open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 280/3011/23
Моніторити
Ухвала суду /31.07.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2024/ Касаційний адміністративний суд Постанова /29.05.2024/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /29.05.2024/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.07.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /26.06.2023/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.05.2023/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2023/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2023/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2023/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2023/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 280/3011/23
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /31.07.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2024/ Касаційний адміністративний суд Постанова /29.05.2024/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /29.05.2024/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.11.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.07.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /26.06.2023/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.05.2023/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.05.2023/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2023/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2023/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.05.2023/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

29 травня 2024 року м. Дніпросправа № 280/3011/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Олефіренко Н.А., Суховарова А.В.,

за участю секретаря судового засідання Темченко Є.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 26.06.2023 р. (суддя Прасов О.О.) по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Параллель М ЛТД» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування рішення

в с т а н о в и В:

11.05.2023 р. ТОВ «Параллель М ЛТД» звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування рішення, де просили визнати рішення щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку № 3041/6/32-00-04-04-01-02 від 06.10.2022 р., прийняте Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків протиправним та скасувати його.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 26.06.2023 р. адміністративний позов задоволений в повному обсязі.

Не погодившись з рішенням суду відповідач подав апеляційну скаргу, де просили, скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 26.06.2023 р., прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга мотивована тим, що проведеним аналізом документів, наданих платником податків ТОВ «Параллель-М ЛТД» не доведено в повному обсязі обставинн неможливості своєчасного виконання своїх податкових обов`язків, що передбачено Наказом МФУ від 29.07.2022 р. № 225.

Дослідивши матеріали справи, докази по справі, вислухавши учасників процесу, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про залишення без задоволення апеляційної скарги в зв`язку з наступним.

Указом Президента України від 24.02.2022 за №64/2022 «Про введення воєнного стану» в Україні введений воєнний стан.

П.69 підрозділу 10 розділу XX ПК України визначено, що « 69. Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року№64/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті. 69.1. У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України. Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченоїпунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до ПК України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року. Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків. Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня переходу таких платників на застосування особливостей оподаткування єдиним податком третьої групи за ставкою 2 відсотки за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з дня переходу на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки. У разі самостійного виправлення платником податків у податкових періодах до 25 липня 2022 року, з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначенихстаттею 50цього Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов`язання у звітних (податкових) періодах, що припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбаченихпунктом 50.1статті 50 цього Кодексу, та пені. Платники податку на додану вартість, тимчасово, до припинення або скасування воєнного стану, не мають права на подання уточнюючих розрахунків до податкових декларацій, передбаченогопунктом 50.1статті 50 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди до лютого 2022 року із показниками на зменшення податкових зобов`язань та/або декларування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість. Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. 69.1-1. Платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних. 69.1-2. Платники податків, які є виконавцями договорів, передбачених статтею 39 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік», звільняються від відповідальності, визначеної цим Кодексом, за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань, що виникають у зв`язку з виконанням таких договорів, з обов`язковим виконанням обов`язку щодо сплати таких податкових зобов`язань у сумі, пропорційній надходженню коштів за такими договорами, протягом п`яти робочих днів з дня, наступного за днем надходження таких коштів, але не пізніше останнього дня (включно) третього календарного місяця після припинення або скасування воєнного стану на території України».

Відповідно п.1 розділу ІІ «Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених упідпункті 69.1пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, затвердженого 29.07.2022 наказом Міністерства фінансів України №225, до платників податків/податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені цим Порядком. Підставами неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є: 1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації; 2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації; 3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень; 4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків); 5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цьогоКодексу, може бути пов`язана з такими обставинами: посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи; юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи. 6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження/знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації; 7) інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), підтверджені документально».

П.1 розділу ІІІ «Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених упідпункті 69.1пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України» встановлено, що заява платника податків у довільній формі та відповідні документи (копії документів) розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання, з можливістю продовження терміну розгляду з урахуванням строку, передбаченого для направлення попереднього рішення. Платники податків надають документ чи кілька документів (копію документа чи документів), інформацію, що можуть бути використані для підтвердження неможливості виконання ними своїх податкових обов`язків. У разі недостатності документів (копій документів), що підтверджують неможливість виконання у платника податків податкових обов`язків, контролюючий орган направляє попереднє рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі - Попереднє рішення) за формою, що додається, з пропозицією щодо надання платником податку конкретних додаткових документів (копій документів) на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків. Попереднє рішення має бути направлене платнику податків не пізніше 20 календарних днів з дня, наступного за днем отримання контролюючим органом заяви та відповідних документів (копії документів), інформації у порядку передбаченому пунктом 3 цього розділу. Платник податку може подати до контролюючого органу додаткові документи (копії документів) обґрунтування/пояснення на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків протягом 10 календарних днів з дня, наступного за днем отримання попереднього рішення. Додаткові документи (копії документів) обґрунтування/пояснення розглядаються контролюючим органом протягом 20 календарних днів з дня, наступного за днем їх отримання. Якщо платник податку не надав додаткових документів (копій документів), обґрунтувань/пояснень на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання податкових обов`язків, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення на підставі попередньо поданої платником податків заяви, документів (копій документів) та інформації, що можуть бути використані для підтвердження можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податку своїх податкових обов`язків. Контролюючий орган у разі потреби може звертатися до компетентних органів щодо додаткового підтвердження обставин, викладених у заяві платника податків та відповідних документах. Обов`язок доведення щодо можливості чи неможливості платником податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок покладається на контролюючий орган. Контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв`язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії Російської Федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов`язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов`язку, та керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку (далі - Рішення) за формою, що додається.

Судом встановлено, що відповідно повідомлення ТОВ «Параллель М ЛТД про неможливість виконання податкових обов`язків за період з 25.02.2022 р. до припинення або скасування воєнного стану щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у т.ч. звітності, передбаченої п.46.2 ст. 46 глави 2 розділу 11 Корексу, реєстрації у відповідних ресурсах податкових або акцизних накладних, рахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального згідно наказу Міністерства фінансів від 29.07.2022 р. № 225, та Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 1.п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, у зв`язку з запровадженням воєнного надзвичайного стану в Україні, через широкомасштабну військову агресію РФ проти України, відповідно Указу Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022 «Про введенння воєнногол стану в Україні» та проведення бойових дій на територіях, де знаходяться господарські об`єкти ТОВ «Параллель М ЛТД» в Донецькій, Запорізькій, Луганській областях з 25.02.2022 р. по теперішній час, через військові дії підприємство не могло здійснювати господарську діяльність, так як структурні підрозділи (об`єкти торгівлі) АЗС, нафтобази, де ТОВ «Параллель М ЛТД зберігало пальне згідно договорів оренди, податкова адреса і фактичне місціезнаходження підприємства знаходяться на територіях, де ведуться бойові дії, які знаходяться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окуповані збройними формуваннями РФ, які включені до Переліку територіальних громад, розташованих в районі бойових дій, затвердженого Наказом Міістерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 р. № 75.

Згідно вищезазначеного, підприємство ТОВ «Параллель М ЛТД» не мало можливості за період з 25.02.2022 р. до припинення або скасування воєнного стану виконувати податкові обов`язки з надання податкової звітності, своєчасної сплати податків та зборів, реєстрації податкових та акцидних накладних.

У зв`язку з загрозою безпеці держави внаслідок можливого витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального на акцизних складах, та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних та подання документів про залишки та переміщення пального на акцизних складах, ТОВ «Параллель М ЛТД» не мало можливості з 25.02.2022 р. надавати довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизних складах.

Крім того, з метою забезпечення безпеки життя працівникам підприємства ТОВ «Параллель М ЛТД», об`єкти торгівлі АЗС під час дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану закриті, деякі внаслідок військових дій знищені.

Внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією РФ закрито, знищено та пошкоджено орієнтовано 70% об`єктів, які використовувалися для ведення господарської діяльнгості, а саме, вищезазначені АЗС, втрачені (знищені) первинні документи, комп`ютерна техніка та інше обладнання, розиташовані на АЗС, фактичне знаходження яких на території, де ведуться бойові дії, що знаходяться в осточенні (блокуванні) або тимчасово окуповані збройними формуваннями РФ,розташовані за адресами, територія чого включена до Переліку територіальних громад, розташованих в районі проведлення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточені станом на 23.08.2022 р.

Підприємство ТОВ «Параллель-М ЛТД» не має можливості вивезти первинні документи з вищевкзаних територій по теперішній час, на підставі чого здійснюється облік доходів, втрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/ або податкових зобов`язань, від`ємного значення об`єкту оподаткування податком на прибуток, податкового кредиту з податку на додану вартість, суми від`ємного значення податку на додану вартість минулих податкових періодів без наявності договірних, розрахункових, платіжних та інших первинних документів, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена Правилами веденння бухгалтерського обліку та нарахування податку.

АЗС №22 Параллель М ЛТД, розташована в Мелітопольському районі с. Нове, вул. Степова,10, де знаходився архів підприємства, - знищена.

Крім того, позивач надав перелік первинних документів за період з 01.01.2018 р. по теперішній час, які через бойові дії, не має можливості вивезти, або їх втрачено, знищено чи зіпсовано: а саме, договори; видаткові накладні; ТТН; сертифікати якості та паспорти якості нафтопродуктів; акти приймання нафтопродуктів; відомості з інвентаризації; акти наданих та придбаних послуг; ліцензії на роздрібну і оптову торівлю підакцизними товарами; відомості по заробітній платі; банківські виписки; авансові звіти; акти прийому передачі, списання ТМЦ та палива; шляхові листи; карточки обліку основних засобів та акти введення їх в експлуатацію; акти модернізації основних засобів; акти ліквідації основних засобів; прибуткові, інвентаризації, акти оприбуткування, списання по магазинах, звіти ПММ; порівняльні відомості книги КОРО; розрахункові квитанції; вантажно митні декларації; акти списання ТМЦ; дозволи на викиди забруднюючих речовин; документація з трансферного ціноутворення, і інші документи.

В зв`язку з вищевикладеним ТОВ «Паралель М ЛТД» просило на період з 25.02.2022 р. до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердити та надати рішення про неможливість своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у т.ч. звітності, передбаченої п.46.2 сот. 46 глави 2 розділу 11 Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових та акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального.

Судом встановлено, що в рішенні/попередньому рішенні щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку від 06.10.2022 за №3041/6/32-00-04-04-01-02, винесеному СМУ ДПС по РВПП, зазначено: «… Розглянуто заяву платника та відповідні документи, вхідний №3753/6/ЕКПП, заява від 16.09.2022 №73.

… Прийняте рішення: … щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку. Підстави: Згідно даних інформаційних баз контролюючих органів, підприємством з 25 лютого 2022р. по теперішній час до контролюючих органів подається податкова та фінансова звітність; згідно Єдиного реєстру податкових накладних з 01 червня 2022р. по теперішній час реєструються податкові накладні/розрахунки коригування; відсутній податковий борг зі сплати податків та зборів до державного та місцевого бюджету. Причинно-наслідкові наслідки закриття, знищення та пошкодження частини об`єктів (АЗС) внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації - це зменшення обсягів реалізації. Вищевказане не впливає на можливість виконання податкових обов`язків. Таким чином, відсутні підстави, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема, щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агента передбачених Порядком підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 29 липня 2022 року №225, щодо виконання податкових обов`язків в частині дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу ІІ Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування в т.ч. по об`єктам, що знаходяться на підконтрольній території. Додаток на 3 арк. …».

Крім того, судом апеляційної інстанції досліджені матеріали справи, надані позивачем на підтвердження своїх позовних вимог.

Як слідує з матеріалів справи, починаючи з 10.10.2022 р. почалися масовані обстріли енергогенеруючих об`єктів, після чого почалися часті відключення електроенергії, зокрема, і в м. Запоріжжі, що призвело до того, що отримання та відправлення кореспонденції між структурними підприємствами позивача відбувалися із затримками, а з 24.02.2022 р. більшість працівників позивача, які здійснювали податковий та бухгалтерський облік переведені були в простій, на підтвердження чого позивач надав відповідні накази.

Таким чином, відсутність необхідної кількості працівників, дистанційний режим роботи працюючих, захоплення об`єктів нерухомості позивача, де зберігалися первинні документи в своїй сукупності призвели до неможливості виконувати свої податкові обов`язки позивачем.

Суд апеляційної інстанції, враховуючи вищевикладене, та аналізуючи спірне рішення відповідача і надані позивачем документи, дійшов висновку про залишення апеляційної скрги без задоволення, оскільки відповідно статті 77 КАС України відповідач не довів правомірність та обгрунтованість спірного рішення щодо відсутності причинно наслідкового зв`язку, а також в порушення вимог Порядку №225 порушив право позивача на надання додаткових документів.

Керуючись ст.ст. 315,316,321,322,325 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 26.06.2023 р. залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів.

Головуючий - суддяЛ.А. Божко

суддяН.А. Олефіренко

суддяА.В. Суховаров

Джерело: ЄДРСР 119500006
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку