open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа №601/1758/24

Провадження № 3/601/904/2024

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 червня 2024 року Суддя Кременецького районного суду Тернопільської області Коротич І.А., з участю прокурора Кременецької окружної прокуратури Денисюк Н.В., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в заді суду в м. Кременець матеріали справи про адміністративне правопорушення, що надійшли від Тернопільського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , громадянина України, тимчасово безробітного, колишнього оперуповноваженого сектору кримінальної поліції Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області,

за частиною 1 статті 172-6 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В :

Як встановлено у судовому засіданні, ОСОБА_1 , який проходив службу на посаді оперуповноваженого сектору кримінальної поліції Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області, що знаходиться за адресою: м.Кременець, вул. М.Драгоманова, 5, Тернопільської області, відповідно до п.п. «з» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до статті 172-6 КУпАП, будучи суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, в порушення вимог абз.2 ч. 2 ст. 45 Закону, несвоєчасно, без поважних причин, а саме 06.02.2024 о 12:08 годині подав на офіційний веб-сайт Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка припинила діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік (після звільнення), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 172-6 Кодексу про адміністративні правопорушення.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні інкримінованого йому правопорушення визнав та щиро розкаявся, пояснивши, що причиною несвоєчасно подання декларації особи, уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування за 2021 рік, яка припинила діяльність, була його необізнаність із необхідністю її подання у строк до 31.01.2024.

Прокурор в судовому засіданні вказав, що винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП у повній мірі доведена матеріалами справи, а тому просить визнати його винним у вчиненні вказаного адміністративного правопорушення та визначити покарання у розмірі в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень.

Встановлено, що відповідно до наказу начальника Головного управління Національної поліції в Тернопільській області №117 о/с від 25.05.2017 ОСОБА_1 призначено на посаду інспектора (за рахунок посади начальника сектору) сектору реагування патрульної поліції Кременецького відділу поліції ГУНП в Тернопільській області. За ОСОБА_1 закріплено спеціальний жетон з індивідуальним номером - 0078099 та наділено службовими повноваженнями поліцейського.

Відповідно до ст. 64 Закону України «Про національну поліцію», ОСОБА_1 25.05.2027 склав Присягу працівника Національної поліції України, яку після складання власноручно підписав.

Надалі, наказом т.в.о. начальника ГУНП в Тернопільській області від 13.01.2021 № 10 о/с, старшого лейтенанта поліції ОСОБА_1 призначено на посаду оперуповноваженого сектору кримінальної поліції Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області.

Відповідно до наказу начальника ГУНП в Тернопільській області № 336 о/с від 11.11.2021, ОСОБА_1 звільнено зі служби в поліції за п.6 ч.1 ст.77 Закону України «Про Національну поліцію» (у зв`язку з реалізацією дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби, накладеного відповідно до Дисциплінарного статуту Національної поліції України) з 30.11.2021.

ОСОБА_1 07.12.2021 отримав трудову книжку, приписне посвідчення та копії витягів з наказів № 366 о/с від 11.11.2021 і № 368 від 07.12.2021, про що проставив власноручний підпис у матеріалах особової справи.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про національну поліцію», поліцейським є громадянин України, який склав Присягу поліцейського, проходить службу на відповідних посадах у поліції і якому присвоєно спеціальне звання поліції.

Пунктом 1 частини 1 статті 18 Закону України «Про національну поліцію» визначено, що поліцейський зобов`язаний неухильно дотримуватися положень Конституції України, законів України та інших нормативно правових актів, що регламентують діяльність поліції та Присяги поліцейського.

Відповідно до підпункту «з» пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про національну поліцію», поліцейські є суб`єктами, на яких поширюється дія даного Закону.

Окрім того, 08.11.2019 ОСОБА_1 ознайомився з Пам`яткою-ознайомленням поліцейських, державних службовців та працівників Національної поліції України з обмеженнями, пов`язаними зі службою в поліції, за вимогами антикорупційного законодавства, а саме з вимогами Законів України « Про Національну поліцію», «Про запобігання корупції», Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення, про що проставив власноручний підпис про таке ознайомлення.

Також, 07.12.2021 ОСОБА_1 ознайомився із рекомендаціями для поліцейських, державних службовців та працівників поліції, які є суб`єктами декларування про дотримання окремих обмежень, передбачених Законом України «Про запобігання корупції» при звільненні зі служби, про що власноручно зробив запис на підтвердження ознайомлення та проставив підпис.

У статті 5 Закону України «Про державну службу» визначено, що на державних службовців поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції».

Відповідно до п.9 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції»правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч.1 ст.3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Згідно із абз. 2 ч. 2 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» особи, які припинили діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах «а», «в»«г» пункту 2 частини першої статті 3, зобов`язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому частиною першою цієї статті порядку декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.

Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу II Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції № 449/21 від 23.07.2022 (даліПорядок), щорічна деклараціядекларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня, та охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року. Законом можуть бути встановлені інші строки подання щорічної декларації.

Відповідно до пункту 2-7 розділу XIII «Прикінцеві положення» Закону України «Про запобігання корупції», особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року.

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» №3384 прийнятий 20.09.2023, набрав чинності 12.10.2023.

Таким чином, суб`єкти декларування зобов`язані були подати щорічну декларацію за 2021 рік, у тому числі ті, які припинили діяльність, до 31.01.2024.

Відповідно до роз`яснень НАЗК щодо фінансової доброчесності: застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю (подання декларації, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, повідомлення про відкриття валютного рахунку) від 13.11.2023 № 4 (зі змінами) обов`язок подавати щорічну декларацію виникає в суб`єкта декларування щороку протягом строку здійснення діяльності, яка передбачає обов`язок подання декларації, або перебування на посаді та після відновлення декларування суб`єкти подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, ОСОБА_1 маючи можливість до 31 січня 2024 року подати декларацію особи,уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік,як особа,що припинила таку діяльність,зобов`язаний був її подати у зазначений вище строк.

Однак, як вбачається із даних Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ОСОБА_1 подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2021 рік, як особа, що припинила таку діяльність, лише 06.02.2024 о 12:08 годині, тобто несвоєчасно.

Також, про необхідність подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у тому числі особи, які припинили таку діяльність, неодноразово повідомлялось на сайті НАЗК та публікувалось у засобах масової інформації.

Пунктом 5 розділу II Порядку передбачено, що суб`єкт декларування підписує декларацію шляхом накладання на неї особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.

Подання декларації до Реєстру підтверджується шляхом надсилання повідомлення суб`єкту декларування на адресу його електронної пошти, зазначену в персональному електронному кабінеті, та до персонального електронного кабінету суб`єкта декларування.

Згідно з ч. 1 ст. 172-6 Кодексу про адміністративні правопорушення відповідальність за вказаною статтею настає за умови несвоєчасного подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування

Під поважними причинами слід розуміти неможливість особи подати вчасно декларацію у зв`язку із хворобою, перебуванням особи на лікуванні, внаслідок стихійного лиха, (повені, пожежі, землетрусу), технічних засобів офіційного веб-сайту Національного агентства з питань запобігання корупції, витребуванням відомостей, необхідних для внесення в декларацію, перебуванням (триманням) під вартою тощо.

Поважні причини щодо несвоєчасного подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функції держави або місцевого самоврядування за 2021 рік, як особи яка припинила таку діяльність, у ОСОБА_1 відсутні.

Відповідно до ст.278 Кодексу України про адміністративні правопорушення, під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення суддя повинен перевірити чи правильно складений протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Відповідно до ч. 2 ст. 7 КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ч.1 ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Винуватість ОСОБА_1 повністю доводиться матеріалами справи, дослідженими в судовому засідання, а саме:

-даними, що містяться в протоколі про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 12 від 07.06.2024;

-витягу з наказу начальника ГУНП в Тернопільській області від 25.05.2017 №117 о/с про призначення вперше прийнятого ОСОБА_1 на посаду інспектора (за рахунок посади начальника сектору) сектору реагування патрульної поліції № 4 патрульної поліції Лановецького відділення поліції Кременецького відділу поліції ГУНП в Тернопільській області;

-витягу з наказу начальника ГУНП в Тернопільській області від 13.01.2021 №10 о/с «По особовому складу» про призначення старшого лейтенанта поліції ОСОБА_1 (0078099) на посаду оперуповноваженого сектору кримінальної поліції Кременецького районного ВП ГУНП в Тернопільській області з 13.01.2021;

-копією присяги, підписаної ОСОБА_1 від 25.05.2017;

-копією пам`ятки-застереження працівника Національної поліції України про соціальні обмеження, передбачені законодавством України, підписаної ОСОБА_1 від 15.05.2017;

-копією пам`ятки-ознайомлення поліцейських, державних службовців та працівників Національної поліції України з обмеженнями пов`язаними зі службою в поліції та вимогами антикорупційного законодавства, а саме з вимогами Законів України «Про Національну поліцію», «Про запобігання корупції», Кримінального кодексу України та КУпАП, підписаної ОСОБА_1 від 08.11.2019;

-копією рекомендації для поліцейських, державних службовців та працівників поліції, які є суб`єктами декларування про дотримання окремих обмежень, передбачених Законом України «Про запобігання корупції» при звільненні зі служби/роботи, підписаної ОСОБА_1 від 07.12.2021;

-копією наказу ГУНП в Тернопільській області № 336 о/с від 11.11.2021 «по особовому складу» про звільнення ОСОБА_1 зі служби в поліції за п.6 ч.1 ст. 77 (у зв`язку з реалізацією дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення зі служби, накладеного відповідно до Дисципланарного статуту Національної поліції України) Закону України «Про Національну поліцію»;

-копією витягу з наказу ГУНП в Тернопільській області № 368 о/с від 07.12.2021 «по особовому складу» про внесення змін в наказ № 336 о/с від 11.11.2021;

-скріншотах з Єдиного Державного реєстру декларації ОСОБА_1 , поданої декларації за 2021 рік, як особою, що припинила виконувати функції держави (після звільнення);

-копією Положення про Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України, затвердженого наказом Національної поліції України від 09.11.2025 № 83 (у редакції наказу Національної поліції України від 31.07.2019 № 765);

-письмовими поясненнями ОСОБА_1 від 07.06.2024.

Суд зазначає, що при розгляді справи про адміністративне правопорушення суддя, відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Одним з основоположних принципів діяльності із запобігання і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть виявитися у підриві авторитету державних органів та органів місцевого самоврядування та зашкодити суспільним інтересам, а отже не можуть бути визнані як малозначимі. Тому, незалежно від виду суб`єкту та його службової діяльності, та інших характеристик його обов`язком є діяти лише в рамках закону.

Таким чином приходжу до висновку, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, а саменесвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а тому його слід притягнути до адміністративної відповідальності.

Зважаючи на вищевказані обставини справи з урахуванням особи порушника, який раніше не притягувалася до адміністративної відповідальності за вчинення аналогічних правопорушень, оцінюючи в сукупності дії ОСОБА_1 та його ставлення до вказаних дій, щире каяття у вчиненому, конкретні обставини вчиненого адміністративного правопорушення, з урахуванням даних, що характеризують особу, суд вважає за доцільне призначити ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в межах санкції ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, в розмірі наближеного до мінімального.

Крім того, із ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір в сумі 605.60 грн., сплата якого передбачена ч. 5ст. 4 Закону України «Про судовий збір».

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 7, 251, 172-6, 280, 283, 284 КУпАП, Закону України «Про запобігання корупції»,-

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень в дохід держави.

Штраф сплатитиза наступнимиреквізитами: отримувач ГУК у Терн.обл./тг м.Кремен./ 21081100, код отримувача (ЄДРПОУ) 37977599, банк отримувача Казначейство України (ел.адм.подат.), номер рахунку UA518999980314060542000019775, код класифікації доходів бюджету 21081100.

Штраф має бути сплачений ОСОБА_1 не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтею 300-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У випадку несплати штрафу у строк встановлений частиною першою статті 307 Кодексу України про адміністративні правопорушення, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з ОСОБА_1 стягується подвійний штраф в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1 700 (одна тисяча сімсот) гривень в дохід держави.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в користь держави в розмірі 605 гривень 60 копійок, який необхідно сплатити за наступними реквізитами: отримувач коштівГУКу м.Києві/м.Київ/22030106,код отримувача(кодза ЄДРПОУ)37993783,банк отримувача:КазначействоУкраїни(ЕАП), рахунокотримувача:UA908999980313111256000026001, кодкласифікації доходів бюджету: 22030106.

Постанова про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу підлягає примусовому виконанню після закінчення строку, установленого частиною першою статті 307 Кодексу України про адміністративні правопорушення, шляхом звернення до виконання протягом трьох місяців з дня винесення. В разі оскарження постанови перебіг строку давності зупиняється до розгляду скарги. У разі відстрочки виконання постанови відповідно до статті 301Кодексу України про адміністративні правопорушення перебіг строку давності зупиняється до закінчення строку відстрочки.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 32 або 32-1КУпАП.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7та частиною першою статті 287 КУпАП.

Апеляційна скарга подається до Тернопільського апеляційного суду через Кременецький районний суд Тернопільської області.

Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 119978020
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку