open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 905/2161/21
Моніторити
Ухвала суду /01.07.2024/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /17.06.2024/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /31.10.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /17.10.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.10.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /20.09.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /22.08.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /01.08.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.06.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /22.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /22.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /20.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /20.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /06.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /06.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /26.01.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /25.01.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.01.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.01.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /06.12.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.12.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /22.11.2021/ Господарський суд Донецької області
emblem
Справа № 905/2161/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /01.07.2024/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /17.06.2024/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /31.10.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /17.10.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.10.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /20.09.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /22.08.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /01.08.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.06.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /22.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /22.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /20.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /20.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /06.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /06.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /26.01.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /25.01.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.01.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.01.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /06.12.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.12.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /22.11.2021/ Господарський суд Донецької області

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649

_____________________________________________________________________________

У Х В А Л А

по справі про банкрутство

01.07.2024р. Справа № 905/2161/21

Господарський суд Донецької області у складі судді Зекунова Е.В., за участю секретаря судового засідання Кухтик С.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні

клопотання ліквідатора про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу та завершення ліквідаційної процедури у справу

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-логістичний комплекс «Арктика»

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупенія» (код ЄДРПОУ 40240393)

про банкрутство

Представники сторін у судовому засіданні участь не приймали

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 22.11.2021 прийнято до розгляду заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Торгово-логістичний комплекс Арктика про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Крупенія (87510, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Запорізьке шосе, 2Г, код ЄДРПОУ 40240393); підготовче засідання призначено на 06.12.2021 року.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 06.12.2021 відкрито провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Крупенія (87510, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Запорізьке шосе, 2Г, код ЄДРПОУ 40240393); введено мораторій на задоволення вимог кредиторів з 06.12.2021 року; введено процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю Крупенія (код ЄДРПОУ 40240393) строком на 170 календарних днів; призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Абрамова Віталія Валерійовича (свідоцтво №1833 від 02.02.2018; поштова адреса: 01033, м. Київ, а/с 133); встановлено дату попереднього засідання на 26.01.2022 року.

07.12.2021 за номером 67801 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оприлюднено оголошення (повідомлення) про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Крупенія (код ЄДРПОУ 40240393).

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 26.01.2022 затверджено реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю Крупенія (код ЄДРПОУ 40240393); зобов`язано розпорядника майна надати до суду складений на підставі ухвали попереднього засідання суду реєстр вимог кредиторів, оформлений відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства; зобов`язано розпорядника майна організувати проведення зборів кредиторів у відповідності до ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства; зобов`язано розпорядника майна надати суду протокол загальних зборів кредиторів на якому обраний комітет кредиторів та протокол зборів кредиторів, на якому вирішене питання щодо подальшої процедури банкрутства по справі, аналіз фінансово-господарської діяльності боржника; встановлено дату проведення перших загальних зборів кредиторів та засідання комітету кредиторів на 04.02.2022 року; встановлено дату підсумкового засідання суду на 28.02.2022 року.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 23.02.2022 припинено повноваження діючого керівника Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупенія» Костини Олега Віталійовича; виконання обов`язків керівника Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупенія» покладено на розпорядника майна (арбітражного керуючого) Абрамова Віталія Валерійовича.

Постановою суду від 20.09.2022 припинено процедуру розпорядження майном боржника та повноваження розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Абрамова В.В., визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «Крупенія» банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого Абрамова В.В., а також здійснено офіційне оприлюднення відповідного повідомлення.

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатором надані до суду для затвердження звіт про виконану роботу та ліквідаційний баланс банкрута.

Ухвалою від 17.06.2024 призначено судове засідання на 01.07.2024.

Відповідно до положень ст.65 Кодексу України з процедур банкрутства про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.

Представники сторін у судовому засіданні участь не приймали. Станом на 01.07.2024 заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило. Учасники справи були повідомлені про місце, час та дату засідання суду своєчасно та належним чином.

Кредитором - ТОВ «ТЛК «АРКТИКА» до суду направлено заяву про затвердження звіту ліквідатора, ліквідації боржника у справі №905/2161/21.

Інших заяв, клопотань та заперечень щодо розгляду звіту до суду не надходило.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Згідно із частиною 1 статті 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи належне повідомлення сторін про місце, час та дату засідання суду, не визнання явки учасників справи обов`язковою, наявні в матеріалах справи докази, суд розглядає звіт та ліквідаційний баланс за відсутності представників сторін за наявними в матеріалах справи документами.

Дослідивши звіт ліквідатора з додатками та ліквідаційний баланс банкрута, а також інші надані документи, перевіривши наявні матеріали справи, оцінивши подані докази та надавши їм правову оцінку, суд встановив:

Згідно з частиною 1 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Відповідно до частини 1 статті 62 Кодексу України з процедур банкрутства усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси.

На виконання вимог статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства в ході ліквідаційної процедури з метою встановлення належних банкруту всіх видів майнових активів (майна та майнових прав), які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та які в подальшому підлягають реалізації з метою задоволення вимог кредиторів та витрат, пов`язаних з процедурою ліквідації, ліквідатором вжито всіх необхідних заходів з пошуку, виявлення та повернення майнових активів банкрута.

Так, за змістом звіту ліквідатора та наявних матеріалів справи, судом встановлено, що з метою виявлення майнових активів боржника ліквідатором було направлено відповідні запити до уповноважених державних органів та установ для отримання відповідної інформації.

За результатами розгляду запитів отримано відповіді, з яких вбачається що за боржником не зареєстровані: повітряні судна, транспортні засоби; дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв не видавались, присвоєння радіочастот не здійснювалося боржнику не видавались.

Інформація щодо реєстрації залізничного транспорту/вагонів/колій щодо ТОВ «Крупенія» відсутня. Регіональні управління державної служби праці повідомили про відсутність зареєстрованого майна та ТОВ «Крупенія.

Згідно Інформаційної довідки з державного реєстру прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру іпотек, Єдиного державного реєстр відчуження об`єктів нерухомого майна, станом на 23.05.2024 за ТОВ «Крупенія» майно не зареєстроване (№ 380751599 від 23.05.2024).

Виконавчі провадження з примусового виконання виконавчих документів про стягнення коштів на користь ТОВ «Крупенія» не перебувають у Центральному відділі державної виконавчої служби у м. Маріуполі Маріупольського району Донецької області Східного міжрегіонального управління юстиції (м. Харків) (лист №79 від 05.01.2023).

Листом №304/к від 15.01.2023 Державна організація «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій» повідомило, що за результатами іменного інформаційного пошуку відомостей про об`єкти інтелектуальної власності, що зареєстровані за ТОВ «Крупенія» не виявлено.

За інформацією Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ТОВ «Крупенія» серед власників пакетів голосуючих акцій (5% і більше) акціонерних товариств, відсутнє (лист №10//04/173 від 10.01.2022).

Відповідно до ч. 1 ст.62 Кодексу про банкрутство, усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси.

Згідно Наказу №2 від 20.09.2022 про формування ліквідаційної маси, ліквідатором розпочато формування ліквідаційної маси ТОВ «Крупенія» до якої включити усі види майнових активів (майно та майнові права) ТОВ «Крупенія», які належать йому на праві власності або господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, з врахуванням положень Закону про банкрутство.

Згідно Наказу №6 від 20.09.2022 ліквідатором було розпочато проведення інвентаризації майнових та немайнових активів ТОВ «Крупенія», про що складено відповідні Акти інвентаризації від 01.06.2023р.

Майна (активів) боржника під час проведення інвентаризації ліквідатором Боржника виявлено не було.

Згідно листа №7/6/05-99-12-01 від 06.01.2023 від ГУ ДПС у Донецькій області, станом на звітну дату ТОВ «Крупенія» не має відкритих поточні рахунки у банківських установах.

На дату складання ліквідаційного балансу майно будь-яке нерухоме та рухоме майно відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства, яке є основним джерелом формування ліквідаційної маси та за рахунок якого можливо було задовольнити кредиторські вимоги у підприємства банкрута відсутнє.

За відсутність будь-якого рухомого та нерухомого майна реалізація у відповідності до вимог ст.63 Кодексу України з процедур банкрутства не здійснювалась.

Наведені у звіті ліквідатора обставини підтверджені відповідними письмовими доказами, та підтверджують факт неможливості погашення боржником кредиторської заборгованості та відповідають його дійсному майновому стану.

Посилаюсь на наведені обставини, з огляду на відсутність майна та коштів у банкрута, арбітражний керуючий просить затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ «Крупенія» та закрити провадження у справі №905/2161/21.

Відповідно до вимог частини 2 статті 61 КУзПБ що під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.

У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають змогу іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями.

Стягнені суми включаються до складу ліквідаційної маси і можуть бути використані лише для задоволення вимог кредиторів у порядку черговості, встановленому цим Кодексом.

Ліквідатором на розгляд комітету кредиторів було винесено питання щодо з`ясування обставин наявності або відсутності підстав для покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника на третіх осіб, зокрема, на колишнього керівника ТОВ «Крупенія» ОСОБА_1 .

Як свідчать матеріали справи, на виконання вимог Кодексу України з процедур банкрутства та ухвали Господарського суду від 06.12.2021, арбітражним керуючим (розпорядником майна) Абрамовим В.В. на адресу боржника було направлено листи (№02-10/03 від 14.12.2021, №02-10/27 від 10.01.2022) з вимогами про надання документів Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупенія» з метою проведення аналізу фінансового-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та його становища на ринках, а також повідомлення (№02-10/04 від 14.12.2021, №02-10/28 від 10.01.2022) про проведення інвентаризації майна боржника.

Проте, за твердженням арбітражного керуючого, боржник не отримує кореспонденцію за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцезнаходженням, витребувані документи боржником не надані, заходи щодо проведення інвентаризації майна не вжиті.

За клопотанням розпорядника майна, з метою встановлення дійсного місця проживання/перебування керівника Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупенія» ОСОБА_1 , суд ухвалою від 07.02.2022 витребував інформацію про реєстрацію місця проживання та інші персональні дані, що містяться в реєстрі територіальної громади/Єдиному державному демографічному реєстрі щодо ОСОБА_1 .

На вказану ухвалу суд повідомлено, що за даними відділу обліку і моніторингу інформації про реєстрацію місця проживання ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області громадянин ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 зареєстрований з 20.03.2018 за адресою: АДРЕСА_1 по паспорту громадянина України № НОМЕР_1 , виданий 09.02.2018 органом 3210.

27.01.2022 на електронну пошту Господарського суду Донецької області надійшло клопотання №02-10/33 від 25.01.2022 арбітражного керуючого (розпорядника майна) Абрамова В.В., за змістом якого останній просив суд: припинити повноваження діючого керівника ТОВ Крупенія ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_2 ); зобов`язати ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_2 ) протягом трьох днів з дати винесення відповідної ухвали передати розпоряднику майна Абрамову Віталію Валерійовичу бухгалтерську та іншу документацію ТОВ «Крупенія» (код ЄДРПОУ 40240393), його печатки і штампи, матеріальні та інші цінності; покласти виконання обов`язків керівника ТОВ «Крупенія» на розпорядника майна арбітражного керуючого Абрамова Віталія Валерійович (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1833 від 02.02.2018);

Вказане клопотання обґрунтоване тим, що розпорядником майна з метою проведення аналізу фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та його становища на ринках, повідомлення про проведення інвентаризації майна боржника були скеровані керівнику Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупенія» відповідні листи, які залишені боржником без відповіді та повернуті на адресу арбітражного керуючого із позначкою «за закінченням встановленого терміну зберігання».

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 23.02.2022 припинено повноваження діючого керівника Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупенія» ОСОБА_1 ; виконання обов`язків керівника Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупенія» покладено на розпорядника майна (арбітражного керуючого) Абрамова Віталія Валерійовича.

З матеріалів справи вбачається, щл керівництвом не було передано документації щодо фінансово-господарської діяльності ТОВ «Крупенія»

Вказані обставини, на думку ліквідатора, унеможливили проведення в межах даної справи аналізу фінансово-господарського стану суб`єкта господарювання на наявність ознак доведення до банкрутства.

10.05.2024 відбулися збори комітету кредиторів ТОВ «Крупенія» на яких, зокрема, розглядалось питання покладення субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника на третіх осіб, зокрема, на колишнього керівника ТОВ «Крупенія» ОСОБА_1 .

За результатами проведення вказаних зборів були прийняті рішення:

-погодити повноту дій ліквідатора щодо формування ліквідаційної маси ТОВ «Крупенія»;

-погодити, що у ТОВ «Крупенія» відсутні будь-які майнові активи для формування ліквідаційної маси;

-визнати відсутніми підстав для звернення ліквідатором Абрамовим В.В. до суду із заявою про покладення субсидіарної відповідальності на третіх осіб в межах справи 905/2161/21, зокрема, на керівника ТОВ «Крупенія» ОСОБА_1 ;

-провести наступні збори комітету кредиторів 24.05.2024, на яке серед іншого винести питання затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТОВ «Крупенія».

Згідно реєстру вимог кредиторів, включені вимоги кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-логістичний комплекс «Арктика» на суму 60280,00 грн. четверта черга, 22700,00 грн. перша черга.

Проте, зазначені вимоги кредиторів, у зв`язку з відсутністю майнових активів, залишилися незадоволеними.

Інші заяв кредиторів (окрім розглянутих судом) про визнання грошових вимог до боржника, зокрема щодо заборгованості зі сплати обов`язкових платежів на випадок безробіття, зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, зі сплати страхових внесків та капіталізованих платежів, а також зі сплати податків і зборів перед відповідними органами, ані до ліквідатора, ані до Господарського суду Донецької області не надходило.

Суд зазначає, що контролюючий орган був повідомлений про припинення юридичної особи боржника шляхом ліквідації та в подальшому про відкриття провадження у справі про банкрутство, а тому не був позбавлений права та можливості проведення документальних позапланових перевірок підприємства боржника. Вказаний висновок узгоджується з правовою позицією викладеною у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 15.08.2018 у справі №922/2945/17, від 03.12.2020 у справі №908/3338/19, в яких Верховний Суд зауважив, що перехід боржника до ліквідаційної процедури не перешкоджає податковим органам, вжити заходів щодо перевірки діяльності боржника на предмет наявності (відсутності) у нього заборгованості зі сплати податкових платежів, оскільки податковим законодавством України не визначається стадія процедури банкрутства, у якій така перевірка повинна бути проведена.

У постановах Верховного Суду від 10.05.2018 у справі №922/2431/17, від 14.05.2019 у справі №905/1675/18, від 19.05.2020 у справі №908/2332/19, від 17.08.2020 у справі №904/4398/19 була висловлена правова позиція стосовно того, що норми чинного податкового законодавства та законодавства про банкрутство не містять заборони щодо проведення податковим органом перевірки боржника після визнання останнього банкрутом.

При цьому суд також зазначає, що проведення процедури банкрутства суб`єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Кодексу України з процедур банкрутства, якщо інше прямо не зазначено у самому законі. Ані норми Кодексу України з процедур банкрутства, ані норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв`язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.

Обставини, пов`язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб`єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.

Станом на теперішній час скарги та заперечення стосовно проведення ліквідаційної процедури до суду не надходили.

Отже, ліквідатором в ході здійснення ліквідаційної процедури було проведено всі належні заходи, покладені на нього Кодексом України з процедур банкрутства, та які є обов`язковими при здійснені ним ліквідаційної процедури з огляду на необхідність вжиття персональних заходів з розшуку майна банкрута з метою його включення до ліквідаційної маси.

На засіданні комітету кредиторів 24.05.2024, до складу якого входить єдиний кредитор, були прийняті наступні рішення:

- взяти до уваги поданий звіт ліквідатора;

- схвалити звіт ліквідатора про результати проведення ліквідаційної процедури у справі №905/2161/21 про банкрутство ТОВ «Крупенія»;

- завершити ліквідаційну процедуру у справі №905/2161/21 та уповноважити ліквідатора звернутись із відповідним клопотанням до Господарського суду Донецької області про ліквідацію ТОВ «Крупенія».

Відповідно до ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.

Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.

Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Згідно ч. 6 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Кодексом.

Оскільки звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вчинення ним дій по виявленню активів боржника, за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або встановлює неможливість задоволення вимог конкретних кредиторів та приймає рішення про його ліквідацію і закриття провадження у справі.

У постанові від 11.02.2020 у справі № 910/2814/18, Верховний суд зазначив, що ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи. Затверджуючи звіт ліквідатора, господарський суд повинен дати оцінку належності проведення ліквідатором всієї ліквідаційної процедури, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, зокрема, оцінити повноту пошуку, виявлення майнових активів банкрута, для включення їх в ліквідаційну масу, дати оцінку діям ліквідатора щодо пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, надати оцінку повноті реалізації ліквідатором активів боржника, а також з`ясувати чи здійснювались ліквідатором заходи для виявлення та повернення дебіторської заборгованості банкрута. Висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні. Розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, в судовому засіданні господарський суд перевіряє обґрунтованість, правомірність та повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу.

Також, подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів, щодо їх належного здійснення (принцип безсумнівної повноти дій ліквідатора у ліквідаційній процедурі). Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 14.02.2018 у справі № 927/1191/14, від 08.05.2018 у справі № 904/5948/16.

Відповідно до постанови Верховного Суду від 17.06.2020 у справі № 924/669/17, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.

Отже, законодавцем передбачено певну сукупність дій, які необхідно вчинити в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом з зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів). Подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за результатом проведених дієвих заходів, які передбачені у ліквідаційній процедурі.

Кодексом не визначено вичерпного переліку таких заходів, які має вчинити ліквідатор для завершення ліквідаційної процедури, визначені тільки основні напрямки таких дій, що дозволяють сформувати ліквідаційну масу та задовольнити, за умови виявлення майна (ліквідних активів), вимоги кредиторів, що логічно випливає із визначених Кодексом повноважень ліквідатора та надає останньому можливість відповідно до власного самостійного та незалежного розсуду вчиняти дії щодо виявлення та розшуку активів банкрута для формування ліквідаційної маси.

Беручи до уваги положення ст. 61, ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд, розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, перевіряє у судовому засіданні обґрунтованість, правомірність та безсумнівну повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, повноту реалізації ліквідатором активів боржника а також достовірність змісту ліквідаційного балансу.

Таким чином, за підсумками ходу ліквідаційної процедури вбачається, що ліквідатором вчинено належні дії по виявленню активів та пасивів боржника, внаслідок вжитих ліквідатором заходів доведено неможливість відновлення платоспроможності боржника. Вказані висновки про встановлені обставини відповідають дійсності та підтверджуються достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні та долученими до справи.

Згідно ч. 2 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна або майно не виявлено чи відсутнє, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.

У відповідності до ч. 7 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.

Зважаючи на вищевикладене, господарський суд прийшов до висновку, що ліквідатором вжито усіх можливих заходів щодо виявлення активів боржника та дотримано вимоги Кодексу з процедур банкрутства під час проведення ліквідаційної процедури у справі №905/2161/21.

Затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства є підставою для закриття провадження у справі згідно п. 7 ч. 1 ст. 90 цього Кодексу - господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до ч.4 ст.90 Кодексу України з процедур банкрутства у випадках, передбачених пунктами 5-8 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Також, слід наголосити, що з метою вирішення у майбутньому проблеми банкрутства підприємств, майно яких перебуває наразі на тимчасово окупованій території України, у КУзПБ впроваджено положення, яке передбачає можливість поновлення провадження у справі про банкрутство.

Так, у разі, якщо після закриття провадження у справі буде виявлено майно банкрута, достатнє для покриття витрат, пов`язаних з провадженням у справі, суд за клопотанням учасника справи може поновити провадження у справі. (абз. 2 ч. 3 ст. 65 КУзПБ).

Керуючись статтями 2, 9, 60, 61, 62, 64, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 3, 12, 77-79, 86, 233, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1.Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупенія» (87510, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Запорізьке шосе, 2Г, код ЄДРПОУ 40240393).

2.Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Крупенія» (87510, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Запорізьке шосе, 2Г, код ЄДРПОУ 40240393).

3.Припинити повноваження арбітражного керуючого Абрамова Віталія Валерійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №1833 від 02.02.2018, як ліквідатора у справі №905/2161/21 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупенія».

4.Закрити провадження у справі №905/2161/21 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупенія» (код ЄДРПОУ 40240393) на підставі пункту 7 частини першої ст.90 Кодексу України з процедур банкрутства.

5. Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Кодексом України з процедур банкрутства строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню (частина 4 ст.90 Кодексу України з процедур банкрутства).

6.Зобов`язати орган державної реєстрації провести реєстрацію припинення юридичної особи банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю «Крупенія» (код ЄДРПОУ 40240393).

7.Ухвала набрала законної сили 01.07.2024 та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Східного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги у строки передбачені ГПК України.

Суддя Е.В. Зекунов

Джерело: ЄДРСР 120147727
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку