open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.06.2024 Справа № 904/1784/24

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Кеся Н.Б.

за позовом Криворізької міської ради, м.Кривий Ріг Дніпропетровська область

до Приватного підприємства "Торгівельна Компанія "Хорол-Інвест ЛТД", м.Київ

про стягнення 176 618,26 грн

Представники сторін в судове засідання не викликались

СУД ВСТАНОВИВ:

1. Короткий зміст позовних вимог

Криворізька міська рада (далі-Позивач) 23.04.2024 року звернулася з позовом до Приватного підприємства "Торгівельна Компанія "Хорол-Інвест ЛТД" (далі-Відповідач), в якому просить суд стягнути з Відповідача на свою користь безпідставно збережені кошти у розмірі орендної плати за користування земельною ділянкою з кадастровим номером 1211000000:07:356:0005, за період з 01.01.2020 по 31.12.2023 у розмірі 176 618,26 грн, а також судовий збір у розмірі 3028,00 грн.

В обґрунтування позову Позивач посилається на незаконне користування Відповідачем земельною ділянкою за кадастровим номером 1211000000:07:356:0005, за період з 01.01.2020 по 31.12.2023 по вулиці Колачевського Сергія, будинок 93а у м.Кривому Розі Дніпропетровської області.

2. Процесуальні питання, вирішені судом

25.04.2024 ухвалою суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами.

Відповідач заперечення щодо розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження та без виклику сторін не подав.

Ухвала суду від 25.04.2024 була направлена судом до електронного кабінету Відповідача, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа (арк.с. 71), а також була оприлюднена в Єдиному державному реєстрі судових рішень, доступ до яких є вільним, цілодобовим і безкоштовним.

З огляду на наведене, суд вважає, що Відповідач вважається повідомленим про відкриття провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, оскільки судом було виконано всі покладені на нього обов`язки з повідомлення про розгляд справи.

3. Позиції інших учасників справи

Заперечення проти позову від Відповідача не надійшли.

4. Обставини, встановлені судом під час розгляду справи по суті

Спірна земельна ділянка площею 0,0763 га з кадастровим номером 1211000000:07:356:0005, яка розташована на вулиці 23 Лютого, 93а (теперішня назва - вулиці Колачевського Сергія), в Тернівському районі міста Кривого Рогу, є сформованою з 23.09.2010, як то підтверджує витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 21.03.2024 №НВ-0000723952024 (арк.с. 10-15).

Також відомості щодо вказаної земельної ділянки внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за реєстраційним номером об`єкта нерухомого майна 929066612110.

Відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, за приватним підприємством "Торгівельна Компанія "Хорол-Інвест ЛТД" 06.09.2018 зареєстровано право приватної власності на нежитлову будівлю відділення банку (номер відомостей про речове право 27797852) розташованої на вулиці Сергія Колачевського, будинок 93а, міста Кривого Рогу (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1637793012110).

У зв`язку з користуванням Відповідачем нежитловою нерухомістю, розташованою за адресою: вул. Сергія Колачевського, будинок 93а, у місті Кривий Ріг, презюмується користування усією спірною земельною ділянкою.

Так, за офіційною інформацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 25.03.2024 за №13769/5/04-36-04-12-14 (арк.с. 21) Приватне підприємство "Торгівельна Компанія "Хорол-Інвест ЛТД" плату за земельну ділянку з кадастровим номером 1211000000:07:356:0005 площею 0,0763 на вул. Колачевського Сергія, 93а в Тернівському районі податкові зобов`язання з плати за землю не визначає та не сплачує.

Рішенням Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3728, яке набрало чинності 01.01.2016 та діяло до 31.12.2021, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу, яка у тому числі містить середню (базову) вартість 1 кв.м. земель міста станом на 01.01.2014 у розмірі 270,60 грн (арк.с. 25).

В подальшому, рішенням Криворізької міської ради від 26.05.2021 №523, яке набрало чинності 01.01.2022, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу. З моменту набрання чинності означеного рішення, рішення Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3728 втрачає чинність (арк.с. 43).

Рішенням Криворізької міської ради від 30.06.2020 №4799 встановлено ставки плати за землю та пільги зі сплати земельного податку на території міста Кривого Рогу на 2021 рік (далі - Рішення від 30.06.2020 №4799), яким установлено, у тому числі, ставки земельного податку та ставки орендної плати за землю в залежності від цільового призначення земельної ділянки згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, та яке набрало чинності з 01.01.2021 (арк.с. 32-42).

Відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 21.03.2024 №НВ-0000723952024 вид цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 1211000000:07:356:0005 - 03.09 - для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ, категорія земель - землі житлової та громадської забудови.

Річний розмір орендної плати за користування земельною ділянкою з кадастровим номером 1211000000:07:356:0005 становить:

- 1,3 % від нормативної грошової оцінки земель міста відповідно до Рішення від 26.06.2019 №3897 у 2020 році;

- 0,9 % від нормативної грошової оцінки земель міста відповідно до Рішення від 30.06.2020 №4799 у 2021 році;

- 1,2 % від нормативної грошової оцінки земель міста відповідно до Рішення від 26.05.2021 №506 у 2022-2023 роках.

Рішенням Криворізької міської ради від 26.05.2021 №506, встановлено ставки плати за землю та пільги зі сплати земельного податку на території міста Кривого Рогу на 2022 рік (далі - Рішення від 26.05.2021 №506), яким установлено, у тому числі, ставки земельного податку та ставки орендної плати за землю в залежності від цільового призначення земельної ділянки згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, та яке набрало чинності з 01.01.2022, за яким розмір ставки орендної плати для спірної земельної ділянки за цільовим призначенням 03.08 встановлено - 1,2% від нормативної грошової оцінки земель міста (рядок 03.08 в додатку 2 до Рішення від 26.05.2021 №506) (арк.с. 44-49).

Так, предметом розгляду у даній справі є вимога про стягнення з Відповідача безпідставно збережених коштів у вигляді несплаченої орендної плати за користування земельною ділянкою в розмірі 176 618,26 грн за період з 01.01.2020 по 31.12.2023.

5. Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування

Відповідно до ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Зобов`язання з безпідставного набуття, збереження майна виникають за наявності трьох умов: а) набуття або збереження майна, б) набуття або збереження за рахунок iншої особи, в) вiдсутнiсть правової підстави для набуття або збереження майна (відсутність положень закону, адмiнiстративного акта, правочинну або інших підстав, передбачених статтею 11 ЦК України).

З аналізу зазначених правових норм вбачається, що зобов`язання із набуття або збереження майна без достатньої правової підстави має місце за наявності таких умов:

по-перше, є набуття або збереження майна. Це означає, що особа набуває нові цінності, збільшує кількість та вартість належного їй майна або зберігає майно, яке неминуче мало б вибути із її володіння.

по-друге, мало місце набуття або збереження майна за рахунок іншої особи. Тобто, збільшення або збереження майна у особи є наслідком втрати або недоотримання цього майна іншою особою.

по-третє, обов`язково має бути відсутність правової підстави для набуття або збереження майна за рахунок іншої особи. Тобто, мала місце помилка, обман, випадковість або інші підстави набуття або збереження майна, які не можна віднести до підстав виникнення цивільних прав та обов`язків (ст. 11 ЦК України).

Отже, враховуючи вищезазначене, суд зазначає, що для вирішення даного спору встановленню підлягають обставини, зокрема чи є земельна ділянка, за користування якою Позивач просить стягнути безпідставно збережені кошти об`єктом цивільних прав та обґрунтованість порядку та підстав здійснення нарахування орендної плати за користування такою.

Відповідно до положень статті 80 Земельного кодексу України суб`єктами права на землі комунальної власності є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування.

Згідно з ст. 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності; (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Земельним податком є обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, а орендною платою за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункти 14.1.72, 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

З наведеного вбачається, що чинним законодавством розмежовано поняття "земельний податок" і "орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності".

Відповідач не є власником або постійним землекористувачем спірної земельної ділянки, а тому не є суб`єктом плати за землю у формі земельного податку, при цьому, єдино можливою формою здійснення плати за землю для нього як землекористувача є орендна плата (підпункт 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).

В силу статей 122, 123, 124 Земельного кодексу України міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі - продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди.

Згідно з ч. 1 ст. 79 Земельного кодексу України, земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

За змістом ч.ч. 1, 3, 4, 9 ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру; сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до ч. 2 ст. 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, відшкодування завданих збитків. При цьому згідно з пунктом "д" частини 1 статті 156 Земельного кодексу України власникам землі відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.

До моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташовано цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними.

Отже на підставі вищевикладеного, у випадку використання землекористувачем сформованої земельної ділянки комунальної власності, якій присвоєно кадастровий номер, без оформлення договору оренди, власник земельної ділянки може захистити своє право на компенсацію йому вартості неотриманої орендної плати в порядку ст. 1212 ЦК України.

Судом встановлено, що земельна ділянка площею 0,0763 га, за користування якою Позивач просить стягнути безпідставно збережені кошти (в розмірі орендної плати), по АДРЕСА_1 , присвоєно кадастровий номер 1211000000:07:356:0005 і вона вважається сформованою з 23.09.2010, як то підтверджує витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 21.03.2024 №НВ-0000723952024.

До того ж, відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 01.04.2024 №372162713, відомості щодо означеної земельної ділянки внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за реєстраційним номером 929066612110.

Разом з тим, як то підтверджують відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, за приватним підприємством "Торгівельна Компанія "Хорол-Інвест ЛТД" 06.09.2018 зареєстровано право приватної власності на нежитлову будівлю відділення банку (номер відомостей про речове право 27797852) розташованої на вулиці Сергія Колачевського, будинок 93а, міста Кривого Рогу (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1637793012110).

За змістом частини першої статті 181 ЦК України, до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

Нерухоме майно нерозривно пов`язане із земельною ділянкою, на якій воно знаходиться, і переміщення такого майна неможливе без його знецінення, а тому використання нежитлових приміщень, які належать Відповідачу, неможливе без відповідної земельної ділянки.

Наведена правова норма закріплює загальний принцип цілісності об`єкту нерухомості із земельною ділянкою, на якій цей об`єкт розташований. А тому, у зв`язку з користуванням Відповідачем нежитловою нерухомістю, розташованою за адресою: м.Кривий Ріг, Сергія Колачевського, будинок 93а, презюмується користування усією спірною земельною ділянкою (правовий висновок викладений в постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 16 червня 2021 року у справі №922/1646/20).

Статтею 12 Земельного кодексу України передбачено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, крім іншого, віднесено надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до Земельного кодексу України.

Судом встановлено, що матеріали справи не містять доказів належного оформлення Відповідачем права користування земельною ділянкою з кадастровим номером 1211000000:07:356:0005, в період з 01.01.2020 по 31.12.2023, зокрема, укладення відповідного договору оренди з Відповідачем та державної реєстрації такого права.

Отже, фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника земельної ділянки зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 ЦК України.

Аналогічний правовий висновок викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду у постановах від 04.12.2019в справі№917/1739/17, від 23.05.2018 в справі №629/4628/16-ц, від 20.11.2018 в справі №922/3412/17.

Таким чином, Приватне підприємство "Торгівельна Компанія "Хорол-Інвест ЛТД" як фактичний користувач земельної ділянки з кадастровим номером 1211000000:07:356:0005, що без достатньої правової підстави за рахунок Криворізької міської ради зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування нею на рівні орендної плати за період з 01.01.2020 по 31.12.2023, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки (позивачу) на підставі частини першої статті 1212 ЦК України.

Щодо обчислення розміру плати за земельну ділянку (нарівні орендної плати).

Згідно з пунктом 289.1 статті 289 Податкового кодексу України (далі - ПК України) для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Базою оподаткування землі в Україні є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Податковим кодексом України, та площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено (пп.пп. 271.1.1, 271.1.2 п. 271.1 ст. 271 ПК України).

Підпунктом 14.1.125 пункту 14.1 статті 14 ПК України унормовано, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (ст.20 Закону України "Про оцінку земель").

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 23.05.2018 у справі №629/4628/16-ц дійшла висновку, що обов`язковими для визначення орендної плати є відомості у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, про що також наголошено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 13.02.2019 у справі № 320/5877/17 (п.71).

Разом з тим, у відповідності до статті 23 Закону України "Про оцінку земель" технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Рішенням Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3728, яке набрало чинності 01.01.2016 та діяло до 31.12.2021, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу, яка у тому числі містить середню (базову) вартість 1 кв.м. земель міста станом на 01.01.2014 у розмірі 270,60 грн.

В подальшому, рішенням Криворізької міської ради від 26.05.2021 №523, яке набрало чинності 01.01.2022, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу. З моменту набрання чинності означеного рішення, рішення Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3728 втрачає чинність.

Також, в силу статті 143 Конституції України, статті 12 ПК України, частини першої статті 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Криворізька міська рада наділена повноваженнями самостійно встановлювати місцеві податки та збори у порядку, визначеному Податковим кодексом України, чим забезпечується реалізація принципу правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності місцевого самоврядування, під яким розуміється право територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

До місцевих податків, зокрема, належить податок на майно, до складу якого входить плата за землю - обов`язковий платіж, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (ст. 10, пп. 14.1.147. п. 14.1 ст. 14 ПК України).

За умовами підпунктів 288.5.1, 288.5.2 пункту 288.5. статті 288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Так, рішенням Криворізької міської ради від 30.06.2020 №4799 встановлено ставки плати за землю та пільги зі сплати земельного податку на території міста Кривого Рогу на 2021 рік (далі - Рішення від 30.06.2020 №4799), яким установлено, у тому числі, ставки земельного податку та ставки орендної плати за землю в залежності від цільового призначення земельної ділянки згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, та яке набрало чинності з 01.01.2021.

Відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 21.03.2024 №НВ-0000723952024 вид цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 1211000000:07:356:0005 - 03.09 - для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ, категорія земель - землі житлової та громадської забудови.

Річний розмір орендної плати за користування земельною ділянкою з кадастровим номером 1211000000:07:356:0005 становить:

- 1,3 % від нормативної грошової оцінки земель міста відповідно до Рішення від 26.06.2019 №3897 у 2020 році;

- 0,9 % від нормативної грошової оцінки земель міста відповідно до Рішення від 30.06.2020 №4799 у 2021 році;

- 1,2 % від нормативної грошової оцінки земель міста відповідно до Рішення від 26.05.2021 №506 у 2022-2023 роках.

Рішенням Криворізької міської ради від 26.05.2021 №506, встановлено ставки плати за землю та пільги зі сплати земельного податку на території міста Кривого Рогу на 2022 рік (далі - Рішення від 26.05.2021 №506), яким установлено, у тому числі, ставки земельного податку та ставки орендної плати за землю в залежності від цільового призначення земельної ділянки згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, та яке набрало чинності з 01.01.2022, за яким розмір ставки орендної плати для спірної земельної ділянки за цільовим призначенням 03.08 встановлено - 1,2% від нормативної грошової оцінки земель міста (див. рядок 03.08 в додатку 2 до Рішення від 26.05.2021 №506).

Отже, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Всього за період з 01.01.2020 по 31.12.2023 за Відповідачем збережено у себе без достатньої правової підстави кошти у розмірі орендної плати за користування земельною ділянкою з кадастровим номером 1211000000:07:356:0005 в розмірі 176 618,26 грн.

Розрахунок за період з 01.01.2020 по 31.12.2023:

2 701 630.40 грн. х 1,3 % = 35 121,20 грн, - плата за 2020рік, де: 2 701630.40 грн. - нормативна грошова оцінка земельної ділянки за Витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 02.08.2017 №182;

1,3 % від нормативної грошової оцінки земель міста відповідно до Рішення від 26.06.2019 №3897;

2 701 630,40 грн. х 0,9 % = 24 314,67 грн. - плата за 2021 рік, де:

2 701 630.40 грн. - нормативна грошова оцінка земельної ділянки за Витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 02.08.2017 №182;

0,9 % від нормативної грошової оцінки земель міста відповідно до Рішення від 30.06.2020 №4799;

4 541 953,23 грн. х 1,2% = 54 503,44 грн. - плата за 2022рік, де:

4 541 953.23 грн. - нормативна грошова оцінка земельної ділянки за Витягом із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 26.06.2023 №97-4-0.110,4-6531/301-23 (з урахуванням коефіцієнту індексації за 2022 рік - 1,15 (5 223 246,21 грн. : 1.15);

1,2 % від нормативної грошової оцінки земель міста відповідно до Рішення до Рішення від 26.05.2021 №506:

5 223 246,21 грн. х 1,2 % = 62 678,95 грн. - плата за 2023рік, де:

5 223 246,21 грн. - нормативна грошова оцінка земельної ділянки за Витягом із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 26.06.2023 №97-4-0.110,4-6531/301-23;

1,2 % від нормативної грошової оцінки земель міста відповідно до Рішення до Рішення від 26.05.2021 №506;

За інформацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Відповідачем плата за користування земельною ділянкою у спірний період не здійснювалась.

Виходячи з вищенаведеного, суд вважає вищезазначений розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки таким, що має бути застосований для визначення розміру суми безпідставно збережених коштів зі сплати орендної плати за користування земельною ділянкою за період з 01.01.2020 по 31.12.2023.

6. Висновок господарського суду за результатами вирішення спору

Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтвердженими належними доказами і тому підлягають задоволенню у повному обсязі.

За результатами вирішення спору судові витрати щодо судового збору у справі покладаються на Відповідача відповідно до ст. 129 ГПК України.

Керуючись статтями 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов Криворізької міської ради до Приватного підприємства "Торгівельна Компанія "Хорол-Інвест ЛТД" задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Приватного підприємства "Торгівельна Компанія "Хорол-Інвест ЛТД" (02090, м.Київ, вул.Хорольська, буд. 10, кв. 84, код ЄДРПОУ 36603007) на користь Криворізької міської ради (50101, Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, площа Молодіжна, 1, ідентифікаційний код юридичної особи 33874388) безпідставно збережені кошти у розмірі орендної плати за користування земельною ділянкою з кадастровим номером 1211000000:07:356:0005, за період з 01.01.2020 по 31.12.2023 у розмірі 176 618,26 грн, а також судовий збір у розмірі 3028,00 грн.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (частина 1 статті 256 ГПК України).

Згідно з частиною 2 статті 256 ГПК України учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повне рішення складено 20.06.2024

Суддя Н.Б. Кеся

Джерело: ЄДРСР 119866936
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку