КОЗЯТИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
П ОС ТА НО ВА
Іменем України
Справа № 133/1037/24
провадження № 3/133/587/24
27.05.24 м. Козятин
Суддя Козятинського міськрайонного суду Вінницької області Пєтухова Н.О., розглядаючи матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань у Вінницькій області Департаменту стратегічних розялідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-6 КУпАП ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка проживає по АДРЕСА_1 , зареєстрована по АДРЕСА_2 ,
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 перебуваючи на посаді головного спеціаліста публічних закупівель відлілу бухгалтерського обліку управління ЖКГ Козятинської міської рали Вінницької області, являючись згідно пп. «B» п.1 ч 1 ст. 3 Закону України «Пpo запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ч.2ст. 15 Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно без поважних причин подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за період не охоплений раніше поданими деклараціями в чому вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, пов`язаного корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Так, відповідно до наказу №19 від 28.08.2023року управління ЖКГ Козятинської міської ради у Вінницькій області, ОСОБА_1 з 01.05.2023призначено на посаду головного спеціаліста з публічних закупівель відділу бухгалтерського обліку та економіки управління ЖКГ Козятинської міської ради Вінницької області з 1.05.2023шляхом переведення з управління освіти та спорту Козятинської міської ради, відповідно до заяви від 28.04.2023. Згідно посадової інструкції головного спеціаліста з публічних закупівель відділу бухгалтерського обліку та економіки управління ЖКГ Козятинської міської ради Вінницької області, дана посада відноситься до категорії посад «В» державної служби, з якою була ознайомлена ОСОБА_1 01.05.2023. Наказом управління ЖКГ Козятинської міської ради у Вінницькій області №49 від 20.11.2023 ОСОБА_1 було звільнено з посади головного спеціаліста з публічних закупівель відділу бухгалтерського обліку та економіки управління ЖКГ Козятинської міської ради Вінницької області, на підставі заяви від 20.11.2023. Згідно до п. «в» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_1 , є суб`єктом декларування та зобов`язана подавати декларації відповідно до цього Закону .
В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-6 КУпАП, визнала, пояснила, що вважала, що декларацію потрібно було подавати у строк до 31.01.2024, як це було визначено для подання щорічних декларацій.
Захисник просив суд обмежитись усним зауваженням, оскільки правопорушення не завдало шкоди іншим особам.
Прокурор просив суд винести постанову про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-6 КУпАП.
Заслухавши пояснення та позиції учасників провадження у справі про адміністративне правопорушення, пов`язане із корупцією, дослідивши додані до протоколу матеріали та докази, на підтвердження правових позицій учасників провадження, суд дійшов до наступних висновків.
Відповідно дост. 245 КУпАПзавданням провадження у справі про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно дост. 280 КУпАПорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно зіст. 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255 цього Кодексу.
Так, судом досліджено протокол про адміністративне правопорушення № 205 від 28.03.2024, відносно ОСОБА_1 відповідно до змісту якого слідує, що ОСОБА_1 , будучи призначеною на посаду головного спеціаліста з публічних закупівель відділу бухгалтерського обліку та економіки управління ЖКГ Козятинської міської ради Вінницької області з 01.05.2023 шляхом переведення з управління освіти та спорту Козятинської міської ради, відповідно до заяви від 28.04.2023, будучи суб`єктом, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Дослідивши обставини справи та наявні у справі докази, суд дійшов висновку, що винуватість ОСОБА_1 підтверджується зібраними у справі та дослідженими судом доказами, зокрема: відомостями, що містяться в протоколі № 205 про адміністративне правопорушення від 01.05.2023 року; скріншотом, роздрукованим з сайту НАЗК за результатами пошуку ОСОБА_1 / подача декларації при звільненні, із якого слідує, що дата та час подання декларації 31.01.2024; копією листа Управління проведення спеціальних перевірок від 05.02.2024 № 704/55/101/01-2024 адресованого Козятинській міській раді, щодо збору доказів вчиненого ОСОБА_1 корупційного правопорушення за несвоєчасне подання декларації; листом начальника управління ЖКГ Козятинської міської ради від 09.02.2024 № 93/5 на запит №704/55/101/01-2024 від 05.02.2024; копією наказу управління ЖКГ Козятинської міської ради від 28.04.2023 №19 про призначення ОСОБА_1 на посаду головного спеціаліста публічних закупівель відділу бухгалтерського обліку та економіки управління ЖКГ Козятинської міської ради з 1 травня 2023 року, копією заяви ОСОБА_1 на прийняття на посаду від 28.04.2023, формою П-2ДС та автобіографією ОСОБА_1 ; посадовою інструкцією головного спеціаліста з публічних закупівель відділу бухгалтерського обліку та економіки управління ЖКГ; копією попередження про спеціальні обмеження, встановлені ЗУ «Про службу в органах місцевого самоврядування» та «Про запобігання корупції» щодо прийняття на службу в органи місцевого самоврядування та проходження служби в органах місцевого самоврядування, із якого вбачається, що ОСОБА_1 28.04.2023 ознайомилась із такими обмеженнями та із законом України «Про запобігання корупції»; копією наказу №49 від 20.11.2023 про звільнення ОСОБА_1 ; копією листа начальника управління ЖКГ від 09.02.2024, із якого вбачається, що ОСОБА_1 роз`яснено та доведено до відома вимоги антикорупційного законодавства з моменту призначення на посаду та звільнення з посади; копією пояснення ОСОБА_2 від 15.02.2024; копією листа Управління стратегічних розслідувань у Вінницькій області щодо послідовності дій користувача ОСОБА_1 із якого вбачається, що остання несвоєчасно подала декларацію. Як особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Згідност. 9 КУпАП,адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Частиною 1статті 172-6 КУпАПпередбачена адміністративна відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Згідно з п. 1ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції»правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони або обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першійстатті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Відповідно до п. п. "в" пункту 1 ч. 1ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції»суб`єктами, на яких поширюється дія цьогозаконує: державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування.
Таким чином, із врахуванням посади, яку займала , та з якої було звільнено ОСОБА_1 , остання є суб`єктом, на якого поширюється дія вказаногоЗакону.
Тому, згідно з ч. 1 ст. 1, ч. 2 ст. 45 даного Закону, приміткою дост. 172-6 КУпАП ОСОБА_1 є суб`єктом декларування та суб`єктом правопорушення.
Відповідно до ч. 2 ст. 45 даного Закону визначено, Особи, зазначені упункті 1,підпунктах "а","в"-"ґ"пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом 30 календарних днів з дня припинення відповідної діяльності подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.
Відповідно до пункту 2, підпункту 3 пункту 5 розділу ІІ Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого рішенням Національного агенства від 10.06.2016 № 3, суб`єкти декларування подають декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування у власному персональному кабінеті після реєстрації в Реєстрі.
Декларація після звільнення - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 даного Закону України «Про запобігання корупції», подається протягом 30 календарних днів з дня припинення діяльності. Така декларація подається за період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду, яким є останній день здійснення діяльності, яка передбачає обов`язок подання декларації , перебування на посаді, яка зумовлює здійснення такої діяльності.
Таким чином, ОСОБА_1 , будучи суб`єктом декларування, яка була звільнена із займаної посади 20.11.2023, зобов`язана була подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за звітний період, який не був охоплений деклараціями тобто до 19.12.2023. Однак, як встановлено судом, шляхом аналізу та співставлення поданих до суду доказів, декларацію ОСОБА_1 подала до Реєстру 31.01.2024.
Поважних причин, які б перешкодили ОСОБА_1 у період часу з 20.11.2023 по 19.12.2023 р. вчасно подати декларацію після звільнення судом не встановлено.
Таким чином, із врахуванням вищевикладеного, та досліджених судом доказів у їх сукупності та взаємозв`язку, суд приходить до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 172-6 КУпАП, а саме: вчинення нею адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, яке полягає у несвоєчасному поданні без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
За змістом ст. 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
При цьому зазначена норма закону не містить будь-якого переліку умов або обставин, наявність яких дозволила би судити про малозначність правопорушення, а також застережень щодо неможливості її застосування до окремих складів адміністративних правопорушень.
Крім того, суд звертає увагу на те, що матеріали справи не містять даних про притягнення ОСОБА_1 раніше до адміністративної відповідальності. Вчинене адміністративне правопорушення не становить суспільної небезпеки та не завдало збитків державним чи суспільним інтересам.
Тому, оцінюючи в сукупності дії, наслідки та ставлення ОСОБА_1 до вказаних дій, з урахуванням даних, що характеризують її особу, суд вважає за можливе застосувати до ОСОБА_1 положення ст. 22 КУпАП та звільнити її від адміністративної відповідальності у зв`язку з малозначністю вчиненого ним адміністративного правопорушення і обмежитися усним зауваженням.
На думку суду, застосування такого заходу, як усне зауваження буде достатнім для досягнення визначеної ст.23 КпАП України мети виховного впливу та запобіганню вчиненню нових правопорушень.
На підставі викладеного, керуючись ч.1 ст.172-6, ст.ст.40-1, 283, 284 КпАП України, суд,
ПОСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, на підставі ст.22 КУпАП за малозначністю вчиненого адміністративного правопорушення і обмежитись усним зауваженням.
Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП закрити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена шляхом подачі апеляційної скарги до Вінницького апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Наталя ПЄТУХОВА
27.05.24