П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
_________________________________________________________________
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 червня 2024 р.м. ОдесаСправа № 400/8007/23
Перша інстанція: суддя Брагар В. С.,
повний текст судового рішення
складено 23.01.2024, м. Миколаїв
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача: Танасогло Т.М.,
суддів: Димерлія О.О., Осіпова Ю.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 23 січня 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціальних виплат і компенсації Корабельного району ДПСЗН Миколаївської міської ради, третя особа: Міністерство цифрової трансформації України, про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В :
У червні 2023 року ОСОБА_1 звернулась до Миколаївського окружного адміністративного суду з позовом до Управління соціальних виплат і компенсації Корабельного району ДПСЗН Миколаївської міської ради, третя особа: Міністерство цифрової трансформації України, в якому просила:
- визнати протиправною бездіяльність Управління соціальних виплат і компенсації Корабельного району ДПСЗН Миколаївської міської ради, щодо виплати допомоги на проживання ОСОБА_2 з березня по грудень 2022 року;
- зобов`язати Управління соціальних виплат і компенсації Корабельного району ДПСЗН Миколаївської міської ради здійснити призначення, нарахування та виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі ОСОБА_2 на підставі заяви ОСОБА_1 від 29.04.2022 року, яка діє в інтересах ОСОБА_2 , з березня по грудень 2022 року.
В обґрунтування позову вказала, що у зв`язку з повномасштабним вторгненням рф в Україну, 29.04.2022 вона була змушена залишити своє місце проживання у с. Галицинове Вітовського району Миколаївської області та переміститись до м. Деражня Хмельницької області. Разом з позивачкою була змушена переміститись і її неповнолітня донька ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . 29.04.2022 року позивачку ОСОБА_1 було взято на облік як внутрішньо переміщену особу і видано Довідку ВПО №6805-7500757939 від 29.04.2022 року, зареєструвавши місце перебування за адресою: АДРЕСА_1 . Між тим доньку позивачки на облік як ВПО взято не було, в зв`язку тим, що в додатку Порталу Дія не з`явилась її довідка ВПО, хоча як наголошує позивачка нею також подавалась заява на доньку. Так, позивачці була призначена допомога на проживання відповідно до ст. 7 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб, а її дитині така допомога не призначалася та не виплачувалась. В серпні, позивачка перемістилась до міста Миколаїв, де зареєструвала своє місце перебування як ВПО. Довідку ВПО також отримала і її донька, проте виплати допомоги для дитини як і раніше не нараховувалась та не виплачувались. Указане на думку позивачки не узгоджується з чинним законодавством, свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, оскільки за її твердження дочка ОСОБА_2 мала право отримання відповідної допомоги на проживання як ВПО з березня 2022 року по грудень 2022р. на підставі заяви про взяття на облік та отримання допомоги, сформованої засобами мобільного додатку Порталу Дія від 29.04.2022р.
Відповідач проти позову заперечував, мотивуючи тим, що підстав для виплат грошової допомоги позивачу немає. Вказує, що згідно бази Сегмент ВПО ОСОБА_1 з 29.04.2022 року по 04.08.2022 року перебувала на обліку як ВПО у Хмельницькому районі Хмельницької області. З 04.08.2022 року по 15.12.2022 року перебувала на обліку як ВПО у Корабельному районі м. Миколаєва (змінила адресу перебування через Єдиний державний вебпортал електронних послуг (Портал Дія), а 15.12.2022 року самостійно знялася з обліку ВПО. Допомогу на проживання ВПО ОСОБА_1 з березня 2022 року по лютий 2023 року нараховано УСЗН Хмельницької РДА на одну особу в розмірі 2000,00 грн. щомісяця. Також зазначив, що при зміні адреси проживання з м. Держаня Хмельницької області на м. Миколаїв через Портал Дія заявниця неправильно надала інформацію про родинні відносини (донька ОСОБА_2 вказана як дружина, чоловік). Таким чином, інформація про неповнолітню дитину не була включена до довідки про статус ВПО ОСОБА_1 . Отже, позивачем при заповненні заяви через портал Дія було помилково зазначені дані про свою дитину, тому недоотримані кошти на дитину виникли з вини самої позивачки.
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 23 січня 2024 року у задоволенні позову ОСОБА_1 було відмовлено.
На вказане судове рішення позивачем подано апеляційну скаргу, у якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позов.
В обґрунтування скарги апелянт зазначає, що в силу вимог чинного законодавства на час виникнення спірних правовідносин, допомога внутрішньо переміщеним особам, які звернулись за її наданням до 30.04.2022р. включно надається з березня 2022р. Скаржниця наголошує, що нею було належним чином та своєчасно подано відповідну заяву про призначення допомоги на проживання ВПО через мобільний додаток Порталу Дія, у якій було вказано усю необхідну інформацію, зокрема фактичне місце проживання за адресою: АДРЕСА_2 . До заяви також було додано копію свідоцтва про народження дитини, вказано всі відомості визначені Порядком. При цьому, скаржниця окремо звертає увагу, що ніяк не могла подати відомості про дитину як про чоловіка/ дружину, оскільки цього не передбачає функціонал застосунку «Дія», а помилки, які могли відбутись при передачі даних, мали бути уточнені УСЗН. Тобто, за доводами апеляційної скарги, позивачкою були вчинені всі дії що від неї залежали для отримання її дочкою ОСОБА_2 довідки ВПО та належних виплат на проживання внутрішньо переміщеній особі. Втім, Відповідач в свою чергу знехтував своїми обов`язками, чим умисно позбавив права неповнолітню дитину Позивачки ОСОБА_2 на отримання гарантованої їй державою допомоги. Апелянт також вважає необґрунтованим висновок суду першої інстанції, що інформація про неповнолітню дитину не була включена до довідки про статус ВПО ОСОБА_1 , також в матеріалах справи відсутня довідка про взяття ОСОБА_2 на облік як внутрішньо переміщену особу з 04.08.2022р., оскільки нею був наданий скріншот з мобільного додатку порталу «Дія» в якому зокрема зазначено «заява для оформлення допомоги ВПО. Вам та дітям надано статус ВПО».
Відповідач та третя особа надали до суду відзиви на апеляційну скаргу позивачки, в яких вказують на законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, просять залишити його без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Суд першої інстанції встановив наступні обставини справи, які підтверджуються апеляційним судом з огляду на матеріали справи.
ОСОБА_1 з метою уникнення негативних наслідків повномасштабного військового вторгнення Російської Федерації в Україну 29 квітня 2022 року була змушена залишити своє місце проживання в АДРЕСА_3 , та переміститись до міста Деражня Хмельницької області.
Разом з позивачкою була змушена переміститись і її неповнолітня дочка ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Позивачка програмними засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг Портал Дія (через мобільний додаток Порталу Дія на електронному пристрої) подала заявку про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Одночасно подала заявку про виплату допомоги на проживання ВПО через додаток Порталу Дія. 29 квітня 2022 року позивачку було взято на облік як внутрішньо переміщену особу і видано Довідку внутрішньо переміщеної особи №6805-7500757939 від 29.04.2022р, зареєструвавши місце перебування за адресою: АДРЕСА_1 .
Рішенням про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 10.05.2022 відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. №332 Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам Управлінням призначено позивачу вищезазначену допомогу з 01.03.2022 в сумі 2 000,0 грн. щомісячно.
Неповнолітню дочку позивачки ОСОБА_2 не було взято на облік як внутрішньо переміщену особу в зв`язку з тим, що в додатку Порталу Дія не з`явилась її довідка ВПО хоча позивачка подавала заявку також і на доньку. Ій було рекомендовано звернутись особисто до органу УСЗН, проте через певні особисті обставини відвідати орган соціального захисту в неї не було можливості.
Позивачці була призначена допомога на проживання, а дитині ОСОБА_2 така допомога не призначалася та не виплачувалась.
В серпні 2022 року позивачка перемістилась до міста Миколаїв, де зареєструвала своє місце перебування як ВПО через додаток Порталу Дія за адресою: АДРЕСА_4 та отримала Довідку внутрішньо переміщеної особи № 4804-7501185818 від 04.08.2022 року в Управлінні соціальних виплат і компенсації Корабельного району ДПСЗН Миколаївської міської ради.
Змінивши адресу проживання, позивачка продовжувала отримувати допомогу ВПО, яку нараховувало УСЗН Хмельницької РДА, на одну особу.
В грудні 2022 року позивачкою було прийнято рішення про повернення до свого місця проживання в село Галицинове Вітовського району Миколаївської області. Вона подала заявки через Портал Дія про скасування довідок внутрішньо переміщених осіб як свою так і дитини.
У березні 2023 року позивачка звернулась до Управління соціального захисту населення Хмельницької РДА з заявою через рішення УСЗН Хмельницької РДА щодо перерахунку допомоги, а також щодо не отримання виплат допомоги на проживання на дитину.
Листом №87/01-22 від 31.03.23р. УСЗН Хмельницької РДА повідомило що у зв`язку з тим, що в серпні 2022 року позивач перемістилась до іншого місця тимчасового перебування та через застосунок Дія змінили місце перебування і статус ВПО отримали в іншому районі (район 4804), втратили правову підставу отримувати допомогу на проживання в Хмельницькому районі (район 6805) з вересня 2022р. та повідомило про переплату з 01.09.2022 по 28.02.2023 в сумі 12000 грн.
16.06.2023 року позивачкою було подано заяву до Управління соціальних виплат і компенсації Корабельного району ДПСЗН Миколаївської міської ради щодо питання невиплати допомоги на проживання її доньки.
Листом від 23.06.2023 року відповідач повідомив, що заява на призначення допомоги на проживання ВПО до управління не надходила. Допомогу ВПО по лютий 2023 року позивачу нараховано УСЗН Хмельницької РДА. В грудні 2022 року позивач самостійно знялася з обліку ВПО, тому управління не має можливості нарахувати допомогу ВПО на дитину.
Вважаючи дії відповідача щодо відмови у призначенні та виплаті грошової допомоги на проживання ОСОБА_2 у спірних правовідносинах протиправними, позивач звернулась до суду з цим позовом.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, виходив з того, що вимоги позивачки щодо зобов`язання нарахування виплат допомоги на проживання доньці позивачки з Управління соціальних виплат і компенсації Корабельного району ДПСЗН Миколаївської міської ради за період з березня 2022 року по серпень 2022 року є безпідставними, оскільки в цей час позивач була зареєстрована, як ВПО в іншому регіоні, а право на отримання вказаної допомоги в управлінні соціальних виплат і компенсації Корабельного району ДПСЗН Миколаївської міської ради, могло виникнути в разі подання відповідної заяви на неповнолітню доньку ОСОБА_2 лише за період з серпня 2022 року по грудень 2022 року.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам та обґрунтованості висновку суду першої інстанції, судова колегія виходить з наступного.
Як встановлено ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У відповідності до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 7 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб передбачено, що Україна вживає всіх можливих заходів, спрямованих на розв`язання проблем, пов`язаних із соціальним захистом, зокрема відновленням усіх соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
Згідно статті 9 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб внутрішньо переміщена особа має право на створення належних умов для її постійного чи тимчасового проживання.
Відповідно до абз. 2, 14 п. 2 Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 заява про взяття на облік та включення до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб інформації про внутрішньо переміщену особу за наявності технічної можливості може подаватися також через Єдиний державний вебпортал електронних послуг (далі - Портал Дія).
На отримання довідки мають право особи, які після введення Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» воєнного стану перемістилися з території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії та яка визначена в переліку, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. №204 «Про затвердження переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога застрахованим особам в рамках Програми «єПідтримка»» (далі - територія адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії).
Так, пунктом 2-1 Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи передбачено, що заява про взяття на облік може бути подана в електронній формі з використанням мобільного додатка Єдиного державного веб- порталу електронних послуг (далі - Портал Дія) повнолітньою або неповнолітньою внутрішньо переміщеною особою, якій присвоєно реєстраційний номер облікової картки платника податків.
Для подання заяви особі необхідно встановити мобільний додаток Дія на електронний пристрій, критерії якого підтримують використання такого додатка, підключений до Інтернету, із увімкненою функцією геолокації, та пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначного встановлення особи.
Заява про взяття на облік в електронній формі формується засобами мобільного додатка Порталу Дія у формі, придатній для сприйняття її змісту відповідно до відомостей, зазначених у пункті 3 цього Порядку, заповнення форм (полів) заяви здійснюється автоматично, зокрема з урахуванням відомостей, отриманих у порядку електронної інформаційної взаємодії.
Під час формування заяви в мобільному додатку Порталу Дія отримуються/ підтверджуються такі відомості:
із Єдиного державного демографічного реєстру через єдину інформаційну систему МВС (щодо осіб, які мають паспорт громадянина України у формі картки та/або паспорт громадянина України для виїзду за кордон, оформлені засобами Єдиного державного демографічного реєстру) - відомості про стать особи, дату та місце народження, серію та/або номер, дату видачі, найменування уповноваженого суб`єкта, що видав паспорт, строк дії (за наявності), адресу та дату поточного задекларованого/зареєстрованого місця проживання;
із відомчої інформаційної системи ДМС через єдину інформаційну систему МВС - відомості про адресу та дату поточного задекларованого/зареєстрованого місця проживання, відомості про особу (за наявності): стать, дата та місце народження, серія та номер, дата видачі паспорта громадянина України, найменування уповноваженого суб`єкта, що видав паспорт;
із електронного пристрою, за допомогою якого особа подає заяву, - відомості про геолокацію особи на момент подання такої заяви;
із е-свідоцтва про народження (за наявності) - відомості про серію та номер свідоцтва про народження дитини.
Формування заяви про взяття на облік в електронній формі припиняється за допомогою засобів мобільного додатка Дія , якщо зазначені в заяві відомості:
надані не в повному обсязі;
не відповідають відомостям інформаційно-комунікаційних систем, зазначених у цьому пункті;
не відповідають вимогам арифметичного та формато-логічного контролю.
У разі подання заяви в електронній формі через Портал Дія, у тому числі мобільний додаток Порталу Дія, складення та/або подання будь-яких інших заяв, документів чи відомостей для отримання довідки не вимагається.
Заява про взяття на облік в електронній формі, сформована засобами мобільного додатка Дія та накладеним віддаленим кваліфікованим електронним підписом Дія Підпис (Дія ID) особи, передається засобами Порталу Дія до інформаційної системи Мінсоцполітики для включення до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
Механізм надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам визначено Порядком надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 № 332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам», (далі - Порядок № 332), згідно з яким для отримання допомоги внутрішньо переміщена особа заповнює заяву, яка формується засобами Порталу Дія.
Згідно з пунктом 6 Порядку № 332 у разі коли внутрішньо переміщена особа подала заяву відповідно до абзацу першого цього пункту до 30 квітня 2022 та не отримала допомогу, допомога надається за період, коли така особа мала право на допомогу на підставі сформованого Мінцифри відповідного переліку внутрішньо переміщених осіб, що подається Мінсоцполітики. Мінсоцполітики через державне підприємство «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики» передає отримані від Мінцифри зазначені переліки внутрішньо переміщених осіб органам соціального захисту населення для опрацювання. За наявності у сформованих Мінцифри переліках внутрішньо переміщених осіб всієї необхідної інформації для призначення і виплати допомоги орган соціального захисту населення забезпечує призначення такої допомоги за відповідний період. У разі відсутності у зазначених переліках необхідної інформації або некоректності її викладення орган соціального захисту населення за наявності засобів зв`язку інформує внутрішньо переміщену особу, включену до сформованого Мінцифри переліку, про надання такою особою необхідної інформації для призначення допомоги за відповідні періоди, а у разі невключення інформації про особу до переліку така особа додатково подає інформацію, збережену на носіях, що підтверджує факт подання заяви засобами Порталу Дія.
Перевірка відомостей, зазначених внутрішньо переміщеною особою в заяві, проводиться органами соціального захисту населення, уповноваженою особою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або центру надання адміністративних послуг під час формування та подання заяви засобами Порталу Дія (абзац перший пункт 8 Порядку № 332). Список внутрішньо переміщених осіб, які звернулися щодо виплати допомоги на проживання, за формою згідно з додатком 2 формується органами соціального захисту населення на підставі поданих заяв після проведення перевірки інформації та подається державному підприємству «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики» (абзац перший пункту 9 Порядку № 332).
Відповідно до пункту 10 Порядку № 332 державне підприємство «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики» на підставі списків, отриманих від органів соціального захисту населення або централізованого нарахування допомоги внутрішньо переміщеним особам відповідно до абзацу другого пункту 9 цього Порядку, щомісяця до 2, 12 і 22 числа формує Реєстри внутрішньо переміщених осіб, які звернулися щодо виплати допомоги на проживання, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку через AT «Ощадбанк» на банківський рахунок (за стандартом IBAN) у банку, в якому відкрито рахунок одержувача.
Отже, з вищенаведених правових норм вбачається, що Мінцифри реалізовано комплексну послугу щодо подання заяви на оформлення довідки про взяття на облік та надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам. Також реалізовано можливість відображення довідки внутрішньо переміщеної особи у мобільному додатку Порталу Дія (Дія) при умові, що дані внесено коректно до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб та довідка є чинною.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачка з березня 2022 по серпень 2022 перебувала на обліку як ВПО в м. Деражня Хмельницького району Хмельницької області.
Допомога на проживання була оформлена лише на позивачку, інформація про неповнолітню дитину, що перемістилась разом з позивачкою в заяву не була включена.
В серпні 2022 року позивач перемістилась до іншого місця тимчасового перебування, а саме до м. Миколаїв.
Тобто, як вірно зазначив суд першої інстанції, позовні вимоги до відповідача у цій справі за період з березня 2022 року по серпень 2022 року є безпідставними, оскільки в цей час позивач була зареєстрована, як ВПО в іншому регіоні, а право на отримання вказаної допомоги в управлінні соціальних виплат і компенсації Корабельного району ДПСЗН Миколаївської міської ради, могло виникнути в разі подання відповідної заяви на неповнолітню доньку ОСОБА_2 лише за період з серпня 2022 року по грудень 2022 року.
Разом з тим, апеляційний суд зазначає, що у відповіді наданій ДП «Дія» від 05.10.2023 року №5726/04.3-09 на виконання доручення Міністерства цифрової трансформації України, вбачається що заяви про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та заяви на отримання допомоги внутрішньо переміщеній особі, сформовані засобами мобільного додатку Порталу Дія від 29.04.2022 року номер заяви 10000000000220000998019 (відомості про зареєстроване та фактичне місце проживання: АДРЕСА_1 ) користувачкою ОСОБА_1 та передані до інформаційної системи Міністерства соціальної політики України датою їх формування у мобільному додатку Порталу Дія. Відомості про неповнолітніх дітей, які перемістились разом із внутрішньо переміщеною особою у вищевказаній заяві відсутні.
Більш того, відомості щодо заяви про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, сформовані засобами мобільного додатку Порталу Дія від 04.08.20222 номер заяви 10000000000220010715000 (відомості про зареєстроване та фактичне місце проживання: АДРЕСА_4 ) ОСОБА_1 , та її дитини ОСОБА_2 наявні в інформаційно-комунікаційній системі Порталу Дія та передані до інформаційної системи Міністерства соціальної політики України датою їх формування у мобільному додатку Порталу Дія.
Водночас, повідомлено що позивач не зверталась до Мінцифри про надання відповідної інформації, щодо подання заяв позивача та її неповнолітньої дитини, про взяття на облік та отримання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, поданих через мобільний додаток Єдиного держаного вебпорталу електронних послуг.
Колегія суддів також відхиляє посилання апелянтки на скріншоти з мобільного додатку порталу «Дія», оскільки після надсилання заяви про взяття на облік та оформлення допомоги на проживання для внутрішньо переміщеної особи у мобільному додатку Порталу Дія (Дія) її статус відображається як «В обробці». Після опрацювання заяви відповідними уповноваженими органами, у мобільному додатку Порталу Дія (Дія) статус змінюється на відповідний результату опрацювання.
При цьому ДП «Дія» було повідомлено, що наявні дві заяви про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 01.08.2022 (№ заяв відсутній), формування яких не було завершено користувачкою ОСОБА_1 .
Отже, як вірно зауважив суд першої інстнації, інформація про неповнолітню дитину не була включена до довідки про статус ВПО ОСОБА_1 , також в матеріалах справи відсутня довідка про взяття ОСОБА_2 на облік як внутрішньо переміщену особу з 04.08.2022р.
При цьому, позивачка, не отримавши у вересні 2022 року допомогу на дитину (через місяць після її оформлення) не зверталась до відповідача щодо надання роз`яснень непризначення та невиплати такої допомоги, а лише після спливу сім місяців з моменту звернення із заявою від 04.08.2022 та вже після зняття з обліку ВПО 15.12.2022, звернулась до Управління соціальних виплат і компенсації Корабельного району ДПСЗН Миколаївської міської ради із заявою про здійснення виплати допомоги з вересня 2022 по грудень 2022.
Окрім того, відповідачем було зазначено, що після 30.01.2022 року первинні заяви на призначення ВПО, які подані через Дію надходили через програмний комплекс СОЦІАЛЬНА ГРОМАДА. Заяви позивачки в списках не було, тому їй продовжували виплачувати допомогу по лютий 2023 у Хмельницькій РДА.
Резюмуючи усе вищевикладене, апеляційний суд вважає обґрунтованим висновок суду 1-ї інстанції щодо відсутності протиправної бездіяльності відповідача щодо невчинення дій для виплати допомоги на проживання ОСОБА_2 за період з серпня 2022 по грудень 2022.
Інші доводи апеляційної скарги є несуттєвими, встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
Колегія суддів в контексті надання оцінки доводам апеляційних скарг враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Рішення суду першої інстанції вказаним вимогам відповідає.
Підстави для задоволення апеляційної скарги позивача у справі та скасування судового рішення - відсутні.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
За змістом частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 241-243, 308, 311, 315-316, 321-322, 325, 328 КАС України, апеляційний суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 23 січня 2024 року у справі № 400/8007/23 - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Суддя-доповідач Т.М. ТанасоглоСудді Ю.В. Осіпов О.О. Димерлій