.2024. Відповідно до протоколу електронного аукціону переможцем аукціону стало ПП «Ліра».

Разом із тим, судом також встановлено, що згідно експертного висновку про оцінку вартості нежилих приміщень ТОВ «Еврика» по вул. Дніпропетровська дорога, 70, складеного ПП «Незалежна консультаційна група G.S.», оціночна вартість орендованих ТОВ «Еврика» нежилих приміщень по вул. Дніпропетровська дорога, 70 площею 580,2 кв.м станом на 08.12.1996 в м. Одесі складала 198 193,98 грн. або 111 974 долари США (вартість 1 кв.м загальної площі 201 долар США).

????У 1997 року будівельно-комерційною фірмою «Буд-центр ЛТД» було розроблено робочий проект реконструкції приміщень по Дніпропетровській дорозі 70.

????15.01.1998 Інспекцією ДАБК було видано ТОВ «Еврика» дозвіл № 12/98 на виконання будівельних робіт.

????Листом № 01-19/7193 від 05.07.2004 Представництво з управління комунальною власністю ОМР погодило проведення ПП «Ліра» реконструкції та капітального ремонту орендованих приміщень по вул. Дніпропетровська дорога, 70 за умови надання затвердженої Суворовською райадміністрацією проектно-кошторисної документації.

????Листами № 01-13/11330 від 22.09.2006 та№ 01-13/3344 від 29.03.2007 Представництво з управління комунальною власністю ОМР підтвердило, що проведення ПП «Ліра» реконструкції та капітального ремонту орендованих приміщень виконувалось з дозволу Представництва.

????Листом № 2059 від 17.01.2007 Управління архітектури та містобудування ОМР дозволило ПП «Ліра» замовити в ліцензованій проектній організації технічний висновок для введення в експлуатацію самовільно реконструйованих нежитлових приміщень по вул. Дніпропетровська дорога, 70.

У 2007 році СКФ «Буд-центр ЛТД» було розроблено «Технічний висновок щодо можливості збереження та експлуатації реконструйованого існуючого приміщення по вул. Дніпропетровська дорога, 70 у м. Одесі під бізнес-центр». Висновок було погоджено висновком СЕС м. Одеси № 66-11 від 05.02.2007; листом ГУМНС України в Одеській області №14-766 від 20.04.2007; листом Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя № 423 від 27.04.2007; листом Управління Державтоінспекції № 7/152-Т4 від 17.05.2007; висновком УАМ OMP № 491/07 від 16.08.2007; висновком експертизи ДП «Чорноморський експертно технічний центр» № 51.-01.-31.-2253.08 від 22.07.2008.

У 2007 році на підставі дефектного акту, затвердженого ПП «Ліра» та КП «Дирекція єдиного замовника «Зоряне», ДНД та ПВІ «НДІпроектреконструкція» була складена кошторисна документація вартості реконструкції та капітального ремонту існуючих нежитлових приміщень по вул. Дніпропетровська дорога, 70 у м. Одесі під бізнес-центр на суму 1 969 104 грн. з ПДВ. Кошторисна документація була узгоджена Представництвом з управління комунальною власністю ОМР та затверджена розпорядженням Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради за № 835 від 19.11.2007.

Довідками (форма КБ-3) та Актами здачі-приймання виконаних робіт (форма КБ-2в) за липень-серпень 2007 року (6 шт.) ПП «Ліра» підтвердило факт виконання ПІП «УПТК» робіт по реконструкції капітальному ремонту нежитлових приміщень по Дніпропетровська дорога, 70 у м. Одесі згідно з договором підряду б/н від 01.07.2007 на загальну суму 1 969 104 грн. з ПДВ.

10.12.2007 виконком Одеської міської ради видав на ім`я Територіальної громади м. Одеси в особі Одеської міської ради свідоцтво про право власності САВ 211899 на нежилі приміщення першого поверху № 501 по вул. Дніпропетровська дорога, 70 в м. Одесі, загальною площею 536,4 кв.м.

????Право власності на зазначені приміщення було зареєстровано за Територіальною громадою м. Одеси в особі Одеської міської ради КП «ОМБТІ та РОН» 10.01.2008, що підтверджується витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 17320061 від 10.01.2008

????Відповідно до висновку зробленою ПП «Дельта Консалг» № 10/408а від 23.10.2008 про оцінку ринкової вартості нежитлових приміщень для розрахунку орендної плати, ринкова вартість орендованих ПП «Ліра» нежитлових приміщень першого поверху загальною площею 536,4 кв.м, розташованих за адресою: м. Одеса, вул. Дніпропетровська дорога, 70 станом на 20.08.2008 р. складала 614 901 грн. або 325 282 доларів СПА (вартість 1 кв.м загальної площі - 607 доларів США).

????24.06.2009 приймальна комісія у складі, зокрема, представників замовника, Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради, Інспекції ДАБК, органу СВС, органу Державного пожежного нагляду, УАМ ОМР склала акт готовності об?єкта до експлуатації № 472, відповідно до якого закінчений будівництвом об?єкт - реконструйовані ПП «Ліра» нежитлові приміщення площею 536,4 кв.м, розташовані по вул. Дніпропетровська дорога, 70 в м. Одесі були визнані готовими до експлуатації.

24.06.2009 Інспекція ДАБК видала Свідоцтво № 15000472, яким засвідчила відповідність закінченого будівництвом об?єкта: Реконструкції нежилих приміщень у житловому будинку, загальна площа 536,4 кв. м; за адресою: вул. Дніпропетровська дорога 70 у м. Одесі проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил та підтвердила його готовність до експлуатації.

????Висновком експертного дослідження № 305 від 21.10.2010, складеного судовим експертом ОФ «ІНЮГ-Експертиза» Мрихіною І.В., експертом-будівельником ОФ «ІНЮГ-Експертиза» Петровим ІІ. ринкова вартість об?єкту дослідження (нежилих приміщень площею 534,6 кв.м, розташованих за адресою: м. Одеса, вул. Дніпропетровська дорога, 70) з урахуванням поліпшень, виконаних орендатором за період оренди була визначена в розмірі 3 983 000 грн. з урахуванням ПДВ. Частка орендатора складає 46,7 відсотків.

????Згідно висновку ТОВ «ОФ «Абакус» від 15.02.2019 про визначення ринкової вартості об?єкту для величини орендної плати, ринкова вартість орендованих ПП «Ліра» нежитлових приміщень першого поверху загальною площею 350 кв.м, розташованих за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70 станом на 15.02.2019 р. складала 2 946 000 грн. або 108 468 доларів США (вартість 1 кв.м загальної площі - 310 доларів США).

Згідно висновку № 662 судової будівельно-технічної експертизи по господарській справі № 916/3957/21, складеного судовим експертом Петровим І.І. від 25.01.2022:

« 1. Роботи з реконструкції та капітального ремонту об?єкту оренди - частини нежитлових приміщень першого поверху № 501, загальною площею 350 м за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70 виконувалися в 2007 році згідно з угодженою орендодавцем проектно-кошторисної документації. Загальна вартість фактично здійснених ремонтних робіт, з урахуванням фізичного зносу, станом на 14.12.2021 р. становить 922 549 грн. без ПДВ.

2. Фактично виконані роботи з реконструкції та капітального ремонту об?єкту оренди - частини нежитлових приміщень першого поверху № 501, загальною площею 350 м2 за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, відносяться до невід?ємних поліпшень орендованого майна.

3. Вартість виконаних ремонтних робіт від ринкової вартості приміщень, яка вказана в Договорі оренди № 7/004 від 07 березня 2019 р, складає 31,3 %».

Рішенням ОМР № 1404-V від 04.07.2007 до переліку об?єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси, що підлягають приватизації у 2007 році віднесено приміщення 1-го поверху площею 536,7 кв. м за адресою: м. Одеса, вул. Дніпропетровська, дорога, 70 (п. 47), спосіб та умови продажу аукціон.

Згідно рішення ОМР № 2094-V від 21.12.2007 до переліку об?єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси, що підлягають приватизації та відчуженню у 2007-2008 роках в п. 8 внесено зміни до Рішенням ОМР № 1404-V від 04.07.2007 «Про перелік об?єктів комунальної власності територіальної громади м. Одеси, що підлягають приватизації у 2007 р.»: змінено спосіб продажу об?єктів з «аукціон» на «викуп орендарем, що здійснив поліпшення орендованого майна», зокрема, об`єкту з порядковим 47 п. 1 зазначеного рішення (приміщення 1-го поверху площею 536,7 кв. м за адресою: м. Одеса, вул. Дніпропетровська дорога, 70).

Процедура викупу ПП «Ліра» приміщення 1-го поверху площею 536,7 кв. м за адресою: м. Одеса, вул. Дніпропетровська дорога, 70 відповідно до зазначених рішень ОМР досі не завершена.

07.08.2018 ПП «Ліра» зверталось на адресу Департаменту комунальної власності ОМР з листом, в якому просило прийняти рішення про приватизацію орендованого ПП «Ліра» на підставі договору оренди № 7/004 від 16.12.1998 нежилого приміщення площею 350 кв. м шляхом викупу орендарем, який здійснив поліпшення орендованого майна.

30.11.2021 позивач ПП «Ліра» подала до відповідачів Одеської міської Ради та Департаменту комунальної власності ОМР письмову заяву про включення нежилих приміщень, загальною площею 350 кв.м., розташованих в м. Одесі по вул. Семена Палія (колишня Дніпропетровська дорога), 70 до переліку об?єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу без аукціону.

03.12.2021 ПП «Ліра» направило до Департаменту комунальної власності ОМР заяву про включення нежилих приміщень, загальною площею 350 кв.м., розташованих в м. Одесі по вул. Семена Палія (колишня Дніпропетровська дорога),70 до переліку об?єктів малої приватизації, що підлягають приватизації шляхом викупу орендарем.

10.07.2023 ПП «Ліра» направило до Департаменту комунальної власності ОМР звернення Nє 02.2-14/2023 про включення до переліку об?єктів малої приватизації шляхом викупу вбудовано-прибудованого приміщення першого поверху № 501а, загальною площею 353,6 кв.м, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70.

19.07.2023 р. Одеська міська рада прийняла рішення № 1319-VIII, згідно п. 1 якого схвалено Перелік об?єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році, до якого включено нежилі приміщення першого поверху, загальною площею 353,6 кв.м, розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, приміщення 501а, шляхом продажу на аукціоні.

Судом встановлено, що у провадженні Господарського суду Одеської області перебувала справа № 916/685/17 за позовом ПП "ЛІРА" про солідарне стягнення з Департаменту комунальної власності Одеської міської ради і Одеської міської ради грошових коштів у сумі 1 969 104,00 грн та зобов`язання Головного управління Державної казначейської служби України в Одеській області виконати судове рішення в частині стягнення грошових коштів з відповідачів.

Рішенням Господарського суду Одеської області від 01.08.2017, залишеним без змін постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 24.09.2019 та постановою Верховного Суду від 20.02.2020, відмовлено у задоволенні позову.

Також у провадженні Господарського суду Одеської області перебуває справа № 916/1969/24 за позовом ПП "ЛІРА" до Департаменту комунальної власності Одеської міської ради про визнання недійсним результатів електронного аукціону з малої приватизації №SPE001-UA-20240323-91244 щодо продажу нежилих приміщень першого поверху загальною площею 353,6 кв. м, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Палія Семена, 70, приміщення №501а, який відбувся 11.04.2024. Провадження у справі № 916/1969/24 зупинено до розгляду даної справи.

Господарський суд зазначає, що предметом позову у даній справі є:

- визнання незаконним та скасувати пункт 2 рішення Одеської міської ради № 1319-VІІІ від 19.07.2023 року, в частині визначення способу приватизації шляхом продажу на аукціоні об`єкту, зазначеного у підпункті 1 п. 1 цього рішення, а саме: нежилих приміщень першого поверху загальною площею 353,6 кв.м., що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, прим. 501а;

- зобов`язання Одеську міську раду на найближчій сесії ради прийняти рішення, яким визначити спосіб приватизації шляхом викупу орендарем;

- визнання незаконним та скасувати рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради № 102 від 30.03.2023 в частині включення до переліку нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Одеси приміщень, окремо розташованих будівель та споруд, що підлягають закріпленню за Комунальною установою Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради на праві оперативного управління.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 4 ГК України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом. Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 5 ГПК України здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси фізичних і юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором. У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного права чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону.

Відповідно до ст. 20 ГК України держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб?єктів господарювання та споживачів. Кожний суб?єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб?єктів захищаються шляхом: визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб?єктів, що суперечать законодавству, ущемляють права та законні інтереси суб`єкта господарювання або споживачів; припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення; іншими способами, передбаченими законом. Порядок захисту прав суб?єктів господарювання та споживачів визначається цим Кодексом, іншими законами.

Згідно ст. 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.

Відповідно до статті 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. Суд визнає незаконним та скасовує нормативно-правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, визначення доцільності, порядку та умов приватизації об?єктів права комунальної власності.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна» порядок приватизації державного і комунального майна передбачає, зокрема, прийняття місцевою радою рішення про приватизацію об?єкта комунальної власності.

Згідно з статтями 1, 2 Закону України від 06.03.1992 № 2171-XII «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» об?єктами малої приватизації с окреме індивідуально визначене майно, в тому числі разом із земельними ділянками державної власності, на яких таке майно розташовано (група А).

Відповідно до статті 3 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію) приватизація об?єктів малої приватизації здійснюється шляхом: викупу; продажу на аукціоні (в тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни); продажу за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону (далі -конкурс).

Відповідно до п. 1 ст. 11 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», викуп застосовується щодо об?єктів малої приватизації, які не продано на аукціоні, за конкурсом, а також у разі, якщо право покупця на викуп об`єкта передбачено законодавчими актами.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 18-2 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», приватизація об?єктів групи А здійснюється з урахуванням таких особливостей: у разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, нежитлового приміщення) орендар одержує право на викуп такого майна, якщо орендарем за згодою орендодавця за рахунок власних коштів здійснено поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об?єкта без завдання йому шкоди, в розмірі не менш як 25 відсотків ринкової вартості майна, за яким воно було передано в оренду, визначеної суб?єктом оціночної діяльності - суб?єктом господарювання для цілей оренди майна.

Пунктом 6 статті 7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію), встановлено, що з прийняттям рішення про включення об?єкта до одного з переліків, зазначених у частині першій цієї статті, стосовно нього застосовуються обмеження та вимоги, визначені частиною п?ятою статті 12 Закону України "Про приватизацію державного майна".

Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону України Мє 2163-Х11 віл 04.03.1992 р. «Про приватизацію державного майна» з моменту прийняття рішення про приватизацію об?єкта (нерухомого майна, інших необоротних активів), забороняється: здійснення операцій (дій), внаслідок яких може відбутися відчуження зазначеного майна чи зменшення його вартості; передача майна оренду; передача майна в управління. Зазначені обмеження діють до завершення приватизації в об?єкта.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 8 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Підготовка об?єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації. Строк підготовки об?єкта малої приватизації до продажу, крім об?єктів, набуття права власності на які пов?язане з переходом права на земельну ділянку державної власності, не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об?єктів, що підлягають приватизації.

Згідно ст. 27 Закону України «Про приватизацію державного майна» при приватизації об?єкта державної власності шляхом його викупу, продажу на аукпіоні, за конкурсом між продавцем і покупцем укладається відповідний договір купівлі-продажу. Виключними умовами для розірвання договору купівлі-продажу об?єкта приватизації в порядку, передбаченому законодавством, є, зокрема, несплата коштів, визначених договором купівлі-продажу, протягом 60 днів з дня нотаріального посвідчення договору.

Таким чином відповідно до зазначеної норми закону здійсненню розрахунків за об?єкт, що підлягає приватизації шляхом викупу передує укладення договору купівлі-продажу.

Пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна» встановлено, що приватизація (продаж) об?єктів, щодо яких рішення про приватизацію було прийнято до набрання чинності цим Законом, здійснюється та завершується відповідно до вимог цього Закону, крім об?єктів, за якими після завершення процедури продажу відбувається оформлення договору купівлі-продажу.

Крім того, статтею 13 Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна» визначено, що приватизація державного або комунального майна здійснюється, зокрема шляхом: продажу об?єктів права державної або комунальної власності на аукціоні, у тому числі: аукціоні з умовами; аукціоні без умов; викупу об?єктів приватизації.

Як зазначено в ч. 1 ст. 18 Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна» приватизація об?єктів державної або комунальної власності, переданих в оренду, здійснюється шляхом продажу на аукціоні або шляхом викупу, якщо виконуються умови, передбачені частиною другою цієї статті.

Згідно ч. 2 ст. 18 Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна» оренлар одержує право на викуп орендованого майна (булівлі, споруди, нежитлового приміщення) за ціною, визначеною за результатами його незалежної оцінки, якщо виконується кожна з таких умов:

-орендарем здійснено поліпшення орендованого майна, які неможливо відокремити від відповідного об`єкта без заподіяння йому шкоди, у розмірі не менш як 25 відсотків ринкової вартості майна, визначеної суб?єктом оціночної діяльності для цілей оренди майна;

-орендар отримав письмову згоду орендодавця на здійснення невід?ємних поліпшень, які надають йому право на приватизацію майна шляхом викупу;

-невід?ємні поліпшення виконані в межах трирічного строку з лати визначення ринкової вартості майна для цілей укладання договору оренди або для цілей продовження договору оренди;

-здійснення і склад невід?ємних поліпшень, у тому числі невід?ємний характер поліпшень, підтвердженні висновком будівельної експертизи, а вартість невід?ємних поліпшень, підтверджених висновком будівельної експертизи, визначена суб?єктом оціночної діяльності;

-орендар належно виконує умови договору оренди, відсутня заборгованість з орендної плати;

- договір оренди є чинним на момент приватизації.

Частиною 3 ст. 18 Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна» визначено, що орендар, який виконав умови, передбачені частиною другою цієї статті, має право на приватизацію об?єкта шляхом викупу.

Аналізуючи встановлені судом обставини в частині набуття позивачем права на викуп орендованого приміщення, господарський суд зазначає, що позивачем:

1. Здійснено поліпшення орендованого майна, які неможливо відокремити без заподіяння йому шкоди, в розмірі 46,7% від ринкової вартості майна;

2. Отримано письмову згоду орендодавця на здійснення невід?ємних поліпшень

3. Невід?ємні поліпшення виконані ПП «Ліра» в межах трирічного строку з дати визначення ринкової вартості майна для цілей укладання договору оренди

4. Здійснення і склад невід?ємних поліпшень підтверджені висновком будівельної експертизи, а вартість невід?ємних поліпшень, визначена суб?єктом оціночної діяльності;

5. Сторонами не заперечується той факт, що ПП «Ліра» належно виконує умови договору оренди, що відсутня заборгованість з орендної плати;

6. Договір оренди є чинним на момент приватизації.

З урахування встановлених обставин, господарський суд зазначає, що ПП «Ліра» набуло право на викуп об?єкту оренди - нежилих приміщень площею 353,6 кв. м за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70. Право ПП «Ліра» на викуп орендованих приміщень закріплено рішеннями Одеської міської ради № 1404-V від 04.07.2007 та № 2094-V від 21.12.2007.

За таких обставин, процедура приватизації спірних приміщень шляхом їх викупу ПП «Ліра», мала завершитись за нормами Закону України № 2163-ХІ від 04.03.1992 «Про приватизацію державного майна» укладенням відповідного договору купівлі-продажу і до завершення процесу викупу відповідач не мав права приймати будь-які рішення про відчуження спірного майна.

Господарський суд зазначає, що з огляду на положення ч. 4 ст. 12 Закону України № 2163-ХІ від 04.03.1992 «Про приватизацію державного майна» Рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради № 102 від 30.03.2023 в частині включення до переліку нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Одеси - приміщень, окремо розташованих будівель та споруд, що підлягають закріпленню за Комунальною установою «Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради» на праві оперативного управління, нежилих приміщень першого поверху площею 353,6 кв. м., розташованих за адресою м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, приміщення 501а підлягає визнанню незаконним та скасуванню.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов?язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, у справі "Рисовський проти України", № 29979/04, рішення від 20 жовтня 2011 року, пункти 70, 71, Суд підкреслив особливу важливість принципу "належного урядування", зазначивши, що він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (див., наприклад, рішення у справах "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії" (Toscuta and Others v. Romania), заява № 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (див. зазначені вище рішення у справах "Онер`їлдіз проти Туреччини" (Oneryildiz v. Turkey), п. 128, та "Беєлер проти Італії" (Beyeler v. Italy), п. 119).

Принцип "належного урядування", як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість (див. рішення у справі "Москаль проти Польщі" (Moskal v. Poland), n. 73). Будь-яка інша позиція була б рівнозначною, inter alia, санкціонуванню неналежного розподілу обмежених державних ресурсів, що саме по собі суперечило б загальним інтересам (див. там само). З іншого боку, потреба виправити минулу "помилку" не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу (див., mutatis mutandis, рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки" (Pincova and Pine v. the Czech Republic), заява № 36548/97, п. 58).

Іншими словами, державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (див. зазначене вище рішення у справі "Лелас проти Хорватії" (Lelas v. Croatia), п. 74).

Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (див. зазначене вище рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки" (Pincova and Pine v. the Czech Republic), n. 58, а також рішення у справі "Ґаші проти Хорватії" (Gashi v. Croatia), заява № 32457/05, п. 40, від 13 грудня 2007 року, та у справі "Трґо проти Хорватії" (Trgo v. Croatia), заява № 35298/04, п. 67, від 11 червня 2009 року).

Суд погоджується із доводами позивача, що укладений з позивачем договір оренди № 7/004 нежилих приміщень першого поверху за адресою: м. Одеса, вул. Дніпропетровська дорога, 70, чинний протягом 25 років; зроблені ПП «Ліра» як орендарем невід?ємні поліпшення орендованого майна у вигляді робіт з реконструкції та капітального ремонту об?єкту оренди в розмірі 87 % від ринкової вартості орендованих приміщень та їх часткою в об?єкті оренди в розмірі 46,7 відсотків; прийняття ОМР рішень № 1404-V від 04.07.2007 та № 2094-V від 21.12.2007 про визнання за ПП «Ліра» права на приватизацію орендованих приміщень шляхом викупу, як орендарем, який здійснив невід?ємні поліпшення, - породили у позивача впевненість, у тому що його існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.

Однак, прийнявши оспорюване рішення № 1319-VIII від 19.07.2023 «Про схвалення Переліку об?єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році, та приватизацію цих об?єктів» в частині визначення способу приватизації шляхом продажу на аукціоні об?єкту, зазначеного у підпункті 1 пункту 1 цього рішення, а саме: нежилих приміщень першого поверху загальною площею 353,6 кв. м, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, буд. 70, приміщення 501а, Одеська міська рада допустила порушення стабільності суспільних відносин та позбавила позивача права на приватизацію орендованого майна.

За таких обставин, належним способом захисту прав позивача на викуп орендованих приміщень першочергово є визнання незаконним та скасування рішення Одеської міської ради № 1319-VII від 19.07.2023 року в частині визначення способу приватизації орендованих ПП «Ліра» нежилих приміщень загальною площею 353,6 кв. м, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, буд. 70, приміщення 501а шляхом продажу на аукціоні.

Суд зазначає, що визначена законом процедура реалізації орендарем, який здійснив невід?ємні поліпшення орендованого майна права на його викуп є способом дій відповідного органу державної влади або органу місцевого самоврядування у відповідь на відповідне звернення орендаря. У світлі вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України дотримання відповідним органом встановленої законом процедури є обов?язковим.

Після настання визначених законодавством умов (подання позивачем заяви про викуп об?єкту оренди), відповідач був зобов?язаний вчинити конкретні дії: розглянути заяву позивача у встановленому законом порядку та строки і прийняти рішення про приватизацію орендованого ПП «Ліра» майна шляхом викупу. Відповідач не наділений повноваженнями за конкретних фактичних обставин діяти на власний розсуд - розглянути заяву, або ж ні; прийняти рішення про задоволення заяви, або ж рішення про відмову у її задоволенні.

Визначальним є те, що в даному випадку згідно із законом існує лише один правомірний варіант поведінки суб?єкта владних повноважень. За законом у відповідача не було вибору між декількома можливими правомірними рішеннями.

Отже в даному випадку, по-перше за умов набуття ПП «Ліра» права на викуп спірних приміщень як орендарем, що здійснив поліпшення орендованого майна» ще на підставі рішень OMP № 1404-V від 04.07.2007 та № 2094-V від 21.12.2007; по-друге, за умов набуття ПП «Ліра» право на викуп орендованого майна у зв?язку з виконанням умов, визначених ч. 2 ст. 18 Закону України «Про приватизацію державного та комунального майна» повноваження відповідача щодо визначення способу приватизації нежилих приміщень загальною площею 353,6 кв. м, що розташовані за адресою м. Одеса, вул. Семена Палія, 70 не є дискреційними.

За наведених підстав, враховуючи те, що нежилі приміщення загальною площею 353,6 кв. м, що розташовані за адресою м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, приміщення 501а рішенням Одеської міської ради № 1319-VIII від 19.07.2023 вже включені до переліку об?єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році, і у вказаній частині рішення відповідача не оскаржується, належним способом захисту прав позивача на викуп об?єкту оренди є зобов?язання Одеської міської ради на найближчій сесії ради прийняти рішення, яким визначити спосіб приватизації спірних приміщень шляхом їх викупу орендарем - ПП «Ліра».

Частинами ч.ч.1, 2, 3 ст.13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005р.).

У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008р. зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.

Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.

Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об`єктивного з`ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.

Проаналізувавши вставлені судом обставини, господарський суд приходить до висновку, що позовні вимоги Приватного підприємства ЛІРА підлягають задоволенню, так як обґрунтовані та доведені. При цьому суд зазначає, що заперечення відповідачів не знайшли свого підтвердження у ході розгляду справи.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Позивач при пред`явленні позову сплатив судовий збір у розмірі 8052,00 грн., що вбачається із платіжного доручення № ПН 927 від 25.08.2023.

При цьому суд зазначає, що з урахуванням того, що Одеська міська рада, не є розпорядником коштів місцевого бюджету м. Одеси та не має рахунків в органах державного казначейства, господарський суд вважає, що з метою захисту прав позивача та подальшого реального виконання рішення суду у даній справі, стягнення присуджених грошових коштів слід здійснювати з рахунку розпорядника бюджетних коштів місцевого бюджету міста Одеси - Виконавчого комітету Одеської міської ради.

Вказаний висновок суду узгоджується із правовою позицією, викладеною в постанові Верховного Суду від 14.05.2020 року у справі № 916/1952/17.

Таким чином, враховуючи висновок суду про задоволення позовних вимог Приватного підприємства ЛІРА у повному обсязі, судовий збір у розмірі 8052,00 грн. підлягає стягненню з Одеської міської ради за рахунок коштів міста Одеси в особі Виконавчого комітету Одеської міської ради, як безпосереднього виконавчого органу Одеської міської ради, який наділений правом розпоряджатись коштами місцевого бюджету.

Керуючись ст. ст. 4, 5, 74-75, 129, 237-241 Господарського процесуального кодексу України суд

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги Приватного підприємства ЛІРА задовольнити у повному обсязі.

2. Визнати незаконним та скасувати пункт 2 рішення Одеської міської ради № 1319-VІІІ від 19.07.2023 Про схвалення Переліку об`єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році, та приватизації цих об`єктів, в частині визначення способу приватизації шляхом продажу на аукціоні об`єкту, зазначеного у підпункті 1 п. 1 цього рішення, а саме: нежилих приміщень першого поверху загальною площею 353,6 кв.м., що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, прим. 501а.

3. Зобов`язати Одеську міську раду на найближчій сесії ради прийняти рішення, яким визначити спосіб приватизації шляхом викупу орендарем Приватним підприємством ЛІРА об`єкту, зазначеного у підпункті 1 п. 1 цього рішення Одеської міської ради № 1319-VІІІ від 19.07.2023 року Про схвалення Переліку об`єктів малої приватизації комунальної власності територіальної громади м. Одеси, які підлягають приватизації у 2023 році, та приватизації цих об`єктів, а саме: нежилих приміщень першого поверху загальною площею 353,6 кв.м., що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, прим. 501а.

4. Визнати незаконним та скасувати рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради № 102 від 30.03.2023 в частині включення до переліку нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Одеси приміщень, окремо розташованих будівель та споруд, що підлягають закріпленню за Комунальною установою Муніципальна служба комунальної власності Одеської міської ради на праві оперативного управління, нежилих приміщень першого поверху загальною площею 353,6 кв.м., що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія, 70, прим. 501а.

5.Стягнути з Одеської міської ради /ЄДРПОУ 26597691, адреса - 65026, м. Одеса, пл. Думська, 1/ за рахунок коштів міста Одеси в особі Виконавчого комітету Одеської міської ради /ЄДРПОУ 04056919, адреса - 65026, м. Одеса, пл. Думська, 1/, як безпосереднього виконавчого органу Одеської міської ради, який наділений правом розпоряджатись коштами місцевого бюджету, на користь приватного підприємства ЛІРА (ЄДРПОУ 13889920, адреса - вул. Семена Палія 70, м. Одеса, 65024, e-mail: lira_od@ukr.net) судовий збір у розмірі 8052,00 грн /вісім тисяч п`ятдесят дві гривні 00 копійок/.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Рішення складено та підписано 09 липня 2024 р.

Суддя Н.Д. Петренко

Джерело: ЄДРСР 120305081
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку