open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

27 червня 2024 року м. Дніпросправа № 160/25925/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпрі апеляційну скаргу ОСОБА_1

на рішення Дніропетровського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2023 року (головуючий суддя Н.Є. Сліпець)

у справі №160/25925/23

за позовом ОСОБА_1

до ІНФОРМАЦІЯ_1

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_2 , в якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо зняття ОСОБА_1 з військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон на підставі заяви від 07.09.2023;

- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 розглянути заяву ОСОБА_1 від 07.09.2023 про зняття з військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон (Польща) та прийняти рішення про зняття ОСОБА_1 з військового обліку, у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон (Польща) з проставленням у військово-обліковому документі ОСОБА_1 - посвідчення про приписку до призовної дільниці № 763/98 від 02.06.2015 відмітки про зняття ОСОБА_1 з військового обліку.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 звернувся 07.09.2023 до ІНФОРМАЦІЯ_1 із заявою про зняття його з військового обліку у зв`язку з виїздом закордон на постійне проживання. Однак отримав відповідь з ТЦК, в якій зазначено, що після введення в Україні воєнного стану відсутні підстави для зняття з військового обліку відповідно до абз. 3 пп. 1 ч. 5 ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», а саме призовників, які вибувають на строк більше трьох місяців за межі України. Позивач вважає, що, в даному випадку, відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо зняття ОСОБА_1 з військового обліку у зв`язку з виїздом за кордон на постійне проживання, оскільки разом із заявою ним подано усі необхідні документи, передбачені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2023 року в задоволенні позову відмовлено.

Суд, виходячи з правового регулювання спірних відносин, встановив, що спірна відмова відповідача у знятті позивача з військового обліку військовозобов`язаних через відсутність підстав відповідає нормам чинного законодавства, в свою чергу позивачем до суду не надано доказів наявності підстав для зняття позивача з військового обліку під час дії правового режиму воєнного стану та під час проведення заходів загальної мобілізації.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на не правильне застосування судом норм матеріального права та неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, просить рішення суду скасувати та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Скаржник в обґрунтування апеляційної скарги зазначає, що для зняття з військового обліку та проставлення відмітки про зняття з обліку у військово-обліковому документі позивача посвідчення про приписку до призовної дільниці позивач повинен (за наявності права передбаченого п. 1 ч. 5 ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу») надати відповідачу документи: паспорт та військово-обліковий документ (посвідчення про приписку до призовної дільниці для призовників). При цьому, жодного дозволу відповідача на зняття позивача з військового обліку під час дії правового режиму воєнного стану та під час проведення заходів загальної мобілізації, як про те стверджує у оскаржуваному рішенні суд першої інстанції нормами чинного законодавства не передбачено.

Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просив суд апеляційну скаргу позивача залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін як законне та обґрунтоване.

Дана адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , є громадянином України та з 29.09.2016 перебуває на військовому обліку призовників в ІНФОРМАЦІЯ_5 , що підтверджується посвідченням про приписку №763/98.

За заявою позивача Головним управлінням ДМС у Дніпропетровській області прийнято рішення про оформлення позивачу документів для виїзду за кордон на постійне місце проживання до Польщі, термін дії якого до 29.02.2024.

Відповідно до повідомлення від Головного управління ДМС у Дніпропетровській області для закінчення оформлення процедури щодо виїзду на постійне проживання за кордон позивачу потрібно виконати наступні дії: 1) зняти з реєстрації своє місце проживання в Україні; 2) надати територіальному органу ДМС паспорт громадянина України та паспорт громадянина України для виїзду за кордон для проставлення в них штампа про оформлення виїзду за кордон на постійне проживання; 3) отримати довідку Державної фіскальної служби про сплату податку на доходи фізичних осіб та про відсутність податкових зобов`язань з такого податку, яка подається до органів митного контролю під час перетинання митного кордону України та є підставою для проведення митних процедур.

З метою зняття з реєстрації місця проживання у встановленому законом порядку позивач звернувся до відповідача із заявою від 07.09.2023, в якій просив зняти його з військового обліку у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання за кордон на виконання вимог абз. 2 п. 1 ч. 5 статті 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу».

Відповідач прийняв та розглянув заяву позивача та за результатами її розгляду не вчинив дії щодо зняття позивача з військового обліку через відсутність підстав, визначених в ст. 37 Закону України «Про військовий облік обов`язок та військову служби». Також, позивачу було роз`яснено, що після введення в Україні воєнного стану, відсутні підстави для зняття з військового обліку відповідно до абз. 3 п. 1 ч. 5 ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», а саме призовників, які вибувають на строк більше трьох місяців за межі України.

Правомірність бездіяльності відповідача у знятті позивача з військового обліку є предметом судового розгляду у цій справі.

З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити таке.

Порядок оформлення документів для постійного проживання громадян України за кордоном встановлюється Законом України «Про порядок виїзду з України і в`їзду в Україну громадян України» від 21.01.1994 р. №3857-ХІІ (далі - Закон №3857-ХІІ).

Відповідно до абзаців 1, 3 статті 4 Закону № 3857-ХІІ оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.

Провадження за заявами про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання здійснюється в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.08.2016 р. №816 затверджено Порядок провадження за заявами про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання, який визначає процедуру прийому і розгляду заяв про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання, прийняття за ними рішень та виконання прийнятих рішень.

Відповідно до п.4 розділу IV Порядку №816 у разі прийняття рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання територіальний орган ДМС у строк не пізніше п`яти робочих днів інформує заявника про прийняте рішення та строк його дії, а також про те, що заявнику необхідно: зняти з реєстрації своє місце проживання в Україні, надати територіальному органу ДМС паспорт громадянина України і паспорт громадянина України для виїзду за кордон для проставляння в них штампа про оформлення виїзду за кордон на постійне проживання, зразок якого наведено у додатку 6 до цього Порядку, або внесення відповідної інформації до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт громадянина України у формі картки. У разі наявності в особи, яка виїжджає за кордон на постійне проживання, двох паспортів громадянина України для виїзду за кордон надаються обидва такі паспорти; отримати довідку органу державної фіскальної служби про сплату податку на доходи фізичних осіб та про відсутність податкових зобов`язань з такого податку, яка подається до органів митного контролю під час перетинання митного кордону України та є підставою для проведення митних процедур.

Відповідно до п.6 розділу IV Порядку №816 після подання заявником паспорта громадянина України у формі книжечки зі штампом зняття з реєстрації місця проживання або довідки про зняття з реєстрації місця проживання, виданої органом реєстрації, територіальний орган ДМС проставляє в паспорті громадянина України у формі книжечки (на одній із сторінок з одинадцятої по шістнадцяту) та в паспорті (паспортах) громадянина України для виїзду за кордон (на одній із сторінок з другої по п`яту) штампи про оформлення виїзду за кордон на постійне проживання, які скріплюються печаткою (після повернення на проживання в Україну вказані штампи анулюються).

У разі наявності в такої особи паспорта громадянина України у формі картки з безконтактним електронним носієм територіальний орган ДМС вносить інформацію про оформлення виїзду за кордон на постійне проживання до безконтактного електронного носія. Якщо до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт громадянина України у формі картки, орган реєстрації не вніс інформацію про зняття з реєстрації місця проживання, територіальний орган ДМС перед внесенням інформації про оформлення виїзду за кордон на постійне проживання вносить до безконтактного електронного носія зазначену інформацію на підставі довідки про зняття з реєстрації місця проживання.

З матеріалів справи вбачається, що Головним управлінням ДМС у Дніпропетровській області 29.08.2023 прийнято позитивне рішення щодо оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання до Польщі, термін дії рішення до 29.02.2024, що підтверджується повідомленням щодо прийнятого рішення.

При цьому, як зазначалося вище, в повідомленні зазначено, що для закінчення оформлення процедури щодо виїзду на постійне місце проживання за кордон потрібно знятися з реєстраційного обліку за останнім місцем проживання в Україні та отримати відповідну довідку в органах виконавчої влади.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2022 №265 затверджений Порядок декларування та реєстрації місця проживання (перебування), яким визначено механізм здійснення декларування/реєстрації місця проживання (перебування), зміни місця проживання, зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування), а також встановлює форми необхідних для цього документів (далі - Порядок № 265).

Відповідно до п. 50 Порядку №265 зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється, в тому числі, на підставі заяви про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), поданої особою або її законним представником (представником), за формою згідно з додатком 5.

Згідно із п. 57 Порядку №265 у разі звернення до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) разом із заявою про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особа подає, серед іншого:

- військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);

- рішення про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання, прийняте відповідним територіальним органом ДМС, або рішення про оформлення документів для залишення на постійне проживання за кордоном, прийняте відповідною закордонною дипломатичною установою України, у разі зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи у зв`язку з оформленням їй документів для виїзду за кордон на постійне проживання/залишення на постійне проживання за кордоном.

Закон України від 25.03.1992 №2232-XII «Про військовий обов`язок і військову службу» здійснює правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також визначає загальні засади проходження в Україні військової служби.

Відповідно до частин 1, 2 статті 1 Закону №2232-XII захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.

Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями.

Згідно із частиною сьомою статті 1 Закону №2232-XII виконання військового обов`язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, та районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя (далі - територіальні центри комплектування та соціальної підтримки).

Згідно із частиною десятою статті 1 Закону №2232-XII громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані:

прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України для оформлення військово-облікових документів (посвідчень про приписку до призовних дільниць, військових квитків, тимчасових посвідчень військовозобов`язаних), приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів;

проходити медичний огляд та лікування в лікувально-профілактичних закладах згідно з рішеннями комісії з питань приписки, призовної комісії або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров`я Служби безпеки України, а у Службі зовнішньої розвідки України - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України;

проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі;

виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.

Відповідно до частин першої та третьої статті 33 Закону №2232-XII військовий облік громадян України поділяється на облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Військовий облік усіх призовників, військовозобов`язаних та резервістів ведеться за місцем їх проживання.

Згідно з ч. 3 ст. 36 Закону № 2232-ХІІ, військовий облік громадян України, які постійно проживають за кордоном, не ведеться.

З матеріалів справи встановлено, що позивач є громадянином України, який проживає в Україні та перебуває на військовому обліку призовників в ІНФОРМАЦІЯ_6 , що не заперечується учасниками справи.

Згідно із п. 1 ч.5 ст.37 Закону №2232-XII зняттю з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов`язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України:

1) з військового обліку призовників (крім Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України):

які вибувають в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України до нового місця проживання;

які вибувають на строк більше трьох місяців за межі України;

які взяті згідно з рішеннями комісії з питань приписки або призовної комісії на облік військовозобов`язаних;

які отримали військові звання офіцерського складу після проходження військової підготовки за програмою підготовки офіцерів запасу;

які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення строку її проходження або достроково відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу";

які виконали обов`язки служби у військовому резерві протягом строків першого та другого контрактів;

З аналізу наведеної норми слідує, що для зняття призовника з військового обліку має існувати хоча б одна з підстав визначених пунктом 1 частини п`ятої статті 37 Закону №2232-XII, перелік яких є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.

Водночас, відповідно до п. 53 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. №1487 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), зняття з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, які виїжджають за кордон на строк більше трьох місяців, здійснюється після особистого прибуття їх до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки з документами, що підтверджують виїзд за кордон.

Указом Президента України від 24.02.2022 №69/2022 «Про Загальну мобілізацію» оголошено загальну мобілізацію на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, введений в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

На момент виникнення спірних правовідносин та розгляду цієї адміністративної справи у судах першої й апеляційної інстанцій строк дії воєнного стану в Україні продовжено відповідними Указами Президента України.

Відповідно до статті 64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 цієї Конституції.

28.02.2022 постійне представництво України в ООН надіслало Генеральному секретарю ООН нотифікацію, що містила роз`яснення обсягу застосування таких обмежень. У зазначеному документі представники держави перелічили права людини і громадянина з посиланням на Конституцію України, Міжнародний пакт про громадські та політичні права та Конвенцію про захист прав людини і основоположник свобод, які можуть бути обмежені на період дії воєнного стану, де серед інших прав, вказане право на вільне пересування (у тому числі за межі держави), право на приватне і особисте життя, право на освіту тощо.

Отже, у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 - 34, 38, 39, 41 - 44, 53 Конституції України, в тому числі передбачені статтею 33 Конституції України щодо свободи пересування, вільного вибору місця проживання, права вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

Так, частиною четвертою статті 37 Закону №2232-XII передбачено, що у воєнний час забороняється виїзд призовників, військовозобов`язаних та резервістів з місця проживання без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язаних та резервістів Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України - без дозволу відповідного керівника).

Відповідно до ч. 6 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) громадянам, які перебувають на військовому обліку, з моменту оголошення мобілізації забороняється зміна місця проживання без дозволу посадової особи, визначеної у частині третій цієї статті.

Виходячи з наведених норм вбачається, що станом на час виникнення спірних у цій справі правовідносин в Україні діяв воєнний стан та було оголошено загальну мобілізацію, а тому конституційне право громадян України на вільне залишення території України обмежувалось законодавством.

В даному випадку, підставою для звернення позивача 07.09.2023 до ІНФОРМАЦІЯ_1 із заявою про зняття його з військового обліку слугувало отримання ним позитивного рішення від Головного управління ДМС у Дніпропетровській області про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне місце проживання до Польщі.

Проте, суд наголошує на тому, що винесення рішення органом Державної міграційної служби України та прийняття рішення про зняття з військового обліку територіальним центром комплектування та соціальної підтримки це різні за змістом правові процедури з огляду на нормативно-правове регулювання та компетенцію органів, які приймають рішення щодо надання відповідних дозволів та вчинення певних дій.

Підсумовуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що рішення Головного управління ДМС у Дніпропетровській області, відповідно до якого позивачу надано дозвіл на оформлення документів для виїзду за кордон на постійне місце проживання, і відповідно його намір виїхати на строк більше трьох місяців за межі України не може бути самостійною підставою для зняття позивача з військового обліку під час дії воєнного стану в Україні, оскільки відповідачем в межах повноважень та на підставі вимог закону не надано дозволу для виїзду позивача як призовника з місця проживання під час дії правового режиму воєнного стану та під час проведення заходів загальної мобілізації.

Щодо посилань позивача на положення п. 81 Порядку №1487, які, на його думку, визначають вичерпний перелік документів, які необхідно подати до ТЦК для отримання позитивного рішення про зняття з обліку, суд апеляційної інстанції зазначає таке.

Відповідно до п. 81 Порядку №1487 взяття на військовий облік, зняття та виключення з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пункті 15 цього Порядку). При цьому взяття на військовий облік, зняття або виключення з нього здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України та військово-облікових документів, визначених у пункті 20 цього Порядку.

Пунктом 20 Порядку №1487 передбачено, що військово-обліковими документами є: для призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці; для військовозобов`язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов`язаного; для резервістів - військовий квиток.

З аналізу наведених норм слідує, що п. 81 Порядку №1487 не встановлює вичерпний перелік документів, які мають бути подані особою (призовником, військовозобов`язаним або резервістом) до районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки з метою зняття з обліку, а лише визначає обов`язкову умову здійснення такого зняття з обліку, якою є наявність паспорта громадянина України та відповідного військово-облікового документа, що свідчить про помилковість доводів позивача з цього приводу.

З урахуванням викладеного суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що суд першої інстанції під час розгляду даної справи повно дослідив обставини, які мають значення для справи, ухвалив правильне рішення про відмову у задоволенні позову, однак судом першої інстанції при розгляді справи було застосовано положення п. 2 ч. 5 ст. 37 Закону №2232-XII (щодо зняття з військового обліку військовозобов`язаних), у той час як застосуванню підлягають положення п. 1 ч. 5 ст. 37 Закону №2232-XII (щодо зняття з обліку призовників), тому рішення суду першої інстанції підлягає зміні в його мотивувальній частині відповідно до ст. 317 КАС України.

Керуючись ст.ст. 311, 315, 317, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2023 року у справі №160/25925/23 змінити з урахуванням висновків, викладених в мотивувальній частині цієї постанови.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили відповідно до ст.325 КАС України, може бути оскаржена до касаційного суду у випадках та строки, встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяІ.Ю. Добродняк

суддяН.А. Бишевська

суддяЯ.В. Семененко

Джерело: ЄДРСР 120064125
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку