open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 червня 2024 року справа № 580/3668/24

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М., розглянувши правилами спрощеного письмового провадження в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Черкаської районної військової адміністрації Черкаської області, ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

12.04.2024 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) (далі позивач) до Черкаської районної військової адміністрації Черкаської області (18003, м.Черкаси, вул.В`ячеслава Чорновола, 157; код ЄДРПОУ 04061317) (далі відповідач 1), ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 ; код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) (далі відповідач 2) про:

визнання протиправною бездіяльності відповідачів щодо не прийняття рішення за заявами від 24.01.2024 та від 15.03.2024 про надання йому відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації;

зобов`язання відповідачів повторно розглянути його заяви від 24.01.2024 та від 15.03.2024 про надання йому відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на підставі абз.6 ч.1 ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», як батьку, який виховує дитину з інвалідністю віком до 18 років, та прийняти рішення відповідно до вимог чинного законодавства з урахуванням висновків суду, викладених у судовому рішенні.

Додатково просив стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на його користь судового збору.

Обґрунтовуючи позов зазначив, що відповідачі не розглянули його заяви про надання йому відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації. Вважає, що така бездіяльність суперечить нормам чинного законодавства.

Ухвалою від 29 квітня 2024 року суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі, а розгляд справи вирішив здійснювати правилами спрощеного провадження.

13.05.2024 та 16.05.2024 на адресу суду надійшли відзиви відповідача 1, в яких просив відмовити у задоволенні позову повністю. Обґрунтовуючи зазначив, що заяву від 15.03.2024 про надання відстрочки від призову на військову службу позивача він отримав 18.03.2024 за вхідним реєстраційним № 2365/01-70. Відповідно до резолюції начальника Черкаської РВА визначено головного виконавця щодо розгляду відповідної заяви, а саме відділ оборонної та мобілізаційної роботи апарату Черкаської районної державної адміністрації, в особі начальника відділу Кулика Д.П. Заяву із додатками до неї розглянув головний спеціаліст відділу оборонної та мобілізаційної роботи апарату Черкаської районної державної адміністрації та перенаправив за належністю із супровідним листом Черкаської РВА від 25.03.2024 за вихідним реєстраційним № 01-70/2365/01-70/1261 до відповідача 2, а також про перенаправления документів цим же листом повідомив позивача, у зв`язку з тим, що заява та додані до неї супровідні документи щодо надання відстрочки від призову під час мобілізації на особливий період розглядаються районною комісією щодо призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період відповідно до клопотання ІНФОРМАЦІЯ_2 . Військовозобов`язаному для розгляду заяви щодо наявності чи відсутності підстав для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у особливий період першочергово потрібно звернутися особисто до ІНФОРМАЦІЯ_2 із оригіналами документів, які підтверджують право на відстрочку. Після оформлення заяви на ім`я начальника Черкаської РВА оформлюється клопотання ІНФОРМАЦІЯ_2 про розгляд заяви військовозобов`язаного. Районна комісія щодо призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період за надісланим клопотанням відповідного ІНФОРМАЦІЯ_2 розглядає заяву військовозобов`язаного із додатками до неї, щодо наявності чи відсутності підстав для відстрочки від призову на особливий період. Після розгляду клопотання із заявою та додатками до неї приймається протокольне рішення відповідно до Примірного положення про консультативно-дорадчий, координаційний та інший допоміжний орган Черкаської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням Черкаської районної державної адміністрації від 19 серпня 2020 року №163 «Про внесення змін до розпорядження Черкаської районної державної адміністрації», яким рекомендується ІНФОРМАЦІЯ_2 надати чи відмовити у відстрочці військовозобов`язаному від призову на військову службу під час мобілізації. Тому рішення щодо рекомендації у наданні чи відмові у наданні відстрочки позивачу не надавалося.

29.05.2024 на адресу суду від позивача надійшло пояснення щодо викладених у відзиві заперечень. Обгрунтовуючи зазначив, що викладені відповідачем 1 твердження про недотримання процедури особистої подачі документів для надання відстрочки не звільняє його від обов`язку розглянути по суті подану позивачем заяву від 15.03.2024 та прийняти рішення щодо надання відстрочки.

05.06.2024 та 07.06.2024 на адресу суду від відповідача 1 надійшло заперечення на відповідь на відзив, в якому просив відхилити пояснення позивача. Обгрунтовуючи зазначив, пояснення позивача є необґрунтованими, адже якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об`єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз`ясненнями. Тобто звернення позивача розглянуто та перенаправлено за належністю.

Ухвалою від 06 червня 2024 року суд задовольнив повністю клопотання вх. від 29.05.2024 №26826/24 позивача та витребував у відповідача 2 завірену належним чином копію витягу з Інструкції з підготовки та проведення мобілізаційного розгортання Збройних Сил України, затвердженої наказом Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України віл 15.12.2017 №19/дск, в частині яка регулює порядок подання та розгляду заяв про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.

07.06.2024 на адресу суду від відповідача 2 надійшло заперечення на адміністративний позов, в якому просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Обґрунтовуючи зазначив, що він не надає відстрочку від призову на військову службу за мобілізацією, а лише погоджує документи на її надання, а потім виконує прийняте рішення відповідачем 1. Вказав, що розглянув подані заяви та надав відповідь листами №12/2459 від 02.02.2024 та №12/5988 від 01.04.2024, в яких повідомив позивача про необхідність обов`язку особистої явки, для оформлення відстрочки з посиланням на норми відповідного законодавства. Так, як надання (оформлення) відстрочки від призову на військову службу, під час мобілізації, можливе тільки за особистою участю військовозобов`язаного, вданому випадку позивача. З 19.05.2024 діє новий Порядок надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року №560. Вважає, що неможливо повторно розглянути вищевказані заяви позивача за новим порядком. Посилався на рішення Черкаського окружного адміністративною суду у справі №580/1848/24.

Усі подані сторонами документи суд долучив до матеріалів адміністративної справи.

Оскільки обґрунтовані заяви про розгляд справи з викликом сторін у судове засідання суду не надходили, зважаючи на відсутність необхідності призначити в справі експертизу або викликати для допиту свідків, суд вирішив справу розглянути правилами спрощеного провадження без такого виклику (у письмовому провадженні) на підставі письмових доказів.

Оцінивши доводи сторін, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає частковому задоволенню, з огляду на таке.

Після оголошення воєнного стану позивач прибув до відповідача 2 для уточнення особистих даних, пройшов медичний огляд та 07.06.2022 комісією ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_3 визнаний обмежено придатним до військової служби, про що міститься запис на сторінці 6 військового квитка позивача.

Свідоцтвом про народження серії НОМЕР_3 підтверджується, що позивач є батьком ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Згідно з медичним висновком від 01.01.2024 №1 на дитину (підлітка) інваліда з дитинства до 18 років син позивача ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 має захворювання (патологічний стан), який відповідає розділу VI п.2 підп.2.18 «Переліку медичних показань, які дають право на одержання допомоги на дітей інвалідів з дитинства у віці до 18 років», затвердженого Міністерством охорони здоров`я України від 04.12.2001 №482 та наказом МОЗ від 23.05.2002 №187. Згідно з посвідченням від 17.01.2024 серії НОМЕР_4 позивач є законним представником дитини з інвалідністю, а саме сина ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Позивач засобами поштового зв`язку направив до відповідача 2 заяву від 24.01.2024 (вх. №1330/12 від 29.01.2024) про надання відстрочки від призову на військову служба під час мобілізації. До неї додав нотаріально засвідчені копії документів, які підтверджують право на відстрочку.

Листом №12/2459 від 02.02.2024 відповідач 2 повідомив, шо після розгляду заяви про надання відстрочки від призову органом виконавчої влади територіальний центр комплектування та соціальної підтримки виконує прийняті рішення. Додатково вказав, що позивачу необхідно особисто з`явитись до нього з оригіналами документів, які підтверджують право на відстрочку від призову під час мобілізації.

18.03.2024 позивач особисто звернувся до відповідача 1 заявою від 15.03.2024 про надання вказаної вище відстрочки. До неї додав нотаріально засвідчені копії документів, які підтверджують право на відстрочку.

Листом №01-70/2365/01-70/1261 від 25.03.2024 відповідач 1 повідомив про направлення за належністю документів позивача відповідачу 2 для розгляду та прийняття рішення відповідно до вимог чинного законодавства.

У відповідь на заяву від 15.03.2024, яка перенаправлена відповідачем 1 за належністю відповідач 2 листом №12/5988 від 01.04.2024 повідомив позивачу, що військовозобов`язаний, який має право на відстрочку звертається до відповідача 1 з відповідною заявою і після прийняття нею рішення відповідач 2 виконує таке рішення. Також в листі повідомив, що для оформлення заяви на відстрочку позивач зобов`язаний особисто з`явитись до нього.

Не погоджуючись зі вказаним, позивач звернувся до суду позовною заявою.

Надаючи оцінку спірним обставинам, суд врахував ч.2 ст.19 Конституції України, якою встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також загальні засади проходження в Україні військової служби визначає Закон України від 25 березня 1992 року № 2232-XII «Про військовий обов`язок і військову службу» (далі Закон №2232-ХІІ).

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.1 Закону №2232-ХІІ захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.

Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями.

Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону №2232-XII військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ) введено в Україні воєнний стан із 05 год. 30 хв. 24.02.2022 строком на 30 діб. На момент розгляду адміністративної справи строк дії воєнного стану в Україні продовжено.

Правові основи мобілізаційної підготовки та мобілізації в Україні, засади організації цієї роботи, повноваження органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також обов`язки підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності (далі - підприємства, установи і організації), повноваження і відповідальність посадових осіб та обов`язки громадян щодо здійснення мобілізаційних заходів визначає Закон України від 21 жовтня 1993 року № 3543-XII «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (далі - ЗУ № 3543-XII).

Підстави звільнення від призову на військову службу під час мобілізації передбачені ст. 23 ЗУ № 3543-XII. Водночас підстави звільнення з військової служби передбачені ст. 26 Закону №2232-XII.

Щодо вказаних обставин суд урахував, що позивач не є військовослужбовцем та не проходить військову службу у відповідача, а є лише військовозобов`язаним - особою, яка перебуває у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави.

Згідно з абз.6 п.5 ч.1 ст.23 ЗУ № 3543-XII, на який посилався позивач у заявах до відповідачів, передбачає, що не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані: жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років.

Тобто, саме під час мобілізації військовозобов`язані, зокрема, чоловіки, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років, не підлягають призову на військову службу.

Позивач подав заяви від 24.01.2024 та від 15.03.2024, в яких просив надати йому відстрочку від призову на військову службу за мобілізацією у зв`язку з тим, що він виховує сина ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , який є дитиною-інвалідом з дитинства у віці до 18 років. Відомості щодо наявності інших осіб, які зобов`язані виховувати ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 - позивача, відсутні.

Згідно з ч.ч.7, 8 ст.23 ЗУ №3543-XII перевірка підстав щодо надання військовозобов`язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлюватися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов`язаний має право на одну з вищезазначених відстрочок. Порядок оформлення відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою цього реєстру визначається Кабінетом Міністрів України.

Врахувавши вказані вище обставини справи та норми ЗУ № 3543-XII, суд дійшов висновку, що позивач мав законне сподівання на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період. Вказані вище документи позивач долучав до заяв про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації. Тому відповідачі мали обов`язок їх розглянути.

Щодо порядку оформлення відстрочки суд урахував.

Згідно з п.74 розділу VI Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2002 року №352 (далі Положення), відповідно до Закону України Про військовий обов`язок і військову службу відстрочка від призову на строкову військову службу надається громадянам за рішенням призовної комісії: за сімейними обставинами, за станом здоров`я, для здобуття освіти та продовження професійної діяльності, а у випадках, які не передбачені зазначеним Законом, - за рішенням обласної призовної комісії на підставі подання районної (міської) призовної комісії.

Право на одержання призовниками відстрочки від призову повинно бути підтверджено відповідними документами, які подаються призовниками районному (міському) територіальному центру комплектування та соціальної підтримки.

У разі наявності права на відстрочку медичний огляд призовників, придатних до військової служби за станом здоров`я, не проводиться. Дані про їх стан здоров`я вносяться до книги протоколів засідань районної (міської) призовної комісії за результатами медичного огляду під час приписки до призовної дільниці або раніше проведеного медичного огляду під час проходження призовної комісії.

Згідно з п.80 розділу VI Положення районна (міська) призовна комісія за результатами вивчення особистості призовника, його сімейного стану, інших об`єктивних обставин може ухвалити рішення щодо клопотання перед призовною комісією вищого рівня про надання відстрочки від призову у випадках, не передбачених Законом України Про військовий обов`язок і військову службу.

Для розгляду зазначеного питання районна (міська) призовна комісія надсилає відповідній комісії вищого рівня мотивоване клопотання, особову справу призовника, витяг із рішення районної (міської) призовної комісії та копії відповідних документів для ухвалення рішення призовною комісією вищого рівня.

Призовна комісія вищого рівня повинна розглянути клопотання районної (міської) призовної комісії протягом 15 днів з дати надходження на її розгляд документів, але не пізніше дати закінчення призову на строкову військову службу.

Після винесення комісією вищого рівня відповідного рішення протягом п`яти днів особова справа призовника разом із засвідченим витягом із книги протоколів засідання призовної комісії вищого рівня повертається районному (міському) територіальному центру комплектування та соціальної підтримки для подальшого обліку.

Відповідно до п.82 розділу VI Положення рішення районних (міських) призовних комісій про надання відстрочки від призову за сімейними обставинами, за станом здоров`я, для здобуття освіти, продовження професійної діяльності та в інших випадках ухвалюються на підставі поданих документів і вносяться до протоколів засідань районної (міської) призовної комісії та облікових карток призовників із зазначенням строку, до якого надано відстрочку.

Згідно з п. 1 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 року №154 (далі Положення №154), територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.

Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, інших містах, районах, районах у містах.

Залежно від обсягів облікової, призовної та мобілізаційної роботи утворюються районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (далі - районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки).

Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки утворюються, ліквідуються, реорганізовуються Міноборони.

Відповідно до абз.9 п.11 Положення №154 районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, крім функцій, зазначених у пункті 9 цього Положення, оформляють для військовозобов`язаних, резервістів відстрочки від призову під час мобілізації та в особливий період і воєнний час, які надаються в установленому порядку, а також ведуть їх спеціальний облік.

Суд також урахував, що на момент звернення позивача зі вказаними вище заявами діяв Порядок надання відстрочки від призову на військову службу за мобілізацією, визначений в абзаці 7 пункту 4.19. Інструкції з підготовки та проведення мобілізаційного розгортання Збройних Сіп України, затвердженої наказом Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України від 15 грудня 2017 року №19ДСК, згідно з яким військовозобов`язаний, який має право на відстрочку від призову на військову службу за мобілізацією надає відповідну заяву до місцевого органу виконавчої влади, таким органом є відповідач 1. Після розгляду заяви місцевим органом виконавчої влади територіальний центр комплектування та соціальної підтримки виконує прийняті ним рішення.

Оскільки відповідач 1 є місцевим органом виконавчої влади та відповідач 2 органом військового управління, що забезпечує виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації, саме на них покладено обов`язок щодо прийняття рішення про надання відстрочки від призову під час мобілізації та в особливий період і воєнний час.

Водночас з 18.05.2024 змінено порядок отримання відстрочки від військової служби, адже були внесені зміни до ст.23 ЗУ №3543-XII. Також із вказаної дати набрав чинності Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року №560 (далі Порядок №560), який визначає алгоритм отримання військовозобов`язаними особами відстрочки.

Відповідно до п.п.56, 57 Порядку №560 відстрочка від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надається військовозобов`язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

Для розгляду питань надання військовозобов`язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період при районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (відокремлених відділах) утворюються комісії у такому складі:

голова комісії - керівник районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відокремленого відділу);

члени комісії - представники апарату, структурних підрозділів (освіти та науки, охорони здоров`я, соціального захисту населення, служби у справах дітей, центру надання адміністративних послуг) районної, міської держадміністрації (військової адміністрації).

Згідно з п.58 Порядку №560 за наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов`язані (крім заброньованих) особисто подають на ім`я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов`язаного підлягає обов`язковій реєстрації.

Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов`язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (п.59 Порядку №560).

Відповідно до п.60 Порядку №560 комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.

Комісія зобов`язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв`язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

У разі позитивного рішення військовозобов`язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6. У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов`язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

До ухвалення комісією рішення військовозобов`язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України. У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов`язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов`язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов`язаного, резервіста.

Встановлені обставини та згадані листи відповідачів доводять, що вони за результатами розгляду вказаних вище заяв позивача не прийняли відповідного рішення та не оформили для позивача відстрочки від призову під час мобілізації або обґрунтованої відмови в її наданні. Докази, що позивач подав відповідачу 2 документи не особисто, відсутні. Роз`яснення відповідача 2 листом про необхідність особистої присутності позивача разом з оригіналами та фотокопіями документів, які дають право на відстрочку від призову, не узгоджуються зі вказаними вище передбаченими законом підставами та способом дій такого суб`єкта владних повноважень щодо обов`язку винести акт владно-управлінського характеру (рішення).

Зважаючи, що відповідачі не прийняли акту владно-розпорядчого характеру щодо отриманих заяв позивача про надання йому відстрочки від призову на військову службу за мобілізацією, як військовозобов`язаному, який виховує сина ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , який є дитиною-інвалідом з дитинства у віці до 18 років, не з`ясовував передбачених вказаним Законом підстав для надання відстрочки, порушення заявленого права позивача допущене відповідачами саме бездіяльністю щодо прийняття рішення за результатами розгляду його заяв. Для забезпечення виконання завдання адміністративного суду, вказаного у ст.2 КАС України щодо ефективного способу повного захисту порушеного права позивача, суд дійшов висновку визнати протиправною бездіяльність відповідачів саме щодо прийняття рішення за результатами розгляду заяв позивача та зобов`язати їх повторно розглянути з дотриманням порядку, меж, строку та способу дій, визначених законом, вказані вище заяви позивача, та за результатами їх розгляду прийняти обґрунтоване рішення з урахуванням вказаних судом мотивів у цьому рішенні.

Посилання відповідача 2 на рішення Черкаського окружного адміністративною суду у справі №580/1848/24 не враховано, оскільки воно стосується інших правовідносин та учасників, не мають преюдиційного значення відповідно до ст.78 КАС України.

Заявлені позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню у вказаних вище частинах.

Згідно з ч.3 ст.139 КАС України понесені позивачем судові витрати, підтверджені квитанцією від 09.04.2024 в сумі 1211,20 грн про сплату судового збору за звернення до адміністративного суду з позовною заявою, підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів пропорційно задоволеній частині позову половина суми та порівно.

Керуючись ст.ст. 2-20, 72-78, 138-139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

1. Задовольнити частково адміністративний позов ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_5 ).

Визнати протиправною бездіяльність Черкаської районної військової адміністрації Черкаської області та ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо прийняття рішення за результатами розгляду заяв ОСОБА_1 від 24.01.2024 та від 15.03.2024 про надання йому відстрочки від призову на військову службу за мобілізацією.

Зобов`язати Черкаську районну військову адміністрацію Черкаської області (18003, м.Черкаси, вул.В`ячеслава Чорновола, 157; код ЄДРПОУ 04061317) та ІНФОРМАЦІЯ_6 ( АДРЕСА_2 ; код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) повторно розглянути з дотриманням порядку, меж, строку та способу дій, визначених законом, заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) від 24.01.2024 та від 15.03.2024 щодо надання йому відстрочки від призову на військову службу за мобілізацією на підставі абз.6 ч.1 ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», як батьку, який виховує дитину з інвалідністю віком до 18 років, та за результатами їх розгляду прийняти обґрунтоване рішення з урахуванням вказаних судом мотивів у цьому рішенні.

У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

2. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Черкаської районної військової адміністрації Черкаської області (18003, м.Черкаси, вул.В`ячеслава Чорновола, 157; код ЄДРПОУ 04061317) та ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 ; код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) понесені судові витрати зі сплати судового збору за звернення позовною заявою до адміністративного суд в сумі 605,60грн (шістсот п`ять гривень шістдесят копійок) порівно, а саме з кожного по 302,80грн (триста дві гривні вісімдесят копійок).

3. Копію рішення направити учасникам справи.

4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.

Суддя Анжеліка БАБИЧ

Рішення ухвалене, складене у повному обсязі та підписане 21.06.2024.

Джерело: ЄДРСР 119905512
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку