open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 440/8112/23
Моніторити
Постанова /06.06.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.04.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.04.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.04.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.02.2024/ Касаційний адміністративний суд Рішення /05.02.2024/ Полтавський окружний адміністративний суд Постанова /11.10.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /11.10.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.07.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 440/8112/23
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /06.06.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.04.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.04.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.04.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2024/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.02.2024/ Касаційний адміністративний суд Рішення /05.02.2024/ Полтавський окружний адміністративний суд Постанова /11.10.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /11.10.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.07.2023/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.06.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2023/ Полтавський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 червня 2024 р. Справа № 440/8112/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Подобайло З.Г.,

Суддів: Ральченка І.М. , Чалого І.С. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 05.02.2024, головуючий суддя І інстанції: О.В. Гіглава, повний текст складено 05.02.24 по справі № 440/8112/23

за позовом Приватного підприємства "Приватна телекомпанія "Візит"

до Головного управління ДПС у Полтавській області

про визнання протиправними та скасування рішень

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Приватна телекомпанія "Візит" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області, у якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 25.04.2023 №40/16-31-04-06-09 про анулювання реєстрації платника єдиного податку та зобов`язати ГУ ДПС у Полтавській області поновити реєстрацію ПП "ПТК "Візит" як платника єдиного податку третьої групи за відсотковою ставкою у розмірі 2% доходу з 31.03.2023;

- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Полтавській області про відмову у прийнятті податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні, за квітень 2023 року, стан документа "звітна" (квитанція №2 від 15.05.2023, реєстраційний № 9112053116), яке доведене до ПП "ПТК "Візит" шляхом направлення листа від 17.05.2023 №17381/6/16-31-04-06-09 "Про відмову у прийнятті звітності".

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 05.02.2024 р позов Приватного підприємства "Приватна телекомпанія "Візит" задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС України у Полтавській області від 25.04.2023 №40/16-31-04-06-09 про анулювання реєстрації платника єдиного податку Приватного підприємства "Приватна телекомпанія "Візит". Зобов`язано Головне управління ДПС України у Полтавській області поновити реєстрацію Приватного підприємства "Приватна телекомпанія "Візит" як платника єдиного податку третьої групи за відсотковою ставкою у розмірі 2 відсотки доходу з 01.04.2023. Визнано протиправним та скасовано рішення ГУ ДПС у Полтавській області про відмову у прийнятті податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні за квітень 2023 року, яке доведене до Приватного підприємства "Приватна телекомпанія "Візит" шляхом направлення повідомлення про відмову у прийнятті звітності від 17.05.2023 №17381/6/16-31-04-06-09. В іншій частині позовних вимог відмовлено. Стягнуто на користь Приватного підприємства "Приватна телекомпанія "Візит" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області судові витрати, що пов`язані зі сплатою судового збору, у розмірі 2684,00 грн .

Головне управління ДПС України у Полтавській області, не погодившись з рішенням суду першої інстанції , подало апеляційну скаргу , вважає , що судом першої інстанції порушені норми процесуального права, зокрема, ст. 129 Конституції України, ст.ст. 6, 9, 72, 90, 242 КАС України, що полягає в неповному з`ясуванні обставин справи, що призвело до неправильного застосування норм матеріального права та ухвалення незаконного рішення. Обставинам справи судом першої інстанції не надано правильної правової оцінки, то як наслідок, спір розглянуто не в повному обсязі, що є порушенням принципу всебічного, повного і об`єктивного розгляду в судовому процесі всіх обставин справи, що в своїй сукупності і обумовило неправильне вирішення справи. Посилаючись на обставини та обґрунтування , викладенні в апеляційній скарзі , просить скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 05.02.2024 по справі № 440/8112/23 у чаcтині задоволення позовних вимог, прийняти нову постанову, в цій частині, про відмову у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, в іншій частині залишити без змін.

Приватне підприємство "Приватна телекомпанія "Візит" подало до суду відзив на апеляційну скаргу , вважає, що рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 05.02.2024 року по справі № 440/8112/23 є законним та обґрунтованим, бо воно ухвалено відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин у справі, підтверджених тими доказами, що були досліджені судом, а доводи апеляційної скарги помилковими. Просить залишити рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 05.02.2024 року без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Учасникам по даній справі було направлено судом апеляційної інстанції та отримано останніми копії ухвал Другого апеляційного адміністративного суду про відкриття апеляційного провадження та про призначення даної справи до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження, у т.ч. копію апеляційної скарги, що підтверджується наявними в матеріалах справи довідками про доставку електронного листа .

Згідно з ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Колегія суддів, вислухавши суддюдоповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції , що ПП "ПТК "Візит" (код ЄДРПОУ 13932372) є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 15.07.1997 .

29.03.2022 ПП "ПТК "Візит" подано до контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (ставка у відсотках до доходу 2%, група 3) .

Відповідно до даних про реєстрацію платником єдиного податку та витягу №22763 з реєстру платників єдиного податку ПП "ПТК "Візит" з 01.04.2022 переведено на спрощену систему оподаткування (ставка у відсотках до доходу 2%, група 3) .

При цьому, згідно з інформацією про наявність/відсутність податкового боргу у платника по Україні в цілому станом на 29.03.2022 за ПП "ПТК "Візит" рахувався податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (від`ємне значення 372393,41 грн) та з податку на прибуток (від`ємне сальдо 667870,00 грн) .

У подальшому, згідно з інформаціями про наявність/відсутність податкового боргу у платника по Україні в цілому (а.с. 98-105, 110, 118-121) за ПП "ПТК "Візит" рахувався податковий борг, а саме:

- станом на 01.10.2022 податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 382783,82 грн та з податку на прибуток в сумі 567870,00 грн;

- станом на 01.11.2022 податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 695260,94 грн та з податку на прибуток в сумі 567870,00 грн;

- станом на 01.12.2022 податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 443315,23 грн, з податку на прибуток в сумі 567870,00 грн та з єдиного податку з юридичних осіб в сумі 11857,51 грн;

- станом на 01.01.2023 податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 443315,23 грн та з податку на прибуток в сумі 567870,00 грн;

- станом на 01.02.2023 податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 337870,82 грн та з податку на прибуток в сумі 567870,00 грн;

- станом на 01.03.2023 податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 337870,82 грн та з податку на прибуток в сумі 567870,00 грн;

- станом на 31.03.2023 податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 337870,82 грн та з податку на прибуток в сумі 567870,00 грн.

Враховуючи наявність податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів, а саме з 01.10.2022 по 31.03.2023 включно (загальна заборгованість станом на 31.03.2023 складає 567870,00 грн) на підставі підпункту 3 пункту 299.10 статті 299 Податкового кодексу України та рішення від 25.04.2023 №40/16-31-04-06-09 про анулювання реєстрації платника єдиного податку, ПП "ПТК "Візит" (код ЄДРПОУ 13932372) виключено з Реєстру платників єдиного податку та переведено на сплату інших податків і зборів з 01.04.2023 .

Про анулювання реєстрації платника єдиного податку та прийняття рішення від 25.04.2023 №40/16-31-04-06-09 ПП "ПТК "Візит" проінформовано листом ГУ ДПС у Полтавській області від 25.04.2023 №14134/616-31-04-06-09.

Вказане поштове відправлення підприємством отримано 02.05.2023, про що свідчить відповідне зворотне повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення.

Між тим, ПП "ПТК "Візит" засобами електронного документообігу із накладенням ЕЦП до ГУ ДПС у Полтавській області (м. Кременчук) була подана податкова декларація платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні за квітень 2023 року, стан документа "звітна" (квитанція №2 від 15.05.2023, реєстраційний номер 9112053116) .

Листом ГУ ДПС у Полтавській області від 17.05.2023 №17381/6/16-31-04-06-09 позивача проінформовано про те, що податкова декларація платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні за квітень 2023 року (від 15.05.2023 №9112053116) не вважається податковою звітністю, у зв`язку з тим, що з 01.04.2023 ПП "ПТК "Візит" перебуває на загальній системі оподаткування та є платником податку на прибуток .

Вказане поштове відправлення підприємством отримано 29.05.2023, про що свідчить відповідне зворотне повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення .

Вважаючи протиправним рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 25.04.2023 №40/16-31-04-06-09 про анулювання реєстрації платника єдиного податку, а також протиправним рішення ГУ ДПС у Полтавській області про відмову у прийнятті податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні, за квітень 2023 року, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Частково задовольняючи позовні вимоги , суд першої інстанції виходив з того , що контролюючим органом перед прийняттям рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку не проведено відповідної перевірки, а також з врахуванням того, що як використання, так і відмова від використання "особливого" режиму єдиного податку в період дії воєнного стану, встановленого Законом України від 15.03.2022 №2120-ІХ (пункт 9 підрозділу 8 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України) не пов`язані з наявністю або відсутністю у підприємства податкового боргу, рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 25.04.2023 №40/16-31-04-06-09 про анулювання реєстрації платника єдиного податку ПП "ПТК "Візит" є протиправним та підлягає скасуванню. Зважаючи на висновки суду про протиправність та скасування рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 25.04.2023 №40/16-31-04-06-09 про анулювання реєстрації платника єдиного податку ПП "ПТК "Візит", а також зобов`язання ГУ ДПС у Полтавській області поновити реєстрацію ПП "ПТК "Візит" як платника єдиного податку третьої групи за відсотковою ставкою у розмірі 2 відсотки доходу з 01.04.2023, суд першої інстанції дійшов висновку про необхідність визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДПС у Полтавській області про відмову у прийнятті податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні за квітень 2023 року, яке доведене до ПП "ПТК "Візит" шляхом направлення повідомлення про відмову у прийнятті звітності від 17.05.2023 №17381/6/16-31-04-06-09.

За приписами ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

Рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позову сторонами не оскаржується.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані положеннями Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п.291.2-291.3 ст.291 Податкового кодексу України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Юридична особа чи фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

За змістом п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України суб`єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на чотири групи платників єдиного податку.

За приписами підпункту 3 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу, суб`єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на групи платників єдиного податку: третя група: фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена, та юридичні особи - суб`єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платників єдиного податку визначений статтею 299 Податкового кодексу України, відповідно до пункту 299.1 якої, реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

За положеннями пункту 299.2 цієї статті центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.

Відповідно до підпункту 3 пункту 299.10 статті 299 ПК України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:

1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв`язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;

2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;

3) у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 та підпунктом 298.8.6 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу;

4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків;

5) якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 та підпунктом 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу.

Як зазначає апелянт позивачем порушено вимоги абзацу 8 підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 ПК України.

У свою чергу, згідно названого абзацу платники єдиного податку зобов`язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у таких випадках та в строки, зокрема, у разі наявності податкового боргу у розмірі, що перевищує суму, визначену абзацом третім пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу, на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів в останній день другого із двох послідовних кварталів.

Пунктом 299.11 статті 299 Податкового кодексу України визначено, що у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої - третьої груп вимог, встановлених цією главою, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої - третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб`єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.

Зміст наведеної правової норми дає підстави для висновку, що контролюючий орган приймає рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку першої-третьої групи у разі встановлення під час проведення перевірки факту наявності у такого платника податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів, що повинно бути зафіксовано у відповідному акті перевірки. При цьому, реєстрація платника єдиного податку анулюється з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення.

Подібні висновки викладені в постанові Верховного Суду від 21.05.2020 у справі №820/5346/17, від 21.05.2020 у справі №820/5346/17, від 05 жовтня 2021 року у справі № 815/1764/16, від 22 червня 2022 року у справі № 810/2065/18.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок (підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України).

Згідно з підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Статтею 76 ПК України визначено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється, відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.

Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що предметом камеральної перевірки можуть бути виключно помилки (порушення) у податковій звітності та/або її неподання (несвоєчасне подання).

Питання ж своєчасності нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів є предметом документальної перевірки, як це передбачено пп.75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України. Якщо ж під час проведення камеральної перевірки виявлено порушення податкового законодавства, контролюючий орган має право призначити та провести документальну (виїзну, невиїзну або планову чи позапланову) перевірку платника податків.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постановах від 19.03.2019 у справі № 803/1908/16, від 23.08.2019 у справі № 826/4242/15 та від 06.02.2020 у справі №813/87/16.

Таким чином, прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку можливе лише на підставі проведеної документальної перевірки відповідного платника податку та встановлених в ході такої перевірки порушень, відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування.

Аналогічну правову позицію зазначено Верховним Судом у постанові від 04.05.2023 у справі № 320/1040/19.

Отже, підставою для анулювання реєстрації платника єдиного податку є встановлення контролюючим органом за наслідками перевірки факту наявності у платника податків податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів.

Як слідує з матеріалів справи, враховуючи наявність у ПП "ПТК "Візит" податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів, а саме з 01.10.2022 по 31.03.2023 включно (заборгованість з податку на прибуток станом на 31.03.2023 складає 567870,00 грн), на підставі підпункту 3 пункту 299.10 статті 299 Податкового кодексу України та рішення від 25.04.2023 №40/16-31-04-06-09 про анулювання реєстрації платника єдиного податку, контролюючий орган виключив ПП "ПТК "Візит" (код ЄДРПОУ 13932372) з Реєстру платників єдиного податку та перевів на сплату інших податків і зборів з 01.04.2023.

Доказів проведення документальної перевірки позивача з питань своєчасності сплати грошових зобов`язань з єдиного податку ГУ ДПС у Полтавській області надано не було

Тобто, жодної перевірки ПП "ПТК "Візит" контролюючим органом проведено не було та, відповідно, не було складено акт про порушення платником вимог чинного законодавства, саме на підставі якого й мало прийматися рішення від 25.04.2023 №40/16-31-04-06-09.

Враховуючи те , що способом реалізації владних управлінських функцій податковим органом за наявності встановлення обставин під час проведення документальної перевірки, за яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (бути платником єдиного податку), є прийняття рішенняпро анулювання реєстрації платника єдиного податку,шляхом виключення з реєстру платників цього податку, однак , з матеріалів справи вбачається та не спростовується відповідачем , що така документальна перевірка позивача не проводилась.

Тобто, контролюючим органом не було дотримано процедури анулювання реєстрації платника податку, що є підставою для визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 25.04.2023 №40/16-31-04-06-09 про анулювання реєстрації платника єдиного податку ПП "ПТК "Візит".

Аналогічні висновки містить постанова Верховного Суду від 11 січня 2024 року по справі № 810/3210/17, що враховується до судом відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України.

Також, колегія суддів звертає увагу на наступне.

Підпунктом 5 пункту 11 розділу І Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" від 15.03.2022 №2120-ІХ у розділі ХХ "Перехідні положення" підрозділ 8 доповнено пунктом 9, який встановлює, що тимчасово з 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, положення розділу ХІV Податкового кодексу України застосовуються з урахуванням окремих особливостей.

Так, пунктами 9.2-9.3 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України передбачено, що платниками єдиного податку третьої групи можуть бути фізичні особи - підприємці та юридичні особи - суб`єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 10 мільярдів гривень. До таких осіб не застосовується обмеження щодо кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.

Платниками єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, без урахування обмежень, встановлених пунктом 291.5 статті 291 цього Кодексу, не можуть бути: 1) суб`єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють: діяльність з організації, проведення азартних ігор, лотерей (крім розповсюдження лотерей), парі (букмекерське парі, парі тоталізатора); обмін іноземної валюти; виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов`язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин); видобуток, реалізацію корисних копалин; 2) страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів; 3) представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку; 4) фізичні та юридичні особи - нерезиденти.

Згідно з підпунктами 9.4 - 9.9 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України відсоткова ставка єдиного податку для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, встановлюється у розмірі 2 відсотки доходу.

Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, звільняються від обов`язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, є квартал.

Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку за податковий (звітний) квартал із зазначенням суми помісячного доходу у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.

Такі платники єдиного податку щомісяця до 15 числа сплачують авансовий внесок єдиного податку за підсумками попереднього календарного місяця.

Платники єдиного податку третьої групи розраховують суму податку за звітний квартал та здійснюють сплату задекларованих сум з урахуванням авансових внесків єдиного податку, сплачених протягом звітного кварталу.

Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платником з особливостями, встановленими цим пунктом, суб`єкт господарювання до останнього числа місяця, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву.

Зареєстровані в установленому законом порядку суб`єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву про обрання спрощеної системи оподаткування з урахуванням особливостей оподаткування, встановлених цим пунктом, вважаються платниками єдиного податку третьої групи з дня їх державної реєстрації.

Після припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України платники єдиного податку третьої групи, які на день припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України використовували особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, з першого дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, втрачають право на використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, і автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом.

Платник податку має право самостійно відмовитися від використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому прийнято таке рішення.

З викладеного слідує, що підпункт 9.9 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України (як в редакції станом на дату переведення позивача на спрощену систему оподаткування, так і в редакції станом на дату анулювання реєстрації платника єдиного податку) прямо визначає, що платники єдиного податку, які використовують особливості оподаткування, передбачені цим пунктом, можуть повернутися до своєї попередньої системи оподаткування чи перейти на сплату інших податків і зборів, у двох випадках: або внаслідок припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, або за власним бажанням шляхом подання заяви про відмову від використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом.

Тобто, в період дії на території України воєнного стану приписи пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, що стосуються "особливого" режиму оподаткування єдиним податком, мають пріоритет над нормами глави 1 "Спрощена система оподаткування, обліку та звітності" Податкового кодексу України, зокрема над положеннями підпункту 291.5.8 пункту 291.5 статті 291 Кодексу, який передбачає, що не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп - платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Так, Законом України №2102-IX від 24.02.2022 затверджено Указ Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 № 64/2022, яким введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Законом України №2119-IX від 15.03.2022 затверджено Указ Президента України від 14 березня 2022 року №133/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", згідно з пунктом 1 якого продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26.03.2022 строком на 30 діб.

21.04.2022 Верховна Рада прийняла Закон України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 19.04.2022 № 7300, за яким воєнний стан в Україні продовжено з 05:30 25.04.2022 строком на 30 діб, - до 25.05.2022.

22.05.2022 Верховна Рада прийняла Закон України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 22.05.2022 № 2263-ІХ, за яким воєнний стан в Україні продовжено з 05:30 25.05.2022 строком на 90 діб, - до 23.08.2022.

Законом України "Про затвердження Указу Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 15.08.2022 № 2500-ІХ затверджено Указ Президента "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 12.08.2022 № 573/2022, за яким воєнний стан в Україні продовжено з 05:30 23.08.2022 строком на 90 діб, - до 21.11.2022.

Відповідно до Закону України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку проведення загальної мобілізації" від 16.11.2022 № 2739-IX та Закону України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 16.11.2022 № 2738-IX воєнний стан та загальна мобілізація продовжені на 90 днів, тобто до 19.02.2023.

Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 07.02.2023 №2915-IX затверджено Указ Президента України від 06.02.2023 №58/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", за яким воєнний стан в Україні продовжено з 05:30 19.02.2022 строком на 90 діб, - до 20.05.2023.

Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 02.05.2023 №3057-IX затверджено Указ Президента України від 01.05.2023 №254/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", за яким воєнний стан в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 20.05.2023 строком на 90 діб, - до 18.08.2023.

Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 27.07.2023 №3275-IX затверджено Указ Президента України від 26.07.2023 №451/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", за яким воєнний стан в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 18.08.2023 строком на 90 діб.

З матеріалів справи вбачається, що ПП "ПТК "Візит" на підставі Закону України від 15.03.2022 №2120-ІХ перейшло на спрощену систему оподаткування 01.04.2022.

При цьому, згідно з витягом з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами станом на 29.03.2022 ПП "ПТК "Візит", як на момент подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування - 29.03.2022, так і на момент реєстрації платником єдиного податку третьої групи (дата переходу на спрощену систему - 01.04.2022) мало від`ємне сальдо (податковий борг) з податку на додану вартість та з податку на прибуток.

Тобто, від`ємне сальдо (податковий борг) з податку на додану вартість та з податку на прибуток не було перешкодою для прийняття рішення ГУ ДПС у Полтавській області про реєстрацію позивача платником єдиного податку, що зумовлено особливостями оподаткування, передбаченими Законом України від 15.03.2022 №2120-ІХ.

Аналогічним чином, наявність від`ємного сальдо (податкового боргу) з податку на прибуток протягом року використання ПП "ПТК "Візит" "особливого" режиму єдиного податку не є підставою для анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу, оскільки таке анулювання не передбачено пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

Враховуючи наведене суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що з врахуванням не проведення контролюючим органом перед прийняттям рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку відповідної перевірки, а також з врахуванням того, що як використання, так і відмова від використання "особливого" режиму єдиного податку в період дії воєнного стану, встановленого Законом України від 15.03.2022 №2120-ІХ (пункт 9 підрозділу 8 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України) не пов`язані з наявністю або відсутністю у підприємства податкового боргу, тому рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 25.04.2023 №40/16-31-04-06-09 про анулювання реєстрації платника єдиного податку ПП "ПТК "Візит" є протиправним та підлягає скасуванню, також підлягають задоволенню позовні вимоги про зобов`язання ГУ ДПС у Полтавській області поновити реєстрацію ПП "ПТК "Візит" як платника єдиного податку третьої групи за відсотковою ставкою у розмірі 2 відсотки доходу з 01.04.2023

Стосовно позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДПС у Полтавській області про відмову у прийнятті податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні за квітень 2023 року, стан документа "звітна" (квитанція №2 від 15.05.2023, реєстраційний № 9112053116), яке доведене до ПП "ПТК "Візит" шляхом направлення листа від 17.05.2023 №17381/6/16-31-04-06-09 "Про відмову у прийнятті звітності", колегія суддів виходить з наступного.

З матеріалів справи вбачається , що ПП "ПТК "Візит" засобами електронного документообігу із накладенням ЕЦП до ГУ ДПС у Полтавській області (м. Кременчук) була подана податкова декларація платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні, за квітень 2023 року, стан документа "звітна" (квитанція №2 від 15.05.2023, реєстраційний №9112053116, а.с. 25-26).

Листом ГУ ДПС у Полтавській області від 17.05.2023 №17381/6/16-31-04-06-09 позивача проінформовано про те, що податкова декларація платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні за квітень 2023 року (від 15.05.2023 №9112053116) не вважається податковою звітністю, у зв`язку з тим, що з 01.04.2023 ПП "ПТК "Візит" перебуває на загальній системі оподаткування та є платником податку на прибуток (а.с. 27).

Вказаний лист з повідомленням про відмову у прийнятті звітності позивачем отримано 29.05.2023.

В позові позивач зазначає, що в електронному кабінеті (сайт: cabinet.sfs.gov.ua, стан розрахунків з бюджетом, єдиний податок з юридичних осіб, 13932372, ПП "Приватна телекомпанія "Візит") сума сплаченого підприємством 29.05.2023 єдиного податку в розмірі 72054,98 грн відображена як "надміру сплачена сума", а не як "сплачена сума податкових зобов`язань за податковий (звітний) місяць" відповідно до податкової декларації за квітень 2023 року.

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент подання звітності) податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску.

За приписами пунктів 48.1, 48.2 статті 48 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.

Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов`язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.

Обов`язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.

Порядок подання податкової декларації до контролюючих органів визначається положеннями статті 49 Податкового кодексу України.

Так, пунктом 49.1 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Відповідно до пункту 49.3 статті 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Єдиною підставою для неприйняття податкової декларації засобами електронного зв`язку в електронній формі є недійсність кваліфікованого електронного підпису чи печатки такого платника податків, у тому числі у зв`язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа, містить достовірні обов`язкові реквізити та надана у форматі, доступному для її технічної обробки.

Згідно з пунктами 49.8, 49.9 статті 49 Податкового кодексу України прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.

За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою: - за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) контролюючого органу, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про прийняття податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв`язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової декларації поштою; - у разі, якщо контролюючий орган із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.

Відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від`ємного значення об`єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов`язань тощо) забороняється (пункт 49.10 статті 49 Податкового кодексу України).

Пунктом 49.11 статті 49 Податкового кодексу України передбачено, що у разі подання платником податків до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48, а також недотримання вимог абзаців першого - третього пункту 49.4 статті 49 цього Кодексу, контролюючий орган зобов`язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.

У разі отримання відмови контролюючого органу у прийнятті податкової декларації платник податків має право: - подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання; - оскаржити рішення контролюючого органу у порядку, передбаченому статтею 56 цього Кодексу (пункт 49.12 статті 49 Податкового кодексу України).

У разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом (пункт 49.13 статті 49 Податкового кодексу України).

Зміст наведених положень чинного законодавства дає підстави для висновку, що одержавши від платника податків податкову звітність, контролюючий орган зобов`язаний перевірити наявність у ній реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 Податкового кодексу України, та прийняти одне з двох рішень: або прийняти податкову звітність, або відмовити у її прийнятті, одночасно повідомивши платника податків про причини відмови.

Таким чином, умовою, з якою чинне податкове законодавство пов`язує можливість прийняття або неприйняття податкової звітності, є наявність або відсутність у ній обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 Податкового кодексу України.

Податковий орган не має права не прийняти фактично отриману податкову декларацію у разі її складення з дотриманням вимог статті 48 Податкового кодексу України, оскільки прийняття податкової звітності є обов`язком контролюючого органу.

Відповідно до підпункту 9.7 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для місячного податкового (звітного) періоду, крім випадків, передбачених цих пунктом.

Податкова декларація платника єдиного податку третьої групи зі ставкою податку у розмірі 2 відсотки доходу подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 26.04.2022 №124 "Про затвердження форми податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні".

Матеріалами справи підтверджується, що позивачем податкова декларація платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні, за квітень 2023 року була подана за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 26.04.2022 №124.

Враховуючи вищевикладене, обґрунтованість висновку суду першої інстанції про протиправність та скасування рішення ГУ ДПС у Полтавській області від 25.04.2023 №40/16-31-04-06-09 про анулювання реєстрації платника єдиного податку ПП "ПТК "Візит", а також зобов`язання ГУ ДПС у Полтавській області поновити реєстрацію ПП "ПТК "Візит" як платника єдиного податку третьої групи за відсотковою ставкою у розмірі 2 відсотки доходу з 01.04.2023, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДПС у Полтавській області про відмову у прийнятті податкової декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні за квітень 2023 року, яке доведене до ПП "ПТК "Візит" шляхом направлення повідомлення про відмову у прийнятті звітності від 17.05.2023 №17381/6/16-31-04-06-09.

При цьому, колегія суддів враховує, що спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що позовні вимоги є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до правових висновків Великої Палати Верховного Суду, наведених у постанові від 30.01.2019 у справі №755/10947/17, суди під час вирішення тотожних спорів мають враховувати саме останню правову позицію Верховного Суду, а тому до спірних правовідносин підлягає застосуванню саме правові позиції Верховного Суду, викладені у постановах зазначених вище в даній постанові.

Зважаючи на вказані судові рішення Верховного Суду, суд апеляційної інстанції не виключає можливості того, що після прийняття судом рішення у цій справі, остання правова позиція Верховного Суду буде незмінною.

Доводи апеляційної скарги є безпідставними , не впливають на правомірність висновків суду, оскільки в апеляційній скарзі зазначено лише те, що постанова суду першої інстанції є незаконною, підлягає скасуванню у зв`язку із ненаданням судом належної правової оцінки обставинам справи та невірним застосуванням норм матеріального та процесуального права, зміст апеляційної скарги , який повністю дублює заперечення на позов, подані до суду першої інстанції , містить виключно суб`єктивне бачення апелянта обставин справи, які розглянуто судом першої інстанції та надано належну правову оцінку, апелянтом у скарзі абсолютно не зазначено в чому ж конкретно виявилося ненадання судом першої інстанції належної правової оцінки обставинам справи, тобто які з них випали з поля зору суду, а які було досліджено невірно, а також не зазначено того, які ж висновки, натомість, повинні були б бути зроблені судом та не обґрунтовано в чому полягає невірність застосування судом норм матеріального права, які саме норми та яким чином було порушено чи неправильно застосовано та яких процесуальних норм адміністративного судочинства не було дотримано судом під час розгляду даної адміністративної справи, а також не зазначено які з поданих доказів суд дослідив неправильно або неповно, а відповідно і підстави для скасування постанови суду першої інстанції відсутні.

При цьому, колегія суддів враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у апеляційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (№ 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (№ 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v.Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Згідно зі статтею 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення із додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.

Зважаючи на результати апеляційного перегляду оскарженого судового рішення та положення статті 139 КАС України, у справі відсутні підстави для зміни розподілу судових витрат зі сплати судового збору. Доводів щодо незгоди з розподілом судових витрат апеляційна скарга не містить.

Враховуючи те, що справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження, рішення суду апеляційної інстанції не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, відповідно до вимог ст.327, ч.1 ст.329 КАС України.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 05.02.2024 по справі № 440/8112/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України відповідно до вимог ст.327, ч.1 ст.329 КАС України.

Головуючий суддя (підпис)З.Г. Подобайло Судді(підпис) (підпис) І.М. Ральченко І.С. Чалий

Джерело: ЄДРСР 119564152
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку