open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 405/3476/24

3/405/1061/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2024 року Ленінський районний суд міста Кіровограда у складі: головуючого судді Лук`янової О.В., при секретарях Доценко Д.О., Волошиній І.С., за участю: прокурора Солопова В.Ю., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Кіровоградській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , уродженки м. Кіровограда, громадянки України, зареєстрованої та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючої на посаді заступника начальника управління начальника відділу інспекційної роботи та дозвільних процедур Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кропивницької міської ради,

за ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

встановив:

ОСОБА_1 , займаючи посаду заступника начальника управління начальника відділу інспекційної роботи та дозвільних процедур Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кропивницької міської ради, тобто будучи суб`єктом, на якого відповідно до пп. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», - у порушення вимог:

- ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» несвоєчасно подала без поважних причин декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, подавши зазначену декларацію за вказаний період о 15 год. 48 хв. 06.02.2024, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Прокурор у судовому засіданні підтримав протокол про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, складений за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП відносно ОСОБА_1 № 161/24 від 16.05.2024, посилаючись на підстави, викладені у ньому. Зважаючи на порушення ОСОБА_1 вимог ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», просив визнати останню винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та накласти на неї адміністративне стягнення у межах санкції зазначеної частині вказаної статті.

У судовому засіданні ОСОБА_1 , якій було роз`яснено положення ст. 63 Конституції України та права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, передбачені ст. 268 КУпАП, вину у вчиненні адміністративного правопорушення за обставин, зазначених у протоколі про адміністративне правопорушення, - не визнала, та суду пояснила, що 02.01.2024 нею було створено чернетку на основі попередньо поданої декларації за 2021 рік, а 05.01.2024 нею було надіслано декларацію для подання, що підтверджується скрінами екрану офіційного сайту НАЗК. Вона подавала декларації раніше за попередні роки і розуміла та знала, що повинно було прийти повідомлення на електронну адресу про успішне подання декларації, але такого повідомлення вона не отримувала. 06.02.2024 Управлінням з питань запобігання і виявлення корупції її було повідомлено про відсутність відомостей про запис щодо подання декларації за 2022 рік. Тому нею одразу було вчинено дію щодо входу на сайт НАЗК та виявлено відсутність запису про подання декларації. З метою усунення відповідних обставин нею було підписано і подано декларацію 06.02.2024. Зазначила про те, що умислу щодо неподання декларації не мала, оскільки вважала, що створила і подала її в межах січня 2024 року. Про причини не відображення декларації за 2022 рік та відсутності повідомлення про її подання їй не відомо. Про те, що декларацію за 2022 рік потрібно подати до 31.01.2024 їй було відомо. Зазначила також про те, що не погоджується з тим, що порушила ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», оскільки дана стаття не передбачає обов`язку подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік до 31.01.2024, вказаний обов`язок передбачено у розділі ХІІІ «Прикінцеві положення» п. 2-7, яким установлено, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024.

Заслухавши у судовому засіданні пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та думку прокурора, дослідивши матеріали справи та оцінивши всі докази по справі, як кожен окремо так і в їх сукупності, всебічно, повно і об`єктивно дослідивши всі обставини справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про винність ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, що, окрім пояснень самої ОСОБА_1 , підтверджується також наступними доказами:

- протоколом про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 161/24 від 16.05.2024, у якому зафіксовано, що ОСОБА_1 , будучи з 2018 року суб`єктом декларування у розумінні п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», а саме заступником начальника управління начальника відділу інспекційної роботи та дозвільних процедур Управління державного архітектурно-будівельного контролю Кропивницької міської ради, у порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» несвоєчасно подала без поважних причин декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, а саме о 15 год. 48 хв. 06.02.2024;

- копією розпорядження Кропивницького міського голови від 30.03.2021 № 142-к «Про переведення ОСОБА_1 », згідно якого головного спеціаліста відділу організаційного та бухгалтерського забезпечення управління Державного архітектурно-будівельного контролю міської ради ОСОБА_1 з 01.04.2021 переведено на посаду заступника начальника управління начальника відділу інспекційної роботи та дозвільних процедур управління Державного архітектурно-будівельного контролю міської ради, як таку, що успішно пройшла стажування на цій посаді. Присвоєно 10 ранг 5 категорії посадової особи місцевого самоврядування;

- копією присяги посадової особи місцевого самоврядування підписаної ОСОБА_1 19.03.2016;

- копією попереджання про обмеження встановлені Законами України «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», підписаного ОСОБА_1 19.03.2018;

- копією посадової інструкції заступника начальника управління-начальника відділу інспекційної роботи та дозвільних процедур управління державного архітектурно-будівельного контролю Кіровоградської міської ради, затвердженою міським головою 26.12.2016, з якою ОСОБА_1 ознайомлена 01.04.2021 під підпис;

- копією Положення про управління державного архітектурно-будівельного контролю Кропивницької міської ради, затвердженого Рішенням Кропивницької міської ради 12.05.2022 № 1247.

- інформацією з публічної частини Єдиного державного реєстру декларацій, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, роздрукованої з веб-ресурсу - https://public.nazk.gov.ua, а саме декларацією ОСОБА_1 за 2022 рік, якою підтверджується, що останньою було подано декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік о 15 год. 48 хв. 06.02.2024 шляхом її заповнення, збереження та подачі на зазначеному веб-ресурсі.

Зазначені докази є належними і допустимими та на їх основі у визначеному законом порядку у повній мірі встановлено наявність адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП та винність ОСОБА_1 у його вчиненні.

Так, уповноваженою посадовою особою, яка склала протокол про адміністративне правопорушення у вину ОСОБА_1 висувалося порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції».

Згідно з положеннями пп. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» заступник начальникауправління начальника відділуінспекційної роботита дозвільнихпроцедур Управліннядержавного архітектурно-будівельногоконтролю Кропивницькоїміської ради є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції».

Відповідно до умов ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Законом України від 03.03.2022 «Про захист інтересів суб`єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» визначено, що у період дії воєнного стану або стану війни будь-які перевірки щодо своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів світового характеру уповноваженими органами не здійснюються, а декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування потрібно буде подати протягом трьох місяців після закінчення воєнного стану.

12 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України № 3384-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», яким відновлено декларування.

Кампанія декларування за 2021-2022 роки тривала до 31 січня 2024 року. До зазначеної дати декларанти мали подати декларації за звітні періоди 2021-2022 років, у тому числі для проведення спец перевірок, крім тих осіб, які подали їх добровільно раніше.

Пунктом 2-7 Розділу ХІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про запобігання корупції» установлено, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану", подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року. Суб`єкти декларування, зазначені у частинах сьомій - чотирнадцятій статті 45 цього Закону, подають відповідні декларації у строки, встановлені частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону, якщо відповідні декларації не було подано раніше.

Зазначені вище вимоги ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» (з урахуванням п. 2-7 Розділу ХІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про запобігання корупції») щодо подачі декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, до 31.01.2024 ОСОБА_1 були виконані несвоєчасно, а саме о 15 год. 48 хв. 06.02.2024. Поважних причин несвоєчасного подання зазначеної декларації судом не встановлено.

Положеннями ч. 1 ст. 172-6 КУпАП встановлено адміністративну відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

При цьому, доводи ОСОБА_1 про не погодження з тим, що вона порушила ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», оскільки дана стаття не передбачає обов`язку подання декларації особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік до 31.01.2024, так як вказаний обов`язок передбачено у розділі ХІІІ «Прикінцеві положення» п. 2-7, яким установлено, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024, є помилковими.

Так, статтею 40 Закону України «Про правотворчу діяльність» визначено, що прикінцеві положення розміщуються в кінці тексту нормативно-правового акта і містять: строк (термін) набрання чинності нормативно-правовим актом, а за необхідності - його окремими положеннями; перелік нормативно-правових актів або їх окремих структурних елементів, що втрачають чинність у зв`язку з його прийняттям (виданням); зміни, що вносяться до інших нормативно-правових актів у зв`язку з його прийняттям (виданням).

Тобто, норми, викладені в таких положеннях закону мають тимчасовий характер та не є самостійними, вони прив`язані виключно до тіла закону.

В даному випадку саме стаття 45 Закону України «Про запобігання корупції» встановлює обов`язок подання декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а положення п. 2-7 Розділу ХІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про запобігання корупції» лише тимчасово (на певний період) конкретизують виконання закріпленого у статті 45 зазначеного Закону обов`язку подати декларацію не пізніше 31 січня 2024 року.

Щодо доводів ОСОБА_1 про відсутність в її діях прямого умислу, спрямованого на ухилення від подачі декларації, пов`язаного з особистим інтересом чи інтересом третіх осіб, суд зазначає, що суб`єктивна сторона правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини у формі прямого чи непрямого умислу.

Так, ОСОБА_1 , будучи суб`єктом декларування, яка не вперше подає відповідну декларацію, а отже є обізнаною про наявність у неї обов`язку подачі декларації у визначений Законом строк та про наслідки її неподання чи несвоєчасного подання, розуміючи, що належним підтвердженням успішної подачі декларації є отримання нею відповідного повідомлення (підтвердження) НАЗК, у передбачений Законом строк (02.01.2024 о 15-15 годні) створила чорнетку декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік шляхом її заповнення та збереження на відповідному веб-ресурсі, але не отримавши відповідного повідомлення НАЗК про успішну подачу декларації, а отже усвідомлюючи, що фактично подача декларації не відбулася, подала її поза межами граничного строку подання декларації (06.02.2024 о 15-48 годині), тобто її дії характеризуються виною у формі непрямого умислу, як особи, яка усвідомлювала суспільну небезпечність своїх дій, передбачала суспільно-небезпечні наслідки і хоча не бажала, але свідомо припускала їх настання.

На підставівстановлених обставинсправи танаведених положеньправових норм,суд дійшоввисновку пронаявність удіях ОСОБА_1 складу адміністративногоправопорушення,пов`язаного зкорупцією,передбаченого ч.1ст.172-6КУпАП занесвоєчасне поданнябез поважнихпричин деклараціїособи,уповноваженої навиконання функційдержави абомісцевого самоврядуванняза 2022 рік.

Мірою відповідальності, яка застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами є адміністративне стягнення (ст. 23 КУпАП).

Відповідно до положень ч. 2 ст. 36 КУпАП якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

З урахування наведеного при накладенні стягнення відповідно до ч. 2 ст. 33 КУпАП суд враховує: особу порушника, яка відповідно до матеріалів справи, до адміністративної відповідальності не притягувалася, докази про притягнення ОСОБА_1 протягом року до адміністративної відповідальності посадовою особою, яка склала протокол про адміністративне правопорушення суду не надано; характер вчиненого правопорушення, та ступінь його суспільної небезпеки, а саме, те, що дане правопорушення пов`язано з корупцією; відсутність обставин, що її обтяжують, та беручи до уваги положення ч. 2 ст. 36 КУпАП вважає за необхідне накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі, передбаченому санкцією ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, наближеному до мінімального, і таке стягнення буде справедливим, необхідним та достатнім для її виправлення та попередження вчинення нею нових правопорушень, та відповідно до вимог ст. 40-1 КУпАП стягнути з особи, на яку накладено адміністративне стягнення, судовий збір у розмірі, визначеному ст. 4 Закону України «Про судовий збір».

Керуючись статтями 33, 36, 40-1, 283, 284, 287 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суд -

постановив:

визнати винною ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) грн. 00 коп. Штраф вноситься до установи банку України за наступними реквізитами: рахунок № UA658999980313000149000011001; одержувач - ГУК у Кіров.обл./Кiров.обл./21081300; код одержувача - 37918230; банк одержувача - Казначейство України (ЕАП); МФО банку - 899998; призначення платежу - штраф, адміністративне правопорушення ( ОСОБА_1 ), Ленінський районний суд м. Кіровограда, протокол № 161/24 від 16.05.2024.

Штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення правопорушнику копії постанови, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати штрафу у строк, установлений ч. 1 ст. 307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень (розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України).

Стягнути з ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , на користь держави судовий збір в розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. за наступними реквізитами: отримувач коштів - ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783; банк отримувача - казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача - UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету - 22030106; призначення платежу: судовий збір на користь держави ( ОСОБА_4 , справа № 405/3476/24, Ленінський районний суд м. Кіровограда).

Постанова може бути оскаржена до Кропивницького апеляційного суду через Ленінський районний суд м. Кіровограда протягом десяти днів з дня її винесення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови, - без змін, чи зміні постанови.

Суддя Ленінського

районного суду

м. Кіровограда Олена Вікторівна Лук`янова

Джерело: ЄДРСР 119695411
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку