open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 120/5680/23
Моніторити
Ухвала суду /12.06.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /28.05.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.03.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /30.01.2024/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.01.2024/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.01.2024/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.12.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.09.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.08.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.08.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Постанова /08.08.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.08.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.08.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.06.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.06.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.06.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.05.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.05.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 120/5680/23
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /12.06.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /28.05.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.05.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.03.2024/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /30.01.2024/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.01.2024/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.01.2024/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.12.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.12.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.09.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /15.08.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.08.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.08.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Постанова /08.08.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.08.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.08.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.06.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.06.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.06.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.05.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.05.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2023/ Вінницький окружний адміністративний судВінницький окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/5680/23

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Дмитришена Р.М.

Суддя-доповідач - Шидловський В.Б.

28 травня 2024 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Шидловського В.Б.

суддів: Боровицького О. А. Курка О. П. ,

за участю:

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області, Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" (політична партія), за участі третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області - ОСОБА_2 про визнання рішень протиправними та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

У травні 2023 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області, Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" (політична партія) про визнання рішень протиправними та зобов`язання вчинити дії (т.1 а.с. 137-165).

В обґрунтування заявлених вимог представник позивача вказав, що вичерпний перелік підстав щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою встановлений статтею 37 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" (далі - Закон №93-IV). Проте, правові підстави для відкликання депутата Оратівської селищної ради ОСОБА_1 за народною ініціативою на момент скликання конференції Вінницької обласної організації "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" були відсутні. За умови цього, рішення Політичної ради політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" від 26.04.2023 за №06-11-425 про відкликання депутата Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_1 та постанова Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області від 30.04.2023 №59 про обрання депутатом Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області на перших виборах 25 жовтня 2020 року, від Вінницької обласної організації "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" наступного за черговістю кандидата у територіальному виборчому списку у першому територіальному виборчому окрузі - Тімохіну Тетяну Миколаївну, є протиправними та підлягають скасуванню.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2024 року в задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасуватиоскаржуване рішення та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги апелянт посилається на порушення судомпершої інстанції, при прийнятті рішення, норм матеріального та процесуального права, також неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 , на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року був обраний депутатом Оратівської селищної ради VIII скликання Вінницької обласної організації "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина".

Рішенням XXVIII конференції Вінницької обласної організації "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" від 12.04.2023 прийнято рішення про внесення пропозиції про відкликання депутата Оратівської селищної ради ОСОБА_1 , за народною ініціативою.

26.04.2023 політичною радою партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" прийнято рішення №06-11-425, яким відкликано депутата Оратівської селищної ради Вінницького районну Вінницької області ОСОБА_1 , за народною ініціативою.

30.04.2023 об 19 год. 40 хв. Оратівська селищна територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області прийняла постанову № 59, якою визнала обраним депутатом Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області на перших виборах 25 жовтня 2020 року від Вінницької обласної організації "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" наступного за черговістю кандидата у територіальному виборчому списку - ОСОБА_2 , а також постановлено зареєструвати депутатом Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області VIII скликання ОСОБА_2 .

Вказана постанова прийнята на підставі вищезазначеного рішення Політичної ради політичної ради політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" від 26.04.2023 за №06-11-425 про відкликання депутата Оратівської селищної ради ОСОБА_1 , за народною ініціативою.

Позивач вважає вищевказані рішення та постанова протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки на момент скликання конференції Вінницької обласної організації "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина", їх прийняття, були відсутні правові підстави для відкликання депутата Оратівської селищної ради ОСОБА_1 за народною ініціативою, вичерпний перелік яких закріплений у статті 37 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад".

Відтак, предметом спору у даній справі є рішення політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" від 26.04.2023 за №06-11-425 про відкликання депутата Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_1 та постанови Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області від 30.04.2023 № 59 "Про визнання обраним наступним за черговістю кандидата у депутати та реєстрацію обраного депутата Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_2 ".

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку, що позивачем не надано суду доказів обґрунтованості заявлених позовних вимог, а тому вони є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Колегія суддів погоджується із таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Порядок відкликання депутатів місцевих рад та заміщення депутатів місцевих рад регулюється Законом України Про статус депутатів місцевих рад та Виборчим кодексом України.

Згідно зі ст.5 Закону України Про статус депутатів місцевих рад повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково без прийняття рішення відповідної ради у разі його відкликання за народною ініціативою у встановленому цим Законом порядку.

Відповідно до ст.37 Закону України Про статус депутатів місцевих рад, підставами для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою можуть бути:

1) порушення депутатом місцевої ради положень Конституції України законів України, що встановлено судовим рішенням, яке набрало законної сили;

2) пропуск депутатом місцевої ради протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання ним без поважних причин обов`язків депутата місцевої ради у виборчому окрузі, передбачених статтею 10 цього Закону;

3) невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом, чи програмі політичної партії, від місцевої організації якої його обрано;

4) невиконання депутатом місцевої ради передбачених статтею 16 цього Закону зобов`язань звітувати перед виборцями та проводити зустрічі з ними;

5) невходження депутата, обраного в багатомандатному виборчому окрузі, до фракції місцевої організації партії, за виборчим списком якої він обраний, або припинення членства депутата місцевої ради у фракції.

Порядок відкликання депутата, який обраний від місцевої організації партії, за народною ініціативою визначений у статтях 38-41 цього Закону.

Згідно ч.1 ст.38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають місцева організація політичної партії, від якої його обрано депутатом, а також громадяни України, які є виборцями відповідного виборчого округу.

Відповідно до положень ч.9 ст.38 Закону №93-IV, рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії, від якої його обрано депутатом, приймається на зборах (конференції) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом політичної партії. Таке рішення приймається не менше ніж двома третинами голосів присутніх учасників (делегатів) зборів (конференції).

Про дату, час і місце проведення зборів (конференції), на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії повідомляє медіа. Порядок акредитації представників медіа на таких зборах (конференції) визначає організатор заходу.

Відповідно до частини 2 статті 39 Закону №93-IV у триденний строк після дня проведення зборів (конференції) місцевої організації партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, така організація партії повідомляє територіальну виборчу комісію, яка встановила результати відповідних місцевих виборів, про факт проведення зборів (конференції). До повідомлення додається витяг з протоколу зборів (конференції), в якому зазначаються дата, місце проведення зборів (конференції), кількість їх учасників (делегатів), хід обговорення питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, результати голосування, зміст прийнятого рішення.

Голова, а в разі його відсутності - заступник голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення про проведення зборів виборців чи зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата та місцеву раду.

Протокол зборів (конференції), на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцевою організацією політичної партії надсилається політичній партії для розгляду питання про відкликання депутата місцевої ради її вищим керівним органом.

Згідно із ч.7 ст.41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" вищий керівний орган політичної партії розглядає протокол зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї пропозиції.

Відповідно до ч.9 ст.41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад на підставі рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою, відповідна територіальна виборча комісія зобов`язана у порядку, передбаченому Виборчим кодексом України, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі.

Аналіз наведених правових норм дає можливість зробити такі основні висновки:

1) однією із законних підстав для дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради, є відкликання депутата за народною ініціативою;

2) перелік правових підстав для відкликання депутата за народною ініціативою є вичерпним, а сама процедура відкликання депутата чітко регламентована законом;

3) право ініціювати відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою належить двом суб`єктами: місцевій організації політичної партії, від якої особу обрано депутатом, та громадяни України, які є виборцями відповідного виборчого округу; водночас алгоритм дій у процедурі відкликання депутата різниться залежно від суб`єкта ініціативи;

4) рішення про відкликання депутата за ініціативою місцевої організації політичної партії приймається вищим керівним органом політичної партії за результатами розгляду протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії про внесення пропозиції про відкликання такого депутата за народною ініціативою;

5) рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою є достатньою та самостійною правовою підставою для визнання відповідною територіальною виборчою комісією обраним наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії; при цьому територіальна виборча комісія зобов`язана (а не наділена дискреційними повноваженнями) прийняти рішення про визнання обраним наступного за черговістю кандидата у депутати та зареєструвати його депутатом відповідної місцевої ради;

6) повноваження такого депутата починаються після заслуховування на черговому пленарному засіданні місцевої ради відповідного повідомлення територіальної виборчої комісії;

7) закон гарантує право на оскарження в адміністративному суді будь-яких рішень, дій або бездіяльності виборчої комісії, що стосуються процедури відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Із матеріалів справи слідує, що депутата ОСОБА_1 відкликано за ініціативою місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом Оратівської селищної ради.

Пропозиція про відкликання позивача, як депутата Оратівської селищної ради, внесена 12.04.2023, тобто не раніше ніж через рік з моменту набуття позивачем повноважень депутата, що відбулось 25.10.2020.

Пропозиція про відкликання позивача внесена Вінницькою обласною організацією політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина", яка є місцевою організацією політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина", що підтверджується протоколом XXVIII Конференції від 12.04.2023 (т.2 а.с.57-60).

Відповідно до протоколу, на виконання вимог Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" про дату, час і місце проведення конференції було письмово повідомлено, зокрема ОСОБА_1 листом від 06.04.2023 (т.2 а.с.58).

Також про дату, час і місце проведення конференції Вінницька ОО ВО "Батьківщина" поінформувала засоби масової інформації шляхом розміщення відповідного повідомлення на офіційному веб-сайті політичної партії ВО "Батьківщина" та в інтернет-виданні Vlasno.info. (а.с.58 т.2).

Доповідачем по питанню внесення пропозиції щодо відкликання депутатів Оратівської селищної ради, зокрема і ОСОБА_1 , була ОСОБА_3 , яка була обрана членом робочої президії для ведення XXVIII Конференції Вінницька ОО ВО "Батьківщина" (а.с.57 зворотній бік т.2).

Відповідно до доповіді з першого питання порядку денного XXVIII Конференції ОСОБА_3 повідомила, що обраний на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25.10.2020 Оратівської селищної ради VIII скликання від Вінницької обласної організації "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" ОСОБА_1 використовував ім`я та високий рейтинг партії у своїх інтересах, але при цьому нічим не сприяв укріпленню її авторитету та нічим не допомагаючи їй. Зокрема під час виборів не підтримав кандидата від ВО Батьківщина, а агітував за голову селищної ради, яка йшла як самовисуванець. Із початку каденції ОСОБА_1 жодного разу не звітував перед виборцями, що є прямим порушенням Закону України Про статус депутатів місцевих рад, а також не дотримувався передвиборчої програми Вінницької обласної організації "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина", що підпадає під дію ст.37 Закону № 93-IV. До прикладу, ОСОБА_3 , зазначила про випадки голосування по питаннях у сфері земельних відносин, та висновок начальника відділу організаційного та правового забезпечення Оратівської селищної ради.

У протоколі вказано також про те, що після виступу ОСОБА_3 слово було надано присутньому на конференції ОСОБА_1 . На зауваження ОСОБА_4 "у вас є партія, є голова партії", інший депутат Оратівської селищної ради ОСОБА_5 відповів: "Це не причина". Виступ ОСОБА_1 в протоколі не зафіксовано (т.2 а.с.58 зворотній бік).

Рішення про відкликання позивача, як депутата Оратівської селищної ради, прийняте (підтримане) одноголосно присутніми учасниками (делегатами) XXVIII Конференції Вінницькою обласною організацією політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" (17 делегатів з 20 обраних), що підтверджується Протоколом Конференції від 12.04.2023 (т.2 а.с.59).

Також, на Конференції вирішено уповноважити ОСОБА_3 провести необхідні дії щодо повідомлення Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області, яка встановила результати відповідних місцевих виборів, про факт проведення цієї конференції з наданням витягу з її протоколу, із зазначенням у ньому передбачених законодавством України.

Протокол XXVIII Конференції Вінницької обласної організації політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина", на виконання вимог пункту 3 частини другої статті 39 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", було передано до політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина".

Суд першої інстанції правомірно не прийняв до уваги лист Оратівської селищної ради як доказ того, що депутат селищної ради ОСОБА_1 не допускав порушення положень ст.37 Закону № 93-ІУ (а.с.14 т.1), оскільки в силу приписів ч.2 ст.74 КАС України, обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Так, зокрема, підставою для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою є невиконання депутатом місцевої ради передбачених статтею 16 цього Закону зобов`язань звітувати перед виборцями та проводити зустрічі з ними (ст.37 Закону № 93-ІУ).

Відповідно до ст.16 Закону № 93-ІV, депутат місцевої ради періодично, але не рідше одного разу на рік, зобов`язаний звітувати про свою роботу перед виборцями відповідного виборчого округу, об`єднаннями громадян. Рада визначає орієнтовні строки проведення звітів депутатів місцевої ради перед виборцями.

Звіт депутата місцевої ради повинен містити відомості про його діяльність у раді та в її органах, до яких його обрано, а також про його роботу у виборчому окрузі, про прийняті радою та її органами рішення, про хід їх виконання, про особисту участь в обговоренні, прийнятті та в організації виконання рішень ради, її органів, а також доручень виборців свого виборчого округу.

Звіт депутата місцевої ради може бути проведено в будь-який час на вимогу зборів виборців за місцем проживання, трудової діяльності або навчання, а також органів самоорганізації населення.

Депутат місцевої ради не пізніш як за сім днів повідомляє виборців про час і місце проведення звіту через місцеві медіа або в інший спосіб.

Місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, керівники підприємств, установ і організацій державної і комунальної форм власності зобов`язані сприяти депутатам місцевих рад в організації їх звітів (зустрічей) перед (з) виборцями шляхом надання приміщень, інформаційних та інших довідкових матеріалів, необхідних депутату місцевої ради, на прохання депутата здійснювати інші заходи, пов`язані з проведенням його звіту (зустрічі) перед (з) виборцями, у тому числі сприяти оповіщенню виборців про час і місце його (її) проведення. Рішення з питань організації звітів (зустрічей) депутата з виборцями приймається на засіданні місцевої ради.

Звіти і зустрічі депутатів місцевої ради з виборцями висвітлюються медіа.

Матеріали справи не містять письмових доказів щодо повідомлень виборців через місцеві медіа або в інший спосіб про час і місце проведення звіту, як відсутні звіти депутата, який в силу приписів ст.16 Закону, повинен містити відомості про його діяльність у раді та в її органах, до яких його обрано, а також про його роботу у виборчому окрузі, про прийняті радою та її органами рішення, про хід їх виконання, а також доручень виборців свого виборчого округу.

Стосовно доводів позивача, що він позбавлений можливості надати пояснення щодо підстав його відкликання, то суд вказує, що протоколом Конференції від 12.04.2023 підтверджено, що про дату, час і місце проведення конференції було письмово повідомлено, зокрема ОСОБА_1 листом від 06.04.2023 (т.2 а.с.58). До того ж, позивач був присутнім на Конференції від 12.04.2023, де надавав відповідні пояснення, що також підтверджується протоколом.

Відповідно до положень ч.9 ст.38 Закону № 93-IV, про дату, час і місце проведення зборів (конференції), на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії повідомляє медіа.

Згідно з протоколом від 12.04.2023, про дату, час і місце проведення конференції Вінницька ОО ВО "Батьківщина" поінформувала засоби масової інформації шляхом розміщення відповідного повідомлення на офіційному веб-сайті політичної партії ВО "Батьківщина" та в інтернет-виданні Vlasno.info. (а.с.58 т.2).

Щодо повідомлення позивача про засідання політради, на що позивач вказує у позові, покликаючись на положення ст.48 Закону № 93-IV, то колегія суддів вважає такі доводи помилковими з огляду на таке.

Так, положеннями ст.48 Закону № 93-IV передбачено гарантії прав депутата місцевої ради при розгляді питання про його відкликання. Зокрема, про дату, час і місце проведення зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії письмово повідомляє депутата, щодо якого розглядатиметься відповідне питання. Такий депутат має право на гарантований виступ на зборах (конференції) до моменту прийняття відповідного рішення для пояснення своєї позиції. Неприбуття на збори (конференцію) депутата місцевої ради, який був належним чином повідомлений про них, не перешкоджає розгляду питання про внесення пропозиції щодо його відкликання за народною ініціативою.

Депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою чи протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання.

Колегія суддів вважає, що місцева організація політичної партії повинна письмово повідомити депутата місцевої ради про дату, час і місце проведення зборів (конференції) місцевої організації, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою. І в цьому випадку депутат має право на гарантований виступ на зборах (конференції) до моменту прийняття відповідного рішення для пояснення своєї позиції.

Також депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії розгляду протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення.

Натомість, закон не передбачає обов`язку вищого керівного органу партії повідомляти депутата особисто про час і дату розгляду протоколу конференції місцевої організації політичної партії, на якому прийняте рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання.

Згідно із матеріалами справи на адресу Політичної партії "ВО "Батьківщина" надійшов протокол XXVIII конференції Вінницької обласної організації Політичної партії "ВО "Батьківщина", на якій було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання, зокрема, депутата Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_1 за народною ініціативою для розгляду вищим керівним органом Політичної партії "ВО "Батьківщина" питання про його відкликання.

Про проведення засідання Політичної ради "ВО "Батьківщина" було повідомлено шляхом розміщення відповідного повідомлення на офіційному сайті партії (а.с.15 т.1).

Згідно з поясненнями представника політичної партії, за результатом розгляду питання відкликання депутата були виявлені та досліджені факти, з яких встановлено наявність законних підстав відкликання даного депутата, зокрема: депутат жодного разу не звітував перед виборцями а також не дотримувався передвиборчої програми партії, що є підставою для його відкликання відповідно до ст.37 Закону України Про статус депутатів місцевих рад.

Суд зазначає, що надання керівними органами політичної партії оцінки відповідності практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії та програмі політичної партії, прийняття або неприйняття пропозиції конференції від 12.04.2023 належить до виключної компетенції таких органів відповідно до частини сьомої статті 41 Закону № 93-IV, та надання судом висновків щодо обґрунтованості такої оцінки не буде відповідати правилам частини третьої статті 3 Закону № 2365-III.

Колегія суддів вважає, що позивач, як депутат жодного разу не звітував перед виборцями, що зазначено в протоколі Конференції Вінницької обласної організації. Такі твердження позивачем не спростовані, а матеріали справи не містять доказів про протилежне.

В силу положень п.5.2 та п.п.5.2.3 Статуту Політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" Політична рада партії є вищим керівним органом партії, до компетенції якого належить, зокрема, розгляд відповідно до чинного законодавства питання щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою та прийняття відповідного рішення (посилання на статут Партії: https://ba. org.ua/statut/).

На підставі протоколу XXVIII Конференції Вінницької обласної організації політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина, відповідно до вимог ч.ч.7 - 9 ст.41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад, а також положень п.5.2 та п.п.5.2.3 Статуту Політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина, Політичною радою партії 26.04.2023 було прийнято рішення №06-11-425 про відкликання за народною ініціативою депутата Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_1 .

Також за доводами позивача, Статутом партії не передбачено повноважень у обласної організації на вчинення дій щодо внесення пропозицій про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, тому в силу пункту 5.1.4 Статуту такими повноваженням наділений виключно вищий керівний орган партії З`їзд Партії. Відтак, на переконання позивача, Конференція обласної організації Політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" не наділена повноваженнями ініціювати перед Політичною радою Політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" пропозиції щодо відкликання Позивача за народною ініціативою, що додатково свідчить про протиправність оскаржуваних рішень.

Колегія суддів відхиляє такі доводи з огляду на наступне.

Відповідно до статті 3 Закону України "Про політичні партії в Україні" політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.

Статут політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" затверджений установчим з`їздом політичної партії Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" від 09.07.1999, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.09.1999 (свідоцтво №1222) із відповідними внесеними змінами (посилання на статут Партії: https://ba. org.ua/statut/).

Згідно із п.1.1 Статуту партія проводить свою діяльність відповідно до Конституції України, Закону України "Про політичні партії в Україні", чинного законодавства, своїх програмних документів і цього Статуту.

Відповідно до підпункту 4.4.3 Статуту, Конференція (загальні збори) територіальної партійної організації вирішує інші питання діяльності територіальної партійної організації.

За приписами положень ч.9 ст.38 Закону №93-IV, рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії, від якої його обрано депутатом, приймається на зборах (конференції) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом політичної партії. Таке рішення приймається не менше ніж двома третинами голосів присутніх учасників (делегатів) зборів (конференції).

Позивач не заперечує, що він обраний на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25.10.2020 Оратівської селищної ради VIII скликання від Вінницької обласної організації "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина".

Відтак, в силу положень підпункту 4.4.3 Статуту територіальна партійна організація вирішує інші питання діяльності територіальної партійної організації, а відповідно до ст. 38 Закону №93-IV, місцева організація політичної партії, від якої його обрано депутатом, рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою приймає на зборах (конференції) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом політичної партії.

Порядок проведення Конференції визначений Статутом партії (посилання на статут Партії: https://ba. org.ua/statut/).

Отже доводи позивача, що політичною партією "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" не дотримано порядок та умови щодо прийняття рішення про відкликання за народною ініціативою депутата Оратівської селищної ради ОСОБА_1 не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду та спростовуються матеріалами.

Відтак, підстави для скасування рішення політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" від 26.04.2023 за №06-11-425 про відкликання депутата Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_1 відсутні, тому у задоволенні цієї частини вимог слід відмовити.

Відповідно до правової позиції, викладеної Верховним Судом у постанові від 29 грудня 2020 року у справі № 819/151/18, оскарження рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата місцевої ради може бути самостійним предметом судового розгляду, а заявлені позовні вимоги в цій частині можуть бути предметом розгляду адміністративного суду.

Щодо вимоги про визнання протиправною та скасування постанови Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області від 30.04.2023 № 59 "Про визнання обраним наступним за черговістю кандидата у депутати та реєстрацію обраного депутата Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_2 ", колегія суддів зазначає наступне.

За правилами частини дев`ятої статті 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад на підставі рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою, а у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування, - на підставі свого рішення, передбаченого частиною п`ятою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія зобов`язана у порядку, передбаченому Виборчим кодексом України, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі.

Відповідно до частини першої ст.284 Виборчого кодексу України, у разі дострокового припинення повноважень депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) на підставах і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, за рішенням виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, міської, сільської, селищної виборчої комісії депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку від цієї організації партії у порядку, передбаченому частиною п`ятою статті 283 цього Кодексу.

Згідно з частиною 2 ст.284 Виборчого кодексу України, реєстрація особи, зазначеної у частині першій цієї статті, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) здійснюється відповідною територіальною виборчою комісією у порядку, передбаченому статтею 283 цього Кодексу.

28 квітня 2023 року до Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області надійшло рішення Всеукраїнського об`єднанням "Батьківщина" № 06-11-425 від 26.04.2023 про відкликання депутата Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_1 .

Відповідно до п.3 ч.1 ст.36 Виборчого кодексу України основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов`язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги.

Відповідно до ч.4 ст.36 Виборчого кодексу України засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини її складу.

Згідно Додатку №5 до Постанови Вінницької районної територіальної виборчої комісії Вінницької області №3 від 25 серпня 2020 року "Про формування складу сільських та селищних територіальних виборчих комісій Вінницького району" Оратівська селищна територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області була сформована у складі 18 членів. (Постанова №3 від 25.05.2020 міститься на офіційному сайті Вінницької районної ради https://vinrayrada.gov.ua/vybory-2020-15-33-15-03-04-2021/) (а.с. 14-15 т.2).

В подальшому один із членів Оратівської селищної ТВК склав повноваження, тому станом на 30 квітня 2023 року комісія нараховувала 17 членів.

З метою дотримання вимог закону щодо визнання депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати у відповідному виборчому списку від політичної партії, заступником голови Оратівської селищної ТВК ОСОБА_6 було скликано засідання комісії, яке призначено на 12:00 год 30 квітня 2023 року у приміщенні залу засідань Оратівської селищної ради.

Членів комісії на засідання комісії викликано в телефонному режимі, що підтверджено показами свідка ОСОБА_7 , яка є секретарем ТВК.

Зазначене не суперечить чинному законодавству, оскільки відповідно до ст.36 Виборчого кодексу України, повідомлення про засідання може здійснюватися телефоном, електронною поштою чи з використанням інших засобів електронних комунікацій. Особа вважається повідомленою, зокрема, у разі надсилання відповідної інформації на її контактний номер телефону, зазначений у поданні до складу відповідної виборчої комісії.

За обставин справи, засідання о 12:00 год не відбулося, оскільки позивач разом з іншими особами, перешкодили проведенню засідання Оратівської селищної ТВК, що, в свою чергу, підтверджується показами свідків та іншими доказами дослідженими в судовому засіданні.

Постановою засідання Оратівської селищної ТВК №59, яка прийнята 30.04.2023 о 19:40год., визнано обраним депутатом Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області на перших виборах перших виборах 25.10.2020, від Вінницької обласної організації Всеукраїнське об`єднання Батьківщина наступного за черговістю кандидата - ОСОБА_2 .

На засіданні були присутні 10 членів комісії, що становить більшість від складу комісії, що підтверджується реєстром членів Оратівської ТВК та протоколом засідання № 26 (т.2 а.с.24-30).

Відтак, аргументи позивача, що на засіданні комісії не було кворуму суд оцінює критично, оскільки за умови присутності 10 членів комісії таке засідання виборчої комісії є повноважним, що відповідає приписам ч.4 ст.36 Виборчого кодексу України.

Стосовно того, що засідання комісії було скликано заступником комісії ОСОБА_8 , а не головою комісії ОСОБА_9 , то як встановлено судом із показів свідків, місце перебування голови Оратівської селищної ТВК наразі не відоме. Із показів свідків, після початку повномасштабної війни були відомості, що вона виїхала за межі України, а її телефон знаходиться поза мережею. З цієї причини, на засіданні комісії головуючим була заступник голови ОСОБА_10 .

Колегія суддів вважає, що засідання виборчої комісії може бути скликано головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови. При цьому, відповідно до ч.7 ст.36 Виборчого кодексу України засідання виборчої комісії веде голова комісії або його заступник. У разі невиконання ними цієї функції комісія визначає із свого складу головуючого на засіданні.

Щодо аргументів позивача, що постанова №59 від 30.04.2023 Оратівської селищної територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки, вона підписана неуповноваженою особою, то суд їх вважає безпідставними, так як постанова була підписана головуючим на засіданні заступником голови комісії Ганною Барською, що відповідає пункту 10.3. Розділу 10 Постанови ЦВК №173 від 10.08.2020 в силу якої, прийнята на засіданні виборчої комісії постанова після її оформлення підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання) із зазначенням фактичної посади, ініціалу імені і прізвища особи, яка підписала документ.

На підставі вищевикладеного, суд робить висновок, що постанова Оратівської ТВК є правомірною, прийнята в межах повноважень комісії та з дотриманням встановленої законом процедури, а відтак не підлягає скасуванню.

Також за доводами позивача, про які він зазначив у заяві про збільшення позовних вимог, комісією не приймалося рішення про реєстрацію новообраного депутата Оратівської селищної ради ОСОБА_2 , а лише рішення №59 про визнання обраним депутатом Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області наступного за черговістю кандидата у територіальному виборчому списку - ОСОБА_2 , що вказує на протиправність дій Оратівської ТВК.

Ще однією підставою протиправності дій відповідача 2, на думку позивача, слугувало те, що Постанова №59 від 30.04.2023 була оголошена на позачерговій сесії Оратівської селищної ради, а не на пленарному засіданні.

Відповідно до матеріалів справи суд установив, що відповідно до постанови №59 Про визнання обраним наступного за черговістю кандидата у депутати та реєстрацію обраного депутата Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області ОСОБА_2 комісія постановила, визнати ОСОБА_11 таким, що не набув депутатського мандату, визнати обраним депутатом Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області на перших виборах перших виборах 25.10.2020, від Вінницької обласної організації Всеукраїнське об`єднання Батьківщина наступного за черговістю кандидата - ОСОБА_2 та зареєструвати депутатом Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області VIII скликання ОСОБА_2 .

Відповідно до протоколу з четвертого питання порядку денного слухали секретаря комісії Шевчук О.Ю., яка повідомила що до Оратівської селищної ТВК 30.04.2023 надійшли заяви, зокрема, ОСОБА_2 . Члени комісії ознайомилися з заявами та доданими документами, які відповідають вимогам ст.283 Виборчого кодексу України.

Територіальна виборча комісія з відповідних місцевих виборів у п`ятиденний строк з дня отримання документів, визначених ст.283 Виборчого кодексу України та розділом 2-4 Роз`яснень, приймає рішення про реєстрацію депутата, що вказано у протоколі (а.с.28 т.2).

З огляду на це, ТВК під час засідання комісії прийняла рішення, зокрема, зареєструвати депутатом Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області VIII скликання ОСОБА_2 , про що містяться відомості у протоколі №26 засідання Оратівської селищної ТВК від 30.04.2023 (а.с.28 т.2).

Разом з тим суд вказує, що стаття 283 Виборчого кодексу України встановлює граничні строки у які повинні вчинятися відповідні дії, а саме подання особою заяви про реєстрацію депутатом (протягом 20 днів) та реєстрацію виборчою комісією особи депутатом (у п`ятиденний строк з дня отримання всіх необхідних документів).

Однак, якщо всі документи подані особою в день прийняття комісією рішення про визнання її обраною наступним за черговістю депутатом, то закон не встановлює заборони для ТВК в цей же день одним рішенням визнати особу обраною наступним за черговістю депутатом та зареєструвати таку особу депутатом.

Щодо тверджень позивача про оголошення Постанови № 59 на позачерговій сесії, а не на пленарному засіданні Оратівської селищної ради, то колегія суддів такі доводи оцінює критично.

Відповідно до ч.1 ст.46 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні, сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Тобто, сесія ради це певний часовий проміжок у який відповідна рада проводить свою роботу, а формами, у яких рада проводить свою роботу протягом певного часового проміжку, є пленарні засідання. І саме на пленарному засіданні позачергової сесії Оратівської селищної ради була оголошена оскаржувана Постанова №59, що підтверджується матеріалами справи.

На підставі вищевикладеного, беручи до уваги встановлені у справі обставини, суд вважає, що позовні вимоги в цій частині є необґрунтованими, а відтак в їх задоволені слід відмовити.

Стосовно вимоги зобов`язати Оратівську селищну територіальну виборчу комісію Вінницького району Вінницької області винести постанову "Про припинення відкликання депутата Оратівського селищної ради Вінницького районну Вінницької області ОСОБА_1 ", то така не підлягає задоволенню в силу того, що вона є похідною вимогою від основної, в задоволенні якої відмовлено (п.23 ч.1 ст.4 КАС України).

Також суд зазначає, що чинне законодавство України не передбачає правового механізму відновлення за особою статусу депутата, на що неодноразово вказував Верховний Суд у своїх постановах. До того ж, у спірному випадку відкликання депутата Оратівського селищної ради Вінницького районну Вінницької області ОСОБА_1 відбулось не на підставі протиправних дій Оратівської ТВК, а відповідно до рішення політичної партії "Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" від 26.04.2023 за №06-11-425, яке за висновками суду, зробленими у цьому рішенні, є правомірним.

З урахуванням зазначеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

Відповідно ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Отже, ст.2 КАС України та ч.4 ст.242 КАС України вказують, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно п.41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Доводи викладені в апеляційній скарзі висновків суду першої інстанції не спростовують.

За змістом частини першої статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2024 року - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття відповідно до ч.1 ст.325 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку виключно з підстав, передбачених ч.4 ст.328 КАС України.

Згідно з ч.1 ст. 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Постанова суду складена в повному обсязі 28 травня 2024 року.

Головуючий Шидловський В.Б. Судді Боровицький О. А. Курко О. П.

Джерело: ЄДРСР 119342992
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку