open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2024 р.м. ОдесаСправа № 400/8563/23

Місце ухвалення рішення суду 1 інстанції: м. Миколаїв;

Дата складання повного тексту рішення суду 1 інстанції:

18.10.2023 року;

Головуючий в 1 інстанції: Біоносенко В.В.

П`ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

Головуючого судді Єщенка О.В.

суддів Крусяна А.В.

Яковлєва О.В.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2023 року по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду першої інстанції з позовом, в якому просив:

визнати протиправною відмову Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України у зарахуванні пільгової вислуги років до календарної вислуги років та до стажу служби в поліції;

зобов`язати Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України здійснити перерахунок та зарахувати відповідно до статті 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 №393 до календарної вислуги років, яка дає право на призначення пенсії, вислугу в пільговому обчисленні, сформовану за періоди з 21.10.2006-01.11.2007, 01.11.2007-01.02.2009, 01.02.2009-15.03.2011, 15.03.2011-30.08.2011, 30.08.2011-14.10.2013, 14.10.2013-01.03.2013, 25.08.2014-23.09.2014 - у загальній кількості 04 роки 04 місяці 00 дні.

В обґрунтування позову зазначено, що позивач з 2006 року по 06.11.2015 року проходив службу в органах внутрішніх справ, з 07.11.2015 року по теперішній час проходить службу в Національній поліції, у тому числі на посаді оперуповноваженого відділу оперативних розробок Миколаївського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України, спеціальне звання «майор поліції».

Посилаючись на положення статтей 1, 12, 17 Закону №2262, підпункту «в» пункту 3 Порядку №393, вказує на наявність права на зарахування до вислуги років для призначення пенсії в пільговому обчисленні періоду служби з 2006 року в органах внутрішніх справ та Національній поліції.

При цьому, наполягає на тому, що норми Порядку №393 необхідно застосовувати не лише при обчисленні вислуги років після звільнення зі служби в поліції, але й під час проходження служби, з метою встановлення права на пенсію за вислугу років.

З огляду на те, що відповідач відмовляє у зарахуванні вказаної вислуги років в пільговому обчисленні, одночасно протиправно розмежовуючи поняття «календарна вислуга років» та «пільгова вислуга років» і вказуючи на можливість такого обчислення лише при призначенні пенсії за наявності необхідної календарної вислуги років, позивач вимушений звернутись до суду із цим позовом за захистом своїх прав та інтересів в судовому порядку.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2023 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Вирішуючи спір по суті та відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що чинним на момент виникнення спірних правовідносин законодавством не передбачається врахування вислуги років, обрахованої у пільговому обчисленні для призначення пенсії, оскільки така пільгова вислуга обраховується для визначення розміру пенсії.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 , посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи, просить рішення суду скасувати та ухвалити нове судове рішення про задоволення позову у повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на те, що судом першої інстанції не надано належної правової оцінки обставинам справи і помилково не враховано, що предметом спору у цій справі є встановлення можливості зарахування до календарної кількості років позивача вислуги в пільговому обчисленні для підтвердження наявності права на призначення пенсії за вислугу років.

Посилаючись на правові висновки, викладені у постановах Верховного Суду від 03березня 2021 року по справі №805/3923/18-а, від 14 квітня 2021 року по справі №480/4241/18, апелянт наполягає на тому, що для призначення пенсії за вислугу років за Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» календарна вислуга років може бути зарахована на пільгових умовах відповідно до Порядку №393.

У відзиві на апеляційну скаргу Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Заперечуючи проти доводів і вимог апелянта, відповідач вказує, що спірні правовідносини чітко врегульовані Законом України «Про Національну поліцію», Порядок №393 та відомчими актами, що стосуються порядку виплати грошового забезпечення поліцейським. За правилами цих нормативно-правових актів вислуга років в пільговому обчисленні підлягає зарахуванню для визначення розміру пенсії, наявності необхідної календарної вислуги років та під час звільнення зі служби в поліції.

Судом першої інстанції з`ясовано та як встановлено під час апеляційного розгляду, ОСОБА_1 з 2006 року по 06.11.2015 року проходив службу в органах внутрішніх справ, з 07.11.2015 року по теперішній час проходить службу в Національній поліції, у тому числі на посаді оперуповноваженого відділу оперативних розробок Миколаївського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України, спеціальне звання «майор поліції».

В травні 2023 року представником позивача оформлено на адресу Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України адвокатський запит, в якому представник просив:

надати розширену довідку про періоди проходження підполковником поліції ОСОБА_1 служби в органах внутрішніх справ та поліції, враховуючи окремо календарну та пільгову вислугу з зазначенням посад та часу перебування на цих посадах;

прийняти рішення щодо здійснення перерахунку та зарахування підполковнику поліції ОСОБА_1 вислуги в пільговому обчисленні до календарної вислуги років, яка дає право на призначення пенсії, сформовану за періоди проходження служби в органах внутрішніх справ та Національній поліції України.

На адвокатський запит, 31.05.2023 року Департаментом внутрішньої безпеки Національної поліції України видано Довідку за №168 про те, що ОСОБА_1 з 28.04.2005 року до 14.05.2006 року проходив службу в Збройних Силах України, з 15.09.2006 року по 06.11.2015 року проходив службу в органах внутрішніх справ України та з 07.11.2015 року по теперішній час проходить службу в Національній поліції України.

У Довідці передбачено наступні періоди проходження позивачем в органах МВС та Національній поліції України, із зазначенням вислуги в календарному та пільговому обчисленні:

28.04.2005 року по 14.05.2006 року курсант Одеського училища професійної підготовки працівників міліції УМВС України в Одеській області;

21.10.2006 року по 01.11.2007 року оперуповноважений ВКР Корабельного РВ Миколаївського міського управління УМВС України в миколаївській області;

01.11.2007 року по 01.02.2009 року оперуповноважений СКР Корабельного РВ Миколаївського міського управління УМВС України в миколаївській області;

01.02.2009 року по 15.03.2011 року старший оперуповноважений ВКР Корабельного РВ Миколаївського міського управління УМВС України в Миколаївській області;

15.03.2011 року по 30.08.2011 року оперуповноважений відділу боротьби з організованими злочинними групами УБОЗ УМВС України в Миколаївській області;

30.08.2011 року по 14.10.2013 року оперуповноважений відділу боротьби з організованими злочинними групами УБОЗ УМВС України в Миколаївській області;

14.10.2013 року по 01.03.2015 року оперуповноважений в особливо важливих справах відділу боротьби з організованими злочинними групами та екстремізмом УБОЗ УМВС України в Миколаївській області;

01.03.2015 року по 06.07.2015 року оперуповноважений сектору розкриття злочинів проти особи та боротьби з груповою злочинністю ВКР Миколаївського міського управління УМВС України в Миколаївській області;

06.07.2015 року по 06.11.2015 року старший оперуповноважений відділу боротьби з організованими злочинними групами і злочинними організаціями з міжнародними зв`язками УКР УМВС України в миколаївській області;

07.11.2015 року по 21.12.2015 року старший оперуповноважений карного розшуку кримінальної поліції Головного управління Національної поліції в Миколаївській області;

21.12.2015 року по 01.07.2016 року старший оперуповноважений з особливих доручень управління кримінальної поліції Головного управління Національної поліції в Миколаївській області;

01.07.2016 року по 03.07.2017 року старший оперуповноважений в особливо важливих справах відділу боротьби з організованою злочинністю управління карного розшуку Головного управління Національної поліції в Миколаївській області;

03.07.2017 року по 25.04.2023 року оперуповноважений відділу оперативних розробок Миколаївського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції в Миколаївській області;

25.04.2023 року по 08.05.2023 року заступник начальника управління начальник ВМЗК Миколаївського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції в Миколаївській області;

08.05.2023 року по день складання довідки 31.05.2023 року оперуповноважений відділу оперативних розробок Миколаївського управління Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції в Миколаївській області.

Також, у Довідці відображено періоди участі позивача в АТО з 25.08.2014 року по 23.09.2014 року.

Також, у Довідці зазначено, що вислуга років позивача станом на 31 травня 2023 року становить у пільговому обчисленні (без урахування календарної вислуги) 04 роки 04 місяці 00 днів, у календарному обчисленні (без урахування пільгової вислуги) 17 років 09 місяців 03 днів.

Також, у листі від 02.06.2023 року №72аз/42-05ЦА/02-23 Департамент внутрішньої безпеки Національної поліції України у відповідь на адвокатський запит та з посиланням на положення Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», Порядку №393 повідомлено, що пільгове обчислення вислуги років застосовується при призначенні пенсії після набуття права на пенсію. Керуючись інформацією, наведеною у Довідці від 31.05.2023 року №168, а саме наявністю у позивача станом на 31.05.2023 року вислуги у пільговому обчисленні (без урахування календарної вислуги) 04 роки 04 місяці 00 днів, у календарному обчисленні (без урахування пільгової вислуги) 17 років 09 місяців 03 дні, Департамент повідомив про те, що незалежно від віку, пенсія за вислугу років призначається при звільненні зі служби та за наявності на день звільнення вислуги 25 календарних років і більше.

Разом з цим, Департамент зазначив, що станом на 31.05.2023 року неможливо вирішити позитивно питання щодо здійснення перерахунку та зарахування до календарної вислуги років, яка дає право позивачу на призначення пенсії, вислугу в пільговому обчисленні загальною кількістю 04 роки 04 місяці 00 день.

Не погоджуючись із відмовою відповідача щодо зарахування пільгової вислуги років до календарної та до стажу служби в поліції, посилаючись на її неправомірність та необґрунтованість, позивач звернувся до суду із цим позовом за захистом своїх прав та інтересів.

Дослідивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах доводів і вимог апеляційної скарги, колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до частин 1, 2 статті 59 Закону України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 року №580-VIII служба в поліції є державною службою особливого характеру, яка є професійною діяльністю поліцейських з виконання покладених на поліцію повноважень.

Час проходження служби в поліції зараховується до страхового стажу, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Частиною 1 статті 60 Закону України від 02.07.2015 року №580-VIII відносини, що виникають у зв`язку зі вступом, проходженням та припиненням служби в поліції, регулюються цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань проходження служби в поліції.

Згідно із частиною 1 статті 78 Закону України від 02.07.2015 року №580-VIII стаж служби в поліції дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки.

Частиною 2 статті 78 Закону України від 02.07.2015 року №580-VIII до стажу служби в поліції зараховуються:

1) служба в поліції на посадах, що заміщуються поліцейськими, з дня призначення на відповідну посаду;

2) військова служба в Збройних Силах України, Державній прикордонній службі України, Національній гвардії України, Управлінні державної охорони, Цивільній обороні України, внутрішніх військах Міністерства внутрішніх справ України та інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки, Державній спеціальній службі транспорту;

3) служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду;

4) час роботи у Верховній Раді України, місцевих радах, центральних і місцевих органах виконавчої влади із залишенням на військовій службі, на службі в органах внутрішніх справ України або на службі в поліції;

5) час роботи в органах прокуратури і суді осіб, які працювали на посадах суддів, прокурорів, слідчих, а також служба у Службі судової охорони;

6) дійсна військова служба в Радянській Армії та Військово-Морському Флоті, прикордонних, внутрішніх, залізничних військах, в органах державної безпеки та інших військових формуваннях колишнього СРСР, а також служба в органах внутрішніх справ колишнього СРСР.

За правилами частин 3, 4 статті 78 Закону України від 02.07.2015 року №580-VIII під час обчислення стажу служби в поліції враховуються тільки повні роки вислуги років без округлення фактичного розміру вислуги років у бік збільшення.

Порядок обчислення вислуги років у поліції встановлює Кабінет Міністрів України.

Згідно із частиною 3 статті 93 Закону України від 02.07.2015 року №580-VIII за кожний повний календарний рік служби в поліції після досягнення п`ятирічного стажу служби поліцейському надається один календарний день додаткової оплачуваної відпустки, але не більш як п`ятнадцять календарних днів.

11.11.2015 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №988, яка набрала чинності 02.12.2015 року, у пункті 5 якої визначено, що надбавка за стаж служби в поліції поліцейським виплачується у відсотках до посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням у розмірах згідно з додатком 11 до цієї постанови.

При цьому, пунктом 7 постанови №988 доручено Міністерству внутрішніх справ України за погодженням з Міністерством соціальної політики та Міністерством фінансів затвердити у двотижневий строк порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ із специфічними умовами навчання.

Такий порядок було затверджено наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 року №260 «Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських», який набрав чинності 27.05.2016 року, відповідно до статті 94 Закону України від 02.07.2015 року №580-VIII, Постанови від 11.11.2015 року №988, з метою впорядкування структури та умов грошового забезпечення поліцейських та курсантів вищих навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ України із специфічними умовами навчання, які здійснюють підготовку поліцейських.

Пунктом 3 розділу ІІ Порядку від 06.04.2016 року №260 визначено, що надбавка за стаж служби в поліції поліцейським виплачується у відсотках до посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням у розмірах згідно додатком 11 до постанови №988.

До вислуги років для виплати поліцейським надбавки за стаж служби зараховуються періоди, які визначені частиною другою статті 78 Закону №580-VIII.

Слід враховувати, що відповідно до абзацу 3 пункту 1 Порядку обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 року №393, для призначення пенсій за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» особам з числа військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби) рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу, особам, зазначеним у пунктах «б»-«д», «ж» і «з» статті 1-2 такого Закону, до вислуги років зараховується служба в органах внутрішніх справ, державній пожежній охороні, органах і підрозділах цивільного захисту, Державній кримінально-виконавчій службі, податковій міліції на посадах начальницького і рядового складу, в Службі судової охорони на посадах молодшого, середнього і вищого складу, в Національному антикорупційному бюро, Бюро економічної безпеки на посадах начальницького складу з дня призначення на відповідну посаду.

В свою чергу, згідно преамбули Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 року №2262-XII цей Закон визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом.

Закон має на меті реалізацію особами, які мають право на пенсію за цим Законом, свого конституційного права на державне пенсійне забезпечення у випадках, передбачених Конституцією України та цим Законом, і спрямований на встановлення єдності умов та норм пенсійного забезпечення зазначеної категорії громадян України.

Статтею 12 Закону України від 09.04.1992 року №2262-XII встановлені умови призначення пенсії за вислугу років, однією з яких є наявність певної вислуги років.

Стаття 17-1 Закону України від 09.04.1992 року №2262-XII передбачає, що порядок обчислення вислуги років та визначення пільгових умов призначення пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

На виконання вищезазначених вимог Закону України від 09.04.1992 року №2262-XII Кабінетом Міністрів України постановою від 17.07.1992 року №393 затверджено Порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей.

Таким чином, аналіз наведених положень законодавства, що регулює спірні правовідносини, дає підстави для висновку, що положення пунктів 1, 3 постанови від 17.07.1992 року №393 не регулюють питання, передбачені частиною 2 статті 78 Закону від 02.07.2015 року №580-VIII щодо обчислення стажу служби в поліції, який дає право на встановлення поліцейському надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки.

Постанова від 17.07.1992 року №393 не є нормативним актом в розумінні частини 4 статті 78 Закону від 02.07.2015 року №580-VIII, який визначає правила обчислення вислуги років для встановлення надбавки за вислугу років та тривалості додаткової оплачуваної відпустки під час проходження служби в поліції, оскільки вона прийнята на виконання Закону України від 09.04.1992 року №2262-XII, а її положення визначають виключно умови призначення пенсій за вислугу років та порядок обчислення вислуги років для її призначення.

Варто зауважити, Верховним Судом у схожих за змістом правовідносинах за позовами працюючих поліцейських із вимогами про зарахування на підставі пункту 2 Постанови №393 часу навчання у вищому навчальному закладі при обчисленні стажу служби в поліції для цілей встановлення надбавки за вислугу років та тривалості додаткової оплачуваної відпустки, сформовано висновок щодо доцільності застосування вказаних положень при вирішенні питання щодо обчислення означеного стажу, визначеного частиною другою статті 78 Закону №580-VIII, згідно якого положення пункту 2 цієї Постанови застосуванню не підлягають, оскільки вони можуть бути застосовані для визначення вислуги років особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ саме у випадку призначення пенсії за вислугу років (постанови від 19.11.2019 у справі № 520/903/19, від 31.03.2020 у справі № 520/2067/19, від 22.07.2020 у справі № 520/5960/19, від 13.08.2020 у справі № 820/6656/16 та від 15.12.2021 у справі № 520/11545/19).

Аналогічна правова позиція у подібних правовідносинах із цією адміністративною справою викладена і у постанові Верховного Суду від 22 лютого 2023 року по справі №320/12166/20.

Як свідчать обставини справи, позивач продовжує проходження служби в поліції та ним ставилось питання про зарахування пільгової вислуги років до календарної вислуги саме під час проходження ним служби в поліції.

Вимоги про призначення пенсії за вислугу років позивачем перед Головним управлінням Національної поліції в Миколаївській області не ставилось та у цій адміністративній справі відповідач не відмовляв позивачу у підготовці матеріалів в установленому порядку для призначення пенсії на пільгових умовах.

Апеляційний суд враховує, що відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Згідно із частиною 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Водночас, відповідно до частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, захисту в адміністративному суді підлягають лише порушені права та інтереси особи у сфері публічно-правових відносин.

При цьому порушення прав має бути реальним, стосуватись індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Для задоволення позову адміністративний суд повинен встановити, що в зв`язку з прийняттям суб`єктом владних повноважень рішення, вчиненню ним дій чи допущенням бездіяльності порушуються права позивача. Захист прав, свобод та інтересів осіб передбачає наявність встановленого судом факту їх порушення. Неможливо зобов`язати відповідача на майбутнє вчиняти певні дії чи утриматись від вчинення певних дій, оскільки відсутні факти порушення прав позивача в майбутньому.

У зв`язку із чим, колегія суддів також вважає доводи відповідача у листі від 02.06.2023 року №72аз/42-05ЦА/02-23 щодо відсутності у позивача права на призначення пенсії згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби», а саме з огляду на відсутність необхідної календарної вислуги років та значення вислуги років лише для розміру пенсії, відповідним роз`ясненням порядку розрахунку, на його думку, календарної вислуги поліцейського для призначення пенсії на пільгових умовах.

Варто зауважити, Верховним Судом у схожих за змістом правовідносинах за позовами працюючих поліцейських із вимогами про зарахування на підставі пункту 2 Постанови №393 часу навчання у вищому навчальному закладі при обчисленні стажу служби в поліції для цілей встановлення надбавки за вислугу років та тривалості додаткової оплачуваної відпустки, сформовано висновок щодо доцільності застосування вказаних положень при вирішенні питання щодо обчислення означеного стажу, визначеного частиною другою статті 78 Закону №580-VIII, згідно якого положення пункту 2 цієї Постанови застосуванню не підлягають, оскільки вони можуть бути застосовані для визначення вислуги років особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ саме у випадку призначення пенсії за вислугу років (постанови від 19.11.2019 у справі №520/903/19, від 31.03.2020 у справі №520/2067/19, від 22.07.2020 у справі №520/5960/19, від 13.08.2020 у справі №820/6656/16 та від 15.12.2021 у справі №520/11545/19).

Аналогічна правова позиція у подібних правовідносинах із цією адміністративною справою викладена і у постановах Верховного Суду від 22 лютого 2023 року по справі №320/12166/20, від 25 січня 2024 року по справі №640/3813/21.

Як свідчать обставини справи, позивач продовжує проходження служби в поліції, відповідачем фактично не заперечується можливість зарахування періоду проходження служби на посадах оперуповноваженого відділу МВС в пільговому обчисленні до вислуги років позивача у разі такої необхідності, а саме під час призначення пенсії поліцейському та визначення її розміру, про що свідчить оформлена відповідачем Довідка від 31.05.2022 року за №168.

У поданому в травні 2023 року зверненні, позивачем ставилось питання про зарахування пільгової вислуги років в календарну вислугу саме під час проходження ним служби в поліції.

Вимоги про призначення пенсії за вислугу років позивачем перед Департаментом не ставились та у цій адміністративній справі відповідач не відмовляв позивачу у підготовці матеріалів в установленому порядку для призначення пенсії на пільгових умовах.

Враховуючи те, що позивач проходить службу в поліції, а також зважаючи на те, що позивач не звертався до відповідача із заявою про оформлення та подання документів для призначення пенсії за вислугу років із зарахуванням пільгового стажу, вимоги про зобов`язання відповідача зарахувати позивачу до календарної вислуги років, яка дає право на пенсію, вислугу років в пільговому обчисленні, мають передчасний характер, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції про необґрунтованість адміністративного позову та відсутність підстав для його задоволення.

Оскільки висновки суду першої інстанції відповідають нормам матеріального та процесуального права і обставинам справи, колегія суддів вважає, що судове рішення відповідно до вимог статті 316 КАС України підлягає залишенню без змін.

Відповідно до приписів частини 5 статті 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.ст. 139, 308, 311, п. 1 ч. 1 ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2023 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її прийняття, але може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту постанови.

Головуючий-суддя: О.В. Єщенко

Судді: А.В. Крусян

О.В. Яковлєв

Джерело: ЄДРСР 119464301
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку