open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43

Вн.№27/60

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

13 жовтня 2010 року 10:03 № 2а-13294/09/2670

за

позовом

ОСОБА

_1

до

Державного

реєстратора Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації

Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації

3-і особи

про

ОСОБА

_2

ОСОБА_3

ОСОБА_4

визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії

Суддя О.В.Головань

Секретар Г.А.Тітова

Представники:

Від позивача: ОСОБА_6 - п/к (дов. від 29.03.10 р.), ОСОБА_7 - п/к (дов. від 31.03.08 р.)

Від відповідачів: не з'яв.

Від 3-х осіб: не з'яв.

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені про визнання дій Дніпровської РДА у м. Києві щодо скасування 17.05.99 р. державної реєстрації ТОВ "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" неправомірними, відміну державної реєстрації, зобов'язання внести до Єдиного державного реєстру запис про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, видати позивачу свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.09.09 р. адміністративну справу направлено на новий судовий розгляд до Окружного адміністративного суду м. Києва, який ухвалою від 03.11.09 р. прийняв справу до свого провадження.

Ухвалою суду від 17.11.09 р. провадження у справі зупинене до прийняття господарським судом м. Києва рішення по справі №25/33-6/97-32/529 за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 про визнання недійсним рішення загальних зборів ТОВ "Сапсан" від 02.02.98 р., 15.01.99 р. та набуття ним законної сили.

Ухвалою суду від 21.09.10 р. провадження у справі поновлено.

В судовому засіданні 13.10.10 р. оголошено резолютивну частину постанови про задоволення позовних вимог.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - ОСОБА_1 - є засновником товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" (код ЄДРПОУ 21482012) з часткою у статутному капіталі 50%.

Товариство створене ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на підставі установчого договору, зареєстрованого в установленому законом порядку 03.06.93 р. зі статутним фондом у розмірі 37 500 000 крб. по 50% від кожного засновника.

12.08.94 р. державним нотаріусом було посвідчено підписи учасників на новій редакції статуту товариства, відповідно до якої склад учасників змінився шляхом включення ОСОБА_1 Частка учасників у статутному фонді товариства була розподілена наступним чином: ОСОБА_2 належить 50%, ОСОБА_3 –30%, ОСОБА_1 –20%.

30.10.95 р. відбулись збори засновників (учасників), на яких було прийнято рішення про введення до складу засновників товариства ОСОБА_8 та ОСОБА_4, а також затверджено установчий договір та статут в новій редакції.

Згідно Установчого договору про діяльність товариства з обмеженою діяльністю комерційно виробничо-впроваджувальної фірма "Сапсан" від 07.09.95 р. статутний фонд товариства визначено у розмірі 37500000 крб., частка кожного з учасників є: ОСОБА_1 - 18750000 крб., що становить 50%; ОСОБА_2 – 7500000 крб., що становить 20%; ОСОБА_9 –1875000 крб., що становить 5%; ОСОБА_8 - 4687500 крб., що становить 12,5 %; ОСОБА_4 - 4687500 крб., що становить 12,5 %.

Рішенням загальних зборів учасників товариства від 02.02.98 р. ОСОБА_1 виключено із складу засновників товариства внаслідок несплати ним свого внеску до статутного фонду і перешкоджання своїми діями досягненню цілей товариства, задоволено заяви ОСОБА_8 та ОСОБА_4 про вихід з товариства. На вказаних загальних зборах ОСОБА_1 присутній не був.

Рішенням загальних зборів учасників товариства від 15.01.99 р. вирішено припинити діяльність товариства шляхом його ліквідації та призначено ліквідаційну комісію.

17.05.99 р. Дніпровською районною у м. Києві державною адміністрацією скасовано державну реєстрацію товариства, 18.05.99 р. внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.

Позивач - ОСОБА_1 - вважає дії щодо скасування державної реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю комерційно виробничо-впроваджувальної фірма "Сапсан" незаконними, просить скасувати відповідні записи та поновити реєстрацію товариства як юридичної особи з таких підстав.

Рішенням господарського суду м. Києва від 21.12.09 р. по справі №25/343-6/97-32/529 за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 ТОВ "КВВФ "Сапсан" про визнання недійсними рішення загальних зборів учасників визнано недійсним рішення загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" від 02.02.98 р. про виключення ОСОБА_1 зі складу учасників товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан", про прийняття звіту генерального директора про фінансово-господарську діяльність за 1997 рік, затвердження виходу зі складу учасників товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" ОСОБА_8 та ОСОБА_4; визнання недійсним рішення загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" від 15.01.99 р. про ліквідацію товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан", про призначення ліквідаційної комісії, звільнення з посади директора товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" та підготовку документів до скасування державної реєстрації.

Вказане рішення набуло законної сили, оскільки ухвалами Київського апеляційного господарського суду від 09.02.10 р. та 15.02.10 р. апеляційні скарги на рішення повернуто, постановою Вищого господарського суду м. Києва від 03.05.10 р. рішення суду І-ї інстанції залишено без змін.

Відповідно до ст. 19 Закону України "Про господарські товариства" та п.п. 33, 34 Положення про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.98 р. №740, скасування державної реєстрації господарського товариства проводиться лише на підставі рішення власників або за рішенням суду.

Оскільки рішення загальних зборів, що стали підставою для скасування державної реєстрації товариства, визнано недійсними, то підстав проводити відповідні реєстраційні дії не було.

Позивач звернувся за захистом порушеного права лише 27.10.08 р., оскільки лише 11.09.08р. набуло законної сили рішення господарського суду м. Києва по справі №25/343-6/97, яким попередньо визнавалися недійсними рішення загальних зборів учасників товариства від 02.02.98 р. та 15.01.99 р.

Відповідно до ст. 41 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.

З врахуванням вказаного положення Закону позивач вважає юридично коректним ставити вимогу про зобов'язання орган реєстрації внести до Єдиного державного реєстру запис про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи з одночасним повідомленням засновників про внесення цього запису.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання надати свідоцтво про державну реєстрацію товариства позивач посилається на положення п. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", згідно якого державний реєстратор протягом 2004-2005 років при надходженні від юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної картки відповідно до вимог ст. 19 цього Закону, зобов'язаний провести заміну раніше виданих їм свідоцтв про державну реєстрацію на свідоцтва про державну реєстрацію єдиного зразка.

Оскільки 17.05.99 р. відповідачем неправомірно скасовано державну реєстрацію товариства, то заміна раніше виданого свідоцтва не могла відбутися з незалежних від товариства причин, окрім того, воно було втрачено за спливом великого часу.

Відповідач - Дніпровська районна у м. Києві державна адміністрація - пояснень щодо позовних вимог по суті не надав.

3-я особа - ОСОБА_2 - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.

На думку 3-ї особи, державний реєстратор не вчиняв будь-яких дій, які на підставі ч. 2 ст. 2 КАС України можуть бути оскаржені до адміністративного суду, у зв'язку з чим провадження у справі підлягає закриттю.

Щодо позовних вимог по суті 3-я особа зазначає, що станом на 19.05.99 р. будь-яких законів, що встановлювали б обов'язок державного реєстратора перевіряти протокол загальних зборів учасників на предмет відповідності законодавству не було; відповідний обов'язок запроваджено Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

В даному випадку оскаржувані реєстраційні дії вчинено державним реєстратором на підставі рішення загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" від 15.01.99 р. про ліквідацію товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан", про призначення ліквідаційної комісії, звільнення з посади директора товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" та підготовку документів до скасування державної реєстрації.

Відповідно до п. 33 Положення про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.98 р. №740, скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи здійснюється органом державної реєстрації за заявою власника (власників) або уповноваженого ним (ними) органів, а також на підставі рішення арбітражного суду у перераховних випадках.

Згідно п. 34 Положення скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи здійснюється органом державної реєстрації шляхом виключення його з Реєстру суб'єктів підприємницької діяльності після проведення ліквідаційною комісією заходів щодо ліквідації суб'єкта підприємницької діяльності і подання до органу державної реєстрації таких документів, в тому числі, заяви (рішення) власника (власників) або уповноваженого ним (ними) органу чи рішення арбітражного суду у випадках, передбачених законодавством.

Таким чином, за відсутності рішення загальних зборів учасників орган державної реєстрації був позбавлений можливості та підстав вчинити таку реєстраційну дію як скасування державної реєстрації юридичної особи.

В свою чергу, визнання недійсним відповідного рішення загальних зборів має своїм наслідком визнання незаконною реєстраційної дії, вчиненої на підставі такого рішення.

При цьому, для визнання реєстраційної дії незаконною не є обов'язковим встановлення вини державного реєстратора, оскільки державний реєстратор в межах своїх повноважень не наділений правом надавати оцінку дотримання вимог законодавства під час проведення господарським товариством зборів учасників.

В той же час, факт прийняття державним реєстратором пакету документів та вчинення відповідної реєстраційної дії не свідчить про відповідність законодавсву поданих документів та неможливість оскарження дій державного реєстратора у випадку визнання таких документів недійсними.

Положення не регулює питання про те, яким чином має виконуватися органом державної реєстрації рішення суду, яким визнано недійсним рішення зборів учасників товариства про ліквідацію товариства, тому це питання може бути вирішене лише шляхом звернення до суду в порядку адміністративного судочинства, оскільки орган державної реєстрації є суб'єктом владних повноважень в розумінні ст. 3 КАС України.

При цьому, в даному випадку дії органу державної реєстрації щодо вчинення оскаржуваних реєстраційних дій вчинені у 1999 р., тому суд їх оцінює на відповідність законодавству, що діяло станом на вказаний період - Положення про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.98 р. №740.

В той же час, при задоволенні позову відповідні реєстраційні дії мають бути вчинені після набрання судовим рішенням законної сили, тому в цій частині вимоги до державного реєстратора мають відповідати законодавству, що діє станом на час прийняття рішення по справі - Закону України "Про державну реестрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців".

Відповідно до вимог ст. 41 Закону України "Про державну реестрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" передбачено, що підставою для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державноії реєстрації припинення юридичної особи є постановлення судом рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.

Суд, який постановив рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи.

Державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи внести до Єдиного державного реєстру запис про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування про внесення такого запису для взяття юридичної особи на облік, а також повідомити юридичну особу про внесення до Єдиного державного реєстру запису про відміну державної реєстрації її припинення.

Вказані дії і мають бути вчинені органом державної реєстрації у зв'язку зі скасуванням реєстраційної дії щодо припинення юридичної особи.

Крім того, у зв'язку з набранням чинності Законом України "Про державну реестрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону державний реєстратор протягом 2004-2005 років при надходженні від юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної картки, відповідно до вимог статті 19 цього Закону, зобов'язаний провести заміну раніше виданих їм свідоцтв про державну реєстрацію на свідоцтва про державну реєстрацію єдиного зразка.

Станом на час прийняття рішення по справі вказаний період, протягом якого проводилася заміна свідоцтв про державну реєстрацію, завершився, тому товаристиво може отримати свідоцтво про державну реєстрацію нового зразка виключно шляхом звернення до суду.

Окремо щодо строків звернення до суду суд зазначає, що підстави для оскарження дій органу державної реєстрації у позивача з'явилися після підтвердження невідповідності законодавству рішення загальних зборів товариства від 15.01.99 р. про ліквідацію товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан", про призначення ліквідаційної комісії, звільнення з посади директора товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" та підготовку документів до скасування державної реєстрації.

Перше рішення про задоволення позовних вимог прийняте господарським судом м. Києва 11.09.08 р., після чого позивач звернувся до адмінстративного суду з позовом про захист порушеного права.

За таких обставин у суду відсутні підстави для висновку про порушення позивачем строку звернення до суду.

З врахуванням викладеного суд задовольняє позовні вимоги, зазначаючи в резолютивній частині рішення зобов'язаною особою орган державної реєстрації, а не державного реєстратора, оскільки виконання рішення суду покладається не на конкретну посадову особу в даному випадку.

На підставі вищевикладеного, ст. 160-163, 186 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Визнати дії Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації щодо скасування 17.05.99 р. державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" (код ЄДРПОУ 21482012) - неправомірними.

3. Скасувати запис про державну реєстрацію припинення товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" (код ЄДРПОУ 21482012).

4. Зобов'язати Дніпровську районну у м. Києві державну адміністрацію внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" (код ЄДРПОУ 21482012) із одночасним повідомленням засновників товариства про внесення до Єдиного державного реєстру відповідного запису.

5. Зобов'язати Дніпровську районну у м. Києві державну адміністрацію при надходженні реєстраційної картки видати ОСОБА_1 свідоцтво про державну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна виробничо-впроваджувальна фірма "Сапсан" (код ЄДРПОУ 21482012).

6. Стягнути з державного бюджету України на користь ОСОБА_1 3,4 грн. судового збору.

7. Постанова може бути оскаржена в порядку ст. 186 КАС України.

Суддя О.В. Головань

Повний текст постанови

виготовлено і підписано 18.10.10 р.

Джерело: ЄДРСР 11966566
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку